Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Yankuba Minteh tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

    Jeg har lige set alle afsnittene, og det der springer mig i øjnene er, at man henter Minteh til OB, og smider ham på et "kollegie-værelse" helt Palle alene i verden, 18 år gammel. Hvis man vil tabe unge talenter på gulvet, så er det en af måderne at gøre det på. Har det ikke tidligere været sådan, at man opererede mere med værtsfamilier og tog bedre hånd om unge spillere?
    Jeg tænkte det samme. Minteh siger selv, at han ikke er vant til at være alene, og jeg ville godt nok selv føle mig ensom, hvis jeg som 18-årig blev placeret i et lille kammer i den anden ende af verden.

    Nuvel - måske er det helt misforstået, og OB har aldeles styr på det. Hvis ikke er det nok en lektie til fremover.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Jeg tænkte det samme. Minteh siger selv, at han ikke er vant til at være alene, og jeg ville godt nok selv føle mig ensom, hvis jeg som 18-årig blev placeret i et lille kammer i den anden ende af verden.

      Nuvel - måske er det helt misforstået, og OB har aldeles styr på det. Hvis ikke er det nok en lektie til fremover.
      Kollegieværelse er da netop det mest optimale. Han bor sammen med jævnaldrende som alle dyrker sport på højt niveau. Jeg synes det stikker helt af det her.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Tillader at citere mig selv fra en anden traad ! https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...4-5#post318765

        "Minteh støttes af Bojang og Tongya af Helveg. Måske Juwara føler sig isoleret/ensom. Specielt hvis han frasorteres hver gang og ikke har nogen at støtte sig op ad i Odense (men sidder alene på et 10m2 stort kollegieværelse og føler hele verdenen er imod ham, mens "al fokus" er på Minteh). Kan så godt forstå, hvis han føler sig frustreret (om det så er berettiget eller ej ud fra et spillemæssigt synspunkt...).

        Er vi gode nok til at integrere unge udenlandske spillere (lejeaftale eller ej) ?​"

        Samt i afsnittet hvor MInteh kommer til sit værelse, hvor de siger, at han selv skulle have taget sengetøj med
        Det bar vel lige præcis det Michael Buchholtz var god til ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Kollegieværelse er da netop det mest optimale. Han bor sammen med jævnaldrende som alle dyrker sport på højt niveau. Jeg synes det stikker helt af det her.
          Jeg forstår, hvad du siger, og måske har du ret, men slår Minteh dig som typen - med alt det polemik, der har været - man bare parkerer på et kollegium?

          Der var behovet for voksen vejledning nok lidt større.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Jeg forstår, hvad du siger, og måske har du ret, men slår Minteh dig som typen - med alt det polemik, der har været - man bare parkerer på et kollegium?

            Der var behovet for voksen vejledning nok lidt større.
            Tror du har ret. Han er jo ikke bare flyttet fra Skjern til Odense.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Tillader at citere mig selv fra en anden traad ! https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...4-5#post318765

              "Minteh støttes af Bojang og Tongya af Helveg. Måske Juwara føler sig isoleret/ensom. Specielt hvis han frasorteres hver gang og ikke har nogen at støtte sig op ad i Odense (men sidder alene på et 10m2 stort kollegieværelse og føler hele verdenen er imod ham, mens "al fokus" er på Minteh). Kan så godt forstå, hvis han føler sig frustreret (om det så er berettiget eller ej ud fra et spillemæssigt synspunkt...).

              Er vi gode nok til at integrere unge udenlandske spillere (lejeaftale eller ej) ?​"

              Samt i afsnittet hvor MInteh kommer til sit værelse, hvor de siger, at han selv skulle have taget sengetøj med
              Nu skal vi også lige huske at Minteh hentes til klubben som en u19-spiller og ikke en vi på daværende tidspunkt forventer skal indbringe os 50 mio sommeren efter. Han er jo et totalt eventyr, der på rekordtid udvikler sig fra u19-spiller til superligaprofil. Vinteren over underkender man muligvis hypen omkring ham og burde have beskyttet ham mere, men når man henter en u19-spiller fra Afrika som udgangspunktet jo var, så tror jeg altså det er få klubber, der har ressourcer til at gøre fandens meget andet end OB har gjort med en agent der er tæt på ham og en ansat, der står til rådighed med hjælp til det praktiske. Hans bytur har sikkert været I frustration over de store klubber allerede stod klar med store checks i vinters. Det tror jeg sgu er svært at gardere sig imod når det går så stærkt. Særligt i en klub som OB, der slet ikke har for vane at få henvendelser på det niveau.

              Comment


                Det største problem er at en masse folk skal gøre sig kloge på noget de ikke har nogen ide om eller reeelt ved hvad der er sket/gjort. Så at antage at OB kunne have gjort det bedre eller Minteh tog i byen fordi han var sur over manglende skifte er bare spekulationer.

                Eneste er vigtigt lige nu er man får afsluttet den handel. Så har OB nok taget de læringer med videre, hvis en lignende case skulle komme.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
                  Det største problem er at en masse folk skal gøre sig kloge på noget de ikke har nogen ide om eller reeelt ved hvad der er sket/gjort. Så at antage at OB kunne have gjort det bedre eller Minteh tog i byen fordi han var sur over manglende skifte er bare spekulationer.

                  Eneste er vigtigt lige nu er man får afsluttet den handel. Så har OB nok taget de læringer med videre, hvis en lignende case skulle komme.
                  Det med fed er noget af det klogeste der er skrevet i denne tråd........og i den bedømmelse tør jeg også godt tage de udtalelserne fra de mange fodboldeksperter/internetkrigere på bold.dk og i div. facebook tråde med
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    Hvor glæder jeg mig bare til at han er solgt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                      Det med fed er noget af det klogeste der er skrevet i denne tråd........og i den bedømmelse tør jeg også godt tage de udtalelserne fra de mange fodboldeksperter/internetkrigere på bold.dk og i div. facebook tråde med
                      Helt enig

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Jeg forstår, hvad du siger, og måske har du ret, men slår Minteh dig som typen - med alt det polemik, der har været - man bare parkerer på et kollegium?

                        Der var behovet for voksen vejledning nok lidt større.
                        Han har voksenvejledning hele arbejdsdagen, hvor han samtidig indgår i en trup, som tager sig af ham i løbet af arbejdsdagen. Derefter har han jævnaldrende selskab resten af dagen. Jeg må sige, at hvis han ikke kan håndtere en sådan hverdag som 18-årig, får han det godt nok svært i engelsk fodbold. Han taler engelsk. Så der er ikke engang en sprogbarriere her i DK.
                        Alt det her pyldren om de unge mennesker i dag umyndiggør dem fuldstændig. Lad de unge slå sig på livet, så de lærer at tage ansvar for eget liv. Tro mig - jeg arbejder med unge mennesker hver dag - de har aldrig været mere skrøbelige. De er blevet pakket ind i vat og har fået båret deres fodboldtaske hele livet. Forældrene ødelægger deres børn med al den misforståede omsorg.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Han har voksenvejledning hele arbejdsdagen, hvor han samtidig indgår i en trup, som tager sig af ham i løbet af arbejdsdagen. Derefter har han jævnaldrende selskab resten af dagen. Jeg må sige, at hvis han ikke kan håndtere en sådan hverdag som 18-årig, får han det godt nok svært i engelsk fodbold. Han taler engelsk. Så der er ikke engang en sprogbarriere her i DK.
                          Alt det her pyldren om de unge mennesker i dag umyndiggør dem fuldstændig. Lad de unge slå sig på livet, så de lærer at tage ansvar for eget liv. Tro mig - jeg arbejder med unge mennesker hver dag - de har aldrig været mere skrøbelige. De er blevet pakket ind i vat og har fået båret deres fodboldtaske hele livet. Forældrene ødelægger deres børn med al den misforståede omsorg.
                          Meget enig. Jeg tror også at det er den skole de vil køre i Ådalen da det i sidste ende uddanner stærkere fodboldspillere og mennesker.
                          Hvis der så er nogen der falder på vejen så er det jo sådan. De havde nok ikke klaret næste step alligevel

                          Comment


                            Gambias landshold samles i morgen. Det er selvfølgelig ikke sikkert Minteh møder ind den 8, men vi må da snart høre.........

                            https://thepoint.gm/africa/gambia/sp...qualifier-game

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                              Gambias landshold samles i morgen. Det er selvfølgelig ikke sikkert Minteh møder ind den 8, men vi må da snart høre.........

                              https://thepoint.gm/africa/gambia/sp...qualifier-game
                              Klubben skriver på Facebook, at han er udtaget.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Klubben skriver på Facebook, at han er udtaget.
                                Tænkte mere på et salg måske blev offentliggjort inden han stødte til landsholdet.

                                Synes det er lidt mærkeligt vi ikke lod ham spille mod FCM, hvis han skal spille landskamp inden de skriver under.

                                Comment

                                Working...
                                X