Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg så både u-17 og u-19 i dag, for at tjekke lidt op på den satsning der er på ungdommen.

    U-19 har en målsætning om top 3 og spillede i dag mod den, indtil da, suveræne bundprop.
    AAB vandt 3-2 og det var fortjent nok ... de havde de fleste chancer og flest gode angreb.

    U-17 mødte også AAB som lå nr. 2
    AAB styrede 95% af kampen og især i 2. halvleg var OB spillet helt ned, men kampen endte 1-1

    Jeg har svært ved at se at der er mange kommende superligaspillere fra de to hold, Nissen fra U-19 lavede et fremragende mål og havde også et andet godt skud der gik lige over mål ... men ellers er der virkelig ikke meget at komme efter.
    Måske Anton Pedersen fra u-19 kunne blive det på sigt, men der er virkelig ikke et talent der springer i øjnene.

    Der mangler især fart og teknik på begge hold, det er jo ellers den udtrykte strategi at teknikken er i højsædet.

    Gabriel Adriano Christensen fra AAB ... han er vild!
    Det er da egentligt ret forfærdeligt at der ikke er bedre fodboldspillere på hele Fyn ... det sker en gang i mellem at et enkelt talent finder vej til FCM eller BIF men hvad spiser I til morgenmad derovre ???

    Uden at være helt skarp på hvor deres ungdomsspillere kommer fra så skal FCN, Lyngby, FCK, BIF (og Helsingør for den sags skyl) dele et område og dertil en lang række 1. og 2. divisionsklubber ...
    Last edited by Plum; 21-09-2017, 05:50.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Jeg så både u-17 og u-19 i dag, for at tjekke lidt op på den satsning der er på ungdommen.

      U-19 har en målsætning om top 3 og spillede i dag mod den, indtil da, suveræne bundprop.
      AAB vandt 3-2 og det var fortjent nok ... de havde de fleste chancer og flest gode angreb.

      U-17 mødte også AAB som lå nr. 2
      AAB styrede 95% af kampen og især i 2. halvleg var OB spillet helt ned, men kampen endte 1-1

      Jeg har svært ved at se at der er mange kommende superligaspillere fra de to hold, Nissen fra U-19 lavede et fremragende mål og havde også et andet godt skud der gik lige over mål ... men ellers er der virkelig ikke meget at komme efter.
      Måske Anton Pedersen fra u-19 kunne blive det på sigt, men der er virkelig ikke et talent der springer i øjnene.

      Der mangler især fart og teknik på begge hold, det er jo ellers den udtrykte strategi at teknikken er i højsædet.

      Gabriel Adriano Christensen fra AAB ... han er vild!

      Manglende fart og teknik , jamen det lyder som om ligaholdet's koncept er ved at slå igennem ned gennem rækkerne .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Manglende fart og teknik , jamen det lyder som om ligaholdet's koncept er ved at slå igennem ned gennem rækkerne .
        Referaterne fra u-kampene er forbavsende ærlige/objektive ... de giver faktisk et godt billede af kampen!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Nogen der ved hvordan det gik U19 i weekenden?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Nogen der ved hvordan det gik U19 i weekenden?
            De har ikke spillet siden nederlaget mod AaB.
            http://www.kildemosen.dk - Odenses hyggeligste serieklub!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Nogen der ved hvordan det gik U19 i weekenden?
              Udsat ... men de får høvl i den kamp.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Ok tak

                Comment


                  OB indgår 4 årig aftale med Marienlyst om talenter

                  http://www.fyens.dk/fodbold/OB-indga...rtikel/3189020

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    OB indgår 4 årig aftale med Marienlyst om talenter

                    http://www.fyens.dk/fodbold/OB-indga...rtikel/3189020
                    Fint
                    siden 1887

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                      Fint
                      Vi sender jo alligevel dem der ikke slår igennem til Marienlyst :)

                      Comment


                        Det går godt for Alexander Molberg i det italienske:
                        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...et-italienske/

                        Comment


                          Når jeg søger på Greve kommer Langeskov op, når jeg søger på Thomasen kommer Sanderum op, Dessler Assens og Julius Eskesen b 1913. Hvis OB's amatør er den anden største klub på Fyn, som jeg har læst flere gange herinde, er der så ikke et eller andet galt, eller er det bare varians? Overser jeg en hel koloni af talenter, der er opfostret fra barns ben i OB's amatørafdeling? Fordi jeg kan umiddelbart ikke finde dem.

                          Comment


                            Det eneste de store klubber kan, er at fiske spillere fra de mindre klubber. Sådan er det over det hele. Talenterne bliver lavet i de mindre klubber, for der kan de få lov til at spille frit. Det er alt for hårdt og seriøst i de større klubber. Der er ingen glæde, derfor kommer der spillere fra mindre klubber og overhaler dem.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                              Når jeg søger på Greve kommer Langeskov op, når jeg søger på Thomasen kommer Sanderum op, Dessler Assens og Julius Eskesen b 1913. Hvis OB's amatør er den anden største klub på Fyn, som jeg har læst flere gange herinde, er der så ikke et eller andet galt, eller er det bare varians? Overser jeg en hel koloni af talenter, der er opfostret fra barns ben i OB's amatørafdeling? Fordi jeg kan umiddelbart ikke finde dem.
                              Mener Daniel Høgh startede i OB.

                              Comment


                                I de store amatørklubber, såvel som de små amatørklubber, er det jo oftest forældre der er trænere, og derfor er det jo primært på faciliteter og volumen, at de store klubber har fordele. I OBs tilfælde, har de jo så absolut ikke en fordel, når det kommer til faciliteter, og derfor spillede mange af mine venner, bekendte og jeg selv også i klubber som Næsby, Bolbro og TPI i barndommen, selvom der ikke var den store forskel i afstanden til anlæggene.

                                Derfor er der jo ikke noget unaturligt for mig i, at langt de fleste spillere har haft deres formative fodboldår i andre klubber, og så er kommet til OB, når en større seriøsitet begynder at indtræffe, i 11-12-13 års alderen, eller hvor det snit nu ligger i dag. Jeg kan i hvert fald skrive under på, at man sagtens kan være glødende OBer, selvom man har haft sine miniputår og deslige i umiddelbare rivalklubber.
                                Last edited by Sheed; 14-10-2017, 18:45.

                                Comment

                                Working...
                                X