Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sven Köhler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Et godt bud er vel at han skal til HSV hvis/når de rykker op, og han gør det også klart hvorfor han valgte superligaen over 2. bundesliga. I weekenden så jeg et Bashkim agtig vestrefodet St. Pauli angriber, mener han hedder Hartel, han er dælme god.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

      Det er der ingen tvivl om at det er en del af årsagen, utroligt at en klub som OB stadig ikke benytter sig af mentaltræning, som virkelig kan flytte holdet.
      Problemet er vel, at Sven K`s mentaltræner er nødt til at være tysktalende ??

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Måske, men åbenbart bliver han så ikke brugt. Enten kender Sven ham ikke eller føler at han ikke kan hjælpe. Men faktum er, at han sin egen mentaltræner, da han føler det mangler i klubbens set-up.

        Edit: desværre kan vi da heller ikke have en mentaltræner, der dækker fra U15 - SL... det er da ikke seriøst på vores plan (eller mangel på samme).
        Vi hører jo ofte at spillerne er deres egen virksomhed og at de optimerer der hvor de kan/vil. Så hvis Sven mener det er bedst for hans karriere at have egen mentaltræner er det vel bare hans beslutning. Jeg læste for noget tid siden en artikel om Joakim Andersen fra Crystal Palace om at han har ikke mindre end 9 personer ansat til at hjælpe med alt mellem himmel og jord fra daglige indkøb til mentaltræning. Så imø behøver det ikke at være fordi OB mangler noget, men måske mere fordi Sven mener det bedst for hans udtalte ønske om at spille i Bundesligaen at han har hyret en personlig mentalcoach.
        Last edited by manner; 12-03-2024, 04:26.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Har ofte set ham omkring superliga huset om formiddagen. Så tror da bestemt at man også kan bruge ham på superliga holdet
          Han er pt. på førsteholdet ca. 16 timer om ugen - fortalt af Søren Krogh til DeStribedes generalforsamling da der blev spurgt ind til mentaltræner/mentaltræning

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

            Han er pt. på førsteholdet ca. 16 timer om ugen - fortalt af Søren Krogh til DeStribedes generalforsamling da der blev spurgt ind til mentaltræner/mentaltræning
            Lige præcis. Så det er jo Svens eget valg hvis han vil bruge en anden

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Lige præcis. Så det er jo Svens eget valg hvis han vil bruge en anden
              Det er vel ikke så mærkeligt, hvis Sven har en mentaltræner tilknyttet, som følger ham hvor end han spiller. Lige præcis på det område, tænker jeg det giver god mening at have en ansat som kender ham ud og ind og ikke skifte mentaltræner, hver gang man skifter klub. Det kan jeg virkelig ikke se noget odiøst i.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                Et godt bud er vel at han skal til HSV hvis/når de rykker op, og han gør det også klart hvorfor han valgte superligaen over 2. bundesliga. I weekenden så jeg et Bashkim agtig vestrefodet St. Pauli angriber, mener han hedder Hartel, han er dælme god.
                Jeg siger ikke, at det ikke kan ske, men HSV vil nok have større ambitioner end en 27-årig spiller fra bunden af Superligaen hvis de skulle rykke op. Det samme kan man sige om andre oprykkere til Bundesligaen. Når Köhler havde interesse fra BL i dette vindue vil jeg umiddelbart tro det var et oprykker-/bundhold, der måske have nogle skader og et akut behov på den helt korte bane. Det kunne have været Svens chance og derfor kan jeg godt forstå han gerne ville det. Det er langt fra sikkert han får tilbud fra Bundesliga til sommer igen.

                Jeg.håber Köhler bliver her i flere år. Når OB skriver en længere kontrakt med en 25+ årig spiller tænker jeg som udgangspunkt ikke det er planen at sælge ham. Det mener jeg bestemt også BW har udtalt. Det samme kan siges om Owusu. De er købt for at være bærende kræfter på holdet i deres bedste fodboldalder Skal Köhler sælges skal han gøre det så godt, at en anden klub er villige til at betale betydeligt mere end hvad der normalt betales for 27-28-årige spillere.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                  Jeg siger ikke, at det ikke kan ske, men HSV vil nok have større ambitioner end en 27-årig spiller fra bunden af Superligaen hvis de skulle rykke op. Det samme kan man sige om andre oprykkere til Bundesligaen. Når Köhler havde interesse fra BL i dette vindue vil jeg umiddelbart tro det var et oprykker-/bundhold, der måske have nogle skader og et akut behov på den helt korte bane. Det kunne have været Svens chance og derfor kan jeg godt forstå han gerne ville det. Det er langt fra sikkert han får tilbud fra Bundesliga til sommer igen.

                  Jeg.håber Köhler bliver her i flere år. Når OB skriver en længere kontrakt med en 25+ årig spiller tænker jeg som udgangspunkt ikke det er planen at sælge ham. Det mener jeg bestemt også BW har udtalt. Det samme kan siges om Owusu. De er købt for at være bærende kræfter på holdet i deres bedste fodboldalder Skal Köhler sælges skal han gøre det så godt, at en anden klub er villige til at betale betydeligt mere end hvad der normalt betales for 27-28-årige spillere.
                  Gætter på Heidenheim som klarer det overraskende godt i Bundesligaen. De var unteresseret i ham allerede sidste år.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                    Det er vel ikke så mærkeligt, hvis Sven har en mentaltræner tilknyttet, som følger ham hvor end han spiller. Lige præcis på det område, tænker jeg det giver god mening at have en ansat som kender ham ud og ind og ikke skifte mentaltræner, hver gang man skifter klub. Det kan jeg virkelig ikke se noget odiøst i.
                    Enig - og Köhler skriver heller ikke noget i sit LinkedIN-opslag om, at OB ikke tilbyder en mentaltræner, blot at hans mentaltræner ikke er ansat af klubben.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Enig - og Köhler skriver heller ikke noget i sit LinkedIN-opslag om, at OB ikke tilbyder en mentaltræner, blot at hans mentaltræner ikke er ansat af klubben.
                      Han påpeger dog noget han finder problematisk

                      "Aus meiner Sicht muss hier ein Umdenken stattfinden! Athletiktrainer und Physiotherapeuten gibt es bei jedem professionellen Klub, Sportpsychologen und Mentalcoaches sind dagegen noch nicht überall Standard. Das muss sich ändern!"

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Han påpeger dog noget han finder problematisk

                        "Aus meiner Sicht muss hier ein Umdenken stattfinden! Athletiktrainer und Physiotherapeuten gibt es bei jedem professionellen Klub, Sportpsychologen und Mentalcoaches sind dagegen noch nicht überall Standard. Das muss sich ändern!"
                        Ja, men som jeg læser det er det en betragtning om sportsverdenen som sådan, ikke om OB. Og det er ikke skrevet i irekte forlængelse af, at han har ansat sin mentaltræner selv.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                          Jeg siger ikke, at det ikke kan ske, men HSV vil nok have større ambitioner end en 27-årig spiller fra bunden af Superligaen hvis de skulle rykke op. Det samme kan man sige om andre oprykkere til Bundesligaen. Når Köhler havde interesse fra BL i dette vindue vil jeg umiddelbart tro det var et oprykker-/bundhold, der måske have nogle skader og et akut behov på den helt korte bane. Det kunne have været Svens chance og derfor kan jeg godt forstå han gerne ville det. Det er langt fra sikkert han får tilbud fra Bundesliga til sommer igen.

                          Jeg.håber Köhler bliver her i flere år. Når OB skriver en længere kontrakt med en 25+ årig spiller tænker jeg som udgangspunkt ikke det er planen at sælge ham. Det mener jeg bestemt også BW har udtalt. Det samme kan siges om Owusu. De er købt for at være bærende kræfter på holdet i deres bedste fodboldalder Skal Köhler sælges skal han gøre det så godt, at en anden klub er villige til at betale betydeligt mere end hvad der normalt betales for 27-28-årige spillere.
                          HSV ville også have ham da han skrev med OB, men han ville ikke spille i 2. bundelsliga. Jeg tror linien er varm, og HSV vil forsøge at hente ham når de rykker op.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Ja, men som jeg læser det er det en betragtning om sportsverdenen som sådan, ikke om OB. Og det er ikke skrevet i irekte forlængelse af, at han har ansat sin mentaltræner selv.
                            Ja, vi kan jo fortolke hans udsagn på hver vores måde, hvilket vel er fair nok.

                            Selvfølgelig kan han ikke skrive noget illoyalt om sin arbejdsgiver, men skal male med den brede pensel.

                            Hvis han var tilfreds med rigets tilstand kunne han med fordel fremhæve, at OB skiller sig ud på det punkt.


                            Lidt OT:

                            Om man kan lide klubben FCM (og for nogle deres "popsmarte" attitude) eller ej lader det til at spillerne er glade for at have en type som BSC at gå til.

                            Vildt hvordan de har distanceret os i løbet af 10 år på vel alle parametre mht. mindset, organisation, træningsanlæg, stadion, økonomi, akademi, spillersalg/-indkøb m.m.... mens vi stadigvæk mere eller mindre kun har mindet fra Madrid at klamre os til samt de glade dage med KB og sølv...

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Ja, vi kan jo fortolke hans udsagn på hver vores måde, hvilket vel er fair nok.

                              Selvfølgelig kan han ikke skrive noget illoyalt om sin arbejdsgiver, men skal male med den brede pensel.

                              Hvis han var tilfreds med rigets tilstand kunne han med fordel fremhæve, at OB skiller sig ud på det punkt.


                              Lidt OT:

                              Om man kan lide klubben FCM (og for nogle deres "popsmarte" attitude) eller ej lader det til at spillerne er glade for at have en type som BSC at gå til.

                              Vildt hvordan de har distanceret os i løbet af 10 år på vel alle parametre mht. mindset, organisation, træningsanlæg, stadion, økonomi, akademi, spillersalg/-indkøb m.m.... mens vi stadigvæk mere eller mindre kun har mindet fra Madrid at klamre os til samt de glade dage med KB og sølv...
                              Som andre skriver er det jo oplagt nok, hvis Köhler for eksempel hellere vil have en tysksproget mentalcoach, en han har fået anbefalet andetsteds fra, eller en, han gerne vil have tilknyttet uanset klubben, han er i. Det kan også sagtens være, at Köhler ikke er tilfreds med, hvad OB tilbyder - det kan man bare ikke udlede fra den tekst, han har skrevet fra LinkedIN uden at lave tolkninger, der ikke er nelæg for i indlægget. (og det er såmænd helt fint med mig, at du tolker det sådan - men det er en tolkning og ikke, som du først fik det til at lyde, noget han skriver).

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                                HSV ville også have ham da han skrev med OB, men han ville ikke spille i 2. bundelsliga. Jeg tror linien er varm, og HSV vil forsøge at hente ham når de rykker op.
                                Muligvis - men HSV skal "rebe sejlene" hvis de vil rykke op. Pt ligger de på 3. pladsen 5 point efter 2. pladsen (Holstein Kiel) som igen er 5 point efter St.Pauli på første pladsen Hvor mange år har de henslæbt i 2 bundesliga? en del så vidt jeg husker. De er næppe i stand til at betale det som han har af værdi for OB pt. Egentlig forestiller jeg mig at en etableret klub i Bundesligaen kan gå efter ham og det kunne måske være Heidenheim som klarer sig overraskende godt eller Bremen og Augsburg hvis kan passe i deres koncepter.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X