Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd BIF-OB 14.8.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    der er jeg så slet ikke endnu.

    Jeg mener stadig der er flere plusser end minusser i bogen. Jeg syntes han kommunikere godt - modsat de sidste mange vi har haft - og det er altså en stor del af jobbet. ( ikke at ville stille op til interview i aften pga de vil spørge til alm trækker så ret meget ned her ) - men generelt gode evner til at håndtere medierne.

    - Og så kan jeg godt li' at der sker noget - han agerer. HC har set hårdt ramt ud - så bringer man en målmand ind. KL har set forfærdelig ud - ser ud til man får ham sendt videre. De unge der ikke får nok spilletid - endelig begynder man at kigge på at leje dem ud.

    Jeg tror fortsat han vil kunne skabe noget godt. Hvis han får tiden - og selvf midlerne.

    Men er helt enig - godt nok nogle underlige handler.
    Helt enig. Jeg synes BW har handlet mere determineret og hurtigere end nogen anden direktør i OB siden KB. Han er bare sat skakmat af en forfærdelig trup og manglende midler til at rette op på det nu og her. Hvad fanden skal han gøre med de 5-7 og her iblandt løntunge spillere med årelange kontrakter, som langt fra er til top 6 - det er jo desværre ikke Football manager?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Helt enig. Jeg synes BW har handlet mere determineret og hurtigere end nogen anden direktør i OB siden KB. Han er bare sat skakmat af en forfærdelig trup og manglende midler til at rette op på det nu og her. Hvad fanden skal han gøre med de 5-7 og her iblandt løntunge spillere med årelange kontrakter, som langt fra er til top 6 - det er jo desværre ikke Football manager?
      Han kunne have beholdt AJA, Opondo og Kløve og gjort intet. De spillere, han har hentet, er - absurd nok - meget dårligere end de tre nævnte, son alle ville spille fra start her og nu i OB.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        sådan set enig - en ny træner vil i sig selv ikke ændre alverden.

        Jeg tror dog i den grad på at der må kunne findes en træner der kan få mere ud af truppen. Ja der er mangler og den er ikke så godt sat sammen. Men der er altså gode spillere i den trup.
        Pt bliver der bare ikke spillet tilnærmelsvis til par. 1+1 giver ikke 2 som det som minimum bør.

        Og i min bog må det pege bla på træneren. Og spillestilen - for det må jo være her kæden hopper af. At truppen og stilen ikke passer sammen.

        Holder Alm fast i stilen fordi det er den der bliver dikteret oppefra - ja så er det jo ihvertfald ikke alt sammen hans skyld. Men vi så jo hvad der skete i sidste uge - og der tror jeg da nok Alm havde fået pålagt en anden stil - den blev så hurtigt smidt ud igen.

        Nej en ny træner - lad os sige David Nielsen fordi han går ledig pt, han kan næppe forvandle denne gruppe spillere til top 4 hold uden markante forstærkninger. Men tror helt sikkert på han vil kunne få mere ud af spillerne end Alm kan.

        Om det i sidste ende vil være nok til at overleve endnu en sæson...tja

        Men holder man fast i Alm og ikke bringer nogle ordenlige forstærkninger ind - så snakker vi 1 division næste sommer
        Jeg er meget enig. Træneren er ikke eneansvarlig, men lige nu virke det til han er kørt fast og ihvertfald ikke får rykket holdet hverken mentalt eller taktisk. Hvis vi fortsætter den stil rykker vi med stor sandsynlighed ned Der er ikke nogen garanti for at en ny træner vil kunne ændre det mentale og taktisk dødvande vi er havnet i, men jeg synes vi er nået derhen, hvor vi er nødsaget til at prøve også fordi der går nogle interessante trænernavne ledigt lige nu. Om man så mest er til David Nielsen, Bo Henriksen eller en helt anden, er nok et spørgsmål om temperament, og personligt har jeg mest fidus til Bo. Men under alle omstændigheder er vi nået til et punkt hvor vi har behov for helt nye cheftrænerøjne på truppen og klubben og som ikke er bange for at ruske op i båden og få noget vildskab og attitude ind og her er jeg sikker på at både Bo og David vil være gode kandidater. Og igen, hvis han overhovedet kan lokkes til, så stemmer jeg personligt for at vi går efter Bo Henriksen inden AaB hapser ham.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Han kunne have beholdt AJA, Opondo og Kløve og gjort intet. De spillere, han har hentet, er - absurd nok - meget dårligere end de tre nævnte, son alle ville spille fra start her og nu i OB.
          Vi har næsten alle bandet de tre spillere væk. Så det er jo et lidt skørt argument. Men jeg kan naturligvis godt forstå, hvad du vil sige med det. Jeg tror desværre, at OB ikke er i stand til at hente væsentligt bedre spillere før allersidst i transfervinduet - hvis overhovedet. OB kan i løbet af vinduet kun få spillere, som er uden kontrakt eller som klubber meget gerne vil af med og det er der nok en grund til at de ikke har / gerne vil. Først til sidst kan vi rigtigt bedømme vinduet, vil jeg mene. Er det lykkedes BW at hente kvalitet, inden det lukkede? Men jeg synes altså stadig at pilen peger på Thorborg og 12 års elendig ledelse med den ene skandaleansættelse efter den anden og indblanding i spillerkøb, som han ingen kompetence har til - ja, faktisk var sølvårene jo faktisk der nedturen startede i min optik. Det lyder jo næsten absurd, men det var faktisk i de år man begyndte man at dræbe klubbens DNA. Så KB er i min optik ikke en helt. De gode år var i minoptik årene under og omkring Bruce Rioch. Men ikke mange brokkede sig, fordi de hele tiden var lige ved og næsten med sølvmedaljerne. Vi var forblændede af det glimtende metal og de flotte navne. ChrisOB var jo allerede den gang meget skeptisk over projektet, selvom det gik "godt". Men der var ikke mange ud over ham.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Jeg er meget enig. Træneren er ikke eneansvarlig, men lige nu virke det til han er kørt fast og ihvertfald ikke får rykket holdet hverken mentalt eller taktisk. Hvis vi fortsætter den stil rykker vi med stor sandsynlighed ned Der er ikke nogen garanti for at en ny træner vil kunne ændre det mentale og taktisk dødvande vi er havnet i, men jeg synes vi er nået derhen, hvor vi er nødsaget til at prøve også fordi der går nogle interessante trænernavne ledigt lige nu. Om man så mest er til David Nielsen, Bo Henriksen eller en helt anden, er nok et spørgsmål om temperament, og personligt har jeg mest fidus til Bo. Men under alle omstændigheder er vi nået til et punkt hvor vi har behov for helt nye cheftrænerøjne på truppen og klubben og som ikke er bange for at ruske op i båden og få noget vildskab og attitude ind og her er jeg sikker på at både Bo og David vil være gode kandidater. Og igen, hvis han overhovedet kan lokkes til, så stemmer jeg personligt for at vi går efter Bo Henriksen inden AaB hapser ham.
            Husk at det sikkert koster en del millioner at fyre Alm - penge vi intet får for. Hvad får han om året - 2-3 mil? Så kan han skrive sin næste bog, mens han hæver kassen i OB

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              Jeg er meget enig. Træneren er ikke eneansvarlig, men lige nu virke det til han er kørt fast og ihvertfald ikke får rykket holdet hverken mentalt eller taktisk. Hvis vi fortsætter den stil rykker vi med stor sandsynlighed ned Der er ikke nogen garanti for at en ny træner vil kunne ændre det mentale og taktisk dødvande vi er havnet i, men jeg synes vi er nået derhen, hvor vi er nødsaget til at prøve også fordi der går nogle interessante trænernavne ledigt lige nu. Om man så mest er til David Nielsen, Bo Henriksen eller en helt anden, er nok et spørgsmål om temperament, og personligt har jeg mest fidus til Bo. Men under alle omstændigheder er vi nået til et punkt hvor vi har behov for helt nye cheftrænerøjne på truppen og klubben og som ikke er bange for at ruske op i båden og få noget vildskab og attitude ind og her er jeg sikker på at både Bo og David vil være gode kandidater. Og igen, hvis han overhovedet kan lokkes til, så stemmer jeg personligt for at vi går efter Bo Henriksen inden AaB hapser ham.
              For så vidt enig. Men, jeg kan ikke forestille mig, at nogen træner kan gøre det dårligere end AA. Han har haft mere end en sæson nu, og der er ikke nogen plan B, når plan A ikke virker. Og den defensive organisation (der er grundlaget for, at resten virker), er stort set ikke eksisterende. det er muligt, at han kun er ansat med henblik på at gennemføre en bestemt spilletype, men, om han har spillerne til det, eller ej, så har han fejlet big-time. og hans vage attitude, over for spillere som presse, bidrager ikke til at styrke ens tro på, at han kan (og vil?) ændre noget.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Vi har næsten alle bandet de tre spillere væk. Så det er jo et lidt skørt argument. Men jeg kan naturligvis godt forstå, hvad du vil sige med det. Jeg tror desværre, at OB ikke er i stand til at hente væsentligt bedre spillere før allersidst i transfervinduet - hvis overhovedet. OB kan i løbet af vinduet kun få spillere, som er uden kontrakt eller som klubber meget gerne vil af med og det er der nok en grund til at de ikke har / gerne vil. Først til sidst kan vi rigtigt bedømme vinduet, vil jeg mene. Er det lykkedes BW at hente kvalitet, inden det lukkede? Men jeg synes altså stadig at pilen peger på Thorborg og 12 års elendig ledelse med den ene skandaleansættelse efter den anden og indblanding i spillerkøb, som han ingen kompetence har til - ja, faktisk var sølvårene jo faktisk der nedturen startede i min optik. Det lyder jo næsten absurd, men det var faktisk i de år man begyndte man at dræbe klubbens DNA. Så KB er i min optik ikke en helt. De gode år var i minoptik årene under og omkring Bruce Rioch. Men ikke mange brokkede sig, fordi de hele tiden var lige ved og næsten med sølvmedaljerne. Vi var forblændede af det glimtende metal og de flotte navne. ChrisOB var jo allerede den gang meget skeptisk over projektet, selvom det gik "godt". Men der var ikke mange ud over ham.
                Det er så meget spot-on, når man tænker efter. I tiden med KB forbrugte OB midler over evne, men jo, det var da sjovt. Og lidt SØLVtøj kom der jo også i skabet. Men det var kun sølv. Tiden med Bruce var anderledes. Vi havde gode spillere, men også en skævt sammensat trup. Men han fik (mere end) det optimale ud af den. Så i nyere tid (altså ikke tiden med RMN) må det være den målestok vi skal sigte efter.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  Ingen træner i verden kan få spillere med den her kvalitet til at leve op til strategien. Det kan godt være han ikke får det maksimale ud af truppen, men det er aldrig nogensinde en top 6 trup, og så det er i min optik i og for sig lige meget. som du siger, Bengaard, så rigtigt længere oppe på siden: vi er slet ikke teknisk dygtige nok til at være med på BIF niveau. Man skal have vildt hurtig boldomgang for at skabe chancer, hvis man da ikke bare spiller en lang bold og håber på Hornemand - men det er jo alt for tyndt og jo heller ikke den strategi der er udstukket. Problemet er at spillere som Aron (og jeg kan endda godt lide ham), Fenger, Jørgen, Michelsson, King osv. jo er alt, alt for langsomme om at afvikle. Det er jo også derfor at vi ikke kan spille os ud i fase 1 i går. Hvis man lægger et højt pres på os, mister vi bolden. Det er alt for let at sætte os skakmat på det parameter. BW sagde jo også efter FCM-kampen, at vi måske ikke er så gode på bolden, som vi har gået og troet. Men nu har vi jo også sagt farvel til en af de få, som faktisk var god på bolden, nemlig JJ. Når han så afløses, af en som er dårligere, kommer korthuset til at vakle endnu hurtigere end det gjorde i forvejen.
                  Ergo er Alm blevet sat til at løse en opgave, som på de præmisser der er opstillet er umulig. Jeg har svært ved at tro, at BW er uduelig med det CV han har. Men Thorborg har simpelthen over de sidste 11-12 år bragt OB i en situation, hvor vi er uinteressante for spillere af den rette kvalitet - især hvis man ikke kan lokke med en (for) stor løncheck. Der er alt for mange bedre tilbud til dem. Hvis vi skal havde den mindste chance for at hente rigtig kvalitet, er det i vinduets sidste timer og det ved vi jo alle er ren gambling.
                  Hvis rigmanden ikke vil skyde et betydeligt millionbeløb i kassen, er eneste løsning i min optik, det jeg har skrevet i et år nu: 1. vi bliver nødt til at rykke ned, 2. vi skal af med alle de dyre spillere, hvor kvalitet pr. krone er horribelt lav, 3. vi skal spille med 6-7 akademispillere/unge i startopstillingen. Altså en koldstart / er paradigmeskifte i OB.
                  De næste uger blive definerende for OBs fremtid på meget lang sigt. Det er fandme næsten for spændende at være vidne til.
                  jeg er ret enig, men mener godt man kan rydder op uden at rykke ned. Det handler om, at man ikke fik rydder rigtigt op i et vindue. Jeg ved godt, at det koster en del af frikøbe Kløves lange kontrakt, BKs, KL, Jørgens osv. Men det havde været nødvendigt. At man så køber BP er bare et typiske OB køb. Han er en % bedre end KL, og vil det tydeligvis gerne, men det hjælper lige fedt når evnerne ikke rækker. Så er der Ivan som om nogen viser vinder vilje - er ikke sikker på han endnu bliver en stjerne, men hvis han havde haft en makker på det niveau vi burde have købt så kunne han sandsynligvis blive en profil over tid. KL kunne måske også have vokset med en dygtig makker.
                  For at koge det ned, så er problemet at man ikke følger strategien og køber klasse spillere til at støtte de eksisterende og akademi spillerne. Hornemand skal ikke være vores håb - han er ung og har vel spillet 4 kampe - han skal have lov til at have de op og nedture som unge spillere typisk har - lige nu er Breum lidt nede som eksempel.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Han kunne have beholdt AJA, Opondo og Kløve og gjort intet. De spillere, han har hentet, er - absurd nok - meget dårligere end de tre nævnte, son alle ville spille fra start her og nu i OB.
                    De var heller ikke gode nok til ambitionerne. Skader er uheld, men tilsat at JJ ikke er erstattet med kvalitet er jo en kæmpe brøler.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Husk at det sikkert koster en del millioner at fyre Alm - penge vi intet får for. Hvad får han om året - 2-3 mil? Så kan han skrive sin næste bog, mens han hæver kassen i OB
                      Plus, at det var sportsudvalget og ikke Hemme der hentede ham. De og kun de er ansvarlige for at Alm blev ansat - ved godt Hemme også sad i udvalget men tvivler på hans indflydelse var ret stor.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        De var heller ikke gode nok til ambitionerne. Skader er uheld, men tilsat at JJ ikke er erstattet med kvalitet er jo en kæmpe brøler.
                        JJ er vel erstattet med Tverskov som vel er en fysisk bedre udgave af JJ. Jeg tror mere det er kvalitet af de makkere han har på 6er positionen

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          JJ er vel erstattet med Tverskov som vel er en fysisk bedre udgave af JJ. Jeg tror mere det er kvalitet af de makkere han har på 6er positionen
                          Ja problemet er jo at de numerisk er en spiller mindre, der kan afvikle hurtigt nok, nu når JJ er væk og man ikke har hentet en bedre end ham.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Vi har næsten alle bandet de tre spillere væk. Så det er jo et lidt skørt argument. Men jeg kan naturligvis godt forstå, hvad du vil sige med det. Jeg tror desværre, at OB ikke er i stand til at hente væsentligt bedre spillere før allersidst i transfervinduet - hvis overhovedet. OB kan i løbet af vinduet kun få spillere, som er uden kontrakt eller som klubber meget gerne vil af med og det er der nok en grund til at de ikke har / gerne vil. Først til sidst kan vi rigtigt bedømme vinduet, vil jeg mene. Er det lykkedes BW at hente kvalitet, inden det lukkede? Men jeg synes altså stadig at pilen peger på Thorborg og 12 års elendig ledelse med den ene skandaleansættelse efter den anden og indblanding i spillerkøb, som han ingen kompetence har til - ja, faktisk var sølvårene jo faktisk der nedturen startede i min optik. Det lyder jo næsten absurd, men det var faktisk i de år man begyndte man at dræbe klubbens DNA. Så KB er i min optik ikke en helt. De gode år var i minoptik årene under og omkring Bruce Rioch. Men ikke mange brokkede sig, fordi de hele tiden var lige ved og næsten med sølvmedaljerne. Vi var forblændede af det glimtende metal og de flotte navne. ChrisOB var jo allerede den gang meget skeptisk over projektet, selvom det gik "godt". Men der var ikke mange ud over ham.
                            Det er et argument for, at det er under al kritik, at levere et transfervindue, hvor man henter dårligere spillere end AJA, Opondo og Kløve. Og endda på lange kontrakter ved enkelte.

                            BW har helt fejlvurderet niveauet og opgaven.

                            Er der ingen penge, så lad være med at hente spillere. Lad være med at bruge de få penge på fyld.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Det er et argument for, at det er under al kritik, at levere et transfervindue, hvor man henter dårligere spillere end AJA, Opondo og Kløve. Og endda på lange kontrakter ved enkelte.

                              BW har helt fejlvurderet niveauet og opgaven.

                              Er der ingen penge, så lad være med at hente spillere. Lad være med at bruge de få penge på fyld.
                              Jeg skal ikke kunne sige om de hentede spillere er dårligere kvalitet, det er jo andre positioner på banen som sikkert er hentet for at skabe en anden konkurrencesituation (som BW siger) og som ikke står i vejen for egne talenter. Samme kvalitet som Kløve og Opondo - bare andre steder på banen tror jeg.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Jeg skal ikke kunne sige om de hentede spillere er dårligere kvalitet, det er jo andre positioner på banen som sikkert er hentet for at skabe en anden konkurrencesituation (som BW siger) og som ikke står i vejen for egne talenter. Samme kvalitet som Kløve og Opondo - bare andre steder på banen tror jeg.
                                Ja - der er hentet til positioner, hvor forstærkning har været mindst behøvet.

                                Kløve og Opondo dækker central midtbane (hvor vi skriger efter spillere) og kanterne. AJA er ikke dårligere end BP.

                                Det er under al kritik.

                                Ét skridt frem, to tilbage.

                                Comment

                                Working...
                                X