Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd BIF-OB 14.8.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det er et argument for, at det er under al kritik, at levere et transfervindue, hvor man henter dårligere spillere end AJA, Opondo og Kløve. Og endda på lange kontrakter ved enkelte.

    BW har helt fejlvurderet niveauet og opgaven.

    Er der ingen penge, så lad være med at hente spillere. Lad være med at bruge de få penge på fyld.
    Det kan man naturligvis sige. Lad os sige - helt teoretisk - at BW henter to klassespillere lige inden lukketid. Så ser vinduet vel godkendt ud.
    Hvis han havde hentet to klassespillere som det første, havde vi jo ikke været så skeptiske over for de andre køb. Hvis det handler om, at man først regner med at kunne hente kvalitet til sidst, så er man jo tvunget til at handle i den rækkefølge. Det er blot en teori. Men jeg er sikker på at rækkefølgen af købene, får os til at være ekstra skeptiske.
    Dette er ren spekulation, altså hvis det skulle ske.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Ja - der er hentet til positioner, hvor forstærkning har været mindst behøvet.

      Kløve og Opondo dækker central midtbane (hvor vi skriger efter spillere) og kanterne. AJA er ikke dårligere end BP.

      Det er under al kritik.

      Ét skridt frem, to tilbage.
      Det er jeg så ikke helt enig i. AJA er en grå mus. Der skulle en BP-type ind i det forsvar. Det var måske hvad man kunne få for pengene og som gad til OB?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Det kan man naturligvis sige. Lad os sige - helt teoretisk - at BW henter to klassespillere lige inden lukketid. Så ser vinduet vel godkendt ud.
        Hvis han havde hentet to klassespillere som det første, havde vi jo ikke været så skeptiske over for de andre køb. Hvis det handler om, at man først regner med at kunne hente kvalitet til sidst, så er man jo tvunget til at handle i den rækkefølge. Det er blot en teori. Men jeg er sikker på at rækkefølgen af købene, får os til at være ekstra skeptiske.
        Dette er ren spekulation, altså hvis det skulle ske.
        Problemet med at de hentes så sent i vinduet er, at sæsonen snart er defineret (OB kan ikke nå sit mål, top-6). Men hvis økonomien ikke er til det, så er det jo så årsagen. Og så er vi tilbage ved, at kommunikationen er dårlig. Så hellere melde ud, at vi vil have en mellemsæson.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Det er jeg så ikke helt enig i. AJA er en grå mus. Der skulle en BP-type ind i det forsvar. Det var måske hvad man kunne få for pengene og som gad til OB?
          Er lidt uenige med jer begge. AJA er slet ikke bedre end BP. BP er ikke god nok til at flytte os - han har en god vilje, men bakker ligesom Kl. Forskellen på BP og KL er især udstråling af vildskab.

          Det nytter ikke, at vi forstærker os en procent på vigtige positioner når vi mindst skal op på 25.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

            Problemet med at de hentes så sent i vinduet er, at sæsonen snart er defineret (OB kan ikke nå sit mål, top-6). Men hvis økonomien ikke er til det, så er det jo så årsagen. Og så er vi tilbage ved, at kommunikationen er dårlig. Så hellere melde ud, at vi vil have en mellemsæson.
            Du har fuldstændig ret!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Er lidt uenige med jer begge. AJA er slet ikke bedre end BP. BP er ikke god nok til at flytte os - han har en god vilje, men bakker ligesom Kl. Forskellen på BP og KL er især udstråling af vildskab.

              Det nytter ikke, at vi forstærker os en procent på vigtige positioner når vi mindst skal op på 25.
              Ups - læste forkert - så slet!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Ups - læste forkert - så slet!
                Det er muligt at slette sine indlæg :).

                Nede i bunden, efter edit.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  Det er jeg så ikke helt enig i. AJA er en grå mus. Der skulle en BP-type ind i det forsvar. Det var måske hvad man kunne få for pengene og som gad til OB?
                  Jeg kan ikke se, at BP på nogen måder er bedre end AJA. Det kan sagtens være, at jeg tager fejl, og jeg anerkender, at BP i det mindste er en ledertype. Men jeg kan også godt se, hvorfor han ikke har spillet så meget i det svenske på det sidste.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Jeg kan ikke se, at BP på nogen måder er bedre end AJA. Det kan sagtens være, at jeg tager fejl, og jeg anerkender, at BP i det mindste er en ledertype. Men jeg kan også godt se, hvorfor han ikke har spillet så meget i det svenske på det sidste.
                    Han er også bedre i luftrummet.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Det kan man naturligvis sige. Lad os sige - helt teoretisk - at BW henter to klassespillere lige inden lukketid. Så ser vinduet vel godkendt ud.
                      Hvis han havde hentet to klassespillere som det første, havde vi jo ikke været så skeptiske over for de andre køb. Hvis det handler om, at man først regner med at kunne hente kvalitet til sidst, så er man jo tvunget til at handle i den rækkefølge. Det er blot en teori. Men jeg er sikker på at rækkefølgen af købene, får os til at være ekstra skeptiske.
                      Dette er ren spekulation, altså hvis det skulle ske.
                      Jeg vil lige sige at det ikke nødvendigvis bliver lettere sidst i vinduet, det kan lige så vel blive sværere, da dem der sælger ved at dem der køber kan være/er desperate.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Jeg vil lige sige at det ikke nødvendigvis bliver lettere sidst i vinduet, det kan lige så vel blive sværere, da dem der sælger ved at dem der køber kan være/er desperate.
                        Uden sammenligning, men forventer du at MB fra Barcelona bliver dyrere i slutningen af vinduet ?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Jeg kan ikke se, at BP på nogen måder er bedre end AJA. Det kan sagtens være, at jeg tager fejl, og jeg anerkender, at BP i det mindste er en ledertype. Men jeg kan også godt se, hvorfor han ikke har spillet så meget i det svenske på det sidste.
                          BP har vel indtil videre kun understreget de bekymringer man kunne have i forhold til at være et fejlcast. Han er slet ikke hurtig nok til at dække løbene i ryggen og når han skal rundt om egen akse, til at kunne begå sig i en stil, hvor man gerne vil have et højt udgangspunkt defensivt, i hvert fald ikke når arbejdet fra de forreste ikke er bedre, men det har man jo bevidst accepteret ved at hente og spille med folk som Sander, Mucolli, Frøkjær osv.

                          I spillet med bolden, har han heller ikke gjort os bedre og det er tydeligt at se, at han heller ikke fører og spiller den frem med stor selvtillid og autoritet, igen, noget der ser ud til at være ret vigtigt for at vores stil skal fungere.

                          På positivsiden kan man jo så sige, at vi måske er på vej mod en udskiftning på trænerposten, og afhængigt af hvad vi vil kigge imod som afløser, kunne det jo godt være, at man fandt en træner, hvis primære fokus i starten bliver det defensive fundament og at få sat fejlprocenten med og uden bold gevaldigt ned, og i så fald kommer vi nok til at se en helt anden udgave af BP, hvis han pludselig får alt spillet og en kompakt defensiv foran sig og ikke skal gå udenfor sin komfortzone med bolden. Så er han stærk mand at have dernede.

                          Det er selvfølgelig noget ejendommeligt, hvis der skal et trænerskifte til for, at en spiller der er købt ind til en bestemt træners stil skal komme til at fungere, men det er jo ikke så meget anderledes end da Michelsen kom til og spillere som Casper Nielsen, Marco og Oliver Lund pludselig fik en opblomstring, da man begyndte at spille en stil der fordrede deres evner, selvom de var hentet ind til at skulle fungere under Kent Nielsen. Meget sigende for OBs problemer de sidste 10 år.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            BP har vel indtil videre kun understreget de bekymringer man kunne have i forhold til at være et fejlcast. Han er slet ikke hurtig nok til at dække løbene i ryggen og når han skal rundt om egen akse, til at kunne begå sig i en stil, hvor man gerne vil have et højt udgangspunkt defensivt, i hvert fald ikke når arbejdet fra de forreste ikke er bedre, men det har man jo bevidst accepteret ved at hente og spille med folk som Sander, Mucolli, Frøkjær osv.

                            I spillet med bolden, har han heller ikke gjort os bedre og det er tydeligt at se, at han heller ikke fører og spiller den frem med stor selvtillid og autoritet, igen, noget der ser ud til at være ret vigtigt for at vores stil skal fungere.

                            På positivsiden kan man jo så sige, at vi måske er på vej mod en udskiftning på trænerposten, og afhængigt af hvad vi vil kigge imod som afløser, kunne det jo godt være, at man fandt en træner, hvis primære fokus i starten bliver det defensive fundament og at få sat fejlprocenten med og uden bold gevaldigt ned, og i så fald kommer vi nok til at se en helt anden udgave af BP, hvis han pludselig får alt spillet og en kompakt defensiv foran sig og ikke skal gå udenfor sin komfortzone med bolden. Så er han stærk mand at have dernede.

                            Det er selvfølgelig noget ejendommeligt, hvis der skal et trænerskifte til for, at en spiller der er købt ind til en bestemt træners stil skal komme til at fungere, men det er jo ikke så meget anderledes end da Michelsen kom til og spillere som Casper Nielsen, Marco og Oliver Lund pludselig fik en opblomstring, da man begyndte at spille en stil der fordrede deres evner, selvom de var hentet ind til at skulle fungere under Kent Nielsen. Meget sigende for OBs problemer de sidste 10 år.
                            Du har ret. Jeg kunne godt tænke mig, at man prøver PB ved siden af Aron i stedet, og Rykker Tver ned. Mest for at ryste posen, og udnytte at Tver ser spillet bedre og ikke bakker.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Uden sammenligning, men forventer du at MB fra Barcelona bliver dyrere i slutningen af vinduet ?
                              Nej, men hvad har det med mit indlæg at gøre :)?
                              Måske skal du lige læse det igen.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Tanker dagen derpå.

                                ​​​​​Vi blev i den grad udstillet på vores manglende fodbold evner, Brøndby spillede væsentligt hurtigere end vi er i nærheden af at kunne være med på. Brøndby er jo flere niveauer over os i forhold til hvad de kan med en bold.

                                Brøndby får et hjørnespark, den spiller de kort, så bliver den lige forlænget og så kommer der et første gangs præcist indlæg til bagerste stolpe, hvor Joel King ikke er i nærheden af at få hovedet på, den ender, heldigt for os, på stolpen.

                                ​​​​​Det er meget svært at se hvem det er i OB der slår det præcise indlæg?
                                ​​​​​​
                                Ved straffesparket kommer Joe Bell også i fart og vender dybt inde i vores felt og ligger den tilbage til Cappis som sparker til den 1 gang.

                                ​​​​​Det er meget svært og se i OBs trup hvem det lige er der laver den Joe Bell laver der?

                                Ved Brøndbys anden scoring kombinerer Brøndby lige to gange hurtigt spiller den til en spiller der modtager bolden, bliver retvendt og tæsker den op i krogen med tre berøringer.

                                ​​​​​Det tætteste vi har på en spiller der kan det der er vel Breum? Og i forhold til kombinationerne er det kun Tverskov og Breum der kan kombinere på den måde der.

                                I første halvleg inden Brøndby falder i kadence spiller de også væsentligt hurtigere end vi er i nærheden af at kunne være med på. Det er helt tydeligt at vi mangler JJ og vi har vel ret beset kun spillet pokalfinalen som var en god kamp uden ham?

                                Brøndby spiller med to berøringer, hvilket de fleste hold i superligaen gør, og de er sikre på bolden, når OB forsøger at matche dem i tempo, så smider vi bolden væk, vi kan ikke tæmme bolden når vi skal spille så hurtigt og vi kan heller ikke slå præcise afleveringer.

                                Sander Svendsen skal bruge en 7-8 berøringer før han kan komme til en afslutning udefra.

                                Brøndby ender med at have bolden 65 procent af tiden.

                                Så kan man godt ville spille med ild i øjnene og lyn der kommer ud af møllen, men hvis man ikke kan tæmme en bold, så bliver det svært og hvis man tænker at man vil kompensere for ens manglende fodbold evner ved at løbe langt og hurtigt så skal man til at løbe meget langt og meget hurtigt, når man ikke kan finde ud af at tæmme en bold. Især når ens konkurrenter er så gode til at spille bolden hurtigt rundt, det er jo altså ikke 1998.

                                https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...i-wass-comback

                                Adelgaard og Grubbe ser spændende ud og bør ret beset have sat sig på backpladserne.
                                Last edited by Striwetforlivet!; 15-08-2022, 13:26.

                                Comment

                                Working...
                                X