Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det er altid en pine at sidde og følge med i søndagens (og mandagens) resultater, når man selv har spillet, og tabt, om fredagen. Hvem skal man holde med? Aldrig FCM og BIF - men hvad så? Skal man håbe på "fuld plade" til de potentielle top-6 kandidater, så de potentielle bundhold bliver isoleret mest muligt? Eller hvad?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
      Det er altid en pine at sidde og følge med i søndagens (og mandagens) resultater, når man selv har spillet, og tabt, om fredagen. Hvem skal man holde med? Aldrig FCM og BIF - men hvad så? Skal man håbe på "fuld plade" til de potentielle top-6 kandidater, så de potentielle bundhold bliver isoleret mest muligt? Eller hvad?
      Holder heller aldrig med Bif.

      Men hvad man lige skal ønske er svært at sige, nu hvor vores nål i kompasset drejer rundt som sejlede vi i Bermudatrekanten, håber vi får en mere rolig og fremadrettet kurs.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        RFC må være dumpekandidat 0-5 hjemme mod FCN.
        Så ikke kampen, men når FCN's spil flyder kan vi også tabe med fem mål. Desværre,

        Comment


          kiggede lige på stillingen - det skal man ikke gøre. 4 kampe inde og vi er allerede 8 point efter toppen - det går fandme stærkt

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

            Så ikke kampen, men når FCN's spil flyder kan vi også tabe med fem mål. Desværre,
            RFC var fornærmende ringe i deres forsvarsspil. I gamle dage blev det kaldt "frøkenfodbold" men det må vi ikke mere så det gør jeg ikke .. naturligvis. Rasmus Berthelsen og hele RFC må være hårdt pressede. De havde vel samlet set ca. 10-15 min. hvor de forsøgte med højt pres, men det faldt hurtigt fra hinanden
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Silkeborg berøvet sejren i Aarhus i sidste minut??
              Det er simpelthen til grin!!!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg
                Silkeborg berøvet sejren i Aarhus i sidste minut??
                Det er simpelthen til grin!!!
                Jeg er rystet….

                Comment


                  Jeg må bare undres over danske dommeres måde at vurdere tingene på. Nu får AGF et straffespark på en fuldstændig tilfældig hands efterfulgt af de så brænder og får et nyt, fordi målmanden har hoppet 2 cm væk fra stregen. Alt imens bruger VAR ikke engang et sekund på at en FCK'er med ryggen til bolden med fuldt overlæg screener en modstander væk.

                  Tidligere i kampen får AGF også tjekket et straffespark igennem som var rimelig klart de så ikke bad dommeren se en ekstra gang. Hvorfor skal alt det her tilfældige hands dog afgøre så mange fodboldkampe, når VAR-systemet er åbent som en si på flere andre parametre. Det må kunne gøres bedre!!
                  Last edited by hankatten; 13-08-2023, 19:42.

                  Comment


                    Hvor er det åndssvagt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                      Jeg må bare undres over danske dommeres måde at vurdere tingene på. Nu får AGF et straffespark på en fuldstændig hands efterfulgt af de så brænder og får et nyt, fordi målmanden har hoppet 2 cm væk fra stregen. Alt imens bruger VAR ikke engang et sekund på at en FCK'er med ryggen til bolden med fuldt overlæg screener en modstander væk.

                      Tidligere i kampen får AGF også tjekket et straffespark igennem som var rimelig klart de så ikke bad dommeren se en ekstra gang. Hvorfor skal alt det her tilfældige hands dog afgøre så mange fodboldkampe, når VAR-systemet er åbent som en si på flere andre parametre. Det må kunne gøres bedre!!
                      Jeg synes bare, det er utroligt, for mindes en del kampe i Superligaen, hvor den ikke er blevet dømt med det argument, at man må kunne forvente at spillere bruger deres hænder til at støtte på jorden, når de glider. Vi har faktisk mistet en bronzemedalje til Brøndby på det grundlag - og den var noget klarere end den her. Det overgår simpelthen min forstand, hvem der bestemmer reglerne, for mit indtryk er, at de altid kan gradbøjes alt afhængigt af holdet den begås af og mod.

                      At den så fløjtes om, det råber bare til guderne. Den bliver fløjtet om, fordi Nicolai Larsen hopper på stregen, men altså stadigvæk på stregen.

                      Jeg græmmes virkelig på Silkeborgs vegne. Av, av, av.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                        Jeg må bare undres over danske dommeres måde at vurdere tingene på. Nu får AGF et straffespark på en fuldstændig hands efterfulgt af de så brænder og får et nyt, fordi målmanden har hoppet 2 cm væk fra stregen. Alt imens bruger VAR ikke engang et sekund på at en FCK'er med ryggen til bolden med fuldt overlæg screener en modstander væk.

                        Tidligere i kampen får AGF også tjekket et straffespark igennem som var rimelig klart de så ikke bad dommeren se en ekstra gang. Hvorfor skal alt det her tilfældige hands dog afgøre så mange fodboldkampe, når VAR-systemet er åbent som en si på flere andre parametre. Det må kunne gøres bedre!!
                        Ja - det skriger nærmest til himlen med disse fuldstændigt uforståelige forskelle. DBU og dommerforeningen må snart forklare sig så kampene kan blive afviklet på et ensartet grundlag

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                          Jeg må bare undres over danske dommeres måde at vurdere tingene på. Nu får AGF et straffespark på en fuldstændig tilfældig hands efterfulgt af de så brænder og får et nyt, fordi målmanden har hoppet 2 cm væk fra stregen. Alt imens bruger VAR ikke engang et sekund på at en FCK'er med ryggen til bolden med fuldt overlæg screener en modstander væk.

                          Tidligere i kampen får AGF også tjekket et straffespark igennem som var rimelig klart de så ikke bad dommeren se en ekstra gang. Hvorfor skal alt det her tilfældige hands dog afgøre så mange fodboldkampe, når VAR-systemet er åbent som en si på flere andre parametre. Det må kunne gøres bedre!!
                          Ja, altså min sølvpapirshat bliver sgu større større. Jeg troede virkelig at vi med VAR ville få en mere retfærdig dommerstand, og favoriseringen af FCK ville formindskes. Men det ligner at det totalt modsatte er tilfældet. Enten så lader de vær med at kalde en tydelig obstruction i vognen (som mod os), eller også så dømmer dommeren automatisk de tyndeste straffespark til FCK med samme, bare den mindste mulighed er der for det. Så hvis der bare er spidsen af en lillefinger på, ja, så kan vognen ikke omstøde den, da det jo også fald ikke er en tydelig fejlkendelse...
                          Jeg kan ikke beskrive hvor målløs, chokeret og vred jeg var da de ikke dømte den obstruction på Diks - og at det ligeledes kun tog dem 5 sekunder at vurdere i VAR-vognen efterfølgende. Jeg kunne simpelthen ikke tro mine egne øjne. Især efter jeg også havde set der manglende straffespark i kampen mellem FCM og Hvidovre. Jesus Christ man. Det er godt nok vildt at det kan være så åbenlyst aftalt hvem der skal favoriseres.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                            Ja, altså min sølvpapirshat bliver sgu større større. Jeg troede virkelig at vi med VAR ville få en mere retfærdig dommerstand, og favoriseringen af FCK ville formindskes. Men det ligner at det totalt modsatte er tilfældet. Enten så lader de vær med at kalde en tydelig obstruction i vognen (som mod os), eller også så dømmer dommeren automatisk de tyndeste straffespark til FCK med samme, bare den mindste mulighed er der for det. Så hvis der bare er spidsen af en lillefinger på, ja, så kan vognen ikke omstøde den, da det jo også fald ikke er en tydelig fejlkendelse...
                            Jeg kan ikke beskrive hvor målløs, chokeret og vred jeg var da de ikke dømte den obstruction på Diks - og at det ligeledes kun tog dem 5 sekunder at vurdere i VAR-vognen efterfølgende. Jeg kunne simpelthen ikke tro mine egne øjne. Især efter jeg også havde set der manglende straffespark i kampen mellem FCM og Hvidovre. Jesus Christ man. Det er godt nok vildt at det kan være så åbenlyst aftalt hvem der skal favoriseres.
                            Nu skal du jo huske på, at i VAR-vognen i Parken sad en total urutineret dommer ved navn Jacob Kehlet, så dommer Karlsen fik ikke nogen hjælp. Bare vent, på et tidspunkt får vi en undskyldning fra dommerudvalget !!!

                            Comment


                              Vi har haft en snak med Markus Jensen, der skrev under på sin første professionelle kontrakt med OB i sidste uge.

                              Interview med Markus Jensen: OB's nye nr. 11 - OBstruktion

                              Comment


                                Screenshot 2023-08-14 at 15-42-56 Stats 22_23.png Her kan I se stats for VAR i sidste sæson.

                                Der mangler så situationer hvor VAR ikke blev involveret, det er dog ikke mit indtryk at der er en skæv fordeling der, men det kunne da være interessant at få gennemgået det.

                                Nå, siden ændrer opløsningen til kartoffel, men uanset kan det findes på superliga.dk, under stats 22/23 :).
                                Last edited by Entusiastens; 14-08-2023, 14:47.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X