Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg skrev en mail til Jesper Hansen angående Rinor og har fået følgende svar

    Hej Frank

    Rinor lavede mange mål sidste år, men vores folk i talentsektoren vurderede at hans tekniske færdigheder ikke rakte til U17 liga fodbold i OB på nuværende tidspunkt.
    Han har efterfølgende forsøgt sig flere steder, men er endt i Næsby, hvilket giver os god mulighed for at følge hans udvikling i den kommende sæson.

    Venlig hilsen / Best Regards

    Jesper Hansen
    Sportsdirektør


    Cool nok. Tak for indsatsen.
    Jeg havde selv overvejet sådan noget. Statistikker kan jo dækker over mange ting. Held og lykke til ham fremover.

    Edit: Og i øvrigt også cool nok, at JH lige gider tage sig tid til, at svare på spørgsmål om en U15-spiller.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Jeg skrev en mail til Jesper Hansen angående Rinor og har fået følgende svar

      Hej Frank

      Rinor lavede mange mål sidste år, men vores folk i talentsektoren vurderede at hans tekniske færdigheder ikke rakte til U17 liga fodbold i OB på nuværende tidspunkt.
      Han har efterfølgende forsøgt sig flere steder, men er endt i Næsby, hvilket giver os god mulighed for at følge hans udvikling i den kommende sæson.

      Venlig hilsen / Best Regards

      Jesper Hansen
      Sportsdirektør


      Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
      Cool nok. Tak for indsatsen.
      Jeg havde selv overvejet sådan noget. Statistikker kan jo dækker over mange ting. Held og lykke til ham fremover.

      Edit: Og i øvrigt også cool nok, at JH lige gider tage sig tid til, at svare på spørgsmål om en U15-spiller.
      👍
      Og ofte er det ja også at drenge er succesfuld i ungdomsrække ikke fordi de er de bedste fodboldspiller men fordi de er fysisk videre og bedre udviklet. Så er det senere ikke mere god nok når de andre kommer fysisk på øjenhøjde. Måske er det ja sådan med Rinor. Men virkeligt fint at JH gav sådan et hurtigt svar.👏👏👏
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        👍
        Og ofte er det ja også at drenge er succesfuld i ungdomsrække ikke fordi de er de bedste fodboldspiller men fordi de er fysisk videre og bedre udviklet. Så er det senere ikke mere god nok når de andre kommer fysisk på øjenhøjde. Måske er det ja sådan med Rinor. Men virkeligt fint at JH gav sådan et hurtigt svar.👏👏👏
        Ja man kan håbe, at de har set rigtigt. Husker en Jens DK, som havde en ufattelig målnæse på u-holdene, men nok reelt manglede nogle værktøjer for at begå sig på seniorniveau. Man kan dog frygte, at man misser en måltyv der måske ikke lever op til de tekniske krav, men bare har den der evne til at være der, en tendens der har været udpræget de senere år, hvor særlige tekniske målbare skills har været højt prioriteret frem for andre mindre målbare kompetencer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg

          Fechtenburg holdt sig fra kort, men scorede til gengæld 2 gange i de 22 kampe han fik; alle fra start. Notér i øvrigt lige, at Julius aldersmæssigt faktisk først er U19-spiller i år.

          .
          Ifølge OBs hjemmeside er Fechtenburg fra 1998, så han må da være 3. års U19?

          Tak for endnu en fornem gennemgang i øvrigt!
          SLO

          Comment


            tak til Christo!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Ja man kan håbe, at de har set rigtigt. Husker en Jens DK, som havde en ufattelig målnæse på u-holdene, men nok reelt manglede nogle værktøjer for at begå sig på seniorniveau. Man kan dog frygte, at man misser en måltyv der måske ikke lever op til de tekniske krav, men bare har den der evne til at være der, en tendens der har været udpræget de senere år, hvor særlige tekniske målbare skills har været højt prioriteret frem for andre mindre målbare kompetencer.
              Nu skrev JH ja også at de vil følge hans udvikling. Synes i hvert fald det vigtigste for de unge drenge er at spille ellers bliver det bare skuffende og frustrerende. Spilletid er det vigtigste for at holde stemningen høj og for at udvikle fodboldevner videre. Og hvis det betyder at steppe ned for en tid for at få spilletid så er det for mig i hvert fald en fornuftig beslutning.
              Og hvis det er kun en bump på vejen (næsten kunne slå mig selv for at bruge den formulering ;-)) og ham kommer tilbage i fremtiden og scorer for OB i Superligaen i 5 eller 6 år så ville det naturligt være superlækkert.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                Ifølge OBs hjemmeside er Fechtenburg fra 1998, så han må da være 3. års U19?

                Tak for endnu en fornem gennemgang i øvrigt!
                You have absolutley right. Jeg ved sgu ikke, hvorfor jeg har fået noteret det andet ned. Jeg skynder mig at påstå, at OB har opdateret i mellemtiden...
                Vi har retteligt 2 årgang 98'ere på U19-holdet.

                Og så hedder historien om Fechtenburg jo faktisk, at det er ved at være op over.

                Comment


                  Hvis der nu var nogen der havde misset det, bragte ob.dk et fint interview med Greve i forgårs omkring det at slå igennem.

                  http://www.ob.dk/artikel/greve-jeg-h...at-spille.aspx

                  Comment


                    http://www.ob.dk/artikel/ob-udlejer-...-cagliari.aspx
                    Altmulig held og lykke til Alexander.

                    Comment


                      Stem på månedens mål

                      http://www.ob.dk/artikel/ob-tv-maanedens-maal.aspx

                      Kunne lige så godt poste det i denne tråd for "desværre" havde ingen fra superliga truppen klaret Top 6 cuttet
                      Der er nok ingen tvivl om at Jesper Hansen er ærgelig over dette da vi jo har en fantastisk offensiv

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Stem på månedens mål

                        http://www.ob.dk/artikel/ob-tv-maanedens-maal.aspx

                        Kunne lige så godt poste det i denne tråd for "desværre" havde ingen fra superliga truppen klaret Top 6 cuttet
                        Der er nok ingen tvivl om at Jesper Hansen er ærgelig over dette da vi jo har en fantastisk offensiv
                        Jeg kan ikke komme til at stemme, og har ikke kunne i et stykke tid; hverken via Chrome browser, Firefox eller Microsoft Edge.
                        Jeg kan se på Facebook, at jeg ikke er den eneste, men hvor udbredt er det? Og er der evt. nogen, der har fundet en workaround?

                        Comment


                          Hvad er der af talenter vi kan håbe på at se på 1. Holdet i næste sæson?

                          min opstilling i dag ville være:

                          Grytebust
                          Ryan. KEP. Tingager. JBL.
                          Desler. IZU. JJT. Greve.
                          Joan. Festersen

                          Mikkelsen/Oliver
                          Buus. Tverskov. ? Bonde
                          Eskesen. Casper. Thrane. Jønne
                          Weber. AK

                          Joao, welbeck, Helenius

                          Desler, JJT, Greve og med lidt god vilje JBL og Tingager med OB opskoling i start11.
                          Buus, Oliver, Bonde, Eskesen og Weber samt AK med OB blandt reserverne ..

                          Kan man få skiftet Casper, Thrane, Joao, Welbeck ud med en god spiller til defensiv midt/CF og talenter??
                          vi er noget tynde centralt omkring CF/CM - vil gerne have en Tverskov mere der kan dække både CM og CF på højt niveau .. med KEP og IZU der jævnligt er ude med karantæne og en Tingager der smadrer kroppen så er der brug for det .. hverken Casper, Thrane, Welbeck eller Greve for den sags skyld har gjort det godt på CM ... bytter gerne de tre førstnævnte for en Tverskov mere .. en der kan spille med om en start11 plads ..
                          Last edited by Plum; 20-09-2017, 12:49.
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Jeg så både u-17 og u-19 i dag, for at tjekke lidt op på den satsning der er på ungdommen.

                            U-19 har en målsætning om top 3 og spillede i dag mod den, indtil da, suveræne bundprop.
                            AAB vandt 3-2 og det var fortjent nok ... de havde de fleste chancer og flest gode angreb.

                            U-17 mødte også AAB som lå nr. 2
                            AAB styrede 95% af kampen og især i 2. halvleg var OB spillet helt ned, men kampen endte 1-1

                            Jeg har svært ved at se at der er mange kommende superligaspillere fra de to hold, Nissen fra U-19 lavede et fremragende mål og havde også et andet godt skud der gik lige over mål ... men ellers er der virkelig ikke meget at komme efter.
                            Måske Anton Pedersen fra u-19 kunne blive det på sigt, men der er virkelig ikke et talent der springer i øjnene.

                            Der mangler især fart og teknik på begge hold, det er jo ellers den udtrykte strategi at teknikken er i højsædet.

                            Gabriel Adriano Christensen fra AAB ... han er vild!
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Jesper Hansen siger godt nok at der også er gode forsvarere på U-19, det er muligt ... men de er ikke tæt på superliganiveau, som jeg ser det.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Kunne godt lyde til at vores U19 hold kommer til at kæmpe i bunden i år..

                                Lige med vores ungdomssatsning har jeg masser af tålmodighed. Det tager nok 5-10 år inden vi er konkurrence dygtige og kan hente spillere op fra U19 der er tæt på SL lige fra starten.. Lige nu har jeg også svært ved at se nogen på U19 blive superliga profiler.. Men mindre kan vel også gøre det. Der skal nok komme nogen op til sommer og vi må se om det er til andet end bredde spillere..

                                Comment

                                Working...
                                X