Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Bortset fra FCK og FCM, så synes jeg at resten af placeringerne er i spil. Ja, OB skal gå efter top 6. Men hvis alt flasker sig, så kan det sgu blive til mere. Og hvis man lige får erstattet Frøkjær med en profil, så tænker jeg ikke at 3. pladsen er urealistisk
    Uanset hvor god den profil er, kan jeg simpelthen ikke se det for mig vi ender nr 3.
    Med de signings FCN har lavet, er de fortsat farvoritter til medaljer, AGF ser jeg stadig et my over os, BIF skal blive forstærket.
    Tror vi skal være glade for Top6 og tage alt andet som bonus!
    Men bliver gerne overrasket.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

      Uanset hvor god den profil er, kan jeg simpelthen ikke se det for mig vi ender nr 3.
      Med de signings FCN har lavet, er de fortsat farvoritter til medaljer, AGF ser jeg stadig et my over os, BIF skal blive forstærket.
      Tror vi skal være glade for Top6 og tage alt andet som bonus!
      Men bliver gerne overrasket.
      Jeg tror, du har ret i, at Top 3 nok liiiiiiige er at skyde lidt over målet.

      Men jeg synes, vi ser stærke ud.

      Kæmpe skud ud til Bjørn Wesström og Adrian for det transfervindue de har præsteret indtil nu. Jeg glæder mig til at se, hvad der skal ske med Emmanuel Sabbi, som må siges at være i storform. Om man sælger ham, og accepterer, at en spiller af hans kaliber indbringer OB et stort fedt 0 kroner (og håber han holder kadencen, selvom han er på vej videre). Eller om Don Deedson stoles så meget på, at han kan blive omgående førstevalg. Frøkjærs arvtager bliver også spændende - Falk-rygter, Markus Jensen, Zeidan eller noget helt tredje.

      De to træningskampe jeg har set, synes jeg faktisk også at Selvén har noget x-faktor i den ekstreme fart han besidder. Han kan blive en ret giftig indskifter.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

        Jeg tror, du har ret i, at Top 3 nok liiiiiiige er at skyde lidt over målet.

        Men jeg synes, vi ser stærke ud.

        Kæmpe skud ud til Bjørn Wesström og Adrian for det transfervindue de har præsteret indtil nu. Jeg glæder mig til at se, hvad der skal ske med Emmanuel Sabbi, som må siges at være i storform. Om man sælger ham, og accepterer, at en spiller af hans kaliber indbringer OB et stort fedt 0 kroner (og håber han holder kadencen, selvom han er på vej videre). Eller om Don Deedson stoles så meget på, at han kan blive omgående førstevalg. Frøkjærs arvtager bliver også spændende - Falk-rygter, Markus Jensen, Zeidan eller noget helt tredje.

        De to træningskampe jeg har set, synes jeg faktisk også at Selvén har noget x-faktor i den ekstreme fart han besidder. Han kan blive en ret giftig indskifter.
        Det tror jeg nu også det er, men det er da dejligt med optimismen. FCK løber sandsynligvis med "skabet" igen. Jeg ser ikke FCM stærkere end AGF i år, med FCN en my efter igen. Derefter er det imø åbent med BIF, VFF, OB og RFC måske igen en anelse efter de tre, men det bliver helt sikkert et "close call" og OB kan hvis det flasker sig måske nok lave det storeslemme ved BIF og FCN og måske FCM. Meget afhænger måske af starten og den selvtillid der kan opbygges med en god start, men det bliver uhyggeligt svært.

        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Jeg er ret optimistisk før den nye sæson.

          Det kan i teorien blive alle pladser - Ja, du læste rigtigt - nogle er selvfølgelig mere sandsynligt end andre.

          Det korte af det lange er dog, at vi synes at slutte over 10 års ørkenvandring. Selv hvis det tager et par sæsoner, så er det også fint.

          Optimismen er tilbage. 2000 tilskuere til en træningskamp? Uhørt, i DK.
          Fas est et ab hoste doceri.

          Comment


            Starten er alt definerende i år.
            Hvis vi får samme start som sidste år, er det under al kritik, fordi nu har vi endelig fået truppen på plads, faktisk før nogle klubber har købt spillere.

            Hvis vi har 8-12 de første 5 kampe, tror jeg på Top6.
            Men det vil være en skandale, og et ordentligt hak i hovedet, hvis vi har 2 point efter 5-6 kampe

            De første 3 point skal vi have mod Randers første kamp, især når vi kigger på de efterfølgende 4 kampe.
            Jeg vurdere dette vil være acceptabelt, og også realistisk:
            BIF ude: uafgjort
            VFF hjemme: Sejr - det skal det være
            FCK ude: nederlag - vi kan ikke vinde i Parken, men der er sket større mirakler
            AGF hjemme - mest sandsynligt med en uafgjort, hvis vi er heldige en Sejr.

            5/6 top 6 hold til at starte med, vil jeg vurdere som mellem 8-12 point er muligt, hvilket vil være fantastisk.

            Men så har vi 3 kampe bagefter som skal give 9 point.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
              Jeg er ret optimistisk før den nye sæson.

              Det kan i teorien blive alle pladser - Ja, du læste rigtigt - nogle er selvfølgelig mere sandsynligt end andre.

              Det korte af det lange er dog, at vi synes at slutte over 10 års ørkenvandring. Selv hvis det tager et par sæsoner, så er det også fint.

              Optimismen er tilbage. 2000 tilskuere til en træningskamp? Uhørt, i DK.
              Jeg tror vi ender i Top4

              Comment


                Vi har det jo i vores egne hænder.

                Hvis vi nu vinder alle kampe af de første 5-6 så ser top 6 jo ret godt ud.

                Og med FCK og GF der skal spille om Europa så kan de jo være presset af mange kampe (ved godt GF nok ikke spiller Europa-kampe når vi skal møde dem).
                Men igen, GF er sgu ikke så meget bedre end os - de fik kun lige 3. pladsen fra Viborg som vi lige har slået 4-0.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Vi har det jo i vores egne hænder.

                  Hvis vi nu vinder alle kampe af de første 5-6 så ser top 6 jo ret godt ud.

                  Og med FCK og GF der skal spille om Europa så kan de jo være presset af mange kampe (ved godt GF nok ikke spiller Europa-kampe når vi skal møde dem).
                  Men igen, GF er sgu ikke så meget bedre end os - de fik kun lige 3. pladsen fra Viborg som vi lige har slået 4-0.
                  GF fik endda tredjepladsen grundet Jens Maae ;)
                  Ser dem nu stadig som bedre end os, og deres projekt er længere foran vores.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                    GF fik endda tredjepladsen grundet Jens Maae ;)
                    Ser dem nu stadig som bedre end os, og deres projekt er længere foran vores.
                    De kan sagtens være bedre end os, men det er jo fodbold og bolden er rund og alt det der.

                    Ser os da heller ikke som favorit til guld eller sølv, men kan ikke se BIF, FCN eller GF være så meget større favorit til top 6 end vi er.

                    Jeg tænker FCK finder nogle forstærkninger til truppen (de har jo pengene til det) og FCM finder nok også bedre end Fossum på et tidspunkt, men tror FCN's bliven ved med at hente talenter op bliver sværere og sværere.
                    Det kostede dem et mesterskab da de solgte ud i vinters fordi dem der kom op ikke var gode nok.
                    GF er længere fremme end os, men de skal også lige erstatte et bæst i forsvaret.
                    Bif skal også forstærkes en del, hvis de skal være sikre på top 6.

                    Så tror ikke vi er så langt fra top 6 som vi var sidste sæson.

                    Comment


                      1,5 kamps evalueringsgrundlag, hvor den første så halvskidt ud og den næste var god. Jeg synes det er svært at vurdere om vi ender som nummer 3, 6 eller 9.

                      Lad det nu ikke løbe af med os.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                        Jeg er ret optimistisk før den nye sæson.

                        Det kan i teorien blive alle pladser - Ja, du læste rigtigt - nogle er selvfølgelig mere sandsynligt end andre.

                        Det korte af det lange er dog, at vi synes at slutte over 10 års ørkenvandring. Selv hvis det tager et par sæsoner, så er det også fint.

                        Optimismen er tilbage. 2000 tilskuere til en træningskamp? Uhørt, i DK.
                        I teorien kan alting jo lade sig gøre, deri er jeg helt enig.

                        Jeg vil give dig ret i, at det kan godt ligne nye vinde i Ådalen, og vores konkurrenter virker ikke entydigt forstærket endnu.

                        Randers, Viborg og Brøndby har endnu ikke forstærket sig nævneværdigt, og Viborg virker jo til at kunne komme af med Aschouri og Gaaei, Randers kan miste Berg Johnsen og så er de altså tæt på ret ordinære hold. FCN er altid lidt en "lotteri"-klub. De har fået Ingvartsen, men de har altså også sagt farvel til Bidstrup - for hvem de har fået Tverskov. Umiddelbart føler jeg ikke, at FCN's hold er skræmmende. De kan vel risikere at miste Nuamah og Diomandé, og så ser det hele lige pludseligt lidt tyndere ud. De skal desuden kæmpe med Europa også, hvilket kan lægge beslag på deres ressourcer. Der er intet nævneværdigt ændret i FCM som forsikrer mig om, at de selvfølgelig bliver 1'er eller 2'er. Bevares, de er en god klub, med gode spillere, men de kan vel underpræstere, ligesom sidste sæson.

                        Så på dén måde, føler jeg, at Top 6 er inden for sandsynlig rækkevidde.

                        22 runder - og så er vi alle meget klogere.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                          1,5 kamps evalueringsgrundlag, hvor den første så halvskidt ud og den næste var god. Jeg synes det er svært at vurdere om vi ender som nummer 3, 6 eller 9.

                          Lad det nu ikke løbe af med os.
                          Jeg er helt enig, selvfølgelig opløftende start på testkampene og der er handlet ind allerede, men som suppen artede sig uforudsigeligt sidste år plus vores +10 års ørkenvandring, skal jeg lige se lidt mere inden jeg fejrer pokalen eller en top 6.

                          Comment


                            FCK slutter helt sikkert foran os. FCM gør også, men tror ikke de får en sæson de selv er tilfredse med. Så må man sige FCN, AGF og Brøndby er seedet højere end os.

                            Det efterlader os med at kampene mod Viborg og Randers bliver ekstremt vigtige.

                            Men det er teori, når der er spillet en 5-6 runder, så har nogen overrasket i den ene eller anden retning.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                              I teorien kan alting jo lade sig gøre, deri er jeg helt enig.

                              Jeg vil give dig ret i, at det kan godt ligne nye vinde i Ådalen, og vores konkurrenter virker ikke entydigt forstærket endnu.

                              Randers, Viborg og Brøndby har endnu ikke forstærket sig nævneværdigt, og Viborg virker jo til at kunne komme af med Aschouri og Gaaei, Randers kan miste Berg Johnsen og så er de altså tæt på ret ordinære hold. FCN er altid lidt en "lotteri"-klub. De har fået Ingvartsen, men de har altså også sagt farvel til Bidstrup - for hvem de har fået Tverskov. Umiddelbart føler jeg ikke, at FCN's hold er skræmmende. De kan vel risikere at miste Nuamah og Diomandé, og så ser det hele lige pludseligt lidt tyndere ud. De skal desuden kæmpe med Europa også, hvilket kan lægge beslag på deres ressourcer. Der er intet nævneværdigt ændret i FCM som forsikrer mig om, at de selvfølgelig bliver 1'er eller 2'er. Bevares, de er en god klub, med gode spillere, men de kan vel underpræstere, ligesom sidste sæson.

                              Så på dén måde, føler jeg, at Top 6 er inden for sandsynlig rækkevidde.

                              22 runder - og så er vi alle meget klogere.
                              I min verden kan vi have en tro på VFF havde en Lyngby/efb-sæson hvor alt gik op i en højere enhed. Derudover bør vi snart tage Randers indenom. Resten af top 6 plus fcm kan vi have et håb om har en dårlig sæson. De er dog alle klubber med større budgetter og projekter som er foran vores. Det er jubeloptimistisk at have en tro på vi er foran dem. Men det er fodbold og indenfor de sidste to sæsoner har vi set klubber som FCK, fcm og AGF i perioder være de decideret dårligste i suppen. Det ligner bare de allesammen i større og mindre grad har fundet tilstrækkelig melodi til de nok skal komme med i top 6. FCN kan blive alvorligt svækket. De så i forvejen ikke alt for overbevisende ud i foråret og mister meget power uden Bidstrup og Noamah, som forventeligt sælges

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                                Starten er alt definerende i år.
                                Hvis vi får samme start som sidste år, er det under al kritik, fordi nu har vi endelig fået truppen på plads, faktisk før nogle klubber har købt spillere.

                                Hvis vi har 8-12 de første 5 kampe, tror jeg på Top6.
                                Men det vil være en skandale, og et ordentligt hak i hovedet, hvis vi har 2 point efter 5-6 kampe

                                De første 3 point skal vi have mod Randers første kamp, især når vi kigger på de efterfølgende 4 kampe.
                                Jeg vurdere dette vil være acceptabelt, og også realistisk:
                                BIF ude: uafgjort
                                VFF hjemme: Sejr - det skal det være
                                FCK ude: nederlag - vi kan ikke vinde i Parken, men der er sket større mirakler
                                AGF hjemme - mest sandsynligt med en uafgjort, hvis vi er heldige en Sejr.

                                5/6 top 6 hold til at starte med, vil jeg vurdere som mellem 8-12 point er muligt, hvilket vil være fantastisk.

                                Men så har vi 3 kampe bagefter som skal give 9 point.
                                Enig - starten kan blive meget definerende for vores sæson. Måske vi ligefrem kan præstere en "mini-FCN sæson 22-23" dog uden at blande os i den absolutte topstrid hvis vi får en god start. Hvis vi står med 12 p. efter de første 5 kampe vil være langt over min forventning. 8 point vil være absolut godkendt, mens 5 point eller mindre vil være skuffende.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X