Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Indtil videre er der kun kommet bud på leje af Okosun. OB vil endnu ikke lade ham gå gratis. Det kan ændre sig inden deadline afhængigt af hvilke andre transfers der falder på plads. Han selv ønsker enten en permanent transfer eller at blive i OB. Det ser lige nu mest ud til han bliver i OB til sommer.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
      Indtil videre er der kun kommet bud på leje af Okosun. OB vil endnu ikke lade ham gå gratis. Det kan ændre sig inden deadline afhængigt af hvilke andre transfers der falder på plads. Han selv ønsker enten en permanent transfer eller at blive i OB. Det ser lige nu mest ud til han bliver i OB til sommer.
      Mon ikke han ender i Horsens lige inden vinduet lukker ?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Mon ikke han ender i Horsens lige inden vinduet lukker ?
        Jeg har ikke hørt dem nævnt i denne omgang, men de kan vel nå det endnu.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
          Indtil videre er der kun kommet bud på leje af Okosun. OB vil endnu ikke lade ham gå gratis. Det kan ændre sig inden deadline afhængigt af hvilke andre transfers der falder på plads. Han selv ønsker enten en permanent transfer eller at blive i OB. Det ser lige nu mest ud til han bliver i OB til sommer.
          De skal da bare leje ham ud med en realistisk option. Andet kommer ikke til at ske før han har bevist sit værd igen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Mon ikke han ender i Horsens lige inden vinduet lukker ?
            Horsens træner har direkte været ude at sige at de ikke mangler midtbane spillere og pt ikke er interesseret i Okosun. Så tvivler

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Horsens træner har direkte været ude at sige at de ikke mangler midtbane spillere og pt ikke er interesseret i Okosun. Så tvivler
              Det gør jeg så ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Mon ikke han ender i Horsens lige inden vinduet lukker ?
                Mit bud er Vejle.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Mit bud er Vejle.
                  Dit bud er lige så godt som mit, men jeg tænker på historien, Horsens tynde midtbane og vandrør

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Elsker jeres små korte indspark
                    Hahah, det var godt. Elsker også at læse andres holdning til og om OB

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Det gør jeg så ikke
                      Du er ikke i tvivl om at Horsens vil have ham?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Du er ikke i tvivl om at Horsens vil have ham?
                        Nej, spørgsmålet er kontrakten, da han ikke kan få en som matcher Ådalens.

                        Men de ved de er meget tynde på midtbanen, og en nedrykning er dyr... så tror snart de smider et bedre bud afsted (udfordingen er ikke AA/BW, men ASO selv).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Nej, spørgsmålet er kontrakten, da han ikke kan få en som matcher Ådalens.

                          Men de ved de er meget tynde på midtbanen, og en nedrykning er dyr... så tror snart de smider et bedre bud afsted (udfordingen er ikke AA/BW, men ASO selv).
                          Vi må se. Jeg tænker at planen er at han skal afsted. Ellers havde han nok været i truppen igår.
                          Horsens burde have lidt på bogen efter Tengsteds skifte hvor de havde en klausul

                          Håber også at King når at komme afsted og at vi henter mindst 2 mere

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Dit bud er lige så godt som mit, men jeg tænker på historien, Horsens tynde midtbane og vandrør
                            Ja, det er også gode pointer. Jeg synes bare han har været linet til Vejle de sidste par transfervinduer. Men who knows.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                              Ja, det er også gode pointer. Jeg synes bare han har været linet til Vejle de sidste par transfervinduer. Men who knows.
                              Han var ihverfald forbi Vejle allersidst i vinduet sidste sommer

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                                Det er ikke en holdbar model at sætte alt ind på at nå top 6 i en enkelt sæson, hvis det betyder, at det ikke lykkes sæsonen efter. Og der findes ikke en verden, hvor man afskriver halvdelen af sin trup som noget, "man formentlig ikke tjener penge på."

                                Vi er bundet til vores investeringer, og jeg tror heller ikke nogen af de her spillere får forlænget deres kontrakter, men det betyder ikke, at man skal tjene 0 kr. på dem. Man kan ikke nøjes med at sælge en spiller til 8 millioner i ny og næ, og så som hovedregel lade spillere spille kontrakten ud. I så fald tjenes der i hvert fald ikke nye penge til nye spillere - medmindre man altså kommer i top 6 og Europa, hvilket vi jo ikke har gjort de sidste 10 år, så vil det ikke være lige overmodigt nok at budgettere/regne med på nuværende tidspunkt?

                                Og jeg opponerer i øvrigt heller ikke mod, at man køber en ny 10'er i et forsøg på at komme i top 6. Det virker særdeles tiltrængt, og der er som sagt mange pladser, hvor vi godt kunne ønske os noget ekstra kvalitet.

                                Men der bør altså som minimum være en plan for hver enkelt spiller, der tager højde for, om vi er bedst tjent med at forlænge deres kontrakter, eller alternativt sælge dem mindst et år, inden de udløber.

                                Når jeg tænker på de her kontraktudløb og sammenholder det med de spillere, som der angiveligt skulle være interesse for, kunne jeg godt forestille mig en situation, hvor vi inden for det næste halvandets år tid kommer til at omsætte for i omegnen af 100 millioner kroner alene i transferindtægter. Men det kræver altså, at vi tør lade vores spillere spille, når de svinger lidt, og lade dem gå, når de peaker. Det var også det, vi gjorde med Jebali. Kun gud ved, hvor mange gange, han er blevet bandet ud af både stadion og herinde på forum.

                                Jeg tror (dermed ikke sagt håber), at vi bliver en smule skuffet i den her sæson, men til gengæld tror jeg også, der kommer virkelig meget fart på til sommer. Vi har spillere, der kan afsættes til relativt høje beløb, og det er først, når vi begynder at omsætte for ordentlige beløb hvert år, at vi kan opgradere kvaliteten i truppen, og pludselig forhåbentlig igen regne med, at vi kommer i top 6.
                                så vi skal lade være med at forsøge at komme i top 6 i denne sæson? Fordi det er bedre vi måske når det i næste?? Jeg tror sådan set OB skal til at indfri egne målsætninger, lad os starte med at komme i top 6 i en sæson først.

                                Og selvfølgelig afskriver man ikke halvdelen af truppen - men omvendt kan du jo ikke forvente at tjene penge på dem alle. Tverskov som et ret godt eksempel - håber han forlænger men tænker da godt udlandet kunne trække i ham. Skulle vi have noget for ham (det bliver ikke mange basseøre med så kort tid på kontrakten) så skulle han skydes afsted nu - og ifht top 6 målsætningen vil det være komplet tåbeligt.

                                Frøkjær...altså medmindre han begynder at præstere stabilt på et godt niveau - hvordan vil du så tjene penge på ham? Der skal jo være en klub der vil købe. Og levere han ikke ja så forlænger OB næppe heller med ham.

                                Men forstår pointen, og tænker også det er noget af det OB skal blive bedre til - og det tror jeg også vi gør når først BW har fået lov til at være her lidt længere. Man skal forsøge at få timet det lidt bedre med spillerne. Så man forsøger at sælge dem når der er 1-1½ år tilbage - hvis ikke de er interesseret i at forlænge. Men det kræver igen at der kommer lidt bedre styr på kontraktsituationerne. Tverskov skulle så have været skudt afsted i sommers - samtidig med at JJ smuttede - og der i forvejen var nok at se til.

                                Comment

                                Working...
                                X