Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er det kun mig der mener at sælger vi Jebali for 8 mill. så er der kun en halv tilbage efter de 7,5 vi SKAL sælge for i hvert år.

    Hvor BW også manglet fra sommer vinduet.

    Hørte EA sige at BW skyldte for sommer vinduet i podcasten med stemmer fra ådalen fra sæson kort mødet.

    Comment


      BT melder i podcasten at Jebali salget kan blive officielt idag

      Comment


        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
        Er det kun mig der mener at sælger vi Jebali for 8 mill. så er der kun en halv tilbage efter de 7,5 vi SKAL sælge for i hvert år.

        Hvor BW også manglet fra sommer vinduet.

        Hørte EA sige at BW skyldte for sommer vinduet i podcasten med stemmer fra ådalen fra sæson kort mødet.
        Der er jo også andre, der har nævnt de 7.5 mio. som noget, der taler imod et sag af Jebali, men det er en lidt omvendt logik i min verden. BW arbejder med et budget, hvor der skal være omkring 7.5 mio. i overskud hvert år, men det betyder jo ikke, at de første 7.5 mio i salg ryger til at dække det hul. Hvis der er andre salg på blokken til sommer bliver de formentlig også taget i betragtning, når BW går på markedet her i januarvinduet. De ekstra 8 millioner kan også betyde, at man så ikke længere er tvunget til at sælge, for eksempel, Minteh til sommer for mindre end man har lyst til eller tror man kan få ved at vente et år for at ende med et overskud på 7.5 mio. for året.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Der er jo også andre, der har nævnt de 7.5 mio. som noget, der taler imod et sag af Jebali, men det er en lidt omvendt logik i min verden. BW arbejder med et budget, hvor der skal være omkring 7.5 mio. i overskud hvert år, men det betyder jo ikke, at de første 7.5 mio i salg ryger til at dække det hul. Hvis der er andre salg på blokken til sommer bliver de formentlig også taget i betragtning, når BW går på markedet her i januarvinduet. De ekstra 8 millioner kan også betyde, at man så ikke længere er tvunget til at sælge, for eksempel, Minteh til sommer for mindre end man har lyst til eller tror man kan få ved at vente et år for at ende med et overskud på 7.5 mio. for året.
          Det er vi enige om, men hvis han allerede skylder de første 7,5 millioner fra sidste sæson så skal der godt nok laves et vildt salg hvis vi kun får 8 for Jebali.
          Men igen vinduet er jo slet ikke begyndt endnu

          Comment


            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

            Det er vi enige om, men hvis han allerede skylder de første 7,5 millioner fra sidste sæson så skal der godt nok laves et vildt salg hvis vi kun får 8 for Jebali.
            Men igen vinduet er jo slet ikke begyndt endnu
            Ja, de taler meget tydeligt om den målsætning om salg for 7,5 millioner, men mon ikke der trods er alt er en vis indkøringsperiode, før man har det som et helt afgørende parameter. Det virker mest retfærdigt, at bedømmelsen af Wesström primært går på salg af spillere i en trup, han selv har sammensat. Der er vi trods alt ikke endnu, selvom det naturligvis kommer til at fylde mere og mere med tiden.

            Comment


              Jeg troede det var et transferoverskud på 1 mil EUR, ikke udelukkende salg... har jeg misforstået noget

              Hvis man solgte Gribben for 3 mil EUR, så var der 2 mil. EUR at købe for (meget forsimplet skrevet).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                Jeg troede det var et transferoverskud på 1 mil EUR, ikke udelukkende salg... har jeg misforstået noget

                Hvis man solgte Gribben for 3 mil EUR, så var der 2 mil. EUR at købe for (meget forsimplet skrevet).
                Der er nok ikke nogen der med sikkerhed ved det.
                Jeg tænker at de 1 mil EUR er et benchmark som klubben har som minimum forventning, for at sikre sig at vi bliver en sælgende klub og ikke ender som tidligere var det var spillere ud og ind på fri.

                Jeg tvivler stærkt på at BW ville have 73 mio at købe for hvis Minteh ryger for 80.

                Mon ikke der findes en fordelingsnøgle ved salg for akademiet, OSE og Bjørn nogle forskellige procenter at lege med.

                ​​

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                  Der er nok ikke nogen der med sikkerhed ved det.
                  Jeg tænker at de 1 mil EUR er et benchmark som klubben har som minimum forventning, for at sikre sig at vi bliver en sælgende klub og ikke ender som tidligere var det var spillere ud og ind på fri.

                  Jeg tvivler stærkt på at BW ville have 73 mio at købe for hvis Minteh ryger for 80.

                  Mon ikke der findes en fordelingsnøgle ved salg for akademiet, OSE og Bjørn nogle forskellige procenter at lege med.

                  ​​
                  Nej har han nok ikke 73 at handle for hvis han sælger Minteh for 80.
                  Men transfer indtægt på 1 mill pr. sæson nulstilles pr.sæson, så hvis han kun får f.eks. 20 mill. Så går resten til klubben og akademi, men der skal sæsonen efter være et overskud på 1 mill. Euro igen. Man kan ikke lægge til side om man vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Jeg troede det var et transferoverskud på 1 mil EUR, ikke udelukkende salg... har jeg misforstået noget

                    Hvis man solgte Gribben for 3 mil EUR, så var der 2 mil. EUR at købe for (meget forsimplet skrevet).
                    I budgettet er indregnet salg for 7,5. Så det skal der minimum sælges for. Så vil det variere år for år hvad der er at købe for.
                    Hvis man sælger for 30 mill i 2023 vil man stadig skulle sælge 7,5 mill i 2024

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      I budgettet er indregnet salg for 7,5. Så det skal der minimum sælges for. Så vil det variere år for år hvad der er at købe for.
                      Hvis man sælger for 30 mill i 2023 vil man stadig skulle sælge 7,5 mill i 2024
                      Det forstår jeg, men salg på 30 mill i 2023 gør vel, at der er 23 at købe for i samme periode ?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Det forstår jeg, men salg på 30 mill i 2023 gør vel, at der er 23 at købe for i samme periode ?
                        Umiddelbart ikke desværre. Der er mange andre ting end lige transferbeløb at bruge penge på i OB. Det kunne fx være hybrid på bane 1, skrue lidt på lønbudgettet eller andre ting i OB som vil kunne løfte klubben endnu mere. Så det skal man ikke forvente.
                        Men det giver bestemt muligheden for nogle store handler som ellers ikke ville være mulige

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Umiddelbart ikke desværre. Der er mange andre ting end lige transferbeløb at bruge penge på i OB. Det kunne fx være hybrid på bane 1, skrue lidt på lønbudgettet eller andre ting i OB som vil kunne løfte klubben endnu mere. Så det skal man ikke forvente.
                          Men det giver bestemt muligheden for nogle store handler som ellers ikke ville være mulige
                          Men hvad har anlægsudgifter/driftsomkostninger m.m. noget at gøre med BWs spiller-/transferbudget ? Det har jeg aldrig hørt om i andre klubber før.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Men hvad har anlægsudgifter/driftsomkostninger m.m. noget at gøre med BWs spiller-/transferbudget ? Det har jeg aldrig hørt om i andre klubber før.
                            Ikke noget umiddelbart. BW har et budget at gå ud fra når året går igang. Hvis han så laver ekstraordinære salg ud over budget går disse penge ikke automatisk tilbage og øger hans budget. Det skal stadig godkendes i det sportslige udvalg som jeg forstår det hvis han vil bruge flere penge. Og det får han helt sikkert også lov til.
                            Specielt hvis han bliver ved med at vise at han rammer plet det meste af tiden.
                            De ekstra penge går i fælles kassen og kan bruges til diverse projekter som fx en ny bane mm. Som udgangspunkt skal nye anlægsprojekter jo også findes i budgettet på en måde.

                            Og jo. Det har man før hørt om i andre SL klubber hvis de kommer til penge. At de bruger ekstraordinære transfer indtægter til at opgradere faciliteterne.

                            Comment


                              I nogle klubber rundt omkring i verden giver salg af spillere en hvis %-del tilbage til det budget man kan kæbe spillere for.
                              Det er ikke altid at en manager kan bruge 1 til 1 hvad han har solgt for.

                              Comment


                                I øvrigt - Jebali salget er måske til den lave side, men husk nu at OB har en svag trackrecord når det kommer til salg. Jebali-salget skal ses som den første af mange salg, der begynder at give noget.

                                Derudover skal der lyde en cadeau til BW, for at kunne sælge en spiller der er over 30. Jeg tjekkede lige transfers på Transfermarkt af spillere på 30 eller derover fra sæsonen 21/22 - hvis man antager at alt hvad der står der og fratrækker lån, så ville Jebali være en top 60 transfer på verdensplan.

                                Comment

                                Working...
                                X