Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: BIF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Det var godt for os at de var der til at spille 90 min I dag. Imod Randers ødelægger vi mere end vi gavner os som hold at skifte Rami ud så tidligt. I dag synes jeg faktisk bare han bliver bedre og bedre som kampen skrider frem. Brøndby får aldrig for alvor lagt et seriøst pres på os som tilfældet var med Randers og det skyldes bl.a. at spillere som Sven og Rami er cool på bolden. De får holdt i bolden, selvom Brøndby pressede som gale. Og så er det jo bare fedt at Rami dybt inde i overtiden ofre sig med et tungt genpres som starter opstillet til Kadriis kasse. Det havde en dødtræt offensivspiller ikke gjort, så det vidner om der fortsat var energi i tanken til det sidste. Det frygtede jeg han manglede efter hans tidlige udskiftning sidst.
    Enig. Har lige set minutterne umiddelbart inden vores 2-1 mål: Brøndby prøver at presse på men vi står ret kompakt på det tidspunkt. De har nogle farlige indlæg i vores felt men vores forsvar får den headet ud af feldtet hvor Sven erobrer meget og lige inden vores mål har Rami en genial aktion hvor han lige udenfor vores felt vender rundt med bolden på en tallerken og snyder 3-4 Brøndbyspillere inden han lægger bolden ud til Leeroy som spiller den lange bold op til Mickelson som får det indkast højt på Brøndbys banehalvdel som fører til målet. Mange genialiteter på få minutter fra Ramis side.
    Går vi iøvrigt ikke over i en 4-4-2 til sidst med en mere flad midtbane bestående af Selven, Manneh, Köhler og Mickelson ? og så med Rami og Baskim i angrebet. Jeg synes det så spændende ud i dag med denne formationsændring.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
      Manneh er klar MoM, ufatteligt stort område han kan dække og han tilbyder sig og er konstant spilbar.

      Unfair at give ham skyld for målet, hvor vi bare slet ikke var afstemte. Han presser ud mod boldholder da ingen andre gør det og Sven og andre mangler til at samle op i bagrummet
      Han var go' - helt sikkert, og hvilken kongekasse han laver, men jeg synes dog ved enkelte sekvenser han var lidt for langsom i afspillet. Det er selvf. her efterfølgende en meriterende sejr kun detaljer og "huller i osten" som vi sikkert kan finde ved rigtig mange på banen.

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Han var go' - helt sikkert, og hvilken kongekasse han laver, men jeg synes dog ved enkelte sekvenser han var lidt for langsom i afspillet. Det er selvf. her efterfølgende en meriterende sejr kun detaljer og "huller i osten" som vi sikkert kan finde ved rigtig mange på banen.
        Han lavede vel også en grum fejlaflevering, som førte til
        den omstilling som gav Brøndby mål. Men fejl forsvinder heldigvis let i glædesrusen over sejren.
        De må lave så mange fejl de vil, bare de laver mindst et mål mere end modstanderen.

        Fedt at vi turde bevæge os over midten selvom vi havde et resultat i hånden, og ikke gentog fejlen fra i søndags.

        Hold nu kæft hvor smager en sejr i Brøndby også godt mandag morgen. Det bliver en god uge.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Han lavede vel også en grum fejlaflevering, som førte til
          den omstilling som gav Brøndby mål. Men fejl forsvinder heldigvis let i glædesrusen over sejren.
          De må lave så mange fejl de vil, bare de laver mindst et mål mere end modstanderen.

          Fedt at vi turde bevæge os over midten selvom vi havde et resultat i hånden, og ikke gentog fejlen fra i søndags.

          Hold nu kæft hvor smager en sejr i Brøndby også godt mandag morgen. Det bliver en god uge.
          Den smager nemlig bare pisse godt. Sejre over fck og Brøndby gør bare lige lidt mere, især fordi der er så mange by forrædere der bliver så dejligt stille hehe :p

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Kadrii skuffet over indskifter rolle

            https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ndskifterrolle
            Clickbait … “– Hvis du ikke er skuffet over at starte ude, så skal du ikke spille fodbold”

            prioriteterne er stadig på plads: “selvfølgelig betyder det meget at komme ind og score, men også at vi får en sejr, hvilket er det vigtigste”
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              En sejr over Brøndby er bare lige lidt ektra lækkert! Synes der var mange gode takter i går.

              Comment


                Fed kamp - og afslutning.

                Dejlig kamp for HC. Vores insisteren på kort opspil er mig dog en gåde. Er der nogen som helst evidens for fremgangsmådens gavn?

                Rami startede ekstremt svagt ud med talrige boldtab, men spillede sig flot op. Der er bestemt noget der. Han skal dog være skarpere, når det gælder.

                Turay er jeg ikke solgt på, og mon ikke man overvejer BK som starter. Synes han virker svagt scoutet ifht konceptet.

                FT skaber ikke nok, og Selven ser ret spændende ud.

                AA laver for mange fejl og i dag ser vi også, at Slots trods alt kun er 17 år.

                LU er stabil og SK er bare en fed type. Sidstnævnte er klareste forstærkning!

                Mannehs kasse!

                Comment


                  Jeg er egentlig enig betragtningerne.

                  Jeg formoder at opspillet er grundet spiltyperne på midtbanen og angrebet. At man ikke sparker langt fordi man ikke forventer at vinde 2. Bolden.

                  Selve er spændende man han blev meget dirigeret af Sven i defensiven i går. Lagde mærke til at Sven både sendte ham i pres og kaldte ham tilbage da BIF trykkede på.

                  Jeg savner en reel Nedtaktstråd som vi har haft en gang. Den var god at analysere på.
                  ​​​

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Odense5000 Se indlæg

                    Den smager nemlig bare pisse godt. Sejre over fck og Brøndby gør bare lige lidt mere, især fordi der er så mange by forrædere der bliver så dejligt stille hehe :p
                    By-forræder er egentlig ikke et godt ord. Er Ob fan af opdragelse. Var ude og se OB en gang i mellem når de ramte Vejle, som var byen der var tættest på i 80'erne som lille dreng.
                    Og man skifter ikke hold.. Så da jeg boede i Århus i 10 år var det stadig 'striverne' , og nu burde jeg holde med Lyngby eller FCN.. der er heller ikke langt til FCK, Bif eller hvidovre for den sags skyld.
                    Men man skifter ikke hold.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Fed kamp - og afslutning.

                      Dejlig kamp for HC. Vores insisteren på kort opspil er mig dog en gåde. Er der nogen som helst evidens for fremgangsmådens gavn?

                      Rami startede ekstremt svagt ud med talrige boldtab, men spillede sig flot op. Der er bestemt noget der. Han skal dog være skarpere, når det gælder.

                      Turay er jeg ikke solgt på, og mon ikke man overvejer BK som starter. Synes han virker svagt scoutet ifht konceptet.

                      FT skaber ikke nok, og Selven ser ret spændende ud.

                      AA laver for mange fejl og i dag ser vi også, at Slots trods alt kun er 17 år.

                      LU er stabil og SK er bare en fed type. Sidstnævnte er klareste forstærkning!

                      Mannehs kasse!
                      Ja det er der faktisk, og nu kan jeg ikke lige overskue at gennemtrawle bogen, men i Dan Hammer og Mads Davidsens fodboldbog "Hvor svært kan det være", redegør de tydeligt for evidensen bag at tage korte målspark.

                      Jeg kan ikke huske tallene præcist, men når bolden bliver erobret/tabt er det signifikant tættere på eget mål, når man tager "klassiske" målspark, end når man tager dem kort. Gennemsnitligt set. Klassiske målspark resulterer kort fortalt i flere farlige situationer mod eget mål. Samtidig med, at korte målspark holder bolden i egne rækker. Mener der er 5-10 meters forskel på, hvorhenne på banen bolden gennemsnitligt bliver brudt.

                      Når det er sagt, skal man selvfølgelig have spillerne der er i stand til at praktisere korte målspark, men set som disciplin, er den generelt ekstremt meget mere effektiv og sikker, end lange målspark.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                        Kohler, Owusu, Rami og Selven var sku gode idsg synes jeg.
                        Selven kunne godt blive et godt indkøb
                        Enig. Selvén må gerne starte i stedet for Tongya næste kamp

                        Comment


                          Hold kæft hvor er det rart, at Sven er kommet ind. Jeg mærker overhovedet ikke et savn til Tverskov, og jeg synes med længder at Manneh og Kohler er en bedre kombination end Tverskov og Manneh.

                          Jeg må sige at jeg sku blev en smule bange omkring 83-84 minutter igår, der var flere gange hvor vi nærmest stod i en 7 back kæde, jeg blev især også bange for da Michelsen blev sat ind på kanten, men man må sige han løste opgaven til perfektion, han skulle bare sørge for Riveros, ikke blev så farlig. Det lykkedes.

                          Selven for Tongya var også en god løsning, selvom Tongya havde spillet en rigtig god kamp, synes jeg det vsr godt med noget ekstraordinær fart, som Selven har.

                          Kadrii. Din smukke dreng. Hvor er det godt at det er ham spm scorer sejrsmålet, efter Rami og Sven, fik bolden tilbage - Jeg synes sku Kadrii fortjener at starte mod VFF, de er usikre i deres opspil, hvilket kan være guf for Kadrii, han er normalt god til st timme presset.

                          Owuso, virker også som en rigitg god handel.

                          Og så fik HC lukket munden på alle kritikerne. Ja det var ikke mange skud han havde mod sig, men jeg synes at han virkede ret sikker i opspil, og afklaret.
                          Jeg lagde mærke til at der var flere gange hvor holdet normalt plejer at spille den ud efter målspark, men hvor HC simpelthen bare fik holdet frem. De ved at det er bedst ikke at tage for stor risiko igår.
                          Og HCs realtion efter BP havde taget et Ohi skud i første halvleg. Det er sku bare dejligt at se.

                          Alt i alt en overraskende dejlig dag på Brøndby stadion!

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                            Hold kæft hvor er det rart, at Sven er kommet ind. Jeg mærker overhovedet ikke et savn til Tverskov, og jeg synes med længder at Manneh og Kohler er en bedre kombination end Tverskov og Manneh.

                            Jeg må sige at jeg sku blev en smule bange omkring 83-84 minutter igår, der var flere gange hvor vi nærmest stod i en 7 back kæde, jeg blev især også bange for da Michelsen blev sat ind på kanten, men man må sige han løste opgaven til perfektion, han skulle bare sørge for Riveros, ikke blev så farlig. Det lykkedes.

                            Selven for Tongya var også en god løsning, selvom Tongya havde spillet en rigtig god kamp, synes jeg det vsr godt med noget ekstraordinær fart, som Selven har.

                            Kadrii. Din smukke dreng. Hvor er det godt at det er ham spm scorer sejrsmålet, efter Rami og Sven, fik bolden tilbage - Jeg synes sku Kadrii fortjener at starte mod VFF, de er usikre i deres opspil, hvilket kan være guf for Kadrii, han er normalt god til st timme presset.

                            Owuso, virker også som en rigitg god handel.

                            Og så fik HC lukket munden på alle kritikerne. Ja det var ikke mange skud han havde mod sig, men jeg synes at han virkede ret sikker i opspil, og afklaret.
                            Jeg lagde mærke til at der var flere gange hvor holdet normalt plejer at spille den ud efter målspark, men hvor HC simpelthen bare fik holdet frem. De ved at det er bedst ikke at tage for stor risiko igår.
                            Og HCs realtion efter BP havde taget et Ohi skud i første halvleg. Det er sku bare dejligt at se.

                            Alt i alt en overraskende dejlig dag på Brøndby stadion!
                            Nu lukker man ikke munden på kritikerne med én kamp, ligesom kritikken af HC heller ikke kun gik på én kamp.

                            Kritik er fortløbende indtil spillerne/holdet følger op på gode resultater/præstationer med flere af slagsen.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                              Ja det er der faktisk, og nu kan jeg ikke lige overskue at gennemtrawle bogen, men i Dan Hammer og Mads Davidsens fodboldbog "Hvor svært kan det være", redegør de tydeligt for evidensen bag at tage korte målspark.

                              Jeg kan ikke huske tallene præcist, men når bolden bliver erobret/tabt er det signifikant tættere på eget mål, når man tager "klassiske" målspark, end når man tager dem kort. Gennemsnitligt set. Klassiske målspark resulterer kort fortalt i flere farlige situationer mod eget mål. Samtidig med, at korte målspark holder bolden i egne rækker. Mener der er 5-10 meters forskel på, hvorhenne på banen bolden gennemsnitligt bliver brudt.

                              Når det er sagt, skal man selvfølgelig have spillerne der er i stand til at praktisere korte målspark, men set som disciplin, er den generelt ekstremt meget mere effektiv og sikker, end lange målspark.
                              Jeg vil mene at vi skal træne lidt på at sparke bolden langt af og til. I første halvleg i går var vi næsten vores egen værste fjende fordi vi havde så svært ved at spille forbi Brøndbys pres. Det vil vi opleve mange gange i løbet af sæsonen hvis ikke vi bliver bedre til at sparke langt. Enten skal vores angriber blive bedre til at tage nærkampene, så vi kan samle andenboldene op. Eller også skal vi træne vores kanter til at blive bedre til at holde på bolden når de bliver presset af en mand i ryggen.

                              Hvis man kigger mod de bedste klubber i Premier League såsom Manchester City og Arsenal, så sparker begge klubber ofte bolden langt. Det på trods af at de har nogle af de bedste tekniske spillere i verden. Hvis bare de forreste 3 og midtbanespillerne er voldsomt aggressive, så behøver man ikke vinde den første duel, og der er stor værdi i at angrebene starter omkring midten af banen.
                              Den del af spillet skal vi virkelig forbedre os på hvis du spørger mig. Vores insisteren på at spille den ud helt nede bagfra kan til tider gøre mere skade end gavn, hvis ikke vi evner at true på andre måder.

                              Comment


                                Men jeg må indrømme, at jeg melder mig i koret ang. at vi skal have en vb´er også så vi får en reel konkurrence på den plads.

                                Comment

                                Working...
                                X