Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Yankuba Minteh tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    En ting kan vi da tage med omkring den slags sager her. Vi er ikke superligaens grå mus i øjeblikket. Der har været smæk for skillingen. Nu møder ekstrabladet ligefrem op til træning i ådalen.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...der-ud/9655600
    Bare vi ikke skal have Tøfting, KEP og Flemming Poulsen rendende også - så bliver der da ikke til at være

    Comment


      Jeg tror heller ikke OB's ledelse (træner og opad) havde regnet med at dette ville eskalere så vildt på så kort tid.

      Men en batalje til en træning hvor der i følge OBs video af træningen ikke blev slået er der nu intet mærkeligt i, det vilde er at alle på nettet mener at Minteh skal sendes hjem, men at Slimane der slog Greve bare skal have lov til at bokse videre til træningen uden noget.

      At Minteh og Frøkjær råber lidt af hinanden efter sådan en batalje er nok meget godt, så renser de lige luften - Minteh skal så lige bruge lidt ekstra tid på at falde ned, så tager man det med videre og så snakker man med dem om det bagefter og lukker den episode.

      En spiller der er oppe i det røde felt kan sgu også nemt råbe af en anden spiller end kun den ene man er irriteret på og det tænker jeg en ung spiller på 18-år også sagtens kan.

      Men mon ikke BW (ud fra seneste melding) ved at det ikke er gået helt optimalt og man så må rette til så det passer til den nye situation.

      Comment


        OB lukker sagen fra gårsdagens træning:
        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/om-gaa...ng-paa-bane-4/

        Helt fornuftigt at tage press ud af sagen og klare det internt.
        Håber de kan klare det med Minteh. Frygter der ligger mere end "kun" at føle sig utrygt efter den episode med fansene bag det hele. Han går alt for langt over stregen og har helt sikker brug for hjælp om at modne og kontrollere følelser. Håber han er villig at tage den hjælpe imod, ellers risikerer han at ødelægge karrieren før den kommer rigtig i gang.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          En ting kan vi da tage med omkring den slags sager her. Vi er ikke superligaens grå mus i øjeblikket. Der har været smæk for skillingen. Nu møder ekstrabladet ligefrem op til træning i ådalen.

          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...der-ud/9655600
          Det må man sige. Og jeg kan stadig godt lide den kommunikative linje. Jeg synes det er meget bagklogt at mene, at OB ikke skulle have lavet udmeldingen om Minteh's fravær fra Randers-kampen - og istedet skulle have løjet ham syg/skadet eller helt lukket i. Det ville måske være den klassiske, indelukkede OB-tilgang.

          Jeg synes de har håndteret sagen godt efter omstændighederne. Måske var det en fejl at bringe Minteh fra start i Farum, men kan 100% forstå hvorfor man gjorde det.

          På længere sigt tror jeg man har gavn af, at være grå mus i mindre grad - også selvom det er på baggrund af forløb som dette.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Det må man sige. Og jeg kan stadig godt lide den kommunikative linje. Jeg synes det er meget bagklogt at mene, at OB ikke skulle have lavet udmeldingen om Minteh's fravær fra Randers-kampen - og istedet skulle have løjet ham syg/skadet eller helt lukket i. Det ville måske være den klassiske, indelukkede OB-tilgang.

            Jeg synes de har håndteret sagen godt efter omstændighederne. Måske var det en fejl at bringe Minteh fra start i Farum, men kan 100% forstå hvorfor man gjorde det.

            På længere sigt tror jeg man har gavn af, at være grå mus i mindre grad - også selvom det er på baggrund af forløb som dette.
            Kan heller ikke se de kunne have klaret den bedre efter by-turen.
            Vi skal lige huske på at OB på intet tidspunkt har nævnt at han har været i byen, de skrev kun at han havde forbrudt de interne regler - og tvivler på at det kun er en bytur der er skrevet i de interne regler.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

              Den sammenligning kan jeg slet ikke følge - folkeskolebørn og integration i sammenligning med en superligatrup af voksne - det er at gå alt for vidt efter min mening.
              Jeg er enig i at integrations"risikoen" er mindre for nordiske spillere - men gevinst muligheden ved succes er lavere og indkøbsprisen for talentet er højere.
              Jeg synes det er spændende (lige nu ikke på den gode måde) at vi forsøger noget anderledes - og ja vi har manglet vildskab i truppen og klubben hvis vi skal nå toppen igen.
              Jeg håber vi kan håndtere denne uheldige sag, så vi kommer videre på en god måde, og om nogen år kan se tilbage på det som et mindre "bølgeskvulp" - hvis truppen og staben kan løse dette og komme videre, vil den være på et stærkere fundament end før "krisen", hvis ikke må gruppen brydes op og forsøge forfra med nye interne magtstrukturer osv. Vi skal gennem "kriser" for at skabe reel udvikling og markant fremgang og det er jo hvad vi stræber efter.
              Jeg tror (uden at vide det) at en ung Gambianer som Minteh, der bliver hypet voldsomt på kort tid, hurtigt omgives af en lang række interessenter - der vil være mange fra hans Gambianske bagland der gerne vil "rådgive" og "vejlede" med det skjulte motiv at rage til sig af den formidable rigdom (i deres kontekst) som Minteh pludselig bliver en del af - meget af dette koblet med en helt anden samfunds- og familiestruktur betyder for Minteh at han er eksponeret for dette på en anderledes måde end end europæisk spiller ville være det. Det skal OB som klub lære at agere i og hjælpe spilleren med at håndtere - der kan vi med sikkerhed lære en masse af FCM og FCN som har arbejdet med unge spillere fra disse kulturer i mange år. Såfremt OB vælger ikke at påvirke dette og håndtere Minteh ( og andre kommende) i denne situation - vil den mulige store gevinst ved at tilknytte disse talenter fra Afrika desværre fordufte.
              Jeg synes nu, at sammeligningen passer meget godt - faktisk tæt på 100%.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Man forstår godt, at de fleste klubber hælder til at hente spillere, der passer bedst til den nordiske mentalitet. Det kræver noget mere at få spillere ind, og integrere dem, der har et andet værdisæt end "vores". Man kan jo også se med hele folkeskolestrukturen, at man heller ikke bare kan inkludere specialkrævende børn i almindelige skoleklasser, uden at pengene og rescourcerne følger med børnene, så ramler det hele - ligesom det er ved at gøre i OB nu.
                OB er ikke i nærheden af at kunne hente talent ind fra de hylder hvis de også skal være skandinaviske, du skal slås med næb og klør for bare at holde fast i de fynske.

                De skandinaviske skal du slås med FC klubberne, Brøndby og adskillige svenske og norske klubber
                ​​​​​​ om, plus større europæiske klubber, der er på det landshold Slotsager og Juul spiller på en spiller der hedder Asp, han spiller godt, jeg var inde og kigge på hvor han er henne af i verden, han er allerede tilknyttet Bayern München. OB er ikke i nærheden af at kunne konkurrere om de talenter der.

                Så hvis man vil have talenter ind af den kaliber der, så skal man finde ud af at få en fod inden for døren i forhold til at få dem tilført og så skal man finde ud af at få dem akklimatiseret til at skulle leve som professionel atlet i Danmark. Der mangler man at udvikle den professionelle tilgang der skal til der, fordi man har jo ikke den store erfaring med det men det kan man jo håbe at vi får.

                ​​​​​​
                ​​​​

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  OB er ikke i nærheden af at kunne hente talent ind fra de hylder hvis de også skal være skandinaviske, du skal slås med næb og klør for bare at holde fast i de fynske.

                  De skandinaviske skal du slås med FC klubberne, Brøndby og adskillige svenske og norske klubber
                  ​​​​​​ om, plus større europæiske klubber, der er på det landshold Slotsager og Juul spiller på en spiller der hedder Asp, han spiller godt, jeg var inde og kigge på hvor han er henne af i verden, han er allerede tilknyttet Bayern München. OB er ikke i nærheden af at kunne konkurrere om de talenter der.

                  Så hvis man vil have talenter ind af den kaliber der, så skal man finde ud af at få en fod inden for døren i forhold til at få dem tilført og så skal man finde ud af at få dem akklimatiseret til at skulle leve som professionel atlet i Danmark. Der mangler man at udvikle den professionelle tilgang der skal til der, fordi man har jo ikke den store erfaring med det men det kan man jo håbe at vi får.

                  ​​​​​​
                  ​​​​
                  Ja

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                    Ja

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                      Jeg synes nu, at sammeligningen passer meget godt - faktisk tæt på 100%.
                      Fint med mig - så er vi jo bare uenige

                      Comment


                        BW om situationen med YM: De taler hver dag med Yankuba. "Det handler om, at når du har en medarbejder, som ikke er glad for sin situation, så handler det om at få personen til at sortere i indtrykkene og håndtere sine reaktioner på de ting som sker. Det er ikke usædvanligt, at man reagerer kraftigere, end man normalt gør, når man ikke er helt i balance."
                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...umper-i-minteh
                        Last edited by andlox; 02-03-2023, 16:48.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          BW om situationen med BW: De taker hver dag med Yankuba. "Det handler om, at når du har en medarbejder, som ikke er glad for sin situation, så handler det om at få personen til at sortere i indtrykkene og håndtere sine reaktioner på de ting som sker. Det er ikke usædvanligt, at man reagerer kraftigere, end man normalt gør, når man ikke er helt i balance."
                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...umper-i-minteh
                          Synes sgu BW kommer med nogle fine betragtninger især følgende kan jeg godt lide....Jeg tænker på ham som menneske. Det er det, det handler om. Han er ikke et værdipapir eller en aktie. Han er et menneske. Det er ikke noget værd, hvis ikke vi får ham til at føle sig godt tilpas igen. Det er det, vi arbejder med. Vi arbejder med ham som menneske....
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            BW om situationen med BW: De taker hver dag med Yankuba. "Det handler om, at når du har en medarbejder, som ikke er glad for sin situation, så handler det om at få personen til at sortere i indtrykkene og håndtere sine reaktioner på de ting som sker. Det er ikke usædvanligt, at man reagerer kraftigere, end man normalt gør, når man ikke er helt i balance."
                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...umper-i-minteh
                            Jeg kan godt lide at det er Wesstrøm der går ind og tager kontrol over forløbet, sørger for at få nogen rammer op omkring ham og de mennesker der er omkring ham inddraget i noget samarbejde.

                            Comment


                              https://www.bt.dk/superligaen/obs-tr...ker-i-stjernen

                              må være noget af et udstillingsvindue og vil vel forbedre prisen når han skal skydes af ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                https://www.bt.dk/superligaen/obs-tr...ker-i-stjernen

                                må være noget af et udstillingsvindue og vil vel forbedre prisen når han skal skydes af ..
                                Ja… Men det vil/kan Conference League kampe også samt kampen der evt kunne føre os der til. Hvis vi når så langt. Det tvivler jeg stærkt på

                                Comment

                                Working...
                                X