Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Og hvad skulle gøre dig klogere end alle de ansatte i Ådalen? Hvad belæg har du for at udtale dig om dette? Alle kan jo ikke køre det som FCN ved du nok
    Her snakkede jeg om opgraderingerne :).
    I forhold til det fokus der er, well ... mit belæg er kun på baggrund af min erfaring med fodbold og logiske slutninger.
    Fokus på resultater og fight, frem for at udvikle spillerens fodboldmæssige kompetencer på et tidspunkt hvor spillerne går mest frem ... well, for mig at se er det ikke smart.
    Nej, alle kan ikke gøre som FCN, men alle BØR have fokus på at udvikle spillerens fodboldmæssige kunnen, det skal være punkt 1, i min bog og det ser jeg ikke at det er ... andre har selvfølgelig en anden opfattelse.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

      Altså de SKAL jo ikke, men det er nødvendigt hvis de vil beholde liga-licensen, for mig at se kører de bare ikke talentudviklingen på optimal vis :).
      Nej de SKAL ikke men det ville jo være noget af en fallit erklæring at erklære strategien om et fremtidigt OB med sats på talenterne plus profiler udefra som de kom med for år tilbage, hvis man så efterfølgende ikke kunne leve op til de krav der er.
      Jeg glæder mig til at se de kommende år om alt det praleri med opgradering af akademi og undgomsfodbold i OB blot er/har været Tom snak og varm luft for at dulme vreden over hvor skrækkeligt Superligaholdet har været.

      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Så vil jeg byde ind med folks sunde fornuft og en betragtning af realiteterne. Bare fordi, at nogle har lavet en liste baseret på nogle udvalgte parametre, er det jo ikke ensbetydende, at det er særligt dækkende for helhedsbilledet.
        Ja, okay. Tror så jeg lægger lidt mere vægt på den her liste end din betragtning af realiteterne ;)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Gad vide hvor meget af den opgradering der er foretaget de senere år skyldes skærpede krav fra DBU?
          I forhold til ansatte skal man have 6 fuldtids for at få 3 stjerner.

          Comment



            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

            I forhold til ansatte skal man have 6 fuldtids for at få 3 stjerner.
            Ok , er slet ikke inde i reglerne.

            hvor mange har vi ansat?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


              Ok , er slet ikke inde i reglerne.

              hvor mange har vi ansat?
              Har også selv bare meget hurtigt skimmet de krav der er til forskellige karakterer. https://www.dbu.dk/media/10135/klubl..._2019-2020.pdf
              Kan se at fmprob tidligere har nævnt ca 12 fuldtidansatte trænere, uden jeg lige har talt efter.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                Har også selv bare meget hurtigt skimmet de krav der er til forskellige karakterer. https://www.dbu.dk/media/10135/klubl..._2019-2020.pdf
                Kan se at fmprob tidligere har nævnt ca 12 fuldtidansatte trænere, uden jeg lige har talt efter.
                Ja det når de op på her engang efter ferien når Panduro også tiltræder

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                  Ja, okay. Tror så jeg lægger lidt mere vægt på den her liste end din betragtning af realiteterne ;)
                  Og havde OB haft AGF eller AaBs placering, var du nok gået med realiteterne. ;)

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Og havde OB haft AGF eller AaBs placering, var du nok gået med realiteterne. ;)
                    Tror mere det handler om at jeg synes realiteterne ligger til dels i DBU's model. Så kan man argumentere om antal spillere på U/A landshold skal tælle mere end 20%, som jeg kan fornemme du gerne vil have, og selvfølgelig skal man bruge sund fornuft med alle former for sammenligning da der selvfølgelig vil være ting de ikke fanger, men umiddelbart indkapsler den meget af det der kan sammenlignes. Derudover er det jo første år, og mon ikke den bliver rettet til løbende.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                      Tror mere det handler om at jeg synes realiteterne ligger til dels i DBU's model. Så kan man argumentere om antal spillere på U/A landshold skal tælle mere end 20%, som jeg kan fornemme du gerne vil have, og selvfølgelig skal man bruge sund fornuft med alle former for sammenligning da der selvfølgelig vil være ting de ikke fanger, men umiddelbart indkapsler den meget af det der kan sammenlignes. Derudover er det jo første år, og mon ikke den bliver rettet til løbende.
                      Giv mig bare så bare ét godt argument for, at SønderjyskE er bedre til at udvikle talenter en Esbjerg, som den her liste jo så angiveligt fortæller os.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Giv mig bare så bare ét godt argument for, at SønderjyskE er bedre til at udvikle talenter en Esbjerg, som den her liste jo så angiveligt fortæller os.
                        1. Det er ikke udspecificeret her hvordan karakteren er givet, men lur mig om ikke Esbjerg skar ned på mandskabet efter nedrykning og derfor potentielt har mistet nogle point der.

                        2. De ligger Ca. 1,5 point ud af 100 fra hinanden. Det er en meget lille forskel til at konkludere den ene endegyldigt er bedre end den anden, tænker det er her man bruger det som rettesnor og ikke facit.

                        Så vil ikke ud fra den her konkludere at Sønderjyske er bedre end Esbjerg til talentudvikling, men synes det fortæller noget om at de her 2 klubber ligger omtrent lige i forhold til investering og fokus på området.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                          1. Det er ikke udspecificeret her hvordan karakteren er givet, men lur mig om ikke Esbjerg skar ned på mandskabet efter nedrykning og derfor potentielt har mistet nogle point der.

                          2. De ligger Ca. 1,5 point ud af 100 fra hinanden. Det er en meget lille forskel til at konkludere den ene endegyldigt er bedre end den anden, tænker det er her man bruger det som rettesnor og ikke facit.

                          Så vil ikke ud fra den her konkludere at Sønderjyske er bedre end Esbjerg til talentudvikling, men synes det fortæller noget om at de her 2 klubber ligger omtrent lige i forhold til investering og fokus på området.
                          Men det er jo her, at den her liste er et problem. Det er ikke bare en objektiv vurdering, det er et partsindlæg, og vurderingerne er baseret på de ting som DBU har besluttet sig for er vigtige ift. talentudvikling. Der er åbenlyst nogle der er blevet belønnet for at følge deres anbefalinger, og der er åbenlyst nogle der er blevet straffet for ikke at gøre det.

                          Der er ingen der har de vises sten, når det kommer til talentudvikling, heller ikke DBU. Så kan det godt være, at DBU har en idé om, hvad god talentudvikling er, men det er heldigvis ikke nogen eksakt videnskab, og der er flere måder at angribe det på. I sidste ende handler det om resultaterne, sådan er fodbold.

                          Comment


                            Jeg er i hvert fald ikke den eneste der er noget skeptisk over den liste og metoden. https://twitter.com/RasmusAnkersen/s...22687089270785

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Men det er jo her, at den her liste er et problem. Det er ikke bare en objektiv vurdering, det er et partsindlæg, og vurderingerne er baseret på de ting som DBU har besluttet sig for er vigtige ift. talentudvikling. Der er åbenlyst nogle der er blevet belønnet for at følge deres anbefalinger, og der er åbenlyst nogle der er blevet straffet for ikke at gøre det.

                              Der er ingen der har de vises sten, når det kommer til talentudvikling, heller ikke DBU. Så kan det godt være, at DBU har en idé om, hvad god talentudvikling er, men det er heldigvis ikke nogen eksakt videnskab, og der er flere måder at angribe det på. I sidste ende handler det om resultaterne, sådan er fodbold.
                              Selvfølgelig er det ikke en eksakt videnskab, men noget må da der være rigtigt siden at de har FCK, FCN, BIF og FCM i toppen. Umiddelbart er det vel de klubber hvor at der bliver investeret mest i det her og som også kan fremvise resultatet af det.

                              Og jeg er da villig til at høre hvor i metoden du mener det går galt, udover at spilleres præstationer skal vurderes højere end 20%.

                              Med hensyn til Rasmus Ankersen så siger han jo intet om hvor at han mener at fejlene ligger. Han synes bare det er dumt.

                              "Redigering" Det her var også Rasmus Ankersen https://twitter.com/RasmusAnkersen/s...43668555059200
                              Last edited by FFM; 30-04-2019, 23:13.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                                Selvfølgelig er det ikke en eksakt videnskab, men noget må da der være rigtigt siden at de har FCK, FCN, BIF og FCM i toppen. Umiddelbart er det vel de klubber hvor at der bliver investeret mest i det her og som også kan fremvise resultatet af det.

                                Og jeg er da villig til at høre hvor i metoden du mener det går galt, udover at spilleres præstationer skal vurderes højere end 20%.

                                Med hensyn til Rasmus Ankersen så siger han jo intet om hvor at han mener at fejlene ligger. Han synes bare det er dumt.

                                "Redigering" Det her var også Rasmus Ankersen https://twitter.com/RasmusAnkersen/s...43668555059200
                                At putte Brøndby på niveau med FCK, FCN og FCM på talentsiden er jo helt fra snøvsen, det ved alle med bare lidt indsigt i talentarbejde. Der har jo i flere år været snak om, hvordan at Brøndby er sakket bagud ift. de allerbedste, og at flere og flere unge spillere vælger Brøndby fra. Det ses også tydeligt på de spillere de forskellige klubber entet har hevet op eller solgt til udlandet de seneste år. Hos FCK snakker vi spiller som Wind, Daramy, Victor Jensen, Nartey, hos FCN kan nævnes Mathias Jensen, Baden Frederiksen, Skov Olsen, Nelsson, og hos FCM folk som Duelund, Andreas Poulsen og Rasmus Nissen. Hvad er de bedste navne Brøndby kan præstere? Nikolai Laursen, Kabongo, Svenn Crone måske? Det er jo useriøst at sige, at Brøndby skulle være på niveau med de 3 andre, eller bedre end nogle af dem sågar, når man ser på niveauet på de spillere der bliver spyttet ud, og hvad de bliver solgt for.

                                Der er flere ting galt med metoden, hvis altså man vil påstå, at den listen skulle være et udtryk for, hvem der er bedst til talentudvikling. At der sidder folk der er ansat i klubberne, som Ankersen peger på, og er med til at lave de her bedømmelser, er selvfølgelig dybt useriøst. Og så er der flere af punkterne der vægter højt i bedømmelsen, hvor det er svært at se, hvordan en sådan bedømmelse skal laves objektivt. "Strategi", "Organisation, Struktur og HR", "Holdudvikling", "Rekruttering & Scouting".

                                Det er jo langt fra noget der er sort hvidt, og hvor der er et rigtigt og forkert, eller noget der nødvendigvis er bedre end andet. Hvordan bedømmer man f.eks., hvem der har den bedste "Strategi"? Hvad der er den bedste strategi er jo 100% en subjektiv bedømmelse, og noget der ofte er delvist bestemt af en klubs økonomi, historie, klubkultur, geografiske placering osv. Man kan sagtens lege smagsdommer over, hvad den bedste strategi er, men så ryger objektiviteten da også fuldstændig. Hvis der var en åbenlys rigtig strategi, havde alle nok valgt den.

                                Og jo, Ankersen påpeger da lige netop, hvor fejlene ligger. Han påpeger at bedømmelsen i høj grad er bestemt af nogle præmisser som DBU og Divisionsforeningen har bestemt er vigtige, fordi at man har forelsket sig i det her Double Pass-projekt, så det medfører en øget grad af papirarbejde og indrapporteringer, som ligger til grund for deres bedømmelse. Det afgørende er selvfølgelig, om man kan producere dygtige spillere og få dem igennem til førsteholdet eller sælge dem til udlandet, og hvordan man så gør det, må være helt op til den enkelte klub.

                                Men selvfølgelig er det de endelige resultater der tæller, og ikke hvorvidt den måde man gør det på er comme il faut ifølge DBU. Alt andet er jo useriøst. Det er ligeså useriøst som at sige, at FC Nordsjælland har været bedre end Esbjerg i den her sæson, fordi at de spiller fodbold på en mere "rigtig" måde, og at de træner på en bedre måde.

                                Comment

                                Working...
                                X