Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-FCK Kamptråd 10.09.2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

    Håber han snart bliver solgt........, klart ringeste mand i går, og kroner indsatsen med et flot selvmål.
    Flot saglig vurdering...

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Frø er - med respekt - en spiller, der ikke bedømmes fair herinde. I går laver han to tæt på ‘laudrupske’ afleveringer, der spiller hele forsvaret. Vi har ikke andre med det blik og dét touch.

    Han laver også mange fejl, og er slet ikke konsistent nok. Men det er jo derfor, at han spiller i OB. Husk også at han har været skadet on/off i ét år.

    Slutteligt: Frø er en undervurderet spiller, hvad arbejdsindsats angår. Han ser lad ud, men løber faktisk enormt meget. Ved udskiftning i går var han den, der havde løbet 6-mest ud af alle 22 spillere. Og det er kloge meter, han løber.

    Det er ikke uden grund, at han spiller hver eneste gang, når han ikke er skadet. Han skal blive mere konsistent, lave færre fejl og blive mere afgørende - men det kræver også, at spillerne foran ham tager flere løb. Frø kigger hele tiden efter disse. Vi så noget af det med BK i går.

    Leave a comment:


  • jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Frø får en del kritik herinde. Det synes jeg ikke er helt berettiget ift. gårsdagens kamp. Jo, han mister til tider bolden for let, og forcerer også til tider spillet for meget. Til gengæld har han også nogle rigtigt fine bolde i dybden til Bashkim ind bag Khocholava, og jeg tror, han er blevet instrueret i at prøve at finde de rum og derfor også til tider forcerer dem lidt for meget. Han lægger sit spil op på et ret højt niveau, og så er det også klart, at det er med en større spildprocent. Omvendt løber han rent faktisk rigtigt mange meter igår og er en vigtig del af vores relativt gode presspil i første halvleg. Da han går ud er han også i top5 blandt dem, der har løbet mest i kampen (begge hold inkluderet).
    Håber han snart bliver solgt........, klart ringeste mand i går, og kroner indsatsen med et flot selvmål.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Frø får en del kritik herinde. Det synes jeg ikke er helt berettiget ift. gårsdagens kamp. Jo, han mister til tider bolden for let, og forcerer også til tider spillet for meget. Til gengæld har han også nogle rigtigt fine bolde i dybden til Bashkim ind bag Khocholava, og jeg tror, han er blevet instrueret i at prøve at finde de rum og derfor også til tider forcerer dem lidt for meget. Han lægger sit spil op på et ret højt niveau, og så er det også klart, at det er med en større spildprocent. Omvendt løber han rent faktisk rigtigt mange meter igår og er en vigtig del af vores relativt gode presspil i første halvleg. Da han går ud er han også i top5 blandt dem, der har løbet mest i kampen (begge hold inkluderet).
    Enig. Frø får en del hug. Jeg medgiver at han falder ud i løbet af kampene, og han taber nogle bolde.
    Men han spiller altså også de svære bolde, fordi han er en kreativ faktor på vores hold. I går lægger han en pæn del bolde i dybden, som river fcks forsvar fra hinanden. Afleveringer som ingen andre lægger.
    Sammenholdt med kadriis nyfundne dybdeløb, er det et stærkt våben.

    Jeg kunne dog ønske mig at han blev lagt over til højre, så Breum kunne komme på venstre. Selvom jeg egentlig også godt kan lide Tongya. Pludselig er det svært at vælge

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Fingers crossed!

    Nogen, der har hørt noget om status på Ivan?
    Syntes jeg hørte noget om irritation i haserne. Men er ikke 100%. Ellers må han stå over mod Lyngby og være klar efter landskamps pausen

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Frø får en del kritik herinde. Det synes jeg ikke er helt berettiget ift. gårsdagens kamp. Jo, han mister til tider bolden for let, og forcerer også til tider spillet for meget. Til gengæld har han også nogle rigtigt fine bolde i dybden til Bashkim ind bag Khocholava, og jeg tror, han er blevet instrueret i at prøve at finde de rum og derfor også til tider forcerer dem lidt for meget. Han lægger sit spil op på et ret højt niveau, og så er det også klart, at det er med en større spildprocent. Omvendt løber han rent faktisk rigtigt mange meter igår og er en vigtig del af vores relativt gode presspil i første halvleg. Da han går ud er han også i top5 blandt dem, der har løbet mest i kampen (begge hold inkluderet).

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Tverskov mærkede et lille niv i baglåret men håber det ikke er noget alvorligt. Udskiftningen var forebyggende

    https://fyens.dk/artikel/jeppe-tvers...nde-resultater
    Fingers crossed!

    Nogen, der har hørt noget om status på Ivan?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Tverskov mærkede et lille niv i baglåret men håber det ikke er noget alvorligt. Udskiftningen var forebyggende

    https://fyens.dk/artikel/jeppe-tvers...nde-resultater

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Der er intet hold jeg hellere vil slå end FCK, 3 point mod den samtidig med at vi bidrager til deres krise er bare fantastisk. At det sker oven på en fuldt fortjent sejr hvor holdet præstere sæsonens bedste præstation gør det kun bedre. En del malurt at Ivan, Tverskov og Gigo må udskiftes - forhåbentligt ikke noget der holder dem ude, særligt Ivan skadet igen vil ikke være til at bære. Pas nu på dem Alm..
    Forsvaret stod godt, fraset da vi bliver fanget efter Grubbes boldtab ved 0-1 scoringen - den energi og jubel som Ivan kommer med når der bliver lavet en god aktion i forsvaret er en fornøjelse at se, og lige præcis sådan noget der får tilskuerne med, kæmpe chef han er! Også SÅ fedt at se to unge fynboer gøre det glimrende på begge backs. Selv JS kommer ind med et flot indhop og et par uhyre vigtige aktioner - skal han virkelig bare mærke presset fra konkurrencen til start11 for at komme i omdrejninger?
    Gigovic og Tverskov fungere godt centralt - en 5 årig kontrakt til Gigovic er alt jeg ønsker mig til jul, men vi må nok hellere nyde ham alt hvad vi kan i denne sæson. Også bare lækkert at kunne smække Manneh og Aron ind fra bænken, omend jeg finder det skummelt at vi kan stå uden Tverskov og Gigovic næste sommer. Rettidig omhu tak, ellers bliver vi bare bombet langt tilbage inden næste sæson.
    Jeg er enig i at Alm skifter for sent - vildt frustrerende hvis det medføre skader. Omvendt havde vi hele tiden godt styr på kampen, og der er også noget risiko forbundet med at ændre på noget der fungere, uagtet at trætheden begyndte at melde sig.
    Taktisk var holdet sat godt op mod FCK og presset og de offensive relationer var langt bedre end tidligere - få nu analyseret godt på kampen og tag de gode ting med videre. Det er virkelig en præstation man kan bygge videre på.
    Debut scoring af Minteh var lige til at få tåre i øjnene over - den eksplosion af følelser fra Mintah, og resten af holdet i øvrigt, var nærmest rørende. Det lignede bestemt et hold der kæmpede benhårdt for hinanden igår!

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
    Tak for en forrygende kamp. Håbet er tilbage, men en sejr over Lyngby skal følge derefter. Jeg kunne desværre ikke se kampen, men ud fra kommentarerne i vores forum og kampreferatet kan jeg konkludere at sejren var fortjent. Kom nu OB, i skal bare fortsætte de gode takter. Tak for denne oprejsning efter nederlagene mod Viborg og Nykøbing. Yes, we can! Og jeg synes Minteh ser uhyre spænnende ud.
    Helt enig. Det giver håb og optimisme. Det må også give et kæmpe rygstød i træningen efter det nok har været lidt opad bakke efter Nykøbing-kampen.
    Vi har dog adskillelige gange set os præstere fint i de her kampe imod de store hold, hvorefter vi finder tilbage til dårligdommene kampen efter på en usexet udebane i eksempelvis Lyngby.
    jeg synes også vi på dagen møder et dårligere hold igår end VFF superligakampen før. Fck sad ikke tæt på os, de spillede langsommere og så lavede de flere fejl der dels kostede mål, men også bare simple afleveringsfejl udover sidelinjen. De var skræmmende dårlige set i forhold til hvor meget spillerne hver især er handlet for og får i løn, selvom de selvfølgelig også var uden et par profiler.
    Det skal ikke tage noget fra vores præstation, men trods alt tages med i mellemregningen. Der er mange hold i superligaen som præstere bedre end fck gjorde imod os igår, så vi skal som minimum også gøre det til en vane at ramme det niveau vi viste igår.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Det absolut mest positive først: vi vandt. For første gang i over et år var der en grund til at lade sig rive med sidst i kampen (godt hjulpet på vej af flere gode aggressive præstationer, Falks forsøg på en "diver" med mere). Dejligt, at man stadig kan blive tændt af holdet.
    Hvad lykkedes så? Jo, bortset fra mange gode enkeltmandspræstationer, så undgik vi også for første gang i laaaaang tid, at der skete nogle hjerneblødninger i forsvaret. Helt overordnet, så har vi nu også fået en målmand, som de andre ser ud til at stole på, og en fighter, BP, so løfter flere af de andre.
    Angrebsmæssigt så jeg ikke så megen fremgang. Målene skyldes, ene og alene, at BK kæmpede sig til to 100% chancer. Vi var, stort set, ufarlige, i det etablerede angrebsspil. Og det er stadig ikke godt nok, især ikke, når man som os mødte det nok dårligste FCK hold de seneste mange sæsoner (som på en normal dag havde lukket kampen med to mål omkring det tidspunkt hvor de kom på 1-0). Hvis Jess Thorup holder ugen ud (efter et nederlag mod Sevilla, er det årets sensation.
    AA overbeviste mig stadig heller ikke, da der skulle skiftes ud. Sejrherren har selvfølgelig ret, men flere spillere var helt væk lang tid før der blev skiftet. Det havde andre hold, og et FCK hold på 100%, udnyttet.
    Nu må vi så se de næste to udekampe. Lyngby og AaB, på hver side af landsholdspausen. Minimumskravet må være 4 point. En sejr i Lyngby er et must, hvis vi skal tage os selv alvorligt. Ikke da Lyngby er dårlige, men de har bare ikke helt kvaliteten, hvilket også vil vise sig over en hel sæson. AaB på udebane er noget andet, men et point må der til. Vi skal også kunne kæmpe og spille point hjem mod de modstandere der ligger på niveau med, og over, os.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Jebali er klasse! Ikke kun på banen:
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/issam-...stribede-fans/
    Jeg må sige, at jeg også er imponeret over de fans. Jeg er jo selv ved at være en “gammel” mand (tæt på de 50) og må indrømme at de sidste mange år har taget toppen lidt af det hele. Det er kampe som i dag, der kan mig til at købe sæsonkort igen og ikke bare komme på stadion 8-10 gange pr sæson.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af WTF2022 Se indlæg

    Jeg er meget mulig for negativt indstillet, men jeg er meget meget meget bange for den situation vi befinder os i, og jeg ser på ingen måde nogen forløsning efter det spil der blev leveret idag.

    FCK har et skræmmende lavt bundnivau, og sammenlignet med FCK så kan vi til tider se godt ud, ligeså vel som et serie 2 hold oftest ser ganske gode ud mod et serie 5 hold, det siger lidt sig selv. Men hvordan havde spillet idag set ud imod et af de pt. Bedre spillende hold.

    Som jeg også skrev under selve kampen var der flot spil og specielt flot press og opspil, jeg roser gerne når der skal roses, og vil personligt LANGT hellere rose alle mand fremfor at være irriteret, men tingene falder for hurtigt fra hinanden, og havde FCK scoret til 2-0 eller vundet 2-1 havde de fleste negligeret de forskellige præstationer og samtalerne havde været meget anderledes herinde, for sejrens sødme ændre hurtigt "The harsh reality"

    Og i min optik er fakta at der kun skal 1-2 skader til at vi absolut intet har! Vi sad alle og tænkte OH FUCK da Jebali tog sig til låret, for hvad nu..Pil opad, jovist, men det ser sgu heller ikke svært pt. Der skal ikke meget til før der er Pil op ad! Men Pt. Er vi alt for afhængige af de enkelte personer og vil ikke overleve som hold (i min optik) hvis en af de bærende kræfter er ude i næste uge.

    Men som jeg også skev tildligere, så er min negativitet nok for meget for folk herinde, så jeg unlader og holder igen, svare blot fordi du skrev. Have a good one ;)
    For min skyld kan du skrive som du har lyst til, det er bestemt ikke første gang i vores forums historie at holdninger som dine kommer efter en flot sejr. Jeg har dog lidt svært ved at forstå dine indgange til dagen flotte spil med udsagn som "fjern MH, Tverskov, Jebali" og deres enkeltmandspræstationer. Holdpræstationer bygges vel oftest på enkelte spillers kvaliteter som binder holdet sammen, så for mig (og mange andre) er det nærmest selvfølgeligt at med de navne "fjernet" ville præstationen i går helt sikkert ikke have været så god.

    Leave a comment:


  • wagrier1
    replied
    Tak for en forrygende kamp. Håbet er tilbage, men en sejr over Lyngby skal følge derefter. Jeg kunne desværre ikke se kampen, men ud fra kommentarerne i vores forum og kampreferatet kan jeg konkludere at sejren var fortjent. Kom nu OB, i skal bare fortsætte de gode takter. Tak for denne oprejsning efter nederlagene mod Viborg og Nykøbing. Yes, we can! Og jeg synes Minteh ser uhyre spænnende ud.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
    Kæmpe, kæmpe fornøjelse at se os i dag. Også selv i de perioder, hvor FCK har lidt overtag, virker vi afklarede og med stor tro på, at vi kan være med. Der var ikke skyggen af kollaps.

    Så mange gode præstationer at tage på. Vil fremhæve den defensive enhed (forsvar + målmand); jeg synes der er så meget fed energi og perspektiv i den bagkæde i samspil med målmanden. Hansen, Ivancevic og Paulsen tager sig af derinde hvor det brænder mest på. De har rutine og er afklarede i det, de laver. Ingen slinger i valsen. På backsne har vi to unge, der ikke virker bange for en udfordring, og som tør sætte sig selv på spil. Lad os få dem spillet rigtigt godt sammen.

    Gigovic var for mig en åbenbaring i kampens indledning. Bevægelse, årvågenhed, tempo i boldomgangen og var for mig alene grunden til den gode start. Jeg var helt blown away af hans start på kampen.

    Oppe foran viste Jebali snilde og lederånd igennem hele kampen. Så vigtigt med en, der kan tage bolden til sig og holde i den/sætte medspillere op med lille fejlmargen selv mod dygtige modspillere. Kadrii og Tongya arbejder rigtigt fint i dag - sidstnævnte med sin bedste kamp hidtil; jeg er markant mere rolig omkring hans niveau efter i dag.

    Eneste lille minuspunkt (som man måske ikke burde fremhæve efter så flot en kamp) må være Frøkjær. Jeg kan snart ikke mere med ham. Det er simpelthen for uforløst - særligt når han kommer op omkring feltet. Han ser nogle ting og er god til at bevæge sig i de rette rum, men kvaliteten er simpelthen for varierende. Han smider et hav af bolde væk med dårlige afleveringer, sløset omgang med bolden mm. Hans fart og fysik hjælper ham heller ikke ligefrem til at gøre sig fri fra modstandere for så at kunne koncentrere sig om sit afspil. Ser simpelthen bare ikke perspektiverne i ham mere. Der er efterhånden mange andre på holdet, der kan det samme.

    Men alt der står tilbage i dag er, at det her var en af de fedeste kampe jeg kan huske i løbet af de sidste par håndfuld år. Nu skal der bare bygges videre på den tro og ånd, der blev vist i dag.
    Jeg er enig i at man godt kunne prøve og spille Breum på venstrekanten og så spille Frø fra bænken.

    Det der dog også er i det, er at jeg synes vi generelt er dårlige til at blive farlige over vores venstrekant, kan vi få det lagt på i vores spil, så begynder det altså at se sjovt ud.

    Leave a comment:

Working...
X