Ivan trænede med fuldt ud i dag, men han har jo endnu ikke holdt en hel sæson uden skader, vi må håbe det bedste. Jeg skrev for længe siden at jeg synes vi manglede en top klasse forsvarer ved siden af Slots - desværre har vi nu 3 som efter min opfattelse er nogenlunde jævnbyrdige, hver har sine kompetencer, Sauli har jeg dog ikke set i andet end træning og Vejle kampen - og der overbeviste han mig ikke som bedre en Bjørn og Ivan. Så jeg er enig med dig - en stærk centerforsvarer ind, men det sker næppe uden at vi sælger en af de andre.Til gengæld tror jeg at både Svend og Owusu vil løfte os. Svend er fysisk stærkere og mere skraldemand end Tverskov og det tror jeg vil gavne os, vi fik for mange løb ned mod bagkæden i sidste sæson.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2023/2024
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlægIvan trænede med fuldt ud i dag, men han har jo endnu ikke holdt en hel sæson uden skader, vi må håbe det bedste. Jeg skrev for længe siden at jeg synes vi manglede en top klasse forsvarer ved siden af Slots - desværre har vi nu 3 som efter min opfattelse er nogenlunde jævnbyrdige, hver har sine kompetencer, Sauli har jeg dog ikke set i andet end træning og Vejle kampen - og der overbeviste han mig ikke som bedre en Bjørn og Ivan. Så jeg er enig med dig - en stærk centerforsvarer ind, men det sker næppe uden at vi sælger en af de andre.Til gengæld tror jeg at både Svend og Owusu vil løfte os. Svend er fysisk stærkere og mere skraldemand end Tverskov og det tror jeg vil gavne os, vi fik for mange løb ned mod bagkæden i sidste sæson.
Rami,Sven og Owusu ligner kvalitet. Selvén en der kan blive en god case med tiden og Don skal nok også vise sit værd
Af de nye er det kun Sauli og Tuoray jeg er lidt lunken ved.
Jeg ved det er mega tidligt at vurdere på noget efter 14 dage jeg kan godt selv høre det. Men man kan jo godt stikke næsen lidt frem til tider så der bliver plads til en “I told you so” eller 2
Men jeg er mega meget på røven hvis Rami fejler. For ham spår jeg til at blive en profil i OB. Måske også superligaen hvis han ligger lidt mål og assists på.Last edited by fmprOB; 08-07-2023, 21:27.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlægJeg synes godt nok, det er hurtigt, Bjørn har mistet kredit herinde. Han var tydeligvis skadet det meste af foråret, men i efteråret synes jeg han var en væsentlig profil for os. Hvis han er ovre sin akillesseneskade, er jeg overhovedet ikke bekymret for vores midterforsvar.
Syntes nu ikke der er nogen der direkte er på nakken af Bjørn. Men man er heller ikke blæst bagover..
Min vurdering er at hvis alle 4 er 100% klar tror jeg ikke han får meget spilletid
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlægJeg synes godt nok, det er hurtigt, Bjørn har mistet kredit herinde. Han var tydeligvis skadet det meste af foråret, men i efteråret synes jeg han var en væsentlig profil for os. Hvis han er ovre sin akillesseneskade, er jeg overhovedet ikke bekymret for vores midterforsvar.
Jeg syntes ikke han på noget tidspunkt har været noget specielt. Jeg kender endda nogle medfans, der mener han har været decideret dårlig. Det er jeg personligt ikke helt enig i, men en "væsentlig profil" akkreditering?
Ja for mig er det lidt symbolsk at nogen kan blive imponeret af BPs samlede indsats for OB. Lidt ligesom om man har lavere standarder for hvornår man er en profil. BP er imo slet ikke i nærheden af at være god nok til dét, der er vores ambitioner. Og at han var sådan selv før skaderne. Sådan kan man se forskelligt på det.
Så det bliver vel en agree to disagree.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
- Likes 3
Comment
-
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
Ak ja, kredit opnår man vel igennem præstationer og lavere skadesfrekvens? Og jeg må helt ærligt tilstå, at jeg er uenig i at han var en "væsentlig profil". Jeg var i hvert fald ikke blæst bagover, selv før skaderne, i hvert fald ikke i forhold til det ry han havde i det svenske.
Jeg syntes ikke han på noget tidspunkt har været noget specielt. Jeg kender endda nogle medfans, der mener han har været decideret dårlig. Det er jeg personligt ikke helt enig i, men en "væsentlig profil" akkreditering?
Ja for mig er det lidt symbolsk at nogen kan blive imponeret af BPs samlede indsats for OB. Lidt ligesom om man har lavere standarder for hvornår man er en profil. BP er imo slet ikke i nærheden af at være god nok til dét, der er vores ambitioner. Og at han var sådan selv før skaderne. Sådan kan man se forskelligt på det.
MvH ChrisOB
Der er medfans, der mener de mærkeligste ting, så det tillægger jeg ikke så stor værdi, men jeg mener bestemt BP var en vigtig og god spiller for os i efteråret. Da der først kom lidt stabilitet og kvalitet på pladserne omkring ham (MH og Ivan) spillede han stærkt og var tydeligvis forsvarets organisatoriske krumtap. Om det berettiger at kalde ham en 'væsentlig profil' kan da sikkert diskuteres; min pointe var at han før sine skadesproblemer var en vigtig spiller med en vigtig rolle på holdet. Det tror jeg han kan og vil blive igen, hvis der kommer styr på akillessenen. At du så mener at kunne udlede en stor symbolsk forfaldsfortælling fra det, må du selv rode med.
- Likes 4
Comment
-
Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
Enig, både Bjørn og Ivan har haft mange glimrende præstationer for os og med en god opstart hvor det lader til at man skynder sig lidt langsomt med at få dem helt klar er jeg også ganske fortrøstningsfuld over vores nuværende midterforsvar.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlægFyens har vidst haft afløser i Ådalen i formiddags, jeg så heller ikke Abildtrup dernede, dagens bud på start ellever indeholder Yankuba Minteh på den centrale midtbane sammen med Svend - det ville være en ægte sensation D` herrer Grubbe og Sauli spillede hele træningen på b- holdet - hvorimod BP og Uwasa spillede på A-holdet - hvis redaktionen er ferieramt skulle man måske springe en træningsrapport over….?
Last edited by manner; 09-07-2023, 06:46.Believe OB
œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
Ak ja, kredit opnår man vel igennem præstationer og lavere skadesfrekvens? Og jeg må helt ærligt tilstå, at jeg er uenig i at han var en "væsentlig profil". Jeg var i hvert fald ikke blæst bagover, selv før skaderne, i hvert fald ikke i forhold til det ry han havde i det svenske.
MvH ChrisOB
Vurderingerne af af vores spillere/ indkøb/præstationer kan imo deles op i to katagorier.
Vi kan vurdere dem i henhold til den ambition ledelsen lægger for dagen, top 4 i gode, top 6 i dårlige sæsoner. Her skal spillerne være af en kvalitet som løfter os, de skal være rimelig stabile i deres præstationer, og de rutinerede profiler skal kunne være en bærende del af holdet som vores unge kan læne sig op ad. Her er Bjørn en spiller som burde være 3. valg til pladsen i det centrale forsvar.
Vi kan også vurdere dem ud fra det hvor vi befinder os i ligaen, altså omkring 8. pladsen, her skal spillerne blot have en kvalitet som er nok til at holde os i ligaen i dårlige sæsoner, og kan snige os i top 6 på sæsoner hvor alt klapper, eller være inde i kampen om 7. pladsen i de gennemsnitlige sæsoner. I denne kategori er Bjørn en glimrende spiller.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Helt enig. Bjørn er en okay spiller at have, men på ingen måde en profil grundet hans præstationer. Han kan vurderes til en langt bedre karakter for sin attitude, her er han stærk.
Vurderingerne af af vores spillere/ indkøb/præstationer kan imo deles op i to katagorier.
Vi kan vurdere dem i henhold til den ambition ledelsen lægger for dagen, top 4 i gode, top 6 i dårlige sæsoner. Her skal spillerne være af en kvalitet som løfter os, de skal være rimelig stabile i deres præstationer, og de rutinerede profiler skal kunne være en bærende del af holdet som vores unge kan læne sig op ad. Her er Bjørn en spiller som burde være 3. valg til pladsen i det centrale forsvar.
Vi kan også vurdere dem ud fra det hvor vi befinder os i ligaen, altså omkring 8. pladsen, her skal spillerne blot have en kvalitet som er nok til at holde os i ligaen i dårlige sæsoner, og kan snige os i top 6 på sæsoner hvor alt klapper, eller være inde i kampen om 7. pladsen i de gennemsnitlige sæsoner. I denne kategori er Bjørn en glimrende spiller.
Bedre end Mickelson. End Skjelvik. End Okosun. End Kasper Larsen. Mere stabile end Frøkjær, Jebali og Sabbi (og Ivancevic) Anderledes typer end Tverskov.
Who knows?
MvH ChrisOB
1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
- Likes 1
Comment
-
Bedømt fra dagens kamp kan der blive en rigtig god sæson for os. Vi dominerede en af sidste års tophold fuldstændig i begge halvleg og kunne god have scoret otte gange i sted af de fire kasser vi bankede ind. Viborg kom ikke mere end til to halvgode chancer og et heldigt stolpespark.
Kan god lide hvad kunne se der på banen: roligt og sikker opbygningsspil hvor vi trykker på speederen hvis muligheden åbner sig. Manneh og Koehler er en stærk kombination der på 6er-positionen som lukker ned for meget og aflaster forsvaret fremragende. Fint offensivspil som skifter mellem hurtigt og direkt gennembrudtspil og god fungerende spil i små rum. Også indskiftere er ikke faldet fra, det var meget lovende.
"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 3
Comment
Comment