Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
    U17 vandt overbevisende med hele 8:0 mod Esbjerg, fire mål blev scoret af Hansborg. U19 fik også en tiltrængt sejr på 3:1 mod Esbjerg. I dag spiller kun U15.
    Var i Ådalen. U15 var foran mod Esbjerg med 2:1 efter første halvleg. De havde god styr på kampen så håber det bliver den tredje akademi-sejr i weekenden. :-)
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Det blev en 3:2 sejr for vores U15 mod Esbjerg i dag. Så lad os bare håbe at superligaholdet fortsætter den gode stime akademiet kom med i weekenden
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

        Hvor gammel er Hansborg efterhånden?
        Han fyldte 16 i sommers. Han har god teknik og er virkelig en kynisk afslutter. Han er bare ikke særlig stor og mangler en del fysik.
        Så ham træne lidt med SL i sommers. Puh han var klein.
        Hvis vi kan holde på ham kunne det nemt blive en SL spiller for os. Han er den der har størst 9`er potentiale på akademiet lige pt og er også et større talent end Fenger og Kjerrumgaard

        Comment


          Kim Engstrøm har efterhånden været U19-træner i OB i lang tid, og i denne podcast har vi forsøgt at tegne et portræt af ham, sammen med ham selv.

          Podcast: Portræt af Kim Engstrøm - OBstruktion

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Han fyldte 16 i sommers. Han har god teknik og er virkelig en kynisk afslutter. Han er bare ikke særlig stor og mangler en del fysik.
            Så ham træne lidt med SL i sommers. Puh han var klein.
            Hvis vi kan holde på ham kunne det nemt blive en SL spiller for os. Han er den der har størst 9`er potentiale på akademiet lige pt og er også et større talent end Fenger og Kjerrumgaard
            Måske til vores fordel at han er en bette klejn. Så kan vi nemmere holde på ham

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
              Kim Engstrøm har efterhånden været U19-træner i OB i lang tid, og i denne podcast har vi forsøgt at tegne et portræt af ham, sammen med ham selv.

              Podcast: Portræt af Kim Engstrøm - OBstruktion
              Jeg må med skam erkende, at jeg ikke er så god til at følge med i akademiet. Den her podcast har gjort mig meget klogere på Kim Engstrøm, som jeg ikke vidste meget om. I mine ører lyder det som en ret stor kapacitet, vi har gående i ham. Spørgsmålet er vel mere, hvor længe?
              God podcast, godt humør og en god snak. Tak for den!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Måske til vores fordel at han er en bette klejn. Så kan vi nemmere holde på ham
                Han er rigtig rigtig god. Så det er bestemt ikke sikkert. Jeg tror ikke at han er den Breum type hvis hjerte kun banker for OB. Han har tårnhøje ambitioner og følger den vej han tror er den bedste uanset hvor det er henne.. Hører jeg.. Kan man måske sige om de fleste, men tror mange klubber gerne vil have ham.
                Vi har ham heldigvis i 1,5 år endnu og skal inden han fylder 18 bestemme os for om han skal have tilbudt en SL kontrakt. Det tror jeg nu at han får tilbudt. Spørgsmålet er om han siger ja. Vi må se

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Han fyldte 16 i sommers. Han har god teknik og er virkelig en kynisk afslutter. Han er bare ikke særlig stor og mangler en del fysik.
                  Så ham træne lidt med SL i sommers. Puh han var klein.
                  Hvis vi kan holde på ham kunne det nemt blive en SL spiller for os. Han er den der har størst 9`er potentiale på akademiet lige pt og er også et større talent end Fenger og Kjerrumgaard
                  Man bliver nogle gange lidt immun over for fortællingerne om de store talenter OB har.
                  Det virker tit som om der er kæmpemæssig forskel på hvad OB anser for et stort talent, og hvad man anser for et stort talent i Herning, Farum , Brøndby og FCK. Vi har jo ikke udviklet en eneste markspiller siden Falk som har nævneværdig værdi eller kvalitet.
                  Vi har ikke haft en eneste som banker på til en start plads i en alder af 16-17 år.
                  De unge vi har bruges af nød ved skader eller formnedgang hos de middelmådige “stjerner” der ofte foretrækkes i OB.
                  Vi har Khemdee, Brems, Tarik og Vestergaard som ikke har en kinamands chance for at blive udviklet, eller som ganske enkelt bare ikke er i nærheden af at være gode nok. Dertil har vi yØstrøm som bruges en smule som indskifter og Breum som åbenbart ej heller er første valg som indskifter på en venstre kant hvor Kløve, Opondo og andre ikke har bidraget positivt.

                  Da vi jo ikke får mulighed for at vurdere Breum på et ordenligt grundlag så er der vel kun Fenger lige nu som virker spændende, og heldigvis er han blevet brugt som løsning på Kadrii’s formnedgang. Hvis Max skrider så er vi vel tilbage til at HC er eneste salgsbare talent i vores trup? Medmindre man lader sig imponere af småsalg i 3-4-5 millioner klassen.
                  Det store salg som virkelig kan flytte os virker imo langt væk. Hvor er vores Lindstrøm, Faghir, Damsgaard , Skov, Dharami og hvad de eller hedder som er solgt fra andre klubber?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Jeg hørte i Bech bag bolden hvor TH var med, at han nævnte at OB investerer 10-11 mill i akademiet, måske lidt mere. Han siger også at man måske i fremtiden er nød til at øge det budget for at leve op til DBU’s krav.
                    Det prikker lidt til den mistanke jeg før har fremført herinde, nemlig at OB kun lige investerer det nødvendige for at få de fem stjerner fra DBU.

                    Hvis man er tilfreds med at være det femte bedste akademi, så er det vel også naturligt at vi er 5-6-7 vælger når der rundt i landet scoutses et stort talent?
                    Hvis man kun kan udvikle talenter fra de nedre hylder, kan det så nogensinde blive bæredygtigt og vil der ikke blive for langt mellem brugbare spillere til ligaholdet?
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Jeg hørte i Bech bag bolden hvor TH var med, at han nævnte at OB investerer 10-11 mill i akademiet, måske lidt mere. Han siger også at man måske i fremtiden er nød til at øge det budget for at leve op til DBU’s krav.
                      Det prikker lidt til den mistanke jeg før har fremført herinde, nemlig at OB kun lige investerer det nødvendige for at få de fem stjerner fra DBU.

                      Hvis man er tilfreds med at være det femte bedste akademi, så er det vel også naturligt at vi er 5-6-7 vælger når der rundt i landet scoutses et stort talent?
                      Hvis man kun kan udvikle talenter fra de nedre hylder, kan det så nogensinde blive bæredygtigt og vil der ikke blive for langt mellem brugbare spillere til ligaholdet?
                      Jeg var med til den podcastoptagelse og undrede mig også over at TH gav et specifikt beløb. Men størrelsen var nu ikke så overraskende da de kører 80/20 dernede.
                      Og da SL budgettet er 40-45 mill så passer det jo meget godt med de 10-11 mill. Men 14 fuldtidstrænere koster jo også lidt..

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Jeg var med til den podcastoptagelse og undrede mig også over at TH gav et specifikt beløb. Men størrelsen var nu ikke så overraskende da de kører 80/20 dernede.
                        Og da SL budgettet er 40-45 mill så passer det jo meget godt med de 10-11 mill. Men 14 fuldtidstrænere koster jo også lidt..
                        Men det lød som om budgettet vil blive øget hvis DBU’s krav kræver det, ikke som om der foreligger en plan om at øge det for at blive bedte og mindske afstanden til de klubber som ligger foran?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Men det lød som om budgettet vil blive øget hvis DBU’s krav kræver det, ikke som om der foreligger en plan om at øge det for at blive bedte og mindske afstanden til de klubber som ligger foran?
                          Både og.. Det ER blevet øget i takt med DBUs krav. Men det bliver BW der kommer til at bestemme hvor stort akademi budgettet bliver fremover. Jeg tænker han har 55 mill i lønbudget at administrere over. Så må han finde en passende fordeling imellem SL og akademi

                          Comment


                            Tre år for Markus Andersen fra U17:
                            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/tre-aa...gnus-andersen/
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              U17 har gang i noget stort, de vandt med 7:1 idag.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
                                U17 har gang i noget stort, de vandt med 7:1 idag.
                                De sidste 2 kampe på en lidt billig baggrund. Men 15-1 er imponerende. Og nu ligger vi 3`er

                                Comment

                                Working...
                                X