Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: AaB - OB 10/04/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Vil blive overrasket hvis ikke begge er væk. Tror man aktivt vil prøve at cashe lidt ind på Sabbi for at skaffe midler til at købe for
    Ku være rigtig godt, måske også for Sabbi.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Meget enig i det første….

      Delvist uenig i det sidste. Man har jo været meget tydelige omkring at man skal være bedre til at bruge pengene før der skrues op.
      For der er jo flere klubber i superligaen der har lavere budgetter end os der gør det væsentligt bedre…. Fordi de har bedre træningsforhold generelt og er bedre til at finde de rigtige spillere. Så vi kan sagtens flytte os med det budget vi har og træne os bedre hvis vi havde hybrid på stadion og Bane 1.
      Det er bare væsentligt sværere og vi bliver nok ikke mestre.
      Men Randers,SIF,VFF og andre klubber har tidligere vist at det sagtens kan lade sig gøre.
      Måden vi vil spille på harmonere jo heller ikke med at vores hjemmebane nu har set skidt ud siden slutningen af efteråret. Så er der skaderne som opstår i overgangene mellem kunst og almindelige græsbaner vi også gang på gang rager til os.
      Det er vanvittig vigtigt at vi får investeret i ordentlige og identiske baneforhold både på stadion og i ådalen.
      Desværre er det nok i højere grad en mere kompleks og derfor også langtrukken affære i samarbejde med odense kommune, end det er i flere andre klubber. Jeg kan ikke forestille mig at alle med bare lidt fodboldfaglighed i OB ikke er klar over det kun kan gå for langsomt med at få bane 1 omlagt til en hybridbane. Det er med stor sandsynlighed også årsagen til spillerne får carte blanche til at bruge enhver tænkelig lejlighed til at kritisere banerne.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Måden vi vil spille på harmonere jo heller ikke med at vores hjemmebane nu har set skidt ud siden slutningen af efteråret. Så er der skaderne som opstår i overgangene mellem kunst og almindelige græsbaner vi også gang på gang rager til os.
        Det er vanvittig vigtigt at vi får investeret i ordentlige og identiske baneforhold både på stadion og i ådalen.
        Desværre er det nok i højere grad en mere kompleks og derfor også langtrukken affære i samarbejde med odense kommune, end det er i flere andre klubber. Jeg kan ikke forestille mig at alle med bare lidt fodboldfaglighed i OB ikke er klar over det kun kan gå for langsomt med at få bane 1 omlagt til en hybridbane. Det er med stor sandsynlighed også årsagen til spillerne får carte blanche til at bruge enhver tænkelig lejlighed til at kritisere banerne.
        Det er uden tvivl… komplekst.

        Det er selvfølgelig lidt frækt, men hvis jeg var rigmand og ejede OB, så havde det kriblet i mig for bare at betale for lortet og komme videre.

        Det er om noget en bæredygtig investering. Forstår bedre at NT ikke vil øse penge på transfers.

        Jeg undrer mig over, hvad NT egentlig vil med sit ejerskab.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det er uden tvivl… komplekst.

          Det er selvfølgelig lidt frækt, men hvis jeg var rigmand og ejede OB, så havde det kriblet i mig for bare at betale for lortet og komme videre.

          Det er om noget en bæredygtig investering. Forstår bedre at NT ikke vil øse penge på transfers.

          Jeg undrer mig over, hvad NT egentlig vil med sit ejerskab.
          Pleje et stort sponsornetværk, som giver penge i kassen i andre virksomheder?

          Comment


            Vores kære klub har været "kørt ned" igennem rigtigt mange sæsoner - At tro at BW kan rette op på dette på 2 år er i mine øjne utopi.
            Lige pt. er vi bare ikke bedre, men jeg føler at vi som klub/forening står stærkere for hver sæson under BW.
            Det føles på en eller anden måde mere trygt og at der er en fælles strategi... det vil selvfølgelig være slinger i valsen, men vi står helt klart i en bedre situation end hvad vi gjorde for 2-3 år siden.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
              Vores kære klub har været "kørt ned" igennem rigtigt mange sæsoner - At tro at BW kan rette op på dette på 2 år er i mine øjne utopi.
              Lige pt. er vi bare ikke bedre, men jeg føler at vi som klub/forening står stærkere for hver sæson under BW.
              Det føles på en eller anden måde mere trygt og at der er en fælles strategi... det vil selvfølgelig være slinger i valsen, men vi står helt klart i en bedre situation end hvad vi gjorde for 2-3 år siden.
              det er en i særklasse go’ betragtning .. jeg er helt enig ⚪️

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Måden vi vil spille på harmonere jo heller ikke med at vores hjemmebane nu har set skidt ud siden slutningen af efteråret. Så er der skaderne som opstår i overgangene mellem kunst og almindelige græsbaner vi også gang på gang rager til os.
                Det er vanvittig vigtigt at vi får investeret i ordentlige og identiske baneforhold både på stadion og i ådalen.
                Desværre er det nok i højere grad en mere kompleks og derfor også langtrukken affære i samarbejde med odense kommune, end det er i flere andre klubber. Jeg kan ikke forestille mig at alle med bare lidt fodboldfaglighed i OB ikke er klar over det kun kan gå for langsomt med at få bane 1 omlagt til en hybridbane. Det er med stor sandsynlighed også årsagen til spillerne får carte blanche til at bruge enhver tænkelig lejlighed til at kritisere banerne.
                Jeg er lidt i tvivl om det er praktiske årsager der gør at der endnu ikke er hybrid på Bane 1. Alt det med vandspejlet osv ifm at vi er så tæt på Odense Å
                For OB står jo selv for Bane 1 økonomisk. Så man kunne jo bare gå igang hvis man ville bruge pengene. Men jeg tror desværre ikke at det bliver løsningen

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  Pleje et stort sponsornetværk, som giver penge i kassen i andre virksomheder?
                  Thorborg elsker altså striwerne. Jeg forstår simpelthen ikke at folk ikke snart har forstået det. Alle omkring klubben ved dette 100%

                  Men han er åbenbart træt af at bruge rigtig mange millioner hvert år på ingenting. Han er desværre en forretningsmand og hader at hælde millioner i lokummet som man hurtig kan komme til i fodbold. Så han har valgt den organiske sneglevej. Til frustration for mange. Mig selv inklusiv til tider

                  Mht faciliteter tror jeg at man er bange for at række kommunen en lillefinger. For hvis man først begynder at opgive diverse kampe med OK og bare betaler selv er der ingen vej tilbage. Så forhaler de bare alt i langdrag for “vi ved jo at hvis vi bare trækker det længe nok så betaler onkel Thorborg bare selv”… Det vil være skidt på den lange bane.

                  Vil jeg også bare gerne have en oliesheik der postede 1 milliard i OB uden at blinke med øjnene?? Ja da. Kombardo..
                  Men jeg kan nogengange godt forstå hvorfor han ikke bare punger ud

                  Comment


                    Jeg ønsker ikke en sheik, der poster en masse penge i klubben. Intet kunne være mig mere fremmed.

                    Jeg vil have en bæredygtig klub.

                    Min pointe er den simple, at når OB melder ud, at man vil være top-6-klub, så skal man også sikre de nødvendige forhold.

                    Og det er helt basalt ordentlige baner.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Jeg er lidt i tvivl om det er praktiske årsager der gør at der endnu ikke er hybrid på Bane 1. Alt det med vandspejlet osv ifm at vi er så tæt på Odense Å
                      For OB står jo selv for Bane 1 økonomisk. Så man kunne jo bare gå igang hvis man ville bruge pengene. Men jeg tror desværre ikke at det bliver løsningen
                      Jeg troede faktisk også kommunen var inde over træningsbanerne.
                      jeg har så også hørt om forholdene omkring placeringen er en udfordring, men det må man sgu for løst så hurtigt som muligt. En klub som Viborg viser bare at gode baner på den lange bane kan være mindst ligeså godt som dyre klassespillere.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Jeg troede faktisk også kommunen var inde over træningsbanerne.
                        jeg har så også hørt om forholdene omkring placeringen er en udfordring, men det må man sgu for løst så hurtigt som muligt. En klub som Viborg viser bare at gode baner på den lange bane kan være mindst ligeså godt som dyre klassespillere.
                        Ja de er vidst inde over bane 2,3 og 4 som også benyttes af amatørerne. Men Bane 1 bruges kun af SL truppen og må derfor stå for egen regning

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Jeg ønsker ikke en sheik, der poster en masse penge i klubben. Intet kunne være mig mere fremmed.

                          Jeg vil have en bæredygtig klub.

                          Min pointe er den simple, at når OB melder ud, at man vil være top-6-klub, så skal man også sikre de nødvendige forhold.

                          Og det er helt basalt ordentlige baner.
                          FCM fik en investor ind som gjorde klubben bæredygtig på et meget højere plan. Det ene udelukker vel ikke det andet. Det skal bare være den rigtige person(er)
                          At jeg nævnte en sheik var mere metaforisk.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            FCM fik en investor ind som gjorde klubben bæredygtig på et meget højere plan. Det ene udelukker vel ikke det andet. Det skal bare være den rigtige person(er)
                            At jeg nævnte en sheik var mere metaforisk.
                            Tror også det hjalp at de kom i CHL.
                            Og tror også at havde vi slået Villareal ud for over 10 år siden så havde det også set anderledes ud i OB.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Thorborg elsker altså striwerne. Jeg forstår simpelthen ikke at folk ikke snart har forstået det. Alle omkring klubben ved dette 100%

                              Men han er åbenbart træt af at bruge rigtig mange millioner hvert år på ingenting. Han er desværre en forretningsmand og hader at hælde millioner i lokummet som man hurtig kan komme til i fodbold. Så han har valgt den organiske sneglevej. Til frustration for mange. Mig selv inklusiv til tider

                              Mht faciliteter tror jeg at man er bange for at række kommunen en lillefinger. For hvis man først begynder at opgive diverse kampe med OK og bare betaler selv er der ingen vej tilbage. Så forhaler de bare alt i langdrag for “vi ved jo at hvis vi bare trækker det længe nok så betaler onkel Thorborg bare selv”… Det vil være skidt på den lange bane.

                              Vil jeg også bare gerne have en oliesheik der postede 1 milliard i OB uden at blinke med øjnene?? Ja da. Kombardo..
                              Men jeg kan nogengange godt forstå hvorfor han ikke bare punger ud
                              Men ville det ikke være en god investering for ham at få ordnet banerne osv.? Det øger da om noget muligheden for at være konkurrencedygtig, og derved også muligheden for en større indtjening

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                                Men ville det ikke være en god investering for ham at få ordnet banerne osv.? Det øger da om noget muligheden for at være konkurrencedygtig, og derved også muligheden for en større indtjening
                                Måske - NT´s hidtidige investeringer i OB har jo ikke givet de forventede afkast - så man kan vel dårligt fortænke ham i at holde lidt igen. Denne investering kompliceres så yderligere af at han har Odense Kommune med som parthaver på Stadion og at det tilsyneladende er nogen uklare vilkår om vandspejl m.v. i Ådalen der gør det vanskeligt at bedømme hvad omkostning og udbytte er. Jeg tror personligt at NT i de første mange år baserede spillerindkøb m.v. på rådgivning fra den sportslige ledelse i OB og det var alt for dyrt og gav ikke de ønskede afkast - nu er han blevet mere forsigtig og passer på pengene, og det hæmmer så udviklingsmulighederne. Vi skal forhåbentligt nå frem til en middelvej, hvor den sportslige ledelse og NT får opbygget en fælles tillid til at de investerede midler giver de forventede afkast - og den slags tager jo tid, men det virker som om at BW er på rette vej. NT ønsker som forretningsmand at købe billigt og sælge dyrt - men i fodbold er der bare langt flere uforudsigelige parametre som gør det vanskeligt at ramme plet hver gang (skader, konkurrent adfærd, menneskelige fejl, politikeres indblanding, stor offentlig bevågenhed/pres) og det stiller store krav til den daglige ledelse og tålmodigheden. Jeg tror NT har et stort OB hjerte - ellers havde han været væk for længst, men man kan ikke bebrejde ham at han forsøger at gå nye veje i forhold til forbrug/indtægter med de underskud der blev realiseret i de første år af hans ejerskab. Vi bør som fans af klubben også huske at det er betydeligt lettere at være risikovillig med andres (NT´s) penge end med ens egne.

                                Comment

                                Working...
                                X