Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Er der noget nyt mht. identitetsprojektet

Der blev jo lovet løbende opdateringer

"Derfor vil arbejdet ske i en åben og inddragende proces, hvor alle OB-sympatisører får mulighed for at følge med og engagere sig gennem et åbent arrangement, en spørgeskemaundersøgelse og den løbende debat om projektet"

"Så jeg tænker, at den åbenhed, jeg synes, der er ved at kendetegne OB, må være noget, vi skal forstærke. Eksemplet er IdentitetOB, hvor vi åbner døre og vinduer på vid gab for, at alle, der interesserer sig, kan få lov til at bidrage. Det at være tilgængelig for OB-familien er ret vigtigt, for vi får brug for hjælp, og vi vil gerne være fælles om det her" Hvordan, hvis man ikke er inviteret med til festen
    Last edited by Online; 30-12-2024, 13:35.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
      Er der noget nyt mht. identitetsprojektet

Der blev jo lovet løbende opdateringer

"Derfor vil arbejdet ske i en åben og inddragende proces, hvor alle OB-sympatisører får mulighed for at følge med og engagere sig gennem et åbent arrangement, en spørgeskemaundersøgelse og den løbende debat om projektet"

"Så jeg tænker, at den åbenhed, jeg synes, der er ved at kendetegne OB, må være noget, vi skal forstærke. Eksemplet er IdentitetOB, hvor vi åbner døre og vinduer på vid gab for, at alle, der interesserer sig, kan få lov til at bidrage. Det at være tilgængelig for OB-familien er ret vigtigt, for vi får brug for hjælp, og vi vil gerne være fælles om det her" Hvordan, hvis man ikke er inviteret med til festen

Er der virkelig ingen, der kan svare paa mine simple spoergsmaal ?

Projektet blev da ellers talt op af flere brugere herinde !
      Last edited by Online; 02-01-2025, 22:47.

Comment

Mon ikke bestyrelsen er tilfreds man har søsat et stort projekt som aldrig kommer med en færdig plan.

Så gik der tid med det. Langsommelighed er en dyd i OB.

Comment

Brugte lige min nytårsaften på noget andet, beklager

Der har været holdt følgegruppemøde i slut-november, der er endnu et på vej om 14 dage og der kommer en offentlig “midtvejs”konklusion indenfor fort tid. Der er også et nyt SFÅ-afsnit på vej.

Derudover bliver der snart meldt ud om offentligt møde for alle i løbet af vinteren og så følger spørgeskemaundersøgelse bl.a. også :-)

Og lad mig tilføje, at al debat vi ser om projektet, al dialog som følge af SFÅ-afsnittene mv. bliver optaget i projektet. Så debatter endelig løs når I hører noget mere.
          Last edited by B(ob); 03-01-2025, 02:17.

Comment

Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

Der har været holdt følgegruppemøde i slut-november, der er endnu et på vej om 14 dage og der kommer en offentlig “midtvejs”konklusion indenfor fort tid. Der er også et nyt SFÅ-afsnit på vej.

Derudover bliver der snart meldt ud om offentligt møde for alle i løbet af vinteren og så følger spørgeskemaundersøgelse bl.a. også :-)

Og lad mig tilføje, at al debat vi ser om projektet, al dialog som følge af SFÅ-afsnittene mv. bliver optaget i projektet. Så debatter endelig løs når I hører noget mere.
            Intet at beklage, fuldt forståligt og godt nytår

Takker for updaten

Comment

Ps. og vi ved godt, der udadtil har været lidt stille om projektet den seneste måneds tid. Det er ikke fordi der ikke sker noget, men fordi der er mange ting, der forberedes til den næste tid og fordi vi skulle afstemme kommunikationen udadtil med OB.

Comment

En halvvejsvurdering om IdentitetOB:
                https://obstemmer.dk/kronik-danmarks...PkTO1eSXRSCu0Q
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  En halvvejsvurdering om IdentitetOB:
                  https://obstemmer.dk/kronik-danmarks...PkTO1eSXRSCu0Q
                  Selvom det endnu har en form, hvor det er svært at forholde sig til (det bliver nemmere lige om lidt), så hører vi meget gerne input til alle jeres tanker om det foreløbige skriv? Er det spændende? Er der noget, der særligt tænder - eller det modsatte?

Comment

Selvom det endnu har en form, hvor det er svært at forholde sig til (det bliver nemmere lige om lidt), så hører vi meget gerne input til alle jeres tanker om det foreløbige skriv? Er det spændende? Er der noget, der særligt tænder - eller det modsatte?
                    Jeg synes, det er så vildt, at OB har åbnet op for det her. Jeg har bogstavelig talt aldrig hørt om et tilsvarende grundigt projekt, hvor der virkelig bliver nørdet identitet på tværs
                    af alle relevante aktører i og omkring klubben.

Det er så pissefedt arbejde, og I skal endelig bare fortsætte.

For mig er tanken om et hold bestående af krigere i en enhed, der vil slås, kæmpe og krige lige så vigtig som flotte ekvilibristiske teknikere. Hvis man har tabt en kamp, men alle på holdet har efterladt hjerte, lunger og milt ude på
                    grønsværen, så er det ingen skam at tabe. Men jeg vil
                    allerhelst vinde, og ideen om et hold, der ikke slapper af, når
                    man fører 2-0, men bare buldrer videre, tiltaler mig.

i sidste ende afhænger det hele - for mig - af den udstråling spillerne har. Vi VIL kraftedme!

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg synes, det er så vildt, at OB har åbnet op for det her. Jeg har bogstavelig talt aldrig hørt om et tilsvarende grundigt projekt, hvor der virkelig bliver nørdet identitet på tværs
                      af alle relevante aktører i og omkring klubben.

Det er så pissefedt arbejde, og I skal endelig bare fortsætte.

For mig er tanken om et hold bestående af krigere i en enhed, der vil slås, kæmpe og krige lige så vigtig som flotte ekvilibristiske teknikere. Hvis man har tabt en kamp, men alle på holdet har efterladt hjerte, lunger og milt ude på
                      grønsværen, så er det ingen skam at tabe. Men jeg vil
                      allerhelst vinde, og ideen om et hold, der ikke slapper af, når
                      man fører 2-0, men bare buldrer videre, tiltaler mig.

i sidste ende afhænger det hele - for mig - af den udstråling spillerne har. Vi VIL kraftedme!
                      Ja der er vi så bare ikke enige overhovedet - jeg betragter projektet som "varm luft" sat i søen for at fjerne fokus på den manglende lyst til at fokusere på de reelle udfordringer - Stadion, træningsanlæg, stab omkring 1. holdet, målsætninger og udmeldinger fra ejerskabet.
                      De deltagende fans er inviteret med for at virke som "nyttige idioter" - undskyld udtrykket.

Comment

Synes det er en rigtig fed initiativ og ret enestående i moderne fodbold.
                        Spørgsmålet er hvor tæt man er på svaret "hvad OB er" og hvilke konkrete handlinger og initiativer kan følge ud af projektet. Hvor langt er I i den hensigt og viser sig allerede konturer af kommende handlinger og initiativer?
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Ja der er vi så bare ikke enige overhovedet - jeg betragter projektet som "varm luft" sat i søen for at fjerne fokus på den manglende lyst til at fokusere på de reelle udfordringer - Stadion, træningsanlæg, stab omkring 1. holdet, målsætninger og udmeldinger fra ejerskabet.
                          De deltagende fans er inviteret med for at virke som "nyttige idioter" - undskyld udtrykket.
                          Du er med på, at hele projektet er startet af folk i fanmiljøet, ikk?

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Det er du meget velkommen til at mene

Som Kentini skriver, så er initiativet kommet fra fansiden og harmonerer så med OB's ønske - derfor fandt vi en fælles model og proces. Jeg tror vi alle sammen håber at påvirke hinanden undervejs. Og der er ikke noget i projektet, som umuliggør at der arbejdes på de andre forhold. Der er jo ingen tvivl om, at vi ikke er enige om alt, men jeg tror alle der kender mig ved jeg er sådan relativt no-bullshit anlagt og jeg har ikke på noget tidspunkt oplevet, at OB brugte det her projekt som en sutteklud for at undgå andre ting.

Hvad der så skal ske af andre ting; hvilke strategiske beslutninger, der skal træffes - bl.a. på baggrund af den identitet der identificeres - det er så særligt OB's opgave. Noget vil nogen være enige i, noget vil nogen være uenige i. Vil jeg gætte på

En af de ting, der arbejdes på i OB er en strategiopdatering. Og der kan jeg da godt sige, som det har været antydet nogle gange, at der snart kommer noget fra klubben.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Synes det er en rigtig fed initiativ og ret enestående i moderne fodbold.
                              Spørgsmålet er hvor tæt man er på svaret "hvad OB er" og hvilke konkrete handlinger og initiativer kan følge ud af projektet. Hvor langt er I i den hensigt og viser sig allerede konturer af kommende handlinger og initiativer?
                              Jeg tror man kan sige det på den måde, at der ligger nogle identificerede nøgleord og en lang række fortællinger/perspektiver/nuancer bagved det på nuværende tidspunkt. Det er i en form, hvor ingen får gavn af at se det , men det er et vigtigt afsæt for den kommende proces, hvor der bliver snævret ind til et egentligt skriftligt produkt, samtidig med at der vil komme et for alle åbent arrangement + et spørgeskema.

Vi har vendt en lang række mulige handlinger i følgegruppen. Nogle af dem er antydet i blogindlægget, der blev linket til ovenfor. De har dog det tilfælles, at de skal drøftes ordentligt igennem og udfoldes konkret. Dermed undgår vi, at vi forstår noget helt forskelligt ved det og at det vi sætter i værk ikke gør nogen forskel.

Det er vigtigt at sige, at det her projekt ikke bestemmer hvor mange penge Niels skal putte i klubben, hvad strategien skal være for næste sæson eller lignende. Det handler om at komme frem til den klubidentitet, som giver os alle sammen endnu mere lyst til at give noget mere til fællesskabet. Uanset om det er spillere, ansatte, ejer, fans eller sponsorer. Og så skal dét selvfølgelig gerne afspejles i klubbens strategiske handlinger fremover.

Giver det mening?

Comment

Jeg tror man kan sige det på den måde, at der ligger nogle identificerede nøgleord og en lang række fortællinger/perspektiver/nuancer bagved det på nuværende tidspunkt. Det er i en form, hvor ingen får gavn af at se det , men det er et vigtigt afsæt for den kommende proces, hvor der bliver snævret ind til et egentligt skriftligt produkt, samtidig med at der vil komme et for alle åbent arrangement + et spørgeskema.

Vi har vendt en lang række mulige handlinger i følgegruppen. Nogle af dem er antydet i blogindlægget, der blev linket til ovenfor. De har dog det tilfælles, at de skal drøftes ordentligt igennem og udfoldes konkret. Dermed undgår vi, at vi forstår noget helt forskelligt ved det og at det vi sætter i værk ikke gør nogen forskel.

Det er vigtigt at sige, at det her projekt ikke bestemmer hvor mange penge Niels skal putte i klubben, hvad strategien skal være for næste sæson eller lignende. Det handler om at komme frem til den klubidentitet, som giver os alle sammen endnu mere lyst til at give noget mere til fællesskabet. Uanset om det er spillere, ansatte, ejer, fans eller sponsorer. Og så skal dét selvfølgelig gerne afspejles i klubbens strategiske handlinger fremover.

Giver det mening?
                                Ja, det gør det. :-)
                                Synes det er alt andet at let at udarbejde, konkretisere og implementere det i klubbens ageren men meget værdifuldt hvis det lykkes. Fedt at I tager kampen. :-)
                                - Norbert Elgert -

Comment

Working...
                                X