Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Søndergaard eneste OB'er på U17 landshold

    http://www.ob.dk/artikel/soendergaar...ndsholdet.aspx

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Søndergaard eneste OB'er på U17 landshold

      http://www.ob.dk/artikel/soendergaar...ndsholdet.aspx
      Ikke så imponerende igen, men i hvert fald tillykke til Andreas med udtagelsen.
      Og skal man se lidt positivt på det: Der er kun 9 klubber, der har leveret spillere til U17. Af de hold, der ligger i superligaen denne sæson, så har Horsens, Helsingør, Hobro, Lyngby, Silkeborg og Søndejyske ingen spillere med.
      Ok, det er ikke ligefrem alle de hold, vi skal sammenligne os med, men på sådan en gråvejrsdag må man nogen gange tage hvad man kan få.

      Comment


        Gode nyheder på en dum regnvejrsdag :)

        http://www.ob.dk/artikel/ob-og-sfb-s...marbejdet.aspx

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Gode nyheder på en dum regnvejrsdag :)

          http://www.ob.dk/artikel/ob-og-sfb-s...marbejdet.aspx
          Lyder i mine ører som enormt godt projekt! Idéen om et talentcenter der kan samle spillere op, som har for langt til Odense og er for unge/ikke klar til at flytte, og som på sigt kan løftes til DBU-niveau, synes jeg grundlæggende er en fremragende idé. Samtidig er jeg i den grad fan af idéen om, at OB på denne måde kan være med til at genrejse en fynsk traditionsklub, som nu skal ned og vende, men som trods alt har et pænt opland og en flot historie. Det klæder i den grad klubben at tage sådan en medansvar, og vil helt sikkert være med til at manifestere OB som hele Fyns hold.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Lyder i mine ører som enormt godt projekt! Idéen om et talentcenter der kan samle spillere op, som har for langt til Odense og er for unge/ikke klar til at flytte, og som på sigt kan løftes til DBU-niveau, synes jeg grundlæggende er en fremragende idé. Samtidig er jeg i den grad fan af idéen om, at OB på denne måde kan være med til at genrejse en fynsk traditionsklub, som nu skal ned og vende, men som trods alt har et pænt opland og en flot historie. Det klæder i den grad klubben at tage sådan en medansvar, og vil helt sikkert være med til at manifestere OB som hele Fyns hold.
            Fuldstændig enig

            Comment


              Og mere i samme dur:

              http://www.ob.dk/artikel/naesby-og-ob-i-nyt-klubsamarbejde.aspx

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Fuck you Masterclass

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Fuck you Masterclass


                  Det lyder i øvrigt rigtig godt. Det er ikke noget, der virker her og nu, men det skaber forhåbentlig et stærkt fundament i fremtiden. De bedste talenter til OB, og hvis talentet så ikke helt rækker til superligaen, så får klubber som Svendborg og Næsby forhåbentlig så meget ud af det, at de er et alternativt på fornuftigt plan.

                  Comment


                    Dejligt med Næsby tilbage på stribede hænder. Med Lehms afgang i Brøndby var det også oplagt og virkede nærmest som et spørgsmål om tid.

                    Hvor jeg synes, at meget af vores omtalte "ungdomssatsning", virker lidt floskuløs, især sammenlignet med hvad klubber af lignende størrelse gør og har gjort, så synes jeg at det er rigtigt godt og vigtigt, at vi får de her klubber tilbage på OB-hænder. Respekt for, at man kan få gode førsteholdsspillere som JJT, Greve og Desler fra små klubber som Sanderum, Langeskov og Assens, men det bør i den grad være muligt at få lavet et samarbejde og en synergi, så truppen ofte også er repræsenteret med spillere fra større klubber som Svendborg og Næsby, som har en god størrelse, faciliteter og infrastruktur.

                    Hvis OB vil udleve ambitionen om at skulle være konkurrencedygtige i subtoppen af den ligaen og samtidig have en pæn del fynske spillere, er der nødt til at være en god relation og et godt samarbejde med de klubber, så deres bedste talenter ikke glider OB af hænde, eller skifter for sent.
                    Last edited by Sheed; 30-06-2017, 14:35.

                    Comment


                      Lønfeldt som for 1-2 år siden var betragtet som et kæmpe talent får heller ikke kontrakt og skifter til Marienlyst

                      http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...ler-ob-talent/

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Lønfeldt som for 1-2 år siden var betragtet som et kæmpe talent får heller ikke kontrakt og skifter til Marienlyst

                        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...ler-ob-talent/
                        Det overrasker mig ikke at han rykker videre. Da jeg kiggede tilbage på U19s sæson, stillede jeg også spørgsmålstegn ved, om han scorede nok. Han spillede nemlig hovedsagelig i angrebet og ikke på midten.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                          Det overrasker mig ikke at han rykker videre. Da jeg kiggede tilbage på U19s sæson, stillede jeg også spørgsmålstegn ved, om han scorede nok. Han spillede nemlig hovedsagelig i angrebet og ikke på midten.
                          Det overraskede heller ikke mig. Oliver og Eskesen bliver de eneste i denne omgang. Mads Jørgensen kunne også have fået siges det, men takkede nej.
                          Så bare det at man kan rykke 2 op er ikke dårligt. 3 havde været fantastisk og måske det højeste i mands minde..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Det overraskede heller ikke mig. Oliver og Eskesen bliver de eneste i denne omgang. Mads Jørgensen kunne også have fået siges det, men takkede nej.
                            Så bare det at man kan rykke 2 op er ikke dårligt. 3 havde været fantastisk og måske det højeste i mands minde..
                            Det er vel også fint at spille fast i 2 div. er vel fint nok for et par unge gutter i den alder, hvis de så lige pludselig begynder at blomstre, så kan det jo være at de kommer tilbage igen.

                            I min optik er 2 div. tæt på samme niveau som reserve kampene, hvis ikke bedre.

                            Så tror ikke det er helt skidt i længden.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                              Det er vel også fint at spille fast i 2 div. er vel fint nok for et par unge gutter i den alder, hvis de så lige pludselig begynder at blomstre, så kan det jo være at de kommer tilbage igen.

                              I min optik er 2 div. tæt på samme niveau som reserve kampene, hvis ikke bedre.

                              Så tror ikke det er helt skidt i længden.
                              Spiller for spiller er reserveligaen jo klart bedst, men der er ikke så meget på spil - det er jo i bund og grund træningskampe med nogle (ind i mellem) meget sammensatte hold. På den måde er der nok lidt mere bid i 2. divisionskampene. Tror, at det er meget op til mentaliteten af den enkelte spiller, hvad der vil være det bedste i udviklingsøjemed

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Spiller for spiller er reserveligaen jo klart bedst, men der er ikke så meget på spil - det er jo i bund og grund træningskampe med nogle (ind i mellem) meget sammensatte hold. På den måde er der nok lidt mere bid i 2. divisionskampene. Tror, at det er meget op til mentaliteten af den enkelte spiller, hvad der vil være det bedste i udviklingsøjemed
                                Ja, det har du ret i. Men mener bare at det jo ofte, ikke kun os, der har U-19 spillere med, og i 2. Div er der trods alt en masse forskellige.

                                Men om ikke andet, er det jo en pæn lille OB koloni de har fået i Marienlyst.

                                Comment

                                Working...
                                X