Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Det glæder mig enormt med det projekt. Det lyder til, at der er gode folk med.

    Hvorfor er NT ikke med? Jeg vil enormt gerne vide, hvad vores de facto ejer tænker om det hele.
    Vi blev fortalt at NT også vil deltage i arbejdet senere. Måske man lige vil give dem på gulvet en chance for at komme til inden man skal sætte overfor ham og måske lufte sine frustrationer som nogle af os heldigvis fik lov til.

    Jeg havde selv en meningsudveksling med Rasmus Festersen som er en stor stjerne i min bog. Det kræver lige lidt øvelse at skulle være uenig med en som ham mens man kigger hinanden i øjnene. Dette vil også gælde for Thorborg..

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Det er mig. Jeg sad ved bord sammen med bl.a Allan Hansen (en kæmpe ære) og Gustav Grubbe, samt netop SU1978, der inviterede mig, og jeg har sagt ja til at deltage, fordi et brokhoved vel også har noget at bidrage med. ;-)

      Nej seriøst; det første møde var ekstremt inspirerende, og lokalet var fyldt op med et bredt spektre af særdeles dedikerede og kompetente OBere. Fra legender til journalister, sponsorer, ungdomsledere, OB Q, osv der alle havde noget at sige, og som gik ualmindeligt dedikeret til værks omkring præsentationen af deres synspunkter. Noget nær to af de mest spændende og givende timer, jeg har tilbragt meget længe.

      Derfor vil jeg slå alvorligt på tromme for at vi giver det her projekt al den støtte og awareness, man overhovedet kan komme på; og alle slags input er velkomne. I følgegruppen er vi bredt repræsenteret, og åbne overfor alle synspunkter, der kan drive projektet fremad og give den dygtige arbejdsgruppe lige præcis den foder, der kan løfte det hele fra ambition til udførsel.

      Så spred budskabet til alt og alle. Det er også én af de ting, vi i følgegruppen er forpligtiget til. ;-)

      Jeg glæder mig i hvert fald til at se, hvordan det her udfolder sig.

      MvH ChrisOB
      Ahhhh. Sådan

      Jeg er meget enig. Jeg var meget positivt overrasket og gik rigtig glad hjem

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Vi blev fortalt at NT også vil deltage i arbejdet senere. Måske man lige vil give dem på gulvet en chance for at komme til inden man skal sætte overfor ham og måske lufte sine frustrationer som nogle af os heldigvis fik lov til.

        Jeg havde selv en meningsudveksling med Rasmus Festersen som er en stor stjerne i min bog. Det kræver lige lidt øvelse at skulle være uenig med en som ham mens man kigger hinanden i øjnene. Dette vil også gælde for Thorborg..
        Det giver mening. Jeg tænker heller ikke som sådan, at NT skulle lægge øre til det ene og det andet, det er trods alt næppe et godt format, men jeg er som fan gennem mange år vældigt nysgerrig på, hvad NT egentlig mener, da jeg tæt på intet ved om det.

        Igen - glimrede projekt.

        Comment


          #49
          Tak for de pæne ord først og fremmest.
          Ideen til projektet opstod i januar 2023, hvor vi i fanpanelet forsøgte at lancere et såkaldt topmøde, hvor folk fra fanpanelet mødtes med sponsorer og ledelsen i OB, for at forsøge at blive klogere på hinandens syn på klubben, og finde frem til hvad vi havde tilfælles. Der opstod en snak om identitet, og ud af det arbejdede en gruppe i fanpanelet videre med ideen, bestående af daværende SLO Morten, Bo Jessen, som jeg tænker rigtigt mange kender fra fanmiljøet, og ja, så var jeg også med.

          Efter godt et års arbejde med at lave en projektplan, et arbejde der blev forsinket pga. En række forskellige forhold både af privat karakter, og fordi det jo så også gik galt i sidste sæson med nedrykning. Så da Troels Bech var kommet på plads som ny sportsdirektør, præsenterede vi projektet. Heldigvis accepterede OB en mere langstrakt proces, selvom behovet for hurtige beslutninger var stort.

          Første skridt var at involvere en gruppe af mennesker i en såkaldt følgegruppe, som skulle være et bredt udsnit af OB interessenter: fans fra alle hjørner af miljøet, sponsorer, spillere fra m og q, trænere, ledere, tidligere spillere osv.

          Derfor skulle vi også finde repræsentanter fra forum. Vi valgte at kontakte chrisOB og FmprOB fordi de igennem en årrække har været meget aktive og markante stemmer på forum på hver deres måde, og som derfor har vist et enormt engagement for klubben. Vi ville også vise at dette var et åbent projekt, hvor der også var plads til kritiske stemmer, som havde mistet tilliden til OB. Vi vil gerne skabe en så bredt forankret identitet som overhovedet muligt, for projektet, så det ikke bare blev Troels, Jack og tre fans der blev enige om en forkromet fortælling i et lukket lokale. Men alle andre får også rig mulighed for at byde ind i processen, hvis man brænder for det, og det håber jeg en masse gør! Man kan starte i tråden her med indspark og holdninger

          Jeg har været meget positiv overrasket over OB i denne proces indtil videre, og jeg ser spændt frem til hvad det kan føre til

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Det giver mening. Jeg tænker heller ikke som sådan, at NT skulle lægge øre til det ene og det andet, det er trods alt næppe et godt format, men jeg er som fan gennem mange år vældigt nysgerrig på, hvad NT egentlig mener, da jeg tæt på intet ved om det.

            Igen - glimrede projekt.
            NT deltog faktisk på det opsamlingsmødet som vi afholdte, da der var en del afbud til første møde. Der var han enormt åben for input og alle snakkede frit fra leveren

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Vi blev fortalt at NT også vil deltage i arbejdet senere. Måske man lige vil give dem på gulvet en chance for at komme til inden man skal sætte overfor ham og måske lufte sine frustrationer som nogle af os heldigvis fik lov til.

              Jeg havde selv en meningsudveksling med Rasmus Festersen som er en stor stjerne i min bog. Det kræver lige lidt øvelse at skulle være uenig med en som ham mens man kigger hinanden i øjnene. Dette vil også gælde for Thorborg..
              Allan Hansen mente, at der er for voldsom kritik af Niels Thorborg; og at vi ikke må undervurdere, hvor dedikeret han rent faktisk er for at vi skal lykkes. Jeg havde sådan lyst til at sige ham lldt imod, men jeg må ærligt tilstå, at jeg blev fyldt lidt med en slags æresfrygt og lod være. Den mand oser af vindermentalitet og kompromisløshed; når det gælder værdier, han tror på. Det var surrealistisk at sidde og tale med ham; men også et testamente til, hvad det er, der er på spil her. Jeg har aldrig set manden spille for OB, men han er en del af OB's identitet, som vi må værne om, upåagtet om man så skulle være uenig med hans bastante mening omkring Niels Thorborg. Når man sidder til bords med en levende legende som ham, så bliver man altså fyldt op med det drive, der kan få én til nærmest at bløde stribet. At han er med; at Festersen og Gustav Grubbe er med, synes jeg giver dette projekt en autentisk platform: Man har klubbens mest scorende spiller igennem historien; man har den jyske tilflytter, der ser sig selv så meget del af OB, at han vælger at være med i projektet, der skal fremme OB. Og så har man en nuværende spiller fra A-truppen, som startede i OB da han var en lille dreng. Fortid møder fortid møder nutid. Det kan man ikke undgå at blive inspireret af.

              Det håber og tror jeg alle bliver, når først snebolden er begyndt at rulle, og der kommer noget konkret ud af dette spændende oplæg.

              P.s. Det kan være vi får tid til lige at trykke hinanden i næverne til næste møde. Jeg var i øvrigt den eneste, der dukkede op i OB-trøje. ;-)

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #52
                Det er jeg sgu glad for at høre, gutter. Vi har trængt til det her i årevis. Frem for alt noterer jeg jeres positive overraskelse omkring OB. Det glæder en kulturens mand som undertegnede!

                Glimrende, at NT i nogen grad virker til at være involveret.

                Comment


                  #53
                  Jeg er positivt overrasket over, at forum er repræsenteret ved 3 så kompetente og forskellige folk. Synes faktisk det betyder alt for projektets legitimitet. Da jeg læste pressemeddelelsen, var min første tanke, at det bliver varm luft og gammel vin på nye flasker. Så skeptisk er jeg blevet. Efter at læse herinde har jeg fået et andet syn på sagen. Tak, OB, og tak for jeres engagement, I tre debattører.
                  Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                  lykke, ulykke de gange på rad,
                  medgang og modgang hinanden tilråbe,
                  solskin og skyer de følges og ad.
                  Jorderigs guld
                  er prægtig muld,
                  Himlen er ene af salighed fuld.
                  - Kingo, 1681

                  Comment


                    #54
                    Jeg er som regel noget skeptisk overfor de her "kampagner" hvor man med lys og lygte leder efter kultur, stil og sammenhold. Det har sgu udmøntet sig i mange mærkværdige ligegyldigheder de sidste mange år, og samtidig skubbet den naturlige del af det længere væk.

                    ... men jeg må sige, det her virker som noget med langt mere bund i. Bliver absolut spændende at følge
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #55
                      Jamen, så tillad mig at repræsentere skepsissen. Hvad er det præcis, man skal bruge et år på at finde ud, for at man kan lave en strategi? Vi river simpelthen bare et år ud af kalenderen, hvor vi bare famler i blinde rent strategisk? Selv ikke jeg tror på, at ledelsen er så inkompetent. Hvis ikke en del folk, som jeg respekterer meget, var en del af den proces, så ville alle alarmklokker godt nok bimle og gamle. Derfor nøjes jeg med en sund skepsis.

                      Og så er det jo i øvrigt endnu en falliterklæring af rang, at man tilsyneladende ikke har kapaciteterne in house til at formulere en spillestil og sportslig strategi, som flugter bare nogenlunde med, hvad OB er for de fleste. Så er det altså ikke heller ikke sværere. Don't get me wrong, jeg synes grundlæggende, det er et fint initiativ, men man blander nogle ting sammen, som slet ikke bør det. Det er fint med mere faninvolvering. Det er fint, at man udfordrer og undersøger det med identiteten, men det skriger imo til himlen, at diverse fans skal spille en åbenbart nævneværdig rolle i udformningen af det sportslige. Det skal være et sideløbende projekt, men så heller ikke mere.

                      Få nu noget forbandet kompetence ind i ledelsen af den klub, som kan forstå at lave en spillestil, der matcher akademiets og rimer lidt på det der med ydmyghed, hårdt arbejde og Lars Høgh, som nok alligevel er de relativt fluffy betegnelser, som man ender ud med, når man skal beskrive OB på en måde, som ingen bliver rigtig sure over. - ligesom man altid gør. Det er så ufatteligt OB-agtigt, at læse situationen så dårligt og gøre hele den her reboot så besværlig og omstændig, fuldstændig uden grund.

                      Jeg tror, at Thorborg og Troels Bech har købt sig noget tid på en nem måde, for de havde sgu glemt at lave lektier, igen igen.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Allan Hansen mente, at der er for voldsom kritik af Niels Thorborg; og at vi ikke må undervurdere, hvor dedikeret han rent faktisk er for at vi skal lykkes. Jeg havde sådan lyst til at sige ham lldt imod, men jeg må ærligt tilstå, at jeg blev fyldt lidt med en slags æresfrygt og lod være. Den mand oser af vindermentalitet og kompromisløshed; når det gælder værdier, han tror på. Det var surrealistisk at sidde og tale med ham; men også et testamente til, hvad det er, der er på spil her. Jeg har aldrig set manden spille for OB, men han er en del af OB's identitet, som vi må værne om, upåagtet om man så skulle være uenig med hans bastante mening omkring Niels Thorborg. Når man sidder til bords med en levende legende som ham, så bliver man altså fyldt op med det drive, der kan få én til nærmest at bløde stribet. At han er med; at Festersen og Gustav Grubbe er med, synes jeg giver dette projekt en autentisk platform: Man har klubbens mest scorende spiller igennem historien; man har den jyske tilflytter, der ser sig selv så meget del af OB, at han vælger at være med i projektet, der skal fremme OB. Og så har man en nuværende spiller fra A-truppen, som startede i OB da han var en lille dreng. Fortid møder fortid møder nutid. Det kan man ikke undgå at blive inspireret af.

                        Det håber og tror jeg alle bliver, når først snebolden er begyndt at rulle, og der kommer noget konkret ud af dette spændende oplæg.

                        P.s. Det kan være vi får tid til lige at trykke hinanden i næverne til næste møde. Jeg var i øvrigt den eneste, der dukkede op i OB-trøje. ;-)

                        MvH ChrisOB
                        Ja lad os det. Jeg kan godt huske at der var en i OB trøje men hukommelsen her på mine gamle år er ikke den bedste desværre
                        Vi finder ud af det

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          Jamen, så tillad mig at repræsentere skepsissen. Hvad er det præcis, man skal bruge et år på at finde ud, for at man kan lave en strategi? Vi river simpelthen bare et år ud af kalenderen, hvor vi bare famler i blinde rent strategisk? Selv ikke jeg tror på, at ledelsen er så inkompetent. Hvis ikke en del folk, som jeg respekterer meget, var en del af den proces, så ville alle alarmklokker godt nok bimle og gamle. Derfor nøjes jeg med en sund skepsis.

                          Og så er det jo i øvrigt endnu en falliterklæring af rang, at man tilsyneladende ikke har kapaciteterne in house til at formulere en spillestil og sportslig strategi, som flugter bare nogenlunde med, hvad OB er for de fleste. Så er det altså ikke heller ikke sværere. Don't get me wrong, jeg synes grundlæggende, det er et fint initiativ, men man blander nogle ting sammen, som slet ikke bør det. Det er fint med mere faninvolvering. Det er fint, at man udfordrer og undersøger det med identiteten, men det skriger imo til himlen, at diverse fans skal spille en åbenbart nævneværdig rolle i udformningen af det sportslige. Det skal være et sideløbende projekt, men så heller ikke mere.

                          Få nu noget forbandet kompetence ind i ledelsen af den klub, som kan forstå at lave en spillestil, der matcher akademiets og rimer lidt på det der med ydmyghed, hårdt arbejde og Lars Høgh, som nok alligevel er de relativt fluffy betegnelser, som man ender ud med, når man skal beskrive OB på en måde, som ingen bliver rigtig sure over. - ligesom man altid gør. Det er så ufatteligt OB-agtigt, at læse situationen så dårligt og gøre hele den her reboot så besværlig og omstændig, fuldstændig uden grund.

                          Jeg tror, at Thorborg og Troels Bech har købt sig noget tid på en nem måde, for de havde sgu glemt at lave lektier, igen igen.
                          Det er jo en effektiv at lukke kritikere ned på... Minder mig meget om Sir Humphreys strategi i den legendariske "Yes, Prime Minister"

                          Meget spændt på resultatet - er der en deadline ?

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                            Jamen, så tillad mig at repræsentere skepsissen. Hvad er det præcis, man skal bruge et år på at finde ud, for at man kan lave en strategi? Vi river simpelthen bare et år ud af kalenderen, hvor vi bare famler i blinde rent strategisk? Selv ikke jeg tror på, at ledelsen er så inkompetent. Hvis ikke en del folk, som jeg respekterer meget, var en del af den proces, så ville alle alarmklokker godt nok bimle og gamle. Derfor nøjes jeg med en sund skepsis.

                            Og så er det jo i øvrigt endnu en falliterklæring af rang, at man tilsyneladende ikke har kapaciteterne in house til at formulere en spillestil og sportslig strategi, som flugter bare nogenlunde med, hvad OB er for de fleste. Så er det altså ikke heller ikke sværere. Don't get me wrong, jeg synes grundlæggende, det er et fint initiativ, men man blander nogle ting sammen, som slet ikke bør det. Det er fint med mere faninvolvering. Det er fint, at man udfordrer og undersøger det med identiteten, men det skriger imo til himlen, at diverse fans skal spille en åbenbart nævneværdig rolle i udformningen af det sportslige. Det skal være et sideløbende projekt, men så heller ikke mere.

                            Få nu noget forbandet kompetence ind i ledelsen af den klub, som kan forstå at lave en spillestil, der matcher akademiets og rimer lidt på det der med ydmyghed, hårdt arbejde og Lars Høgh, som nok alligevel er de relativt fluffy betegnelser, som man ender ud med, når man skal beskrive OB på en måde, som ingen bliver rigtig sure over. - ligesom man altid gør. Det er så ufatteligt OB-agtigt, at læse situationen så dårligt og gøre hele den her reboot så besværlig og omstændig, fuldstændig uden grund.

                            Jeg tror, at Thorborg og Troels Bech har købt sig noget tid på en nem måde, for de havde sgu glemt at lave lektier, igen igen.
                            Jeg må indrømme, at da jeg sagde ja til at deltage, så havde jeg også i baghovedet, at dette måske kunne være en måde at lukke munden på kritikken, på den korte bane. Det kan på sin vis stadig være tilfældet, men de to timer spenderet var altså inspirerende at være med til. Det her handler ikke om at opfinde den dybe tallerken. Det handler om at forene alle grene af OB spektret, og sørge for at vi ikke igen skal starte helt forfra.

                            Jeg deltager for at give OSE én sidste chance for at overbevise ikke bare mig, men alle andre om at de kan gøre noget rigtigt; og vælger at tro på at de ikke gør det her for at lukke munden på nogen som helst. Ja jeg tror faktisk jeg er blevet inviteret af netop den grund: Min tålmodighed er ikke evig, og de har faktisk opfordret folk til at tale helt frit for leveren. Så det vil jeg gøre. Jeg er stadig imod OSE, og jeg er stadig ikke overbevist om at den nuværende trænerkonstellation eller trup er god nok til at holde os oppe i Superligaen. Jeg vil ikke lade det lukke munden på mig.

                            Min deltagelse i dette ændrer ikke en døjt på dette, lige nu; men jeg håber faktisk at det kommer til at gøre det. At de lukker munden på mig ved at præsentere et slutprodukt, vi alle kan være stolte af.

                            Og netop skepsisen er også et meget vigtigt indspark i debatten; så dit bidrag vil sandsynligvis blive præsenteret og diskuteret, da vi i mellem møderne også skal diskutere online i et til lejligheden oprettet forum.

                            Skepsis er sundt; for det udfordrer folk til at gøre sit bedste for at udrydde den. Det har altid været mit mantra, og det vil det også være i følgegruppen.

                            Og husk så at det her er en løbende proces. D.v.s at rekrutteringen, ret basalt kommer til at handle om at vi kun skal hente spillere, der er bedre end dem vi selv kan producere. Og som har værdier om hårdt arbejde og teamwork, som et middel til også at sælge sig selv.

                            Ja faktisk snakkede vi om at både fremtidens og nutidens OB faktisk skal ligne det OB der i sidste sæson vandt over Randers i sidste hjemmekamp. Som moste Randers. Hvor de unge præsenterede sig selv. Vi snakkede om at gøre den Randers kamp til den nye Miraklet I Madrid. En genfødsel, om man vil. Udgangspunktet for hvilket udtryk vi skal bestræbe os på at have både nu og i fremtiden.

                            Det kan du så vælge at mene "ikke er så svært", men jeg kan jo sige, at hvis det ikke er så svært, hvorfor har vi så ikke gjort det endnu?

                            Fordi man hele tiden skal italesætte det basale: Vi skal vinde fodboldkampe. Og vi skal helst gøre det på den måde, som vi gjorde det mod Randers. Om det er svært eller let at rekruttere sig til dét, det er der ingen af os, der ved. Men det er nu vi skal gøre forsøget. For projektet rækker længere ud end "bare" sportslig succes. Vi skal gøre OB til et samlingspunkt. For alle fynboer. Og alle der vil OB.

                            Og det er derfor jeg har sagt ja. Til at give det et forsøg. Og indledningen virkede inspirerende på mig. Om det fortsætter aner jeg ikke, men jeg håber det.

                            Det bør alle. Og ikke bare afvise det hele som en slags bondefangeri, som jeg fornemmer du mere eller mindre mener, det er. Jeg ville aldrig sige ja til at blive holdt hen. Men jeg vil give det et ærligt forsøg.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Jamen, så tillad mig at repræsentere skepsissen. Hvad er det præcis, man skal bruge et år på at finde ud, for at man kan lave en strategi? Vi river simpelthen bare et år ud af kalenderen, hvor vi bare famler i blinde rent strategisk? Selv ikke jeg tror på, at ledelsen er så inkompetent. Hvis ikke en del folk, som jeg respekterer meget, var en del af den proces, så ville alle alarmklokker godt nok bimle og gamle. Derfor nøjes jeg med en sund skepsis.

                              Og så er det jo i øvrigt endnu en falliterklæring af rang, at man tilsyneladende ikke har kapaciteterne in house til at formulere en spillestil og sportslig strategi, som flugter bare nogenlunde med, hvad OB er for de fleste. Så er det altså ikke heller ikke sværere. Don't get me wrong, jeg synes grundlæggende, det er et fint initiativ, men man blander nogle ting sammen, som slet ikke bør det. Det er fint med mere faninvolvering. Det er fint, at man udfordrer og undersøger det med identiteten, men det skriger imo til himlen, at diverse fans skal spille en åbenbart nævneværdig rolle i udformningen af det sportslige. Det skal være et sideløbende projekt, men så heller ikke mere.

                              Få nu noget forbandet kompetence ind i ledelsen af den klub, som kan forstå at lave en spillestil, der matcher akademiets og rimer lidt på det der med ydmyghed, hårdt arbejde og Lars Høgh, som nok alligevel er de relativt fluffy betegnelser, som man ender ud med, når man skal beskrive OB på en måde, som ingen bliver rigtig sure over. - ligesom man altid gør. Det er så ufatteligt OB-agtigt, at læse situationen så dårligt og gøre hele den her reboot så besværlig og omstændig, fuldstændig uden grund.

                              Jeg tror, at Thorborg og Troels Bech har købt sig noget tid på en nem måde, for de havde sgu glemt at lave lektier, igen igen.
                              Som en af initiativtagerne og mand bag en del af citaterne i pressemeddelelsen, er jeg ikke overraskende lidt uenig

                              OB har ikke stået stille de seneste måneder. Der er foretaget ret store forandringer internt i klubben og man har rettet spillestilen til i processen. De forandringer håber jeg har skabt basis for fremtidens positive forandringer. Men man former ikke en fodboldklub på to måneders analyse og eksekvering. Det er den model OB har gjort brug af de sidste 20 år og hver gang en ny fodboldlune har ramt Danmark, eller resultaterne svigtede i en periode, så slog man ind på en ny kurs. Hvorfor? Fordi man ikke har haft en klar identitet til at finde sin egen vej.

                              Og hvem er de mest succesfulde fodboldklubber i dag? Hvilke klubber præsterer over økonomisk evne? Det gør de klubber, der har forankret deres strategi i en klar identitet og udfoldet et langsigtet projekt.

                              Projektet skal ikke formulere en spillestil. Projektet skal formulere hvad OB er og skal være, for at de rette fagpersoner kan tilrette den måde klubben fungerer på, spillerindkøbet og den allerede valgte spillestil, så det er i sync med hvem vi er og gerne vil være og så afstanden mellem klubben, fansene og andre dele af OB-familien mindskes. Fodboldklubber er særlige organisationer. Ingen andre steder, er der et større misforhold mellem de få ansatte inde i organisationen og den store interesse uden for. Og der gemmer sig uanede mængder af ressourcer og viden i fodboldklubbers omgivelser, som man kan sætte i spil hvis man tør slå ind på den kurs.

                              Det har jeg allerede oplevet, når jeg har lyttet til de mange gode tanker, der er kommet fra vores gode folk i følgegruppen. Alle sammen mennesker, der har hver sin helt særlige viden om det puslespil som OB udgør. Og jeg har ingen grund til at tro det samme ikke gælder alle andre OB'ere, når de får mulighed for at spille ind i processen.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Jeg må indrømme, at da jeg sagde ja til at deltage, så havde jeg også i baghovedet, at dette måske kunne være en måde at lukke munden på kritikken, på den korte bane. Det kan på sin vis stadig være tilfældet, men de to timer spenderet var altså inspirerende at være med til. Det her handler ikke om at opfinde den dybe tallerken. Det handler om at forene alle grene af OB spektret, og sørge for at vi ikke igen skal starte helt forfra.

                                Jeg deltager for at give OSE én sidste chance for at overbevise ikke bare mig, men alle andre om at de kan gøre noget rigtigt; og vælger at tro på at de ikke gør det her for at lukke munden på nogen som helst. Ja jeg tror faktisk jeg er blevet inviteret af netop den grund: Min tålmodighed er ikke evig, og de har faktisk opfordret folk til at tale helt frit for leveren. Så det vil jeg gøre. Jeg er stadig imod OSE, og jeg er stadig ikke overbevist om at den nuværende trænerkonstellation eller trup er god nok til at holde os oppe i Superligaen. Jeg vil ikke lade det lukke munden på mig.

                                Min deltagelse i dette ændrer ikke en døjt på dette, lige nu; men jeg håber faktisk at det kommer til at gøre det. At de lukker munden på mig ved at præsentere et slutprodukt, vi alle kan være stolte af.

                                Og netop skepsisen er også et meget vigtigt indspark i debatten; så dit bidrag vil sandsynligvis blive præsenteret og diskuteret, da vi i mellem møderne også skal diskutere online i et til lejligheden oprettet forum.

                                Skepsis er sundt; for det udfordrer folk til at gøre sit bedste for at udrydde den. Det har altid været mit mantra, og det vil det også være i følgegruppen.

                                Og husk så at det her er en løbende proces. D.v.s at rekrutteringen, ret basalt kommer til at handle om at vi kun skal hente spillere, der er bedre end dem vi selv kan producere. Og som har værdier om hårdt arbejde og teamwork, som et middel til også at sælge sig selv.

                                Ja faktisk snakkede vi om at både fremtidens og nutidens OB faktisk skal ligne det OB der i sidste sæson vandt over Randers i sidste hjemmekamp. Som moste Randers. Hvor de unge præsenterede sig selv. Vi snakkede om at gøre den Randers kamp til den nye Miraklet I Madrid. En genfødsel, om man vil. Udgangspunktet for hvilket udtryk vi skal bestræbe os på at have både nu og i fremtiden.

                                Det kan du så vælge at mene "ikke er så svært", men jeg kan jo sige, at hvis det ikke er så svært, hvorfor har vi så ikke gjort det endnu?

                                Fordi man hele tiden skal italesætte det basale: Vi skal vinde fodboldkampe. Og vi skal helst gøre det på den måde, som vi gjorde det mod Randers. Om det er svært eller let at rekruttere sig til dét, det er der ingen af os, der ved. Men det er nu vi skal gøre forsøget. For projektet rækker længere ud end "bare" sportslig succes. Vi skal gøre OB til et samlingspunkt. For alle fynboer. Og alle der vil OB.

                                Og det er derfor jeg har sagt ja. Til at give det et forsøg. Og indledningen virkede inspirerende på mig. Om det fortsætter aner jeg ikke, men jeg håber det.

                                Det bør alle. Og ikke bare afvise det hele som en slags bondefangeri, som jeg fornemmer du mere eller mindre mener, det er. Jeg ville aldrig sige ja til at blive holdt hen. Men jeg vil give det et ærligt forsøg.

                                MvH ChrisOB
                                Det er et fint initiativ og jeg er helt tryg ved at jer der er med fra fansiden vil byde ind med en masse konstruktiv input. Det vigtigste er at det ikke bare ender i en masse Thorborg-rygklapperi.
                                For mit vedkommende bliver den beskrivelse der ligger af projektet på OB.dk for “fluffy” når der ikke er noget konkret at forholde sig til. Indtil nu drejer det sig om en masse fine ord, som i princippet er mange af de samme ting vi har hørt på de sidste mange år fra Jack Jørgensen, Enrico og diverse skiftende sportschefer og trænere (“Det fynske fælleskab”, “sammen for klubben for byen for altid” osv.….bla, bl.a., bla).

                                Jeg har simpelthen behov for forholdsvis hurtigt af få noget mere konkret at forholde mig til. Eksempelvis. 1.Mere OB og mindre OSE. 2. At OB investerer massivt og laver Danmarks bedste træningsfaciliteter for HELE OB. 3. Endnu mere KØ-MA, både på banen og trænerteamet. 4.En erkendelse af at OB-ledelsen helt skal omorganiseres, da denne nu på 15. år har bevist at det ikke er den optimale måde at drive en professionel fodboldklub på. Vi bevæger os fremad men de andre klubber bevæger sig hurtigere og bedre åbenbart…..Eller noget i den stil.

                                Engang var OB first mover på mange fronter. De seneste mange år har det været tydeligt at stort set samtlige klubber i Superligaen konstant er flere skridt foran OB, som så følger efter flere år bagud. Eksempelvis træningsfaciliteter og hybridgræs, sponsorfaciliteter, stadionfaciliteter. Og set udefra virker det til ledelsen har mere travlt med at give eksempelvis Odense Kommune skylden og dermed fraskrive sig sit eget ansvar. OB er lige så langsom blevet for middelmådig på alt for mange fronter. Undtagelserne er vores Akademi og kvindeholdet.

                                Jeg krydser fingre for jeres arbejde resulterer i nogle konkrete forbedringer af vores klub. Ikke kun ord.

                                Comment

                                Working...
                                X