Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Det tror jeg også den er. Jeg tror ikke den er god nok til vores ambitioner.

Men jeg tror vi kunne have haft i hvert fald en håndfuld point mere hvis man havde grebet kampene rigtigt an. Og så havde der stadig været en lille chance for at klemme sig med i top6.

Jeg tror også stadig vi kan redde os et typisk OB-nedrykningsspil og få endnu en anonym 8.plads. Men meget mere kan vi nok heller ikke håbe på.
    Jeg synes at vi først med Helander og siden Trybull, som altså kun har været i klubben i en måned, har haft en start 11, som man kan forvente en smule mere af end vi har set. De to signinger viser jo også, at truppen IKKE var klar til sæsonstart IGEN. Det er to startere, som kommer meget sent ind. BW har et kæmpe ansvar i den sag. Eller Thorborg, hvis han først der har frigivet ekstra midler til at styrke start-11

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg ved ikke hvorfor han holdt fast. Han har dog selv udtalt, at han nu havde fået lov til at stille op på en anden måde. Kort efter begynder der at komme mere defensiv struktur i kampene. Så skal man jo tro at han lyver over for pressen. Jeg tror at han var firmaets mand og gjorde præcis hvad der var aftalt, med de spillere han havde til rådighed. Eller også er han virkelig den ringeste træner der har været i OB og Søren Krogh har tvunget ham til at ændre strategi via BW.
      synes bare det er vildt, hvis han har løjet over for pressen.
      Jeg tror simpelthen ikke på, at han ikke har haft lov til at lave de taktiske ændringer på eget initiativ. Det er for mig en cheftræners beføjelse, og det er derfor man har ansat en fodboldfaglig med P-licens. Hvis han virkelig ikke har ret til at bestemme holdets taktik til enhver given kamp har jeg ikke meget respekt for, at han ikke har sagt op for længst eller har taget jobbet i første omgang.

Om ikke andet er det et ansvar jeg synes han skal TAGE på sig som cheftræner. Klubben har defineret en strategi for, hvordan man overordnet vil spille inkl. hvor mange offensiv-spillere skal spille for at få flere salgsobjekter. Så synes jeg det er Alms opgave at gå ind på BW's kontor og sige:
      "Det er en meget sød ambition du/vi har, men vi er et stykke derfra med de spillere vi har i truppen. Det er min primære opgave at sørge for, at vi får nok point til at overholde vores sæsonmålsætning. Derfor gør vi DISSE taktiske indrømmelser til at starte med. Over tid planlægger jeg så at lave DISSE ændringer for, at vi om 20-30 kampe gerne skulle kunne nærme os at spille som det er ambitionen."

Jeg tror bare Alms tilgang til trænergerningen er anderledes. Han ser sig selv som ansat til at træne holdet i at spille på en specifik måde. Sportsdirektøren stiller så nogle spillere til rådighed for ham og så løser han sin opgave efter bedste evne. På samme måde som han ikke blander sig i spillerindkøb, kunne jeg godt forestille mig, at han mener det ville være at blande sig i BW's arbejde hvis han foretog den vurdering, at truppen ikke var klar til at spille som han er ansat til. Men måske det er overfortolkning.

Jeg synes i hvert fald det virker som om noget har været galt i deres samarbejde, når det både i denne og sidste sæson har virket som om, at BW er trådt ind og (tæt på?) dikteret, at nu skulle der spilles markant mere defensivt. Det burde ikke være hans opgave, men det burde heller ikke været noget han følte sig nødsaget til.​

Comment

Jeg tror simpelthen ikke på, at han ikke har haft lov til at lave de taktiske ændringer på eget initiativ. Det er for mig en cheftræners beføjelse, og det er derfor man har ansat en fodboldfaglig med P-licens. Hvis han virkelig ikke har ret til at bestemme holdets taktik til enhver given kamp har jeg ikke meget respekt for, at han ikke har sagt op for længst eller har taget jobbet i første omgang.

Om ikke andet er det et ansvar jeg synes han skal TAGE på sig som cheftræner. Klubben har defineret en strategi for, hvordan man overordnet vil spille inkl. hvor mange offensiv-spillere skal spille for at få flere salgsobjekter. Så synes jeg det er Alms opgave at gå ind på BW's kontor og sige:
        "Det er en meget sød ambition du/vi har, men vi er et stykke derfra med de spillere vi har i truppen. Det er min primære opgave at sørge for, at vi får nok point til at overholde vores sæsonmålsætning. Derfor gør vi DISSE taktiske indrømmelser til at starte med. Over tid planlægger jeg så at lave DISSE ændringer for, at vi om 20-30 kampe gerne skulle kunne nærme os at spille som det er ambitionen."

Jeg tror bare Alms tilgang til trænergerningen er anderledes. Han ser sig selv som ansat til at træne holdet i at spille på en specifik måde. Sportsdirektøren stiller så nogle spillere til rådighed for ham og så løser han sin opgave efter bedste evne. På samme måde som han ikke blander sig i spillerindkøb, kunne jeg godt forestille mig, at han mener det ville være at blande sig i BW's arbejde hvis han foretog den vurdering, at truppen ikke var klar til at spille som han er ansat til. Men måske det er overfortolkning.

Jeg synes i hvert fald det virker som om noget har været galt i deres samarbejde, når det både i denne og sidste sæson har virket som om, at BW er trådt ind og (tæt på?) dikteret, at nu skulle der spilles markant mere defensivt. Det burde ikke være hans opgave, men det burde heller ikke været noget han følte sig nødsaget til.​
        Hvordan forklarer du så hans kommentar, at han nu har fået lov til at ændre i måden at spille på? Det er jo en ekstrem formulering! Så må han jo lyve - men det er sagt til citat - hvis det var løgn var han bo fyret øjeblikkeligt.

Comment

Hvordan forklarer du så hans kommentar, at han nu har fået lov til at ændre i måden at spille på? Det er jo en ekstrem formulering! Så må han jo lyve - men det er sagt til citat - hvis det var løgn var han bo fyret øjeblikkeligt.
          Jeg mener som sagt, at det har en træner altid ret til. Det er et ansvar han skal tage på sig. Han træner holdet til daglig og sætter holdkortet på kampdag. Hvis han mener det var nødvendigt skulle han bare have gjort det. Har han så mødt modstand på det burde han som træner nemt kunne overbevise sine overordnede om, at det var nødvendigt. Det mener jeg også er hans opgave.

Jesper Sørensen var f.eks. ret hurtig til at sadle (midlertidigt) markant om i Brøndby da de startede skidt. Og fik en del kritik for det. Sikkert også noget internt. Jeg tror ofte der kan være et mindre togtrækkeri aka nogle åbne diskussioner om sådan noget internt i klubber, hvor ikke alt kører på skinner.

Hvis han virkelig gerne har ville lave markante ændringer taktisk, men ikke har fået lov, har han enten ikke forsøgt nok eller også har jeg svært ved at respektere ham for, at han ikke har sagt op tidligere. En træner med respekt for sig selv bør, i mine øjne, ikke acceptere ikke at få lov til at sætte hold og taktik til kampene.

EDIT: Hvis han virkelig er gået til BW og sagt: jeg synes vi skal gøre sådan og sådan for at have en chance for at være kompetitive og BW kategorisk har nægtet, synes jeg godt nok det er vildt. Så virker det, på mig, mere sandsynligt, at Alm har gået og ventet på at få lov.
          Last edited by Agbre; 02-11-2023, 17:58.

Comment

Jeg mener som sagt, at det har en træner altid ret til. Det er et ansvar han skal tage på sig. Han træner holdet til daglig og sætter holdkortet på kampdag. Hvis han mener det var nødvendigt skulle han bare have gjort det. Har han så mødt modstand på det burde han som træner nemt kunne overbevise sine overordnede om, at det var nødvendigt. Det mener jeg også er hans opgave.

Jesper Sørensen var f.eks. ret hurtig til at sadle (midlertidigt) markant om i Brøndby da de startede skidt. Og fik en del kritik for det. Sikkert også noget internt. Jeg tror ofte der kan være et mindre togtrækkeri aka nogle åbne diskussioner om sådan noget internt i klubber, hvor ikke alt kører på skinner.

Hvis han virkelig gerne har ville lave markante ændringer taktisk, men ikke har fået lov, har han enten ikke forsøgt nok eller også har jeg svært ved at respektere ham for, at han ikke har sagt op tidligere. En træner med respekt for sig selv bør, i mine øjne, ikke acceptere ikke at få lov til at sætte hold og taktik til kampene.
            Ok - fair nok. Så skulke han nok ikke have sagt ja til jobbet i første omgang.

Comment

Vildt at AGF i vel stærkeste opstilling går til pausen med 0-0 mod nummer 7 i 3. Division.

Comment

Og vi havde fået Lyngby i 2 kvartfinaler hvis vi var gået videre. Suk

Comment

Hvordan så det ud ved dagens træning? Nogle som har en opstilling?

Comment

Må indrømme.
                    at jeg stadig har stor tiltro til Bjørn w.
                    ening truppen er måske ikke helt top 6 men 5-8 stykker er den.
                    fejlen ligger i mine øjne på alm.
                    spillere der spiller godt bliver sat af kampen efter.
                    spillere der er ringe spiller 3-4 kampe fra start.
                    når man så finder en opstilling der ser ud til at virke, de sidste 4 kampe.
                    så skifter man 8 mand…..
                    se det giver overhodet ikke mening.
                    lad os nu sige vi havde vundet i pokalen
                    med bedste start 11.
                    Jamen så var vi da igang og havde noget at spille for.
                    nu bliver det bare op ad bakke resten af sæsonen.

Jeg er slet ikke nevøs for nedrykning.
                    og derfor giver det slet ikke mening at spare spillere i pokalen.

Comment

Faldt lige over den her: https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-f...llerne-jublede

Måske derfor Thorborg ikke vil udtale sig, når han glemmer at følge op på det han lover. Jeg ved i hvert fald ikke, hvor han har anlagt den hybridbane i sommer…..

Comment

Måske derfor Thorborg ikke vil udtale sig, når han glemmer at følge op på det han lover. Jeg ved i hvert fald ikke, hvor han har anlagt den hybridbane i sommer…..
                        Thorborg "glemte" hvad han lovede fordi han fik kommunen ikke til at overtage omkostninger som han håbede.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Thorborg "glemte" hvad han lovede fordi han fik kommunen ikke til at overtage omkostninger som han håbede.
                          Det er bare ikke smart at love noget man ikke kan holde. Det udløser troværdighedsproblemer.

Comment

Det er bare ikke smart at love noget man ikke kan holde. Det udløser troværdighedsproblemer.
                            Yep. Og at love noget andee skal åbne pengepungen for kan god ende med at stå der pludselig uden bukser...
                            Men vi får den hybridbane nu vel næste sommer. Men kun på stadion og ikke i Ådalen.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

Comment

Lige så troværdigt som de påståede ambitioner.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Tak FCN!

Comment

Working...
                                X