Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg tilhører bestemt ikke den skole der mener at en træner/spiller er god hvis de råber meget. Der er masser af eksempler på dygtige trænere og spillere der har en mere rolig koncentreret tilgang til det de foretager sig end den meget emotionelle og omvendt, Peter Hyballa råber rigtig meget, det er nok alligevel de færreste der vil have ham til OB.

    Når det er sagt så er der problematikker i forhold til den måde Alm kører holdet på. Det er alt for ustabilt vi taler altså om halvlege som er som dag og nat, tingene må ikke svinge så meget. Noget af forklaringen ligger måske også i at store dele af holdet er nyt, men det var jo også sådan i sidste sæson, det er altså problematisk.

    Nu ved jeg ikke om det er sådan, men hvis det forholder sig sådan at vi nu igen står i en situation hvor vi ikke fysisk er klar til at spille 90 minutter, så er det i min bog en klokkeklar udskiftning på trænerposten, det må ikke ske og det må slet ikke ske to gange i streg.

    Jeg er der hvor jeg synes man skal lade Hjortebjerg tage over. Jeg synes egentligt Alm har gjort det fint på mange parametre, men jeg er ikke sikker på at han kan give holdet den stabilitet der skal til for at spille det her OB hold i top seks. Men det er et udmærket fundament der er lagt.
    ​​​​​​

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Er anfører gruppen offentliggjort?
      Nej, ikke så vidt jeg ved.

      Ret skal være ret.

      Men det er sådan jeg forestiller mig anførergruppen +/- 1

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Meget enig.
        Og i hensigt af det sidstnævnte er det især Köhler som er en fornøjelse at se på banen. Duelstærk, oversigt, hurtige og kloge afleveringer, fine diagonale afleveringer og en ægte chef på banen.Han viste sig som mere end en fuldgod erstatning af Tverskov. Ville endda sige at vi blev styrket på 6er positionen fordi han tagerr lederrollen med et langt stærkere udtryk end Jeppe
        Helt enig. Sven ser virkelig spændende ud
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Meget enig.
          Og i hensigt af det sidstnævnte er det især Köhler som er en fornøjelse at se på banen. Duelstærk, oversigt, hurtige og kloge afleveringer, fine diagonale afleveringer og en ægte chef på banen.Han viste sig som mere end en fuldgod erstatning af Tverskov. Ville endda sige at vi blev styrket på 6er positionen fordi han tagerr lederrollen med et langt stærkere udtryk end Jeppe
          Han er spændende, især fordi han mere ligner en 8'er end Tverskov. Han minder mig om Pierre Emil Højbjerg. Dels af statur, men også hans måde at spille på. Han eksekvere afleveringerne simpelt, men med rigtig god fart og så kommunikere han meget tydeligt med armene der fagter til højre og venstre. Helt klart en herlig spiller jeg tror bliver en kæmpe fanfavorit

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Han er spændende, især fordi han mere ligner en 8'er end Tverskov. Han minder mig om Pierre Emil Højbjerg. Dels af statur, men også hans måde at spille på. Han eksekvere afleveringerne simpelt, men med rigtig god fart og så kommunikere han meget tydeligt med armene der fagter til højre og venstre. Helt klart en herlig spiller jeg tror bliver en kæmpe fanfavorit
            Yep. Og han placerer sig meget godt og klogt så den manglende fart er ikke et problem. Desuden er han villig at gå til hvor det smerter og ved hvornår man skal slå ind imellem.
            Det bliver vel en Köhler-trøje for mig i år. :-)
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Yep. Og han placerer sig meget godt og klogt så den manglende fart er ikke et problem. Desuden er han villig at gå til hvor det smerter og ved hvornår man skal slå ind imellem.
              Det bliver vel en Köhler-trøje for mig i år. :-)
              Det interessante ved ham er at det er noget bold i ham også, hvis man tænker på hvad der ellers har været af tunge drenge derinde, Okosun og Aron og de der drenge, der pynter det altså gevaldigt at han lige har været forbi Dortmund.

              Men der skal ligge en inden ved siden af der kan lave en del løbearbejde fordi det er et stort rum der skal dækkes.

              Comment


                Sven på rundens hold

                https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...dens-hold-i-sl

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                  Han spillede også en aldeles god første halvleg.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Og både Sven og Charly på rundens hold i tipsbladet.
                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...gaen-1-runde-3

                    Comment


                      Mine tanker om de startene spillers indsats:

                      Martin Hansen - Stod generelt en okay kamp, kommunikerer meget, og hjælper til i luften. Synes dog godt man kan bebrejde ham en smule for det første mål. Han vil heller ikke selv synes, Odey skal kunne sparke den ind fra så spids en vinkel med sin højrefod. I øvrigt rammer han også forbi bolden i forbindelse med deres udlignende mål, da han forsøger at bokse.

                      Owusu - Er faktisk positivt overrasket, og tænker han er et rigtig stabilt køb. Han er en dygtig pasningsspiller, men man kan godt se, han mangler noget defensivt, fordi kommunikationen mellem ham, Paulsen og Manneh ikke sidder helt i skabet.

                      Paulsen - Ja, han bliver kritiseret meget for sin indsats. Det synes jeg ikke er fair, når man tager i betragtning, hvor meget han ofrer sig for holdet. Ja, Odey passerer ham lidt for let på 1-0 målet, men han skal slet ikke stå i den situation. Tag ikke fejl, Bjørn er ikke på holdet pga. sin "fart," men på pga. sin hovedstødsstyrke, sine tacklinger og sine clearinger. Vi vil være meget udsatte uden hans hovedstødsstyrke. Endvidere hæfter jeg mig ved, at hans pasningsspil faktisk er utrolig stabilt. Han starter bl.a. angrebet til 2-1 målet med en knaldhård aflevering op gennem banen i fødderne på Turay, der bryder to kæder. Endvidere får han vores straffespark.

                      Slotssager - God indsats. Ikke så meget dér. Hold nu op, hvor er han dygtig.

                      Adelgaard - Fin offensiv indsats. Han falder med holdet i slutningen af 2. halvleg, og hans defensive mangler bliver udstillet, når vi står lavt.

                      Sven - Fighter godt, fylder og vinder mange bolde. Men, der bliver stadigvæk spillet for mange bolde ind i vores mellemrum. Hvis Randers kan gøre det så mange gange, hvad kan Brøndby så gøre? Er dog meget glad for hans indsats, og tænker også, vi har lavet en god signing her.

                      Manneh - Ikke godkendt indsats. Hans niveau er højere end dét han leverede mod Randers.

                      Charly - Virkelig god indsats. Han har fart, han har teknik, og ved 2-1 målet viser han, at han også har overblik. Samarbejdet med Adelgaard er godt. Til gengæld synd, at han ikke scorer på mindst en af sine chancer.

                      Rami - Jeg synes, han lavede for mange fejl. Både pasningsfejl og mislykkede driblinger. Heldigt han fik scoret. Håber det giver noget selvtillid. Man kan godt se, han har et godt touch og noget vision i sit spil. Håber og tror os på, det bliver forløst. Vi skal skabe en situation, hvor han ikke falder for meget ud af kampene.

                      Tongya - Han er med, fordi han tilsyneladende er én af de spillere, der er i bedst form. Han demonstrerede faktisk også en rimelig høj topfart i denne kamp, og han passer sine pligter. Hvis han scorede et mål eller lavede en assist i f.eks. sådan en kamp her, ville vi have en guldæg, men det vil kræve, at han bliver mere afklaret i sit spil, og det kan jeg simpelthen ikke gennemskue, om han har i sig.

                      Turay - Hvis ikke han havde scoret, ville jeg nok have sagt, at det var en anonym indsats. Synes han virker lidt langsom på bolden, og det virker som om, han bliver overrasket, når han bliver tacklet. Men der er noget placeringsevne, som vi godt kan bruge til noget.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg

                        Og både Sven og Charly på rundens hold i tipsbladet.
                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...gaen-1-runde-3
                        Fandme dejligt at have de to på rundens hold.
                        Det bliver spændende at følge Sven og Charly fremover i sæsonen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg
                          Mine tanker om de startene spillers indsats:

                          Martin Hansen - Stod generelt en okay kamp, kommunikerer meget, og hjælper til i luften. Synes dog godt man kan bebrejde ham en smule for det første mål. Han vil heller ikke selv synes, Odey skal kunne sparke den ind fra så spids en vinkel med sin højrefod. I øvrigt rammer han også forbi bolden i forbindelse med deres udlignende mål, da han forsøger at bokse.

                          Owusu - Er faktisk positivt overrasket, og tænker han er et rigtig stabilt køb. Han er en dygtig pasningsspiller, men man kan godt se, han mangler noget defensivt, fordi kommunikationen mellem ham, Paulsen og Manneh ikke sidder helt i skabet.

                          Paulsen - Ja, han bliver kritiseret meget for sin indsats. Det synes jeg ikke er fair, når man tager i betragtning, hvor meget han ofrer sig for holdet. Ja, Odey passerer ham lidt for let på 1-0 målet, men han skal slet ikke stå i den situation. Tag ikke fejl, Bjørn er ikke på holdet pga. sin "fart," men på pga. sin hovedstødsstyrke, sine tacklinger og sine clearinger. Vi vil være meget udsatte uden hans hovedstødsstyrke. Endvidere hæfter jeg mig ved, at hans pasningsspil faktisk er utrolig stabilt. Han starter bl.a. angrebet til 2-1 målet med en knaldhård aflevering op gennem banen i fødderne på Turay, der bryder to kæder. Endvidere får han vores straffespark.

                          Slotssager - God indsats. Ikke så meget dér. Hold nu op, hvor er han dygtig.

                          Adelgaard - Fin offensiv indsats. Han falder med holdet i slutningen af 2. halvleg, og hans defensive mangler bliver udstillet, når vi står lavt.

                          Sven - Fighter godt, fylder og vinder mange bolde. Men, der bliver stadigvæk spillet for mange bolde ind i vores mellemrum. Hvis Randers kan gøre det så mange gange, hvad kan Brøndby så gøre? Er dog meget glad for hans indsats, og tænker også, vi har lavet en god signing her.

                          Manneh - Ikke godkendt indsats. Hans niveau er højere end dét han leverede mod Randers.

                          Charly - Virkelig god indsats. Han har fart, han har teknik, og ved 2-1 målet viser han, at han også har overblik. Samarbejdet med Adelgaard er godt. Til gengæld synd, at han ikke scorer på mindst en af sine chancer.

                          Rami - Jeg synes, han lavede for mange fejl. Både pasningsfejl og mislykkede driblinger. Heldigt han fik scoret. Håber det giver noget selvtillid. Man kan godt se, han har et godt touch og noget vision i sit spil. Håber og tror os på, det bliver forløst. Vi skal skabe en situation, hvor han ikke falder for meget ud af kampene.

                          Tongya - Han er med, fordi han tilsyneladende er én af de spillere, der er i bedst form. Han demonstrerede faktisk også en rimelig høj topfart i denne kamp, og han passer sine pligter. Hvis han scorede et mål eller lavede en assist i f.eks. sådan en kamp her, ville vi have en guldæg, men det vil kræve, at han bliver mere afklaret i sit spil, og det kan jeg simpelthen ikke gennemskue, om han har i sig.

                          Turay - Hvis ikke han havde scoret, ville jeg nok have sagt, at det var en anonym indsats. Synes han virker lidt langsom på bolden, og det virker som om, han bliver overrasket, når han bliver tacklet. Men der er noget placeringsevne, som vi godt kan bruge til noget.
                          Generelt enig. Jeg vil du stadig lige vurdere BP over et par kampe inden jeg er tryg ved ham. Det giver mig KEP-vibes når han relativt bredt i banen i første halveg er 1 mod 1 med Odey og flæsker ham i stedet for at dække ham endnu bredere ud. Det synes jeg bare udtrykker en forsvarsspiller der ikke stoler på sine færdigheder.

                          Tongya er gået lidt under radaren qua Charlys pragtpræstation i 1. Halveg. Jeg bed også mærke i en sekvens i 1. Halveg, hvor han løber en lqng bold op, hvor Randersspilleren faktisk er en meter eller to foran. I 2. Halveg sætter han tempo med et træk ind i banen og får faktisk en ret stor chance. Han ser overraskende fit ud og skal vel egentlig bare skele lidt til sin makker på den anden flanke og stole på han godt kan sætte sin direkte modstander.
                          En tanke var måske også at smide Tongya ind på 10'eren, hvis der kun er ca. 1 time i Rami her til en start. Han er den eneste OB'er som formår at holde lidt fast i bolden, og det er jo en position han har spillet i sine tidligere klubber.

                          Comment


                            Jeg er generelt enig i at kritikken af BP er en tand for krads. Ved Odeys 1-0 mål kommer Odey mod ham i fart og han formår alligevel at få presset Odey ned til at skulle afslutte i en spids vinkel. Så er det heller ikke værre forsvarspil. Det er bekymrende med farten, når vi gerne vil presse højt og bagkæden kommer bliver presset op, der skal vi helst ikke ud i at spille med en for tung stopper igen, når vi for omstillinger imod.

                            Jeg er jo team Franco og har også tidligere foreslået at vi prøver ham af på en 10'er. Jeg ville dog nok starte ham imod Brøndby. Jeg tror ikke på at vores to mand på midten kan håndtere vallys, Evjen, Greve etc. De kommer til at kombinere sig lige igennem vores midtbane og så risikerer vi at der går rent Twente i den.

                            Spil Franco på 10'eren og lad ham falde ned på midten når vi forsvarer, så vi spiller med 3 derinde. Ellers enig i at kan han ligge på i sit gennembrudspil og få nogle assists og mål på kontoen så har han en rigtig spændende pakke ham der.

                            Alternativt så skal vi skifte til at spille en ren 433 og køre:

                            ​​​............... Köhler........
                            ​​​​​.... . Mustafic - Manneh

                            Köhler er en fin spiller men han er ikke nogen Tverskov og det er også fint nok. Men han skal spilles som en ren 6'er. Så kan du ligge Manneh i Tverskovs rolle og Mustafic i Gigos. Det vil give os noget mere defensiv struktur også. Så går vi selvfølgelig lidt på kompromis med vores formation, men det giver i min bog også mening, når vi har midtbanetalenter i Ejdum, Juul og Noah Lassen, de kommer altså til at få det svært hvis de skal ind centralt og kun spille med to mand med de arbejdsopgaver der ligger i det, når de kommer direkte nede fa u-19.

                            ​​​​​
                            ​​​

                            ​​​​​




                            Comment


                              Vi kommer ALDRIG nogensinde til at stille op i en anden formation end den 1-4-3-3 som vi spiller med nu.

                              I hvert fald ikke så længe vi har Alm som træner.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Vi kommer ALDRIG nogensinde til at stille op i en anden formation end den 1-4-3-3 som vi spiller med nu.

                                I hvert fald ikke så længe vi har Alm som træner.
                                Han har det ellers med gerne at ville skifte over til 5-mands forsvar, når vi skal forsvare en føring hjem. Hvilket i øvrigt lykkes virkelig sjældent..

                                Comment

                                Working...
                                X