Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: BIF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Ja det er der faktisk, og nu kan jeg ikke lige overskue at gennemtrawle bogen, men i Dan Hammer og Mads Davidsens fodboldbog "Hvor svært kan det være", redegør de tydeligt for evidensen bag at tage korte målspark.

    Jeg kan ikke huske tallene præcist, men når bolden bliver erobret/tabt er det signifikant tættere på eget mål, når man tager "klassiske" målspark, end når man tager dem kort. Gennemsnitligt set. Klassiske målspark resulterer kort fortalt i flere farlige situationer mod eget mål. Samtidig med, at korte målspark holder bolden i egne rækker. Mener der er 5-10 meters forskel på, hvorhenne på banen bolden gennemsnitligt bliver brudt.

    Når det er sagt, skal man selvfølgelig have spillerne der er i stand til at praktisere korte målspark, men set som disciplin, er den generelt ekstremt meget mere effektiv og sikker, end lange målspark.
    Jeg synes egentlig heller ikke vi er så ringe i disciplinen. Der er selvfølgelig Slotsager som laver især en kæmpe fejl, men der er altså også flere rigtig gode afspil, hvor vi kommer i rigtig gode positioner, når vi har spillet os forbi Brøndbys pres. Det er mere i den del af spillet vi skal udvikle os. Vi har vel 5 situationer, hvor vi reelt set er 4 imod 4 på deres banehalvdel, men vi får slet ikke timet det rigtige løb og den rigtige aflevering. Forhåbentlig kommer det efterhånden som vi bliver spillet bedre sammen.

    Comment


      Det er simpelthen en fornøjelse at vågne op med et stort smørret OB-smil, sådan en mandag morgen - det kommer vi forhåbentlig til at prøve mange flere gange i denne sæson.

      Jeg er mest begejstret for Köhlers præstation. Manneh er også god, men han har i mine øjne en tendens til at sjuske lidt med de korte afleveringer.. det må han gerne lægge fra sig.

      Forskellen på Kaptajn Bjørns præstation fra Randerskampen til i dag, er også slående. Han redder os flere gange og vinder alle defensive hovedstødsdueller.

      (Lidt off topic, men; Tøfting får nævnt R. Lauritsens vundne dueller hele 4 (!) gange i løbet af kampen - Bjørn nævner han mig bekendt slet ikke. Ifølge Superliga.dk har Lauritsen 10 vellykkede defensive aktioner, Bjørn har 16... Jeg synes faktisk kommentatorenes fokus på BIF og FCK bliver værre og værre.)

      Aske laver for mange dumme frispark og i det hele taget, er han desværre faldet i niveau, i min optik. Vi skal ha købt et alternativ, der kan presse lidt på. Marc Nielsen fra Hvidovre kan sgu ikke koste alverden. 22 år og med stort potentiale - sæt i gang BW.

      Buya Turay har jeg fuld tillid til. Han skal nok lave +10 mål for os. Han har alle de rigtige angriberbevægelser, og prøv at bemærk, hvor hurtig (og hurtigt opfattende) han er inde i boksen. Læg dertil, at han presser bedre i går og også viser overblik, ved at lægge op til Rami's store chance. Det blir godt med ham.

      HC spiller en god kamp, især med fødderne. Supercool af ham, aldrig at gå i panik med alle de halvsvære situationer som vores insisteren på korte målspark sætter ham i.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Nu lukker man ikke munden på kritikerne med én kamp, ligesom kritikken af HC heller ikke kun gik på én kamp.

        Kritik er fortløbende indtil spillerne/holdet følger op på gode resultater/præstationer med flere af slagsen.

        MvH ChrisOB
        Det jeg mener med kritik, er at hvis man har læst Twitter, har rigtig mange BIF fans ment at det er en Walk over fordi Martin Hansen ikke er med og det kunne kun gå galt overfor et fyldt sydsiden..

        Comment


          Nu fik jeg kun fulgt med halvt om halvt i går, men hvorfor brugte Brøndby ikke Jacob Rasmussen.

          Men så fedt med en sejr, så fedt at HC stod stabilt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

            Ja det er der faktisk, og nu kan jeg ikke lige overskue at gennemtrawle bogen, men i Dan Hammer og Mads Davidsens fodboldbog "Hvor svært kan det være", redegør de tydeligt for evidensen bag at tage korte målspark.

            Jeg kan ikke huske tallene præcist, men når bolden bliver erobret/tabt er det signifikant tættere på eget mål, når man tager "klassiske" målspark, end når man tager dem kort. Gennemsnitligt set. Klassiske målspark resulterer kort fortalt i flere farlige situationer mod eget mål. Samtidig med, at korte målspark holder bolden i egne rækker. Mener der er 5-10 meters forskel på, hvorhenne på banen bolden gennemsnitligt bliver brudt.

            Når det er sagt, skal man selvfølgelig have spillerne der er i stand til at praktisere korte målspark, men set som disciplin, er den generelt ekstremt meget mere effektiv og sikker, end lange målspark.
            Fedt - tak for at få nogle data på bordet. Så giver det mening, at vi forsøger, selvom jeg da til tider bider negle over det.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
              Nu fik jeg kun fulgt med halvt om halvt i går, men hvorfor brugte Brøndby ikke Jacob Rasmussen.

              Men så fedt med en sejr, så fedt at HC stod stabilt.
              Tror han har et efterslæb og man tager ingen chancer med ham inden han er fysisk klar

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Tror han har et efterslæb og man tager ingen chancer med ham inden han er fysisk klar
                Tak, det giver mening.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                  Det jeg mener med kritik, er at hvis man har læst Twitter, har rigtig mange BIF fans ment at det er en Walk over fordi Martin Hansen ikke er med og det kunne kun gå galt overfor et fyldt sydsiden..
                  At OB ville var alvorligt svækket var også min reaktion. Og selvfølgelig. Bernat har gjort for mange dumme ting, når han var på holdet. Jeg er stadig ikke tryg ved ham,men han viste sig som en god andenmålmand. På et tidspunkt men ikke nu kan jeg se ham som førstemålmand hvis han kortslutninger er borteliminerede.

                  Comment


                    Nu går jeg meget op i deltaljer, så jeg tænker om Bashkims sidste mål (som der blev dømt offside på) blev tjekket af VAR. Da jeg så det tænkte jeg at den var snæver, men vi fik aldrig gentagelser eller VAR-tjek. Det er jo ikke ligegyldigt om vi slår Brøndby 2-1 eller 3-1. Det er en difference på 2 mål i forhold til dem, og hvis vi står og mangler 1 mål i sidste ende, så er det ærgerligt at situationen ikke blev tjekket fordi det var "ligegyldigt" for resultatet

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Nu går jeg meget op i deltaljer, så jeg tænker om Bashkims sidste mål (som der blev dømt offside på) blev tjekket af VAR. Da jeg så det tænkte jeg at den var snæver, men vi fik aldrig gentagelser eller VAR-tjek. Det er jo ikke ligegyldigt om vi slår Brøndby 2-1 eller 3-1. Det er en difference på 2 mål i forhold til dem, og hvis vi står og mangler 1 mål i sidste ende, så er det ærgerligt at situationen ikke blev tjekket fordi det var "ligegyldigt" for resultatet
                      Syntes offsiden var tydelig. Men den burde have været tjekket ja

                      Comment


                        Hvor ved du fra at VAR ikke tjekkede offsiden? Offsiden er ret nem at få øje på ved et enkelt klip, så mon ikke de har været hurtige til at tjekke den.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Nu går jeg meget op i deltaljer, så jeg tænker om Bashkims sidste mål (som der blev dømt offside på) blev tjekket af VAR. Da jeg så det tænkte jeg at den var snæver, men vi fik aldrig gentagelser eller VAR-tjek. Det er jo ikke ligegyldigt om vi slår Brøndby 2-1 eller 3-1. Det er en difference på 2 mål i forhold til dem, og hvis vi står og mangler 1 mål i sidste ende, så er det ærgerligt at situationen ikke blev tjekket fordi det var "ligegyldigt" for resultatet
                          Jeg er ret overbevist om at VAR tjekker alt, hvad der skal tjekkes, uanset resultat og tidspunkt. Hvis der havde været et tvivlsspørgsmål, tror jeg de ville have bedt dommeren om at afvente igangsætningen derefter (der reelt set var slutfløjtet).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Qwenned Se indlæg
                            Hvor ved du fra at VAR ikke tjekkede offsiden? Offsiden er ret nem at få øje på ved et enkelt klip, så mon ikke de har været hurtige til at tjekke den.
                            Præcis. Jeg tror meget hurtigt de har konstateret, at der ikke var noget at komme efter og givet dommeren grønt lys ti lat fløjte kampen af.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                              At OB ville var alvorligt svækket var også min reaktion. Og selvfølgelig. Bernat har gjort for mange dumme ting, når han var på holdet. Jeg er stadig ikke tryg ved ham,men han viste sig som en god andenmålmand. På et tidspunkt men ikke nu kan jeg se ham som førstemålmand hvis han kortslutninger er borteliminerede.
                              Jeg vil heller ikke have ham som førstemålmand pt. Men jeg synes bare det er fryd at vi vinder derover, når jeg har læst utrolig mange nedladende kommentarer om ham og om at det så vil være en nem kamp.

                              Formulerede mig nok bare forkert

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Thingholm Se indlæg

                                By-forræder er egentlig ikke et godt ord. Er Ob fan af opdragelse. Var ude og se OB en gang i mellem når de ramte Vejle, som var byen der var tættest på i 80'erne som lille dreng.
                                Og man skifter ikke hold.. Så da jeg boede i Århus i 10 år var det stadig 'striverne' , og nu burde jeg holde med Lyngby eller FCN.. der er heller ikke langt til FCK, Bif eller hvidovre for den sags skyld.
                                Men man skifter ikke hold.
                                Jamen jeg er egentlig med dig, og var også sagt lidt med et glimt i øjet. Er selv vokset op med flere Brøndby venner, end OB venner, så var lidt i kådhed over endelig at få lidt ro fra den front, at jeg brugte det ord. Det er trods alt odenseanere, opvokset med odenseanske forældre, som alligevel har valgt vestegnen, så lidt i sjov (og en smule alvor) kalder jeg dem By forrædere hehe. Og selvfølgelig skifter man ikke hold, bare fordi man skifter by :)
                                Last edited by Odense5000; 31-07-2023, 11:52.

                                Comment

                                Working...
                                X