Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

    Håber godt nok, at det snart er et område, hvor vi får et talent op, der er værd at satse på eller henter noget ind som gardering. Og en ægte højreback tak.
    Kan næsten ikke huske, hvornår vi sidst har haft en rigtig gardering der. Det tætteste er vel Desler for nogle år siden, som ikke engang er skolet højreback. Egentlig utroligt, når man tænker på RBL's skadeshistorik, at man ikke har vurderet det nødvendigt med backup/konkurrence til ham.

    Med den spillestil vi har, især når vi spiller med wingbacks, der er det hamrende vigtigt med gode backs, der hurtigt kan finde ind i rollen. Synes vi har set for mange lappeløsninger, når RBL har været skadet. Fint nok at folk som AJA, O. Lund og Kløve kan hjælpe derude, men så fjerner man dem også fra deres vante pladser, hvor man så er nødt til at hive en helt tredje til at spille. Ødelægger lidt chancerne for kontinuitet.
    Jeg er enig i at det er problematisk, specielt i perioder hvor både JBL og Ryan har siddet ude, men jeg tror lidt det er vilkårene med vores budget. Det er jo moderne med offensive backs, så konkurrencen om dem er hård. Derfor er det nok det vi må leve med. Jeg synes egentlig også det er ok. Oli synes jeg er en habil reserve på begge backs. Han kan godt lidt fremad banen. Derudover tror jeg det er den korteste vej til spilletid for Østrøm lige nu og ham vil jeg sgu hellere se end en eller anden Madu-type eller alt for dyr reserve, som måske er lidt bedre skolet.

    Desuden ligner det at vi måske kompensere lidt for det her med de offensive backs, ved at vi har købt spillere som i min bog passer bedst ind i 4-4-2. Med Sabbi og Frø på kanterne får vi eksempelvis to kanter som kan en masse på egen hånd, så hele vores spil ikke er lagt an på at vi får backerne spillet i gunstige situationer, men forhåbentlig får lidt flere tangenter at spille på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
      Breum var 2.års U17 i den forgangne sæson, så han spiller U19 efter ferien. Han fik dog allerede et par indhop for U19 efter corona-nedlukningen, inden han startede – og scorede – i den sidste kamp mod FCN.

      Som fmprOB skriver, bliver Kwasniak og Kjerrumgaard også U19-spillere fra næste sæson. Sidstnævnte har været flittigt scorende for U17.
      Roche har stadig alderen til U17. Til gengæld er jeg ret sikker på, det er en misforståelse, at Nissen ikke kan spille U19 næste sæson. Så vidt jeg ved, må man have to U20-spillere i marken, uanset hvornår på året, de er født. Harboe spillede med hele sidste sæson, og han er fra maj.

      Personligt glæder jeg mig i øvrigt til at følge U-17's anfører, Magnus Saaby, som også rykker en årgang op efter ferien.
      Det hedder halvårsspillere da de må være med, hvis de kun er et halvt år for gamle :).
      Jeg forholdt mig kun til DBU`s egne regler ... om der er yderligere mulige dispensationsregler ved jeg ikke, men ved genlæsning tror jeg det ikke ... lidt underligt faktisk.

      "§8 Regler for at benytte spillere, der ikke opfylder aldersgrænser
      § 8.1 I rækker for Børn og Ungdom er der mulighed for – uden at det har konsekvenser for sportslige resultater og uden at der skal ansøges herom – at benytte et begrænset antal spillere født i perioden fra 1. juli til 31. december året før den pågældende aldersgruppe = halvårsspillere. Halvårsspillere skrives på holdkortet med fødselsmåned og -år.".

      Umiddelbart måtte Harboe jo ikke deltage, hvis der ikke er yderligere dispensation ...
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Jeg er enig i at det er problematisk, specielt i perioder hvor både JBL og Ryan har siddet ude, men jeg tror lidt det er vilkårene med vores budget. Det er jo moderne med offensive backs, så konkurrencen om dem er hård. Derfor er det nok det vi må leve med. Jeg synes egentlig også det er ok. Oli synes jeg er en habil reserve på begge backs. Han kan godt lidt fremad banen. Derudover tror jeg det er den korteste vej til spilletid for Østrøm lige nu og ham vil jeg sgu hellere se end en eller anden Madu-type eller alt for dyr reserve, som måske er lidt bedre skolet.

        Desuden ligner det at vi måske kompensere lidt for det her med de offensive backs, ved at vi har købt spillere som i min bog passer bedst ind i 4-4-2. Med Sabbi og Frø på kanterne får vi eksempelvis to kanter som kan en masse på egen hånd, så hele vores spil ikke er lagt an på at vi får backerne spillet i gunstige situationer, men forhåbentlig får lidt flere tangenter at spille på.
        Gode pointer. I forhold til Frø og Sabbi på kanterne, så kan jeg godt se, at det sænker kravene lidt til, at vores backs skal være store bidragsydere i det offensive. Tror dog, at tilstedeværelsen af backs højt og bredt i banen vil skabe mere plads til Sabbi og Frø, da det typisk vil kræve at modstanderen har en back til at dække vores back, og dermed frigøres plads og rum. Men for at det kan lykkes behøver backsne selvfølgelig heller ikke være tekniske vidundere eller født og opvokset som backs. De skal bare være gode taktisk især i forhold til positionering og timing af løb, og så gerne have nogle gode lunger, der kan transportere dem med frem og tilbage ofte.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Det hedder halvårsspillere da de må være med, hvis de kun er et halvt år for gamle :).
          Jeg forholdt mig kun til DBU`s egne regler ... om der er yderligere mulige dispensationsregler ved jeg ikke, men ved genlæsning tror jeg det ikke ... lidt underligt faktisk.

          "§8 Regler for at benytte spillere, der ikke opfylder aldersgrænser
          § 8.1 I rækker for Børn og Ungdom er der mulighed for – uden at det har konsekvenser for sportslige resultater og uden at der skal ansøges herom – at benytte et begrænset antal spillere født i perioden fra 1. juli til 31. december året før den pågældende aldersgruppe = halvårsspillere. Halvårsspillere skrives på holdkortet med fødselsmåned og -år.".

          Umiddelbart måtte Harboe jo ikke deltage, hvis der ikke er yderligere dispensation ...
          Reglerne er anderledes i U19 Elite: https://www.dbu.dk/turneringer-og-re...msturneringer/

          "Kun spillere, der ikke var fyldt 18 år den 1. januar i det år turneringen starter, er spillebererttigede til at deltage i U-19 Drenge-rækken. Denne regel dog fraveget for indtil én målmand og to markspillere pr. kamp, der ikke var fyldt 19 år den 1. januar i det år turneringen starter."

          Den forgangne turnering startede i 2019; Harboe fyldte først 19 i maj det år, ergo var han spilleberettiget som én af to.
          SLO

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
            Jeg har lige forsøgt at samle lidt sammen baseret på kommentarerne.

            Målmænd:
            Philip Gejl (Ingen status?)
            Alstrup (Jeg går ud fra, han skal spille U/19 næste sæson)

            Den nye fra FCM Wille, skal vist spille U/17 ifølge ob.dk.

            Forsvar:
            Jonathan Khemdee (U/19 spiller næste sæson ifølge ob.dk)
            Oska Bagge
            Ari Arge
            Mathias Brems
            Robin Østrøm
            Daniel Obbekjær - har stadig alderen til U/19
            Okkels (fra U/17)

            Midtbane:
            Valdemar Ibsen (Forhåbentlig kommer karrieren på rette spor i den nye sæson?)
            Lasse Skøtt (Ingen status?)
            Simon Skøtt (Ingen status?)
            Anton Stage (Ingen status?)
            Jakob Breum (U/17 - jeg synes, jeg har set hans navn nævnt i forbindelse med U/19 også? Er det helt forkert?)

            Angreb:
            Kommer der noget spændende op fra U/17? Oliver Roche er for ung endnu, ikke?


            Færdige i OB: Klynge, E. Suarez, Jonas Skytte, Mikkel Michelsen
            Udlejede: Teitur Magnusson
            Førsteholdstruppen: Tarik Ibrahimagic, Rasmus Nissen, Max Fenger, D. Obbekjær, HC Bernat, Christian Vestergaard

            Det bliver spændende at se, hvordan holdet kommer til at se ud næste sæson. Man må gå ud fra, at der selvfølgelig foregår en naturlig op- og nedrykning mellem holdene, vi ikke nødvendigvis hører om; baseret på alder, evner mv. Men umiddelbart ligner det da, at der skal ske noget for at stable et konkurrencedygtigt hold på benene igen.
            Næste sæsons U19-trup er nu offentligjort: https://www.ob.dk/akademi/u19/truppen/.

            Det er værd at bemærke, at Marcus Alstrup og Gustav Vinter rykkes op, selvom de begge har alderen til at spille U17.
            SLO

            Comment


              Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

              Næste sæsons U19-trup er nu offentligjort: https://www.ob.dk/akademi/u19/truppen/.

              Det er værd at bemærke, at Marcus Alstrup og Gustav Vinter rykkes op, selvom de begge har alderen til at spille U17.
              Det har Breum vel også?

              En trup på 19 spillere lyder godt nok ikke af meget når de både skal spille U19,YL,NM og ofte spille reserveholdskampe

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Det har Breum vel også?

                En trup på 19 spillere lyder godt nok ikke af meget når de både skal spille U19,YL,NM og ofte spille reserveholdskampe
                Udover de 19 er der jo.. D. Obbekjær - Nissen - Vestergaard - Tarik.. Giver 3 ekstra , Når det kun er 2 årgang 01 der må være med.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                  Reglerne er anderledes i U19 Elite: https://www.dbu.dk/turneringer-og-re...msturneringer/

                  "Kun spillere, der ikke var fyldt 18 år den 1. januar i det år turneringen starter, er spillebererttigede til at deltage i U-19 Drenge-rækken. Denne regel dog fraveget for indtil én målmand og to markspillere pr. kamp, der ikke var fyldt 19 år den 1. januar i det år turneringen starter."

                  Den forgangne turnering startede i 2019; Harboe fyldte først 19 i maj det år, ergo var han spilleberettiget som én af to.
                  Det er sandt, det læste jeg faktisk også ... men blandede det med reglen om halvårsspillere, så på u19 er det faktisk helårsspillere så at sige.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Det har Breum vel også?
                    Han er en årgang ældre end de to andre (2003). Han er født sent på året, så han er ikke fyldt 17 endnu, men i modsætning til de andre har han spillet to sæsoner som U17.
                    SLO

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                      Næste sæsons U19-trup er nu offentligjort: https://www.ob.dk/akademi/u19/truppen/.

                      Det er værd at bemærke, at Marcus Alstrup og Gustav Vinter rykkes op, selvom de begge har alderen til at spille U17.
                      Interessant hold, synes jeg. Glæder mig til at følge dem igen i år.

                      Oska Bagge, Ari Arge og Gejl altså også officielt færdige i OB.

                      Så er der kun en enkelt tidligere OKS'er tilbage i Anton Stage - min gamle klub. Lækkert at Tarik Ibrahimagic viser OKS-flaget på førsteholdet - sammen med Nissen, selvom det vist kun var for en kort bemærkning.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                        Han er en årgang ældre end de to andre (2003). Han er født sent på året, så han er ikke fyldt 17 endnu, men i modsætning til de andre har han spillet to sæsoner som U17.
                        Glæder mig meget til at følge Breum næste sæson. Satme et stort talent vi har der

                        Comment


                          Har Gaarde spillet i Real Madrid og Brændekilde Bellinge Boldklub?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                            Har Gaarde spillet i Real Madrid og Brændekilde Bellinge Boldklub?
                            Tænkte jeg også...
                            siden 1887

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                              Har Gaarde spillet i Real Madrid og Brændekilde Bellinge Boldklub?
                              Den har vist været oppe at vende før - han har vist været medlem af amatørafdelingen engang i en måned eller sådan noget.. Overdrivelse fremmer forståelsen. I kan se på side 151 i denne tråd.

                              Comment


                                Er der nogen der har indsigt i hvorfor Caglar Koycu representerer en halvstor del af vores u19 talenter som agent? Står han og fisker på træningsbanen?
                                https://www.transfermarkt.com/footba...a/berater/6684

                                Det er der sådan set ikke noget ulovligt i, men er blevet interesseret efter denne utilfredsstillende forlængelse med Fenger.

                                Der skal heller ikke meget research til at se at han primært er café og restaurant ejer.
                                Last edited by Batman60; 23-07-2020, 22:44.

                                Comment

                                Working...
                                X