Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Ja kender ham også en fantastisk positiv fyr, som kunne være nået langt hvis han ikke var skadet, hvilket også var meget i ungdomsårene i OB, tror han havde fået chancen ellers.

    Håber hans operation forløber godt, og han kommer til at spille fodbold igen, hvis han for alvor kan komme af med hans skade, kan han stadig nå langt.

    For nogle år siden var skadesbehandlingen af de unge talenter utroligt ringe, kender flere der først har fået den rigtige behandling efter OB, blandt andet et træthedsbrud i ryggen og en permanent hofteskade der krævede operation. Håber det er bedre nu.

    Hans far stammer fra argentina, ved ikke om de taler spansk der, han har været der flere gange. Mads mellemnavn er Rodriguez.


    Ja det er han, og utrolig rar.
    Ja, det er navnet, det er nemmere at huske hvis man lige får det med :-) Tror han sagde det var hans mor der stammede derfra, men lige meget med det... Skal også love for han fik noget af en snak med de kunder der. Var vist noget med spansk og portugisisk, men det skulle minde meget om hinanden.

    Det er 4 år siden nu han stoppede og der er lang vej tilbage. Operationen for 2 måneder siden gik godt, men det lod ikke til at han vil komme til at spille igen. Det der plager ham er noget i maveregionen, noget rigtig bøvl lød det til, så det bliver svært. Virkede som om han har indstillet sig på en tilværelse uden bold, men man kan jo aldrig vide.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Så faktisk Mad Rodriguez et par gange for Middelfart, og det overraskede mig ikke, da han skulle til prøvetræning i AaB. Han Havde et rigtig godt drev med bolden, og var helt klart en profil i 2. Division. Mener i øvrigt, at Mikkel Knudsen spillede angriber i de kampe jeg så - altså også en tidligere OB'er. Det kan også godt være, at det var Sandro Spasojevic - det kan jeg ikke lige huske, men tidligere OB'ere alle tre i hvert fald.

      Comment


        Mon ikke overgangen fra folkeskolelærere til Uffe P var for stor for mange.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
          Så faktisk Mad Rodriguez et par gange for Middelfart, og det overraskede mig ikke, da han skulle til prøvetræning i AaB. Han Havde et rigtig godt drev med bolden, og var helt klart en profil i 2. Division. Mener i øvrigt, at Mikkel Knudsen spillede angriber i de kampe jeg så - altså også en tidligere OB'er. Det kan også godt være, at det var Sandro Spasojevic - det kan jeg ikke lige huske, men tidligere OB'ere alle tre i hvert fald.
          Ja det var godt nok ærgeligt med Mads han har et stort talent, og tror også han ville have klaret sig godt i Aab, han var skadesplaget meget også ungdomsårene, og det har ødelagt det hele for ham. Jeg syntes der er mange talenter det går sådan for, de har nok svært ved at tage de pauser der er nødvendige for helt at blive deres skade kvit. Vil ikke melde fra ungdomslandshold m.m, her tror jeg klubben kan gøre det meget bedre.

          Mikkel Knudsen var en tur i USA efter Middelfart., og har sidenhen spillet 1. division i Fredericia, ved ikke om han stadig er der. Sandro Spascojecic har spillet i Svendborg, og i Middelfart.

          Comment


            U15 startede turneringen med Sejr

            http://www.ob.dk/artikel/u15-sejrede...ringskamp.aspx

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Det bliver spændende, hvordan det forløber. Kwasniak (det har jeg helt sikkert stavet forkert) scorede vist et par gange i sommerens løb for U17-holdet.

              Comment


                En ny ungdomssæson står for døren. Vores U15 drenge har allerede vundet deres første kamp (3-1 over Esbjerg) og på søndag åbner U17 ude mod Køge – jeg har planlagt at tage turen ned fra det allerkongeligste Lyngby.

                Så er det vel også på tide, at kigge lidt på, hvordan trupperne ser ud. Jeg vil kun kigge på U19 og U17; U15 ser jeg ingen kampe med, og det er begrænset, hvor stor værdi jeg vil tillægge data i mit excelark med antal kampe osv.

                U19:
                U19 består af årgang 1999 og 2000; op til 3 fra årgang 98 må være med i truppen, så vidt jeg har forstået.
                I årets U19-trup er Mathias Bonde eneste 98’er.
                Af de resterende 21 spillere er 6 årgang 99 og de resterende 15 altså fra år 2000. En ret ung trup med mange første-års U19-spillere.
                De 6 på sidste år er målmand Oliver Christensen, der jo allerede er 3. målmand for vores superligahold, forsvarsspillerne Anders Jørgensen (back), Alexander Molberg og Jacob Mikkelsen (midterforsvarer), midtbanespilleren Mads Frøkjær (central midt) og angriber Elias Lamnaouar.

                En oversigt over ind og ud i forhold til sidste sæson; "ud" behøver ikke at mene væk fra OB, men at de ikke længere fremgår af holdoversigten på ob.dk. Dvs. de kan egentlig godt dukke op igen.

                Målmand:
                Ud:
                Mathias Würtz (skiftet til HB Køge; reelt 2. målmand efter Oliver Christensen sidste sæson med 7 kampe).
                Ind:
                Hans Christian Bernat (rykket op fra U17. 15 kampe sidste sæson)

                Forsvar:
                Ud:
                Jacob Jeppesen (7 ligakampe for U19 sidste sæson)
                Søren Mortensen (17 ligakampe. Skrev i '16 en 2-årig kontrakt med OB, så han burde være her et år endnu)
                Rasmus Skovgaard Andreasen (4 kampe)
                Jeppe Brendholdt-Pedersen (8 kampe - skiftet til Dalum)
                Christoffer Hansen (5 kampe – skiftet til Næsby)
                Mohammad Amin (4 kampe – blev hentet i vinters fra B1909)
                Balder Adelgaard (6 kampe - skiftet til Marienlyst)
                Jacob Buus (11 kampe sidste sæson, men nu for gammel. Er i superligatruppen)
                Hasan Kurucay (1 kamp sidste sæson. Gik til Næstved og er åbenbart skiftet til tyrkisk fodbold her til sommer; til Konya Anadolu Selcukspor i den 3. bedste række)
                Ind:
                Anton Pedersen (Fra FCN; på kontrakt til 2019).
                Mathias Bonde (kommet til fra FCK)
                Thomas Hvilsom Hansen (op fra U17. 20 kampe sidste sæson. Back. 4 gule kort og et enkelt rødt)
                Kasper Skræp (U17. 23 kampe sidste sæson. Midterforsvarer. 4 gule kort)
                Jonas Andersen (U17. 12 kampe. Back. 2 gule kort)
                Shamel El-Haj (U17. 19 kampe. Midterforsvarer. 3 gule kort)

                Midtbane:
                Ud:
                Mads Jørgensen (21 kampe, 7 mål og 6 gule kort. Anfører og gået til Marienlyst)
                Sebastian Lodahl (11 kampe)
                Julius Eskesen (16 kampe, 1 mål - er rykket op i superligatruppen)
                Jonas Hansen (6 kampe – skiftede til Svendborg i vinters)
                Jannik Pedersen (ingen kampe)
                Nathael Kenzo Ishii (6 kampe – er vist rykket hjem til Finland)
                Rasmus Thomsen (ingen kampe)
                Ind:
                Laurits Lillemose (U17 – 22 kampe, 1 mål, 7 gule kort og en udvisning)
                Nicolai Skøtt (U17 – 22 kampe, 6 mål og 4 gule kort)
                Lucas Møller Jensen (23 kampe, 5 mål og 2 gule kort)
                Jonathan Harboe (18 kampe for U17, 1 mål og 3 gule kort)
                Kristian Brøndum Pedersen (11 kampe, 2 mål og et enkelt gult kort)
                Anders Klynge (11 kampe, 1 mål og 1 gult kort)

                Angreb:
                Ud:
                Magnus Schou Jørgensen (1 kamp – rykket til Svendborg)
                Oliver Lønfeldt (19 kampe, 4 scoringer - gået til Marienlyst)
                Philip Stoustrup (8 kampe, 0 mål)
                Kristian Weber (7 kampe uden mål. Er for gammel nu – er i superligatruppen)
                Ind:
                Peter Clement (25 kampe for U17, alle fra start. 6 mål)
                Mathias Jørgensen (12 kampe, 9 mål. Scoringssnit 0,75 mål pr. Kamp)

                Fra sidste års U19 er der stadig nogle genkendelige navne:
                Superligaholdets 3. målmand Oliver Christensen etablerede sig som 1. års U19-spiller som førstemålmand. Det fortsætter han formodentlig med når han ikke skal spille seniorkampe for reserveholdet. Han spillede 15 kampe i U19-ligaen.
                I forsvaret udgjorde Molberg og Mikkelsen midterforsvaret sidste sæson, og gør det nok igen i år. På den ene back kan de stadig se på Anders Jørgensen. De spillede hhv. 20, 18 og 14 kampe sidste sæson, de fleste fra start. Molberg kom på scoringslisten en enkelt gang, Mikkelsen 2 gange og Jørgensen slet ikke. Ingen røde kort, men 4 gule til Molberg, 3 til Jørgensen og 2 til Mikkelsen.
                På midten huserer Hvidovre-drengen Mads Frøkjær stadig centralt. Julius Fechtenburg, kant, er også at genfinde. Frøkjær noterede sig for 21 kampe sidste sæson; 20 af dem fra start. I de 20 kampe formåede han ikke at score, men til gengæld hev han 6 gule kort hjem til samlingen. Fechtenburg holdt sig fra kort, men scorede til gengæld 2 gange i de 22 kampe han fik; alle fra start. Notér i øvrigt lige, at Julius aldersmæssigt faktisk først er U19-spiller i år.
                Desuden fik de ny-oprykkede U17-drenge Jonathan Harboe og Lucas Møller Jensen hhv. 4 (2 fra start; 1 mål) og 1 (indskiftet) spilletid for U19 sidste sæson.
                I angrebet er det Elias Lamnaouars 2. sæson. Han fik spilletid i 11 kampe, 9 af dem som indskifter. Det blev ikke til mål i ligaen, men 1 gult kort.
                Peter Clement og Mathias Jørgensen var begge på visit fra U17 sidste sæson. Clement fik 2 kampe fra start og 1 indskiftning uden at det gav scoringer. Mathias Jørgensen scorede 3 mål på sine 5 kampe, hvoraf de 4 var fra start. Det gav ham i øvrigt bedste scoringssnit på både U17 og U19 sidste sæson med 0,75 og 0,6 mål pr. Kamp.

                U19 har fået tilgang af noget af den offensiv U17 havde sidste sæson. Når det spillede så gik det hurtigt og var teknisk rigtig godt. Det var Skøtt, Clement og Lucas Møller stærke i. I Mathias Jørgensen fik de den målscorer, der manglede. Det kan godt gå hen og blive rigtig seværdigt i år. Defensivt var det et ungt forsvar sidste sæson, så der er gode chancer for, at det bliver stærkere i år. Begge målmænd anses for store talenter. Uh, jeg glæder mig sgu. Harboe begyndt allerede sidste år at vise sig fornemt frem på midtbanen.

                Alt i alt så synes jeg at det er nogle rigtig interessante spillere, der er kommet til fra U17. Jeg tror de mere end opvejer dem, der er taget videre. For størstedelen af sidstnævntes vedkommende, har det været marginalspillere.
                Sat lidt på spidsen, så har U19 beholdt kernen defensivt, måske mistet lidt centralt med Mads Jørgensens farvel, men til gengæld fået rigtig spændende spillere op fra U17, og i angrebet har man mistet angribere uden mål i støvlerne til gengæld for f.eks. Mathias Jørgensen, der på 5 kampe gjorde sig til nr. 3 på U19's topscorerliste.
                U19 ser, fra min kontorstol, styrkede ud i forhold til sidste sæson.

                Comment


                  U17:
                  Sidste sæsons U17 havde scoringsproblemer indtil Mathias Jørgensen ankom. Så løsnede det hele sig lidt og de kravlede op af i tabellen. Spørgsmålet er, hvem der skal score målene i denne sæson, og om man får lukket af bagtil.

                  Hvem er så ikke længere at finde på holdoversigten, hvem er her stadig og hvem er kommet til?
                  Målmand:
                  Ud:
                  Hans Christian Bernat (rykket op på U19)
                  Ind:
                  Philip Gejl (op fra U15, hvor han var 1. målmand)
                  Peter Bergmann (? Også "hentet" internt?)

                  Forsvar:
                  Ud:
                  Marcus Sørensen
                  Kasper Skræp (U19)
                  Shamel El-Haj (U19)
                  Aldin Osmanovic
                  Mads Baunkjær
                  Jonas Andersen (U19)
                  Thomas Hvilsom Hansen (U19)
                  Ind:
                  Rasmus Borup (U15)
                  Mathias Brems (U15)
                  Frederik Lund (Kommet fra FCM)
                  Oska Bagge (U15)
                  Daniel Obbekjær (U15)
                  Jonathan Nielsen (må være kommet fra Svendborg. Var i '16 til prøvetræning med brødrene Skøtt og Oska Bagge, der fik tilbudt skifte i den forbindelse)
                  Frederik Birk Sørensen (muligvis kommet til fra Dalum?)

                  Midtbane:
                  Ud:
                  Nicolai Skøtt (U19)
                  Laurits Lillemose (U19)
                  Anders Klynge (U19)
                  Lucas Møller Jensen (U19)
                  Omar Slaiman
                  Jonathan Harboe (U19)
                  Kristian Brøndum (U19)
                  Ind:
                  Valdemar Ibsen (U15)
                  Andreas Eriksen (U15)
                  Simon Skøtt (U15)
                  Lasse Skøtt (U15)
                  Rasmus Schjang (U15)

                  Angreb:
                  Ud:
                  Peter Clement (U19)
                  Mathias Jørgensen (U19)
                  Ind:
                  Mikkel Michelsen (Hvidovre IF)
                  Jonathan Petersen (U15)

                  Nåh, U17. Hvad mon det bliver til i år? I målet bliver Andreas Søndergaard nok klart 1. valg. Han og Bernat delte kampene sidste år, med en svag overvægt til Bernat.
                  I forsvaret ser det ret nyt ud. Christian Vestergaard spillede 17 kampe i midterforsvaret og er den eneste tilbageværende i forhold til sidste års mest gængse opstillinger. Emil Nielsen er det eneste andet navn, der går igen fra sidste sæson, og han spillede ikke en eneste ligakamp.
                  Forsvundet helt er Marcus Sørensen, Aldin Osmanovic og Mads Baunkjær, der alle spillede under 10 kampe, så det er ikke stamspillere, der er forsvundet i dem. Til gengæld ser det ud til, at hele U15s forsvar sidste sæson er kommet op. Alle fire, der er rykket op, var med i mindst 20 ligakampe sidste sæson, så hvad de måske kan mangle i alder, kan de have i sammenspillethed.

                  På midten er Anton Bisgaard, Jonas Skytte, Tarik Ibrahimagic og Karl Emil Birktoft tilbage fra sidste sæson. Skytte og Ibrahimagic spillede relativt mange kampe; faktisk var Jonas Skytte den spiller med flest ligakampe sidste sæson for U17. Så de bliver nok bærende kræfter i år. Bisgaard havde også et helt anstændigt antal kampe, mens Birktoft nok må finde sig i, at blive kaldt en marginalspiller sidste sæson.
                  De er så blevet suppleret med bærende kræfter fra U15. Alle 5 var involveret i et to-cifret antal ligakampe sidste sæson. Det bliver spændende om de kan følge op på det hurtige, tekniske spil, som U17 fremviste sidste sæson, når det stak dem.

                  Angrebet mangler nu sine to hovedpersoner: Clement og Jørgensen. Mit bud er at Rasmus Nissen træder frem nu. Han har allerede vist, at han har et rigtig fint langskud og 5 mål på 19 kampe er ikke så skidt, når man tager med, at han var indskifter i de 16 af dem.
                  Emil Suarez fik ikke mange kampe sidste sæson, og nu er der kommet konkurrence i form af Jonathan Pedersen, der scorede 9 gange på 16 kampe for U15 sidste sæson, og Mikkel Michelsen fra Hvidovre.

                  Det er altid spændende med en ny sæson. Der har været stor udskiftning, men det var der også sidste år, så på den vis er det jo business as usual.

                  Comment


                    Super godt arbejde jchristo

                    Ud fra det jeg kender er jeg enig i det meste. Vil dog lige komme med den note at ham Mikkel Michelsen fra U17 godt kunne gå hen og score en del kasser for os.. Han skulle være god. Vi må se. Bliver spændende at se om den store ungdomssatsning allerede nu begynder at bære frugt eller det lader vente på sig ligesom superliga holdet

                    Comment


                      Tak, Christo! Super spændende updates.

                      Comment


                        Tak for et super indlæg, og på et område som jeg personligt synes er rigtigt spændende, og et hvor jeg håber at ledelsens initiativer virkelig bærer frugt selvom der nok går tid før vi Kan se det fulde resultat.

                        PS. Ibrahimagic er nok det mest sikre trøjekøb i mange år for mig hvis han kommer hele vejen.

                        Comment


                          Jeg kan se, jeg lige har en rettelse:
                          U17 sæsondebuterer på lørdag, ikke søndag. Det ændrer ikke på min plan om at se kampen; det har hele tiden været lørdag jeg mente.

                          Og nu jeg er i gang, så en kort kommentar omkring U15:
                          Så vidt jeg kan se, er der stort set intet tilbage af U15 holdet fra sidste år. Mest bemærkelsesværdigt, synes jeg, er at jeg ikke kan finde navnet Rinor Conaj på nogen af OBs hold. Han scorede trods alt 14 mål på 20 kampe sidste sæson.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                            Jeg kan se, jeg lige har en rettelse:
                            U17 sæsondebuterer på lørdag, ikke søndag. Det ændrer ikke på min plan om at se kampen; det har hele tiden været lørdag jeg mente.

                            Og nu jeg er i gang, så en kort kommentar omkring U15:
                            Så vidt jeg kan se, er der stort set intet tilbage af U15 holdet fra sidste år. Mest bemærkelsesværdigt, synes jeg, er at jeg ikke kan finde navnet Rinor Conaj på nogen af OBs hold. Han scorede trods alt 14 mål på 20 kampe sidste sæson.
                            Ja det undrede mig også med de nye trupper offentliggjort. Tyder desværre på at han er blevet snuppet af en anden klub

                            Comment


                              2 udtaget til U16 landshold og 2 udtaget til U18 landsholdet

                              http://www.ob.dk/artikel/fire-obere-...ndsholdet.aspx

                              Comment


                                Jeg skrev en mail til Jesper Hansen angående Rinor og har fået følgende svar

                                Hej Frank

                                Rinor lavede mange mål sidste år, men vores folk i talentsektoren vurderede at hans tekniske færdigheder ikke rakte til U17 liga fodbold i OB på nuværende tidspunkt.
                                Han har efterfølgende forsøgt sig flere steder, men er endt i Næsby, hvilket giver os god mulighed for at følge hans udvikling i den kommende sæson.

                                Venlig hilsen / Best Regards

                                Jesper Hansen
                                Sportsdirektør


                                Comment

                                Working...
                                X