Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg
    Mener Daniel Høgh startede i OB.
    Han kom fra Dalum.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg
      Mener Daniel Høgh startede i OB.
      Han kom fra Dalum, men han er jo så også netop et lysende eksempel på det, Sheed er inde på; at man sagtens kan være glødende OB, selvom man kommer fra en anden fynsk klub.

      Jeg kan dog godt følge, at det ville være en god historie, hvis en spiller slog igennem uden at have spillet i andre klubber end OB. I den sammenhæng kan man jo holde lidt øje med Valdemar Ibsen fra U17, som pt. er aktuel for U16-landsholdet.
      SLO

      Comment


        Er temmelig sikker på han kom fra Sanderum BK

        Comment


          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
          Når jeg søger på Greve kommer Langeskov op, når jeg søger på Thomasen kommer Sanderum op, Dessler Assens og Julius Eskesen b 1913. Hvis OB's amatør er den anden største klub på Fyn, som jeg har læst flere gange herinde, er der så ikke et eller andet galt, eller er det bare varians? Overser jeg en hel koloni af talenter, der er opfostret fra barns ben i OB's amatørafdeling? Fordi jeg kan umiddelbart ikke finde dem.
          Ud over god træning, så kræver det jo også et vist talent for at gå hele vejen til Superligatruppen, og de talenter bliver jo ikke nødvendigvis født på Langelinie - og de fleste børn starter vel i den nærmeste klub, eller der hvor klassekammeraterne/vennerne spiller.
          Og som Sheed ganske rigtigt påpeger, så er børnefodboldårene præget af forældretrænere, så i de første år gør det formentligt ikke den helt store forskel, hvor du spiller. Mener dog, at børnefodbolden er et område, som man faktisk også er begyndt at opprioritere i OB.

          Både JJT og Eskesen er skiftet til OB som 11-årige (+Desler som lilleput), så de har teknisk set også været en del af OBs amatørafdeling.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Ud over god træning, så kræver det jo også et vist talent for at gå hele vejen til Superligatruppen, og de talenter bliver jo ikke nødvendigvis født på Langelinie - og de fleste børn starter vel i den nærmeste klub, eller der hvor klassekammeraterne/vennerne spiller.
            Og som Sheed ganske rigtigt påpeger, så er børnefodboldårene præget af forældretrænere, så i de første år gør det formentligt ikke den helt store forskel, hvor du spiller. Mener dog, at børnefodbolden er et område, som man faktisk også er begyndt at opprioritere i OB.

            Både JJT og Eskesen er skiftet til OB som 11-årige (+Desler som lilleput), så de har teknisk set også været en del af OBs amatørafdeling.
            Tak for dit svar. Kan du fortælle lidt mere om processen? Jeg er blandt andet nysgerrig på, er det OB, der har prikket til forældrene og spurgt, om de ikke vil til OB, eller er det forældrene, der vælger det på deres børns vegne, da de kan se talentet er for stort til nuværende klub?
            Ved du cirka, hvor mange børn OB's amatørafdeling beskæftiger?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
              Tak for dit svar. Kan du fortælle lidt mere om processen? Jeg er blandt andet nysgerrig på, er det OB, der har prikket til forældrene og spurgt, om de ikke vil til OB, eller er det forældrene, der vælger det på deres børns vegne, da de kan se talentet er for stort til nuværende klub?
              Ved du cirka, hvor mange børn OB's amatørafdeling beskæftiger?
              Jeg er ikke helt 100% skarp på det, men jeg prøver:
              DBU anbefaler, at man ikke henvender sig til andre klubbers spillere før de går fra børne- til ungdomsfodbold, dvs. når de bliver u13 (de regler og retningslinjer kan man slå op på DBUs side, hvis man er interesseret). OB plejer at gå meget op i at overholde spillereglerne, fordi det typisk er de samme klubber, som man skal samarbejde med igen og igen, så OB vil ikke prikke til spillere før de er de der ca. 12 år (vil jeg tro/mene). Derfor kan et skifte selvfølgelig stadig godt komme på tale, for der er ikke noget i vejen for at spillerne selv skifter tidligere. Det kan der jo være flere årsager til, men primært vil det være spillerens og familien, der opsøger det. Men man kan også sagtens forestille sig, at der er trænere rundt om i de andre klubber, som også skubber i den retning, hvis de kan se, at talentet er til mere (enten for børnenes, OBs eller deres egen skyld - forhåbentligt primært det første).
              Endelig så forestiller jeg mig også, at man har en god dialog med Øens hold klubberne, så kan et skifte også komme på tale, hvis det giver mening for alle parter - men det er ren spekulation fra min side.

              Mht. antal børn i OB's amatørafdeling, så ved jeg ikke mere end de tal, som har være fremme i medierne, hvor formanden siger, at der er 865 medlemmer og ca. 90% er børn og unge.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                Han kom fra Dalum.
                Er det så Kasper Larsen? Synes bare der var en der havde været i OB siden han var 4 år.

                Comment


                  Kasper Larsen er som jeg husker det fra Sanderum

                  Comment


                    Hvad jeg har kunne finde startede Kasper Larsen i OB.

                    Comment


                      Jeg arbejdede i Sfo i sanderum hvor han og JJ gik. Mener altså bestemt at han spillede derude, men er ikke 100.

                      Comment


                        U19 vinder 7-0

                        http://www.ob.dk/artikel/fantastisk-...r-paa-7-0.aspx

                        Eskesen og Oliver fra superligatruppen fik fuld tid.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          U19 vinder 7-0

                          http://www.ob.dk/artikel/fantastisk-...r-paa-7-0.aspx

                          Eskesen og Oliver fra superligatruppen fik fuld tid.
                          Video af alle mål

                          http://www.ob.dk/artikel/ob-tv-ob-u1...eborg-7-0.aspx

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
                            Jeg arbejdede i Sfo i sanderum hvor han og JJ gik. Mener altså bestemt at han spillede derude, men er ikke 100.
                            http://www.ob.dk/artikel/kasper-larsen-paa-u19.aspx
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Tak Mads :-)

                              Comment


                                Ingen tvivl for mig om at talenterne er blevet bedre og altså mere brugbare. Heller ingen tvivl om vor merkantile bestyrelse har meget let ved at forstå at det er den letteste og bedste måde at tjene gode penge på - ligesom med hesteopdræt.
                                Der er mange ligheder med et dyrskue og en prof fodboldklub.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X