Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

    Ja, så indrømmede BW, at det var de manglende salg der havde indflydelse på motivationen - også Nouck https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...vorfor-tror-du
    Det er altså grotesk, at fodboldspillere ikke kan præstere, hvis hele verden ikke drejer sig om dem. De hold og klubber de har været del af i deres karriere er grunden til at de er nået til hvor de er og alt det sætter de sig over ved at slå op i banen. Fy for helvede nogle røvhuller. Jeg væmmes over at have haft sådan nogle egoister i min klub. Det var dem som BW skulle have sagt “man up” til.
    Last edited by claudes1; 26-05-2024, 09:00.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Rangers94 Se indlæg
      Så er sæsonen slut, så nu vil jeg tillade mig at dele, hvad jeg har hørt angående Kôhler-sagen. Tag det som I vil :) Sven går til SK op til Vejle-kampen og fortæller, at han har en stor kontrakt på plads med en større unavngiven klub. Kontrakten er dog betinget af, at han kan skifte på en fri transfer. Så han siger, at han håber OB rykker ned, da han så kan ophæve sin kontrakt kvit og frit.
      Hvis OB-ledelsen er gået med til at skrive en kontrakt med en klausul, hvor man ikke som minimum kan kræve samme beløb i tilfælde af nedrykning og skifte til anden klub, som man selv betalte for spilleren, så har man selv sat sig i en virkelig dum situation. Det ændrer dog ikke på at Köhler er en idiot, men virkelig dumt og dyrt af ledelsen, at man overhovedet kan havne i sådan en situation.

      Comment


        Jeg tager lige er nogenlunde ledigt standpunkt her..
        Jeg hælder til at beholde Wesstrøm. Han har jo trods alt noget fodboldforstand og rutine. At han så har ramt helt vildt forbi med alt for mange spillere er nok ikke så mærkeligt - det gør alle klubber og Thorborg blander sig alt for meget i disse beslutninger. Jeg synes også at BW indikerer her, at han ikke har haft frie tøjler til at bestemme om de tre pågældende spillere skulle sælges eller ej.
        Det er vel også en offentlig hemmelighed at Bjørn ville ansætte Niels Frederiksen eller en anden afprøvet træner, men at Thorborg valgte Krogh fordi han var billigst…
        Vi var i mine øjne aldrig rykket ned med en proven træner (heller ikke med Alm). SK er supersympatisk, men har begået alt for mange begynderfejl.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
          Jeg tager lige er nogenlunde ledigt standpunkt her..
          Jeg hælder til at beholde Wesstrøm. han har jo trods alt noget fodboldforstand og rutine. At han så har ramt helt vildt forbi med alt for mange spillere er nok ikke så mærkeligt - det gør alle klubber og Thorborg blander sig alt for meget i disse beslutninger. Jeg synes også at BW indikerer her, at han ikke har haft frie tøjler til at bestemme om de tre pågældende spillere skulle sælges eller ej.
          Det er vel også en offentlig hemmelighed at Bjørn ville ansætte Niels Frederiksen eller en anden afprøvet træner, men at Thorborg valgte Krogh fordi han var billigst…
          Vi var i mine øjne aldrig rykket ned med en proven træner (heller ikke med Alm). SK er supersympatisk, men har begået alt for mange begynderfejl.
          Er helt enig i sidste del, tror Alm dog også havde givet en nedrykning. Men Wesstrøms utrolige mange køb/salg og især fejlkøb mv. modsiger jo netop at hans fodbold forstand ikke er så stor som ventet og hvis han ikke har haft frie tøjler, hvorfor skulle han så få det nu? Jeg tror det er bedst også for Wesstrøm og Krogh selv, hvis de prøver sig selv ad i en anden klub. Vi har brug for helt nye øjne og en sportsdirektør som langt større viden om dansk fodbold end Wesstrøm har.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

            Ja, så indrømmede BW, at det var de manglende salg der havde indflydelse på motivationen - også Nouck https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...vorfor-tror-du
            det kan sagtens ske det har haft en negativ indflydelse - men mener stadig man på daværende tidspunkt gjorde det rette. OB skulle gerne (på sigt) være et sted hvor der er en lidt mere langsigtet plan med spiller afgang - så vi ikke fra vindue til vindue er tvunget til at finde nyt fordi der lige var en smule interesse for en spiller der har gjort det lidt godt...

            Selvfølgelig skal OB ikke stå i vejen for et skifte hvis det er attraktivt nok...men syntes heller ikke man på den måde skal lade sig trække med rundt i manegen af spillere og deres agenter. Helander skriver en kort kontrakt - skulle vi så lade ham gå for ingenting 2 uger før vinduet lukker fordi han har fået et lidt bedre bud? Slet ikke den situation vi stod i.

            For det er jo ikke fordi spillere ikke har kunnet levere bare fordi de skal videre lige om lidt. Syntes Tom T. har leveret fint - på trods af han ikke vil med ned. Han kunne måske liiige lære lidt om hvordan man udtaler sig om den slags i pressen. Men indsatsen syntes jeg ikke der kan sættes en finger på.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
              Jeg tager lige er nogenlunde ledigt standpunkt her..
              Jeg hælder til at beholde Wesstrøm. Han har jo trods alt noget fodboldforstand og rutine. At han så har ramt helt vildt forbi med alt for mange spillere er nok ikke så mærkeligt - det gør alle klubber og Thorborg blander sig alt for meget i disse beslutninger. Jeg synes også at BW indikerer her, at han ikke har haft frie tøjler til at bestemme om de tre pågældende spillere skulle sælges eller ej.
              Det er vel også en offentlig hemmelighed at Bjørn ville ansætte Niels Frederiksen eller en anden afprøvet træner, men at Thorborg valgte Krogh fordi han var billigst…
              Vi var i mine øjne aldrig rykket ned med en proven træner (heller ikke med Alm). SK er supersympatisk, men har begået alt for mange begynderfejl.
              jeg kan sagtens se man fortsætter med BW. Hvis man rundt om i hele organisationen erkender de fejl der er begået - og arbejder på at få rettet op. BW har bestemt ikke været en ubetinget succes men virker til at han heller ikke (som så mange før ham) har haft de bedste arbejdsbetingelser.

              Men er det rigtigt at han allerede var på vej ud i vinters, hvorfor i alverden har man så ikke fyret ham noget før.

              Jeg tror stadig han vil kunne fungerer - især hvis nagel viser sig at være den hjælp der tydeligvis har manglet ifht transfers.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                Hvis OB-ledelsen er gået med til at skrive en kontrakt med en klausul, hvor man ikke som minimum kan kræve samme beløb i tilfælde af nedrykning og skifte til anden klub, som man selv betalte for spilleren, så har man selv sat sig i en virkelig dum situation. Det ændrer dog ikke på at Köhler er en idiot, men virkelig dumt og dyrt af ledelsen, at man overhovedet kan havne i sådan en situation.
                Den historie jeg har hørt i dag, bekræfter udlægningen mht Vejle-kampen, men, der er nogle yderligere detaljer som ikke er belyst, som jeg godt nok er lidt chokeret over. Beklager jeg ikke kan give mere, men Köhler er fortid uanset hvad, og det kan godt blive grimt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  jeg kan sagtens se man fortsætter med BW. Hvis man rundt om i hele organisationen erkender de fejl der er begået - og arbejder på at få rettet op. BW har bestemt ikke været en ubetinget succes men virker til at han heller ikke (som så mange før ham) har haft de bedste arbejdsbetingelser.

                  Men er det rigtigt at han allerede var på vej ud i vinters, hvorfor i alverden har man så ikke fyret ham noget før.

                  Jeg tror stadig han vil kunne fungerer - især hvis nagel viser sig at være den hjælp der tydeligvis har manglet ifht transfers.
                  Nu var han noget mere ydmyg i går og tog det fulde ansvar hvor han dog sparkede opad i en enkelt replik.
                  MEN han har været overlegen i sine kommentarer om sin ageren i OB og næsten alt er gået galt. Hvis han havde været udmyg og sagt at det ikke er sådan lige til at skifte 42 spillere og gå det at fungere men i stedet fortæller en nødløgn om at der er nere potentiale, når alle der kender superligaen og har bedømt fodboldspiller før efter få uger kunne se at det ALDRIG ville lykkes - så mister man altså al tillid til manden. Jeg tær simpelthen ikke lade en sådan fantast styre en så skrøbelig klub.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

                    Ja, så indrømmede BW, at det var de manglende salg der havde indflydelse på motivationen - også Nouck https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...vorfor-tror-du
                    Hvis Charly Hornemann seriøst har spillet så elendigt det her forår fordi han er mavesur over at han ikke kunne komme til AGF, så kan han da rende mig noget så grusomt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                      Den historie jeg har hørt i dag, bekræfter udlægningen mht Vejle-kampen, men, der er nogle yderligere detaljer som ikke er belyst, som jeg godt nok er lidt chokeret over. Beklager jeg ikke kan give mere, men Köhler er fortid uanset hvad, og det kan godt blive grimt.
                      Det har brug for at blive grimt. Den her klub skal rives op med roden og genetableres.

                      Lad os få alt ud i lyset!

                      Ejerskab + fusentaster skal med hammer og dynamit forstå, at der skal noget helt andet til.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Nu var han noget mere ydmyg i går og tog det fulde ansvar hvor han dog sparkede opad i en enkelt replik.
                        MEN han har været overlegen i sine kommentarer om sin ageren i OB og næsten alt er gået galt. Hvis han havde været udmyg og sagt at det ikke er sådan lige til at skifte 42 spillere og gå det at fungere men i stedet fortæller en nødløgn om at der er nere potentiale, når alle der kender superligaen og har bedømt fodboldspiller før efter få uger kunne se at det ALDRIG ville lykkes - så mister man altså al tillid til manden. Jeg tær simpelthen ikke lade en sådan fantast styre en så skrøbelig klub.

                        Den udtalelse med "mere potentiale" - altså hvad skal manden sige? Gå ud og offenligt melde at spillerne ikke er gode nok, ud over det naturligvis ville få BW selv til at se dum ud...så ville det jo også kunne påvirke truppen. Så det lægger jeg ærlig talt ikke så meget i.

                        Hvordan det rent faktisk står til internt aner jeg ikke noget om, så det at jeg godt kan se BW fortsætte er jo baseret på antagelse og spekulationer. Jeg antager at BW naturligvis har forsøgt at gøre det edst mulige job. Jeg antager at han vil kunne få noget mere hjælp og så rette sin stil til. osv osv. - Det aner jeg ikke om han kan eller vil.
                        Jeg antager også at NT har blandet sig for meget og ikke givet BW det råderum og tillid han nok burde have. Men det aner jeg jo heller intet om.

                        Jeg tror fortsat at BW er fortid i OB lige om lidt.

                        Men med alt det der skal ske nu her og det meget hurtigt - så kan jeg omvendt også godt se at man holdt fast i ham. Men det kræver givetvis en ændring i hele set uppet.

                        Og ikke mindst så kræver det at man i ledelsen finder ud af hvad man vil i og med OB.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
                          Jeg tager lige er nogenlunde ledigt standpunkt her..
                          Jeg hælder til at beholde Wesstrøm. Han har jo trods alt noget fodboldforstand og rutine. At han så har ramt helt vildt forbi med alt for mange spillere er nok ikke så mærkeligt - det gør alle klubber og Thorborg blander sig alt for meget i disse beslutninger. Jeg synes også at BW indikerer her, at han ikke har haft frie tøjler til at bestemme om de tre pågældende spillere skulle sælges eller ej.
                          Det er vel også en offentlig hemmelighed at Bjørn ville ansætte Niels Frederiksen eller en anden afprøvet træner, men at Thorborg valgte Krogh fordi han var billigst…
                          Vi var i mine øjne aldrig rykket ned med en proven træner (heller ikke med Alm). SK er supersympatisk, men har begået alt for mange begynderfejl.
                          Er BW ikke den sportsdirektør, vi har haft, der har det flotteste CV? Det virker generelt til, at han ikke har fået det nødvendige råderum, og her peger pilen så igen på Thorborg. Men det bliver BW, der får skylden ingen tvivl om det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                            Hvis Charly Hornemann seriøst har spillet så elendigt det her forår fordi han er mavesur over at han ikke kunne komme til AGF, så kan han da rende mig noget så grusomt.
                            Köhler køber jeg. Helander syntes jeg har forsøgt - er bare faldet vildt meget i niveau.

                            Charly har jo i al sin tid i OB været enormt svingende i sine præstationer, så der vil jeg læne mere i retning af den forklaring...at han desværre fortsat er for ustabil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
                              Jeg tager lige er nogenlunde ledigt standpunkt her..
                              Jeg hælder til at beholde Wesstrøm. Han har jo trods alt noget fodboldforstand og rutine. At han så har ramt helt vildt forbi med alt for mange spillere er nok ikke så mærkeligt - det gør alle klubber og Thorborg blander sig alt for meget i disse beslutninger. Jeg synes også at BW indikerer her, at han ikke har haft frie tøjler til at bestemme om de tre pågældende spillere skulle sælges eller ej.
                              Det er vel også en offentlig hemmelighed at Bjørn ville ansætte Niels Frederiksen eller en anden afprøvet træner, men at Thorborg valgte Krogh fordi han var billigst…
                              Vi var i mine øjne aldrig rykket ned med en proven træner (heller ikke med Alm). SK er supersympatisk, men har begået alt for mange begynderfejl.
                              Til det første vil jeg kun sige, at vi har prøvet med BW, og det var ikke en succes.
                              Til det andet, så tror jeg også, at vi havde slæbt røven over nedrykningsstregen med AA ved roret. Men jeg vil så mene, at han ikke kunne flytte os på sigt.
                              Den helt store fejl var, at BW i første omgang forlængede med AA.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
                                Jeg tager lige er nogenlunde ledigt standpunkt her..
                                Jeg hælder til at beholde Wesstrøm. Han har jo trods alt noget fodboldforstand og rutine. At han så har ramt helt vildt forbi med alt for mange spillere er nok ikke så mærkeligt - det gør alle klubber og Thorborg blander sig alt for meget i disse beslutninger. Jeg synes også at BW indikerer her, at han ikke har haft frie tøjler til at bestemme om de tre pågældende spillere skulle sælges eller ej.
                                Det er vel også en offentlig hemmelighed at Bjørn ville ansætte Niels Frederiksen eller en anden afprøvet træner, men at Thorborg valgte Krogh fordi han var billigst…
                                Vi var i mine øjne aldrig rykket ned med en proven træner (heller ikke med Alm). SK er supersympatisk, men har begået alt for mange begynderfejl.
                                Ikke alene et ledigt standpunkt, men også et ballsy et af slagsen og det giver altid pluspoint herfra.

                                For mig er det tydeligt at der slet ikke er den ro omkring OB som skal til for at lykkedes med nogle af de planer man bliver ved med at søsætte.

                                Derfor tror jeg også at det kan blive en positiv ting for OB at rykke ned. Der skal simpelthen noget ro på.

                                så kan OB håbe på at de kan lykkedes med at udvikle en spillestil der er lidt mere i tråd med udviklingen i fodbold og som indeholder mere end "ild i øjnene og knaldhårde tacklinger".

                                Og så måske et revurderet syn på OB som en mindre regional klub i en liga der domineres af efterhånden internationale klubber, som skal være glad de år hvor de så kan spille med.

                                Og så forhåbentligt fokus på de basale ting i forhold til at drive en fodboldklub, faciliteter og setup etc.

                                At afskedige alt og alle kan ihvertfald hurtigt bare være mere kaos. Hmm.

                                Comment

                                Working...
                                X