Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Det er muligt. Men i den situation vi står forventer en krisesamtale efter den anden. Der er så mange spørgsmål om truppen og kun lidt tid at klare det og sætte et konkurrencedygtigt hold tilsammen. Hvem bliver? Hvem kommer tilbage fra lejeophold? Der skal srbejdes med højtryk og han står i en position hvor krisetid dræber fritid.
    Selvfølgelig kan man tage ud og se sin søn spille bold en søndag formiddag også i den situation, vi er i. Mon ikke han alligevel får 60 timers uger ind de her uger uanset, givet at han stadig har jobbet?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

      Helt enig. Men der er jo også den mulighed, at han allerede er fyret og orienteret om det. Så er der en eller 2 som allerede har taget nogle af hans arbejdsgaver, nok Nagel. Det hælder jeg nok mest er tilfældet og så bliver det meldt ud at BW er fortid i næste uge.

      Rygtet siger at han allerede er frataget sine opgaver og det var derfor han var med på træningsbanen i løbet af foråret. Det er et rygte i seneste afsnit af SFÅ.
      hørte jeg også - HVIS det er sandt, og man allerede har frataget ham hans opgaver - HVORFOR i alverden har man så ikke fyret ham noget før? Hvis beslutningen er truffet og opgaverne givet videre til Nagel er der jo ingen grund til at have ham gående...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        God muligt. Vi ved vel mere om få dage.
        Tænker bare at der venter et hav af arbejde som skal klares i meget kort tid.
        Dét er der helt sikkert...de får nok at se til

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Den kommentar fra BW i går som nok er den mest interessante er hans indirekte kritik af topledelsen. Han siger fra minut 15:15 at når man rammer bunden og top 6 boblen sprænger, at man så kan foretage nogle nødvendige forandringer. Det er det eneste positive ved BW - jeg tror godt han har vidst at top 6 være et ekstremt lucky punch hvis det skulle lykkes. Han ville nok gerne have bygget op fra bunden - men det tillod gigant-fantasten uden nogen sportslig indsigt NT ikke, som endog har tilladt sig at spille footballmanager med et rigtigt fodboldhold i så mange år nu. Det har været min største anke mid projektet. Det er jo totalt urealistisk at melde top 6 ud år efter år, når man laver småjusteringer hvert år. Og alle griner jo af NTs “en 6.-plads er en dårlig sæson i OB” han har jo tabt sutten - han fatter intet om at drive en fodboldklub, når han kan sige noget så dumt på det tidspunkt i OBs historie.
          og det kan jo så være det er det positive der kommer ud af hele den her møgsæson. Lyder til alle bliver hørt og med de eksterne konsulenter - så ingen holder igen. Så er det så om Thorborg og bestyrelsen VIL høre det de har at sige...men man kunne jo også høre på Kadriis interview efter kampen at der er noget der skal kigges grundigt på.

          Top 6 har for mig hele tiden været uambbitiøst og samtidigt FOR ambitiøst. Man skulle have en mere langsigtet plan. Bygge et sundt fundament, derefter etablerer sig i top 6 og så skulle man have modet til at gå efter mere. Men planen til hvordan man vil nå derhen har manglet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

            Er BW ikke den sportsdirektør, vi har haft, der har det flotteste CV? Det virker generelt til, at han ikke har fået det nødvendige råderum, og her peger pilen så igen på Thorborg. Men det bliver BW, der får skylden ingen tvivl om det.
            Jeg hopper ikke på den der.
            Så sent som her i vinter vinduet brugte OB små 20 millioner på et par enkelte indkøb.

            Der kan ikke være den mindste tvivl om, at BW har fået rigeligt råderum til at OB ikke skulle være i den situation vi er i nu. Langt fra!
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Den kommentar fra BW i går som nok er den mest interessante er hans indirekte kritik af topledelsen. Han siger fra minut 15:15 at når man rammer bunden og top 6 boblen sprænger, at man så kan foretage nogle nødvendige forandringer. Det er det eneste positive ved BW - jeg tror godt han har vidst at top 6 være et ekstremt lucky punch hvis det skulle lykkes. Han ville nok gerne have bygget op fra bunden - men det tillod gigant-fantasten uden nogen sportslig indsigt NT ikke, som endog har tilladt sig at spille footballmanager med et rigtigt fodboldhold i så mange år nu. Det har været min største anke mid projektet. Det er jo totalt urealistisk at melde top 6 ud år efter år, når man laver småjusteringer hvert år. Og alle griner jo af NTs “en 6.-plads er en dårlig sæson i OB” han har jo tabt sutten - han fatter intet om at drive en fodboldklub, når han kan sige noget så dumt på det tidspunkt i OBs historie.
              Med en hjemmebanesejr mod Hvidovre i 1. omgang havde man været i top6 alt andet lige - det er altså ikke et lucky punch .. det må være et krav at man kan vinde på hjemmebane over en semiprofessionel klub ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Med en hjemmebanesejr mod Hvidovre i 1. omgang havde man været i top6 alt andet lige - det er altså ikke et lucky punch .. det må være et krav at man kan vinde på hjemmebane over en semiprofessionel klub ..
                Det kan man ikke sige på den måde, det er alt for forsimplet. Forestil dig at rejse tilbage i tiden og ændre på en lille ting, det kan skabe enorme forandringer, du ved sommerfugleeffekten......så havde vi sikkert tabt en anden kamp, eller Silkeborg vundet andre. Det vi må se på er, om vi i den afgørende kamp var tæt på, og nej, vi havde ikke en chance, det er bundlinjen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                  Det kan man ikke sige på den måde, det er alt for forsimplet. Forestil dig at rejse tilbage i tiden og ændre på en lille ting, det kan skabe enorme forandringer, du ved sommerfugleeffekten......så havde vi sikkert tabt en anden kamp, eller Silkeborg vundet andre. Det vi må se på er, om vi i den afgørende kamp var tæt på, og nej, vi havde ikke en chance, det er bundlinjen.
                  Nu skriver jeg jo også "alt andet lige", hvilket er et forbehold for sommerfugleeffekten men jeg svarede blot på at top6 ikke bør være et lucky punch for OB og at en kamp som man burde have vundet burde gøre forskellen.
                  Det er også tilnærmelsesvis naturstridigt at gå igennem næsten en hel sæson uden en hjemmebanesejr og når man har det 6. største budget i flere år i træk bør det heller ikke være et lucky punch at ende i top6.
                  Til gengæld var der flere kampe på hjemmebane man burde have vundet som man spillede uafgjort i (hvis ikke tabte) hvis vi skal pille enkelte kampe frem ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Kan ikke vælge mellem pest eller kolera, men hygger mig nu alligevel over at pestegnen smider mesterskabet på hjemmebane kald mig bare skadefro

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af AKB77 Se indlæg
                      Kan ikke vælge mellem pest eller kolera, men hygger mig nu alligevel over at pestegnen smider mesterskabet på hjemmebane kald mig bare skadefro
                      Fuldstændig ligeglad med superligaen. Har intet set i dag, og kommer heller ikke til at følge med næste sæson.
                      1.division er det nye sort.

                      Comment


                        Imponerende hvad FCM har nået de sidste ti år.... ! ! !

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Nu skriver jeg jo også "alt andet lige", hvilket er et forbehold for sommerfugleeffekten men jeg svarede blot på at top6 ikke bør være et lucky punch for OB og at en kamp som man burde have vundet burde gøre forskellen.
                          Det er også tilnærmelsesvis naturstridigt at gå igennem næsten en hel sæson uden en hjemmebanesejr og når man har det 6. største budget i flere år i træk bør det heller ikke være et lucky punch at ende i top6.
                          Til gengæld var der flere kampe på hjemmebane man burde have vundet som man spillede uafgjort i (hvis ikke tabte) hvis vi skal pille enkelte kampe frem ..
                          Men synes du at OB har lignet et sundt hold, som bare lige manglede en sejr på hjemmebane, så havde det været et spændende top 6 eventyr???
                          I min optik har vi lignet en dødssyg patient i ekstremt mange kampe i denne sæson og det er jo klart, når det reelt var et helt nyt hold der skulle spilles sammen med top-6-kravet hængende som en økse over halsen og hvor Alm gav masser af minutter til Selvén og selv TB og BT fik minutter - helt igennem uværdige spillere i et superligasetup.

                          Comment


                            Borgerkrigs lignende tilstande i Brøndby efter kampen. Hold da op hvor er det tåkrummende pinligt. Håber de får en kæmpe straf. Det burde være muligt at trække point næste sæson.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Men synes du at OB har lignet et sundt hold, som bare lige manglede en sejr på hjemmebane, så havde det været et spændende top 6 eventyr???
                              I min optik har vi lignet en dødssyg patient i ekstremt mange kampe i denne sæson og det er jo klart, når det reelt var et helt nyt hold der skulle spilles sammen med top-6-kravet hængende som en økse over halsen og hvor Alm gav masser af minutter til Selvén og selv TB og BT fik minutter - helt igennem uværdige spillere i et superligasetup.
                              Nej det gør jeg bestemt heller ikke, hvilket du også godt ved. Vi har begge været aktive herinde i mange år og jeg har siden det store blodbad været efter NT og TC og min interesse for OB har været dalende siden da.

                              Men det jeg svarede på var at OB skulle være heldig (lucky punch) for at ende i Top6 og det er jeg bare uenig i.

                              Alle forudsætningerne for at OB kan komme i top6 er til stede:
                              Historikken, fanbasen, akademiet, budgettet osv. men ledelsen som jeg og mange andre har kritiseret i årevis har ikke kunne administrere det ..

                              I denne sæson var OB blot en sejr (og her mener jeg at hjemmebane mod Hvidovre må kunne forlanges) fra at ende i top6. Kunne OB så gøre det bedre end SIF? Formentligt ikke, men så var man ikke rykket ned, flere TV penge, sparring på højere niveau der trods alt gør at man bliver bedre, når sæsonen var afgjort kunne man nok have spillet unge og systemer klar til næste sæson, haft mulighed for at hente spillere til næste sæson for at forsvare en top6 etc. - så jeg mener ikke at de 10 kampe i foråret havde været ligegyldige.

                              Nu er man så rykket ned, skal spille mod ringere modstandere og bliver deraf ikke bedre. Mister penge, prestige, mulighed for at hente bedre spillere og kan i værste fald se frem til nogle år som elevatorhold ..

                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Spændende med Lyngby

                                Comment

                                Working...
                                X