Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-FCK Kamptråd 10.09.2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg ser den klart mest helstøbte indsats i denne sæson. Vi har større perioder hvor presset sidder. Vi får lukket godt af bag til, vi er især i 1. Halveg rigtig gode til at spille den udenom fck's pres. Gigovic er bare så cool på kuglen af en 20-årig at være. Han ligner lidt af en wonderboy, selvom han trods alt lige skal vænne sig til de mange meter der kræves af en CM i vores system.
    Offensivt skaber vi ikke en overflod af chancer, men i 2. halveg kommer vi tre gange til baglinjen i vores højre side og får skabt store chancer. Fck skaber ikke meget I den anden ende. De scorer på en fejl fra Grubbe tror jeg, hvor vi fanges højt og slet ikke er i balance. Lige før det har deres substitut for corner en stor, men ellers skal vi vidst helt frem til lige efter føringsmålet, hvor Diks får den lidt tilfældigt i hovedet og er tæt på. Ellers er der rimelig kontrol over det. Alm skifter som imod VFF lidt sent ud efter min smag. Med Manneh og Aron på bænken burde man skifte de to 6'ere ud tidligere. Fck overtager spillet for meget i 2. halveg og det kunne være undgået med to friske mand, da fck med CL i benene fra midtugen også var mærkede. Specielt Gigovic fik i hvert fald 10 min for længe på banen og det ligner en katastrofe hvis han bliver skadet.
    Ivan kommer ind og gør det godt. Lidt hektisk på bolden i perioder, hvor han smider den for hurtigt væk, men han er kompromisløs i sine forsvarsaktioner og man er bare tryg ved han ikke laver fuck-up's. Jeg håber virkelig ikke vi igen må undvære ham i flere uger!

    Comment


      Jebali er klasse! Ikke kun på banen:
      https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/issam-...stribede-fans/
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af WTF2022 Se indlæg

        Jeg kan sagtens unlade at skrive hvis de genere dig... Ja jeg har en klar mening om at Alm skal væk, det er der ganske mange andre der også har, dog er det ikke det indlæggende grundlæggende drejer sig om, ej heller det du citerede... Har du en anden mening "FINT" Men stik lige pipen ind en smule, jeg prøver at være forholdsvis objektiv frem for at være blændet af en smule godt spil her og der! Det virker somom folk ofte ikke fatter alvoren af den situation klubben rent faktisk står i... Men som sagt hvis jeg "Hijacker" indlæggende så bare sig til så smutter jeg gerne igen..Det vil ikke være første gang.
        Jeg vil ikke savne dig..

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Min første tanke var at du er Entusiasten undercover?

          Vi har fået 9 point i 3 kampe i ligaen.
          Jeg er heller ikke Alm fan, men jeg tror på Bjørn har styr på det. Bjørn har før fyret ham, så er helt tryg ved at der kan ske.
          Ville også gerne han skiftede ud før, men 2-1 og et stolpeskud mm. Det var pil op og de kæmpede maks.
          Jeg er meget mulig for negativt indstillet, men jeg er meget meget meget bange for den situation vi befinder os i, og jeg ser på ingen måde nogen forløsning efter det spil der blev leveret idag.

          FCK har et skræmmende lavt bundnivau, og sammenlignet med FCK så kan vi til tider se godt ud, ligeså vel som et serie 2 hold oftest ser ganske gode ud mod et serie 5 hold, det siger lidt sig selv. Men hvordan havde spillet idag set ud imod et af de pt. Bedre spillende hold.

          Som jeg også skrev under selve kampen var der flot spil og specielt flot press og opspil, jeg roser gerne når der skal roses, og vil personligt LANGT hellere rose alle mand fremfor at være irriteret, men tingene falder for hurtigt fra hinanden, og havde FCK scoret til 2-0 eller vundet 2-1 havde de fleste negligeret de forskellige præstationer og samtalerne havde været meget anderledes herinde, for sejrens sødme ændre hurtigt "The harsh reality"

          Og i min optik er fakta at der kun skal 1-2 skader til at vi absolut intet har! Vi sad alle og tænkte OH FUCK da Jebali tog sig til låret, for hvad nu..Pil opad, jovist, men det ser sgu heller ikke svært pt. Der skal ikke meget til før der er Pil op ad! Men Pt. Er vi alt for afhængige af de enkelte personer og vil ikke overleve som hold (i min optik) hvis en af de bærende kræfter er ude i næste uge.

          Men som jeg også skev tildligere, så er min negativitet nok for meget for folk herinde, så jeg unlader og holder igen, svare blot fordi du skrev. Have a good one ;)

          Comment


            Jeg forstår ikke, hvorfor vi kan spille elendigt det ene øjeblik for så at levere en verdensklasseindsats som i dag Alle fortjener stor ros, Minteh ser utrolig spændende ud! Alm skal dog som sædvanligt være mere oppe på dupperne, når der skal skiftes ud.

            ​​​
            Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

            Comment


              Kæmpe, kæmpe fornøjelse at se os i dag. Også selv i de perioder, hvor FCK har lidt overtag, virker vi afklarede og med stor tro på, at vi kan være med. Der var ikke skyggen af kollaps.

              Så mange gode præstationer at tage på. Vil fremhæve den defensive enhed (forsvar + målmand); jeg synes der er så meget fed energi og perspektiv i den bagkæde i samspil med målmanden. Hansen, Ivancevic og Paulsen tager sig af derinde hvor det brænder mest på. De har rutine og er afklarede i det, de laver. Ingen slinger i valsen. På backsne har vi to unge, der ikke virker bange for en udfordring, og som tør sætte sig selv på spil. Lad os få dem spillet rigtigt godt sammen.

              Gigovic var for mig en åbenbaring i kampens indledning. Bevægelse, årvågenhed, tempo i boldomgangen og var for mig alene grunden til den gode start. Jeg var helt blown away af hans start på kampen.

              Oppe foran viste Jebali snilde og lederånd igennem hele kampen. Så vigtigt med en, der kan tage bolden til sig og holde i den/sætte medspillere op med lille fejlmargen selv mod dygtige modspillere. Kadrii og Tongya arbejder rigtigt fint i dag - sidstnævnte med sin bedste kamp hidtil; jeg er markant mere rolig omkring hans niveau efter i dag.

              Eneste lille minuspunkt (som man måske ikke burde fremhæve efter så flot en kamp) må være Frøkjær. Jeg kan snart ikke mere med ham. Det er simpelthen for uforløst - særligt når han kommer op omkring feltet. Han ser nogle ting og er god til at bevæge sig i de rette rum, men kvaliteten er simpelthen for varierende. Han smider et hav af bolde væk med dårlige afleveringer, sløset omgang med bolden mm. Hans fart og fysik hjælper ham heller ikke ligefrem til at gøre sig fri fra modstandere for så at kunne koncentrere sig om sit afspil. Ser simpelthen bare ikke perspektiverne i ham mere. Der er efterhånden mange andre på holdet, der kan det samme.

              Men alt der står tilbage i dag er, at det her var en af de fedeste kampe jeg kan huske i løbet af de sidste par håndfuld år. Nu skal der bare bygges videre på den tro og ånd, der blev vist i dag.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                Jeg forstår ikke, hvorfor vi kan spille elendigt det ene øjeblik for så at levere en verdensklasseindsats som i dag Alle fortjener stor ros, Minteh ser utrolig spændende ud! Alm skal dog som sædvanligt være mere oppe på dupperne, når der skal skiftes ud.

                ​​​
                Nu er det ja allerede i årevis at vi ofte præsterer bedre mod de større klubber.
                Derudover skal man vel se hvor vigtigt kvalitet på den centrale akse er. Og Gigovic har meget høj kvalitet der. Tag med at vi spillede med to backs som ved at forsvare, Bjørn og Ivan i bagkæden hvad gav en generel større sikkerhed for vores spil. Synes det var meget vigtigt fordi hvis forsvaret er usikker mangler spillets fundament.
                Og Jebali kommer i omdrejninger igen.
                Hvis vi kunne stille op med dagens starter i hver kamp så ville ikke blive bange om sæsonen. Men alene Ivancevic skadet igen kan koste hvis der betyder Skjelvik, som altid er god for en svipser som koster, i midtforsvaret igen...
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
                  Kæmpe, kæmpe fornøjelse at se os i dag. Også selv i de perioder, hvor FCK har lidt overtag, virker vi afklarede og med stor tro på, at vi kan være med. Der var ikke skyggen af kollaps.

                  Så mange gode præstationer at tage på. Vil fremhæve den defensive enhed (forsvar + målmand); jeg synes der er så meget fed energi og perspektiv i den bagkæde i samspil med målmanden. Hansen, Ivancevic og Paulsen tager sig af derinde hvor det brænder mest på. De har rutine og er afklarede i det, de laver. Ingen slinger i valsen. På backsne har vi to unge, der ikke virker bange for en udfordring, og som tør sætte sig selv på spil. Lad os få dem spillet rigtigt godt sammen.

                  Gigovic var for mig en åbenbaring i kampens indledning. Bevægelse, årvågenhed, tempo i boldomgangen og var for mig alene grunden til den gode start. Jeg var helt blown away af hans start på kampen.

                  Oppe foran viste Jebali snilde og lederånd igennem hele kampen. Så vigtigt med en, der kan tage bolden til sig og holde i den/sætte medspillere op med lille fejlmargen selv mod dygtige modspillere. Kadrii og Tongya arbejder rigtigt fint i dag - sidstnævnte med sin bedste kamp hidtil; jeg er markant mere rolig omkring hans niveau efter i dag.

                  Eneste lille minuspunkt (som man måske ikke burde fremhæve efter så flot en kamp) må være Frøkjær. Jeg kan snart ikke mere med ham. Det er simpelthen for uforløst - særligt når han kommer op omkring feltet. Han ser nogle ting og er god til at bevæge sig i de rette rum, men kvaliteten er simpelthen for varierende. Han smider et hav af bolde væk med dårlige afleveringer, sløset omgang med bolden mm. Hans fart og fysik hjælper ham heller ikke ligefrem til at gøre sig fri fra modstandere for så at kunne koncentrere sig om sit afspil. Ser simpelthen bare ikke perspektiverne i ham mere. Der er efterhånden mange andre på holdet, der kan det samme.

                  Men alt der står tilbage i dag er, at det her var en af de fedeste kampe jeg kan huske i løbet af de sidste par håndfuld år. Nu skal der bare bygges videre på den tro og ånd, der blev vist i dag.
                  Helt, helt enig fra første til sidste bogstave.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Nu er det ja allerede i årevis at vi ofte præsterer bedre mod de større klubber.
                    Derudover skal man vel se hvor vigtigt kvalitet på den centrale akse er. Og Gigovic har meget høj kvalitet der. Tag med at vi spillede med to backs som ved at forsvare, Bjørn og Ivan i bagkæden hvad gav en generel større sikkerhed for vores spil. Synes det var meget vigtigt fordi hvis forsvaret er usikker mangler spillets fundament.
                    Og Jebali kommer i omdrejninger igen.
                    Hvis vi kunne stille op med dagens starter i hver kamp så ville ikke blive bange om sæsonen. Men alene Ivancevic skadet igen kan koste hvis der betyder Skjelvik, som altid er god for en svipser som koster, i midtforsvaret igen...
                    Og en fornøjelse at vi har noget at skyde med fra bænken. Kun tredje kamp med de nye folk, der er potentiale til mere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Jebali er klasse! Ikke kun på banen:
                      https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/issam-...stribede-fans/
                      Han kan blive en af de store OBere. Sand klasse!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
                        Kæmpe, kæmpe fornøjelse at se os i dag. Også selv i de perioder, hvor FCK har lidt overtag, virker vi afklarede og med stor tro på, at vi kan være med. Der var ikke skyggen af kollaps.

                        Så mange gode præstationer at tage på. Vil fremhæve den defensive enhed (forsvar + målmand); jeg synes der er så meget fed energi og perspektiv i den bagkæde i samspil med målmanden. Hansen, Ivancevic og Paulsen tager sig af derinde hvor det brænder mest på. De har rutine og er afklarede i det, de laver. Ingen slinger i valsen. På backsne har vi to unge, der ikke virker bange for en udfordring, og som tør sætte sig selv på spil. Lad os få dem spillet rigtigt godt sammen.

                        Gigovic var for mig en åbenbaring i kampens indledning. Bevægelse, årvågenhed, tempo i boldomgangen og var for mig alene grunden til den gode start. Jeg var helt blown away af hans start på kampen.

                        Oppe foran viste Jebali snilde og lederånd igennem hele kampen. Så vigtigt med en, der kan tage bolden til sig og holde i den/sætte medspillere op med lille fejlmargen selv mod dygtige modspillere. Kadrii og Tongya arbejder rigtigt fint i dag - sidstnævnte med sin bedste kamp hidtil; jeg er markant mere rolig omkring hans niveau efter i dag.

                        Eneste lille minuspunkt (som man måske ikke burde fremhæve efter så flot en kamp) må være Frøkjær. Jeg kan snart ikke mere med ham. Det er simpelthen for uforløst - særligt når han kommer op omkring feltet. Han ser nogle ting og er god til at bevæge sig i de rette rum, men kvaliteten er simpelthen for varierende. Han smider et hav af bolde væk med dårlige afleveringer, sløset omgang med bolden mm. Hans fart og fysik hjælper ham heller ikke ligefrem til at gøre sig fri fra modstandere for så at kunne koncentrere sig om sit afspil. Ser simpelthen bare ikke perspektiverne i ham mere. Der er efterhånden mange andre på holdet, der kan det samme.

                        Men alt der står tilbage i dag er, at det her var en af de fedeste kampe jeg kan huske i løbet af de sidste par håndfuld år. Nu skal der bare bygges videre på den tro og ånd, der blev vist i dag.
                        Jeg er enig i at man godt kunne prøve og spille Breum på venstrekanten og så spille Frø fra bænken.

                        Det der dog også er i det, er at jeg synes vi generelt er dårlige til at blive farlige over vores venstrekant, kan vi få det lagt på i vores spil, så begynder det altså at se sjovt ud.

                        Comment


                          Tak for en forrygende kamp. Håbet er tilbage, men en sejr over Lyngby skal følge derefter. Jeg kunne desværre ikke se kampen, men ud fra kommentarerne i vores forum og kampreferatet kan jeg konkludere at sejren var fortjent. Kom nu OB, i skal bare fortsætte de gode takter. Tak for denne oprejsning efter nederlagene mod Viborg og Nykøbing. Yes, we can! Og jeg synes Minteh ser uhyre spænnende ud.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af WTF2022 Se indlæg

                            Jeg er meget mulig for negativt indstillet, men jeg er meget meget meget bange for den situation vi befinder os i, og jeg ser på ingen måde nogen forløsning efter det spil der blev leveret idag.

                            FCK har et skræmmende lavt bundnivau, og sammenlignet med FCK så kan vi til tider se godt ud, ligeså vel som et serie 2 hold oftest ser ganske gode ud mod et serie 5 hold, det siger lidt sig selv. Men hvordan havde spillet idag set ud imod et af de pt. Bedre spillende hold.

                            Som jeg også skrev under selve kampen var der flot spil og specielt flot press og opspil, jeg roser gerne når der skal roses, og vil personligt LANGT hellere rose alle mand fremfor at være irriteret, men tingene falder for hurtigt fra hinanden, og havde FCK scoret til 2-0 eller vundet 2-1 havde de fleste negligeret de forskellige præstationer og samtalerne havde været meget anderledes herinde, for sejrens sødme ændre hurtigt "The harsh reality"

                            Og i min optik er fakta at der kun skal 1-2 skader til at vi absolut intet har! Vi sad alle og tænkte OH FUCK da Jebali tog sig til låret, for hvad nu..Pil opad, jovist, men det ser sgu heller ikke svært pt. Der skal ikke meget til før der er Pil op ad! Men Pt. Er vi alt for afhængige af de enkelte personer og vil ikke overleve som hold (i min optik) hvis en af de bærende kræfter er ude i næste uge.

                            Men som jeg også skev tildligere, så er min negativitet nok for meget for folk herinde, så jeg unlader og holder igen, svare blot fordi du skrev. Have a good one ;)
                            For min skyld kan du skrive som du har lyst til, det er bestemt ikke første gang i vores forums historie at holdninger som dine kommer efter en flot sejr. Jeg har dog lidt svært ved at forstå dine indgange til dagen flotte spil med udsagn som "fjern MH, Tverskov, Jebali" og deres enkeltmandspræstationer. Holdpræstationer bygges vel oftest på enkelte spillers kvaliteter som binder holdet sammen, så for mig (og mange andre) er det nærmest selvfølgeligt at med de navne "fjernet" ville præstationen i går helt sikkert ikke have været så god.

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Jebali er klasse! Ikke kun på banen:
                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/issam-...stribede-fans/
                              Jeg må sige, at jeg også er imponeret over de fans. Jeg er jo selv ved at være en “gammel” mand (tæt på de 50) og må indrømme at de sidste mange år har taget toppen lidt af det hele. Det er kampe som i dag, der kan mig til at købe sæsonkort igen og ikke bare komme på stadion 8-10 gange pr sæson.

                              Comment


                                Det absolut mest positive først: vi vandt. For første gang i over et år var der en grund til at lade sig rive med sidst i kampen (godt hjulpet på vej af flere gode aggressive præstationer, Falks forsøg på en "diver" med mere). Dejligt, at man stadig kan blive tændt af holdet.
                                Hvad lykkedes så? Jo, bortset fra mange gode enkeltmandspræstationer, så undgik vi også for første gang i laaaaang tid, at der skete nogle hjerneblødninger i forsvaret. Helt overordnet, så har vi nu også fået en målmand, som de andre ser ud til at stole på, og en fighter, BP, so løfter flere af de andre.
                                Angrebsmæssigt så jeg ikke så megen fremgang. Målene skyldes, ene og alene, at BK kæmpede sig til to 100% chancer. Vi var, stort set, ufarlige, i det etablerede angrebsspil. Og det er stadig ikke godt nok, især ikke, når man som os mødte det nok dårligste FCK hold de seneste mange sæsoner (som på en normal dag havde lukket kampen med to mål omkring det tidspunkt hvor de kom på 1-0). Hvis Jess Thorup holder ugen ud (efter et nederlag mod Sevilla, er det årets sensation.
                                AA overbeviste mig stadig heller ikke, da der skulle skiftes ud. Sejrherren har selvfølgelig ret, men flere spillere var helt væk lang tid før der blev skiftet. Det havde andre hold, og et FCK hold på 100%, udnyttet.
                                Nu må vi så se de næste to udekampe. Lyngby og AaB, på hver side af landsholdspausen. Minimumskravet må være 4 point. En sejr i Lyngby er et must, hvis vi skal tage os selv alvorligt. Ikke da Lyngby er dårlige, men de har bare ikke helt kvaliteten, hvilket også vil vise sig over en hel sæson. AaB på udebane er noget andet, men et point må der til. Vi skal også kunne kæmpe og spille point hjem mod de modstandere der ligger på niveau med, og over, os.

                                Comment

                                Working...
                                X