Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Franco var i øvrigt den spiller i Superligaen - ifølge superliga.dk - som løb flest meter af alle i høj fart (1.467 meter ud af 11.432 meter). Han løb 25 sprintere og med en topfart på 32,3 km/timen
    Last edited by Bolbro; 26-07-2023, 10:41.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
      Jeg tilhører bestemt ikke den skole der mener at en træner/spiller er god hvis de råber meget. Der er masser af eksempler på dygtige trænere og spillere der har en mere rolig koncentreret tilgang til det de foretager sig end den meget emotionelle og omvendt, Peter Hyballa råber rigtig meget, det er nok alligevel de færreste der vil have ham til OB.

      Når det er sagt så er der problematikker i forhold til den måde Alm kører holdet på. Det er alt for ustabilt vi taler altså om halvlege som er som dag og nat, tingene må ikke svinge så meget. Noget af forklaringen ligger måske også i at store dele af holdet er nyt, men det var jo også sådan i sidste sæson, det er altså problematisk.

      Nu ved jeg ikke om det er sådan, men hvis det forholder sig sådan at vi nu igen står i en situation hvor vi ikke fysisk er klar til at spille 90 minutter, så er det i min bog en klokkeklar udskiftning på trænerposten, det må ikke ske og det må slet ikke ske to gange i streg.

      Jeg er der hvor jeg synes man skal lade Hjortebjerg tage over. Jeg synes egentligt Alm har gjort det fint på mange parametre, men jeg er ikke sikker på at han kan give holdet den stabilitet der skal til for at spille det her OB hold i top seks. Men det er et udmærket fundament der er lagt.
      ​​​​​​
      Jeg er enig i dine betragtninger. Men det med ikke at kunne holde en føring er jo et problem vi har haft i laaang tid - herhjemme kalder vi det en OB classic. Det kunne vi hverken under Kent eller under Michelsen heller.. Jeg føler derfor stadig ikke at en trænerfyring vil gøre noget som helst nu og her. Hvis sæsonen derimod er ovre og vi igen ikke har nået top seks, så er jeg med på, så skal der evalueres kraftigt og hentes en ny træner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Han spillede også en aldeles god første halvleg.
        Tjekkede lige stats på superliga.dk. Han havde 5 bolderobringer (delt flest i runden), 4 tacklinger og 7 vundne dueller langs jorden (delt 5. flest i runden). Fint første indtryk må man sige.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg
          Franco var i øvrigt den spiller i Superligaen - ifølge superliga.dk - som løb flest meter af alle i høj fart (1.467 meter ud af 11.432 meter). Han løb 25 sprintere og med en topfart på 32,3 km/timen
          Vildt. Når jeg ser FT spille, så undrer jeg mig over, at han spiller kant. Han har få de af de oplagte moderne kantdyder og er ikke specielt god til at sætte en mand 1:1.

          Til gengæld har han en glimrende motor, en god boldomgang (særligt er han god til at holde i bolden) samt en defensiv påpasselighed. For mig rimer det meget mere på en 8er. Eller i vores system; en 10er med fine evner i presspillet, der også kam holde i bolden.

          Mister Rami lige så mange bolde i de næste par kampe (uden at skabe noget), skulle man næsten give FT et skud mere centralt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Vildt. Når jeg ser FT spille, så undrer jeg mig over, at han spiller kant. Han har få de af de oplagte moderne kantdyder og er ikke specielt god til at sætte en mand 1:1.

            Til gengæld har han en glimrende motor, en god boldomgang (særligt er han god til at holde i bolden) samt en defensiv påpasselighed. For mig rimer det meget mere på en 8er. Eller i vores system; en 10er med fine evner i presspillet, der også kam holde i bolden.

            Mister Rami lige så mange bolde i de næste par kampe (uden at skabe noget), skulle man næsten give FT et skud mere centralt.
            Tongya var virkelig skarp idag. Scorede mange mål i en angrebs øvelse. Har aldrig set ham bedre endnu og vi vil nok gøre os selv en tjeneste at beholde ham for at se om han ikke kan slå igennem

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Tongya var virkelig skarp idag. Scorede mange mål i en angrebs øvelse. Har aldrig set ham bedre endnu og vi vil nok gøre os selv en tjeneste at beholde ham for at se om han ikke kan slå igennem
              Gerne. Vi ser tynde ud foran, hvis Sabbi ryger.

              Andet at berette fra træningen?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Vildt. Når jeg ser FT spille, så undrer jeg mig over, at han spiller kant. Han har få de af de oplagte moderne kantdyder og er ikke specielt god til at sætte en mand 1:1.

                Til gengæld har han en glimrende motor, en god boldomgang (særligt er han god til at holde i bolden) samt en defensiv påpasselighed. For mig rimer det meget mere på en 8er. Eller i vores system; en 10er med fine evner i presspillet, der også kam holde i bolden.

                Mister Rami lige så mange bolde i de næste par kampe (uden at skabe noget), skulle man næsten give FT et skud mere centralt.
                Det bør i hvert fald være oplagt at lægge ham ind som 10'er, når Rami går træt i anden halvleg. Kan meget bedre holde på bolden end eksempelvis Bashkim. Men derudover syne sjeg faktisk også han havde nogle fine løb med bold og gennembrud mod Randers, og han var vel den eneste, der rigtigt skabte noget for os i anden halvleg. På den baggrund synes jeg i højere grad han lignede en kantspiller end han har gjort hele sin første sæson i klubben.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Gerne. Vi ser tynde ud foran, hvis Sabbi ryger.

                  Andet at berette fra træningen?
                  Det var en restitutions træning idag. Martin H trænede ikke. Mustafic og Ivan var der heller ikke.
                  Så alle dem der spillede mandag gik tidligt ind efter 45 min let træning

                  resten spillede en angrebsøvelse til sidst hvor Charly og Tongya var rigtig gode. Tror Franco scorede mindst 4.
                  Men jeg kørte tidligt og så ikke det hele

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Tongya var virkelig skarp idag. Scorede mange mål i en angrebs øvelse. Har aldrig set ham bedre endnu og vi vil nok gøre os selv en tjeneste at beholde ham for at se om han ikke kan slå igennem
                    Jeg tror og håber også, vi beholder ham. Synes han så virkelig fornuftig ud mod Randers (og var vel en af de eneste, der ikke gik fysisk ned mod slutningen af kampen) og hans første sæson på seniorniveau var jo også ganske hæderlig.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Det bør i hvert fald være oplagt at lægge ham ind som 10'er, når Rami går træt i anden halvleg. Kan meget bedre holde på bolden end eksempelvis Bashkim. Men derudover syne sjeg faktisk også han havde nogle fine løb med bold og gennembrud mod Randers, og han var vel den eneste, der rigtigt skabte noget for os i anden halvleg. På den baggrund synes jeg i højere grad han lignede en kantspiller end han har gjort hele sin første sæson i klubben.
                      Han træner aldrig som 10`er. Kun som kant

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Jeg tror og håber også, vi beholder ham. Synes han så virkelig fornuftig ud mod Randers (og var vel en af de eneste, der ikke gik fysisk ned mod slutningen af kampen) og hans første sæson på seniorniveau var jo også ganske hæderlig.
                        Yeps. Det siges også at han har trænet hårdt hele ferien for at gøre sig endnu skarpere til denne. Det kan man tydligt se

                        Comment


                          Der gik rygter om, at FT ikke følte sig godt tilpas i Odense, hvis det er overstået eller var falske rygter, så er der ikke meget at betænke sig på imo, så må han meget gerne blive.

                          Han er flink til at hjælpe defensivt og det er vigtigt, når vi stiller op med 4 offensive spiller som vi gør.
                          Last edited by Polle; 26-07-2023, 13:14.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Han træner aldrig som 10`er. Kun som kant
                            Det ved jeg. Men det gør Bash vel heller ikke? Jeg mener heller ikke, han skal rykkes på 10'eren permanent, men imo havde han været en mere oplagt plan B på 10'eren mod Randers da Rami gik træt og der ikke var nogle 10'ere på bænken hellere.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Han er spændende, især fordi han mere ligner en 8'er end Tverskov. Han minder mig om Pierre Emil Højbjerg. Dels af statur, men også hans måde at spille på. Han eksekvere afleveringerne simpelt, men med rigtig god fart og så kommunikere han meget tydeligt med armene der fagter til højre og venstre. Helt klart en herlig spiller jeg tror bliver en kæmpe fanfavorit
                              Jeg er uenig i, at han skulle være bedre som 8'er eller 10'er, som nogle herinde mener. Dertil er hans pasningsspil simpelthen ikke godt nok, og han er for uafklaret som spiller. Han lægger væsentligt under de andre midtbanespillere i forhold til afleveringspræcision. Franco 75 % - Rami 89 %

                              Men for mig er der ikke nogen tvivl om, at han er en rigtig god dreng: Hårdtarbejdende og ydmyg. Og så er han jo ung. Jeg tror på, at der lægger et udmærket salg og venter på os, hvis vi arbejder med ham i denne sæson.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                                Jeg er uenig i, at han skulle være bedre som 8'er eller 10'er, som nogle herinde mener. Dertil er hans pasningsspil simpelthen ikke godt nok, og han er for uafklaret som spiller. Han lægger væsentligt under de andre midtbanespillere i forhold til afleveringspræcision. Franco 75 % - Rami 89 %

                                Men for mig er der ikke nogen tvivl om, at han er en rigtig god dreng: Hårdtarbejdende og ydmyg. Og så er han jo ung. Jeg tror på, at der lægger et udmærket salg og venter på os, hvis vi arbejder med ham i denne sæson.
                                Jeg er ret sikker på, at det indlæg, du citerer, omhandler Köhler og ikke Franco.
                                Personligt mener jeg forøvrigt ikke, at Franco ville være bedre som 10'er og slet ikke som 8'er. Jeg tror dog han pt. han er den i truppen, der bedst kan spille en 10'er i Alms system, hvis Rami ikke er klar/er løbet tør. Jeg mener dog også, at det bør være en prioritet at få en 10'er mere i truppen inden vinduet lukker.

                                Comment

                                Working...
                                X