Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen Lasse Nielsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    I første omgang er min ambition dog, at vi skal i den bedre halvdel af tabellen. Og dér tror jeg Henrik Dalsgaard, over en hel sæson, vil kunne hjælpe os bedre på vej, end Oliver Lund.

    MvH ChrisOB
    Det tror jeg også, men jeg tror at en god central forsvarer eller defensiv midt, i endnu højere grad vil kunne hjælpe os på vej.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
      Det tror jeg også, men jeg tror at en god central forsvarer eller defensiv midt, i endnu højere grad vil kunne hjælpe os på vej.
      Så er det jeg siger, at så skal vi hente 2 af dem. Enten 2 nye centerforsvarere eller to nye centrale midtbanespillere af en hvis klasse, hvis ambitionen er TOP-3. Èn central forsvarer eller én central midtbanespiller, vil ikke gøre os til en medaljecontender over night. Så er det jeg mener, vi lige så godt kan styrke vores offensiv og se hvor langt det kan række.

      Hvis modstanderne får travlt med at koncentrere sig om en hvirvelvind på højre kanten (i fremtidigt samarbejde med Mikkel Desler), så kan det måske skabe den virkning at presset ryger af forsvaret, i og med vi stort set kan score i hver eneste kamp.

      Det er selvfølgelig sat på spidsen - jeg mener stadig at man skal prioritere. Det ville dog, stadig, ikke være helt så skidt at hente klassespillere til andre positioner, og så satse på at det er vores offensiv, der skal hive os igennem til dén midterplacering, som i første omgang er klubbens ambition.

      Hvis klubben havde håb om mere, så havde de forlængst hentet en bedre centralforsvarer. Nu har de så fokuseret mest på offensiven. Hvorfor så ikke fortsætte i dét spor?

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
        Det tror jeg også, men jeg tror at en god central forsvarer eller defensiv midt, i endnu højere grad vil kunne hjælpe os på vej.
        Hvis økonomien siger at man skal vælge så er jeg helt enig i vores nuværende situation. Men jeg kan 100% godt følge hvor ChrisOB vil hen..
        Byder chancen sig for en spiller med højere niveau end det du har skal man bare slå til. Så må man sælge eller udleje for at afstemme truppen

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Tåbeligt indikerer at man aldrig burde have overvejet en sådan transfer. Hånden på hjertet - ville Dalsgaard ikke pynte på vores hold? Det er da først tåbeligt, hvis man henter spillere ind, der ikke kan forstærke holdet/truppen. Ellers er det da aldrig "tåbeligt" at hente gode spillere ind. Uanset omstændigheder.

          Så kan man i stedet bruge ordet "uhensigtsmæssigt". I forhold til vores situation er det ikke tåbeligt at forstærke os/øge konkurrencen på højre back. Især ikke hvis den højre back, man henter gør vores i forvejen sprudlende offensiv bedre. OB har jo sagt, at vi ikke prioriterer centerforsvaret. De mener de 3-4 alternativer vi har, er gode nok. Det er jeg uenig i. Men det ændrer ikke på, at det aldrig kan blive tåbeligt at forstærke os på positioner, vi i forvejen er godt besat på.

          Det handler, for det meste om brugen af ordet "tåbelig", der indikerer det er en hul-i-hovedet signing; hvilket jeg har svært ved at se, at det skulle være. Hvis man ser isoleret på det.

          MvH ChrisOB
          Isoleret set - kan enhver forstærkning bruges. MEN - for at det ikke skal virke tåbeligt, ifht. vores åbenlyse mangler i CF, så skal det være en forstærkning af sådan karakter, at man siger: "Vi fik en unik mulighed for at signe ham, og det måtte gøres for enhver pris. (Næsten...)"

          Altså f.eks. som hvis Thomas Helveg var hjemvendt til OB i en alder af 29 og med mange gode år i sig endnu. Den kaliber er Dalsgaard ikke - slet ikke. Han er et stort talent og en profil i Superligaen, men det ville være hovedløst at hente ham når Lund, m. fl. kan dække pladsen og manglerne i midterforsvaret er så udtalt som de er. Kan man finde pengene til Dalsgaard, kan man også finde pengene til en CF af min. samme standard.

          Man kan ikke bare forsvare det med "at isoleret set" kan enhver forstærkning bruges, og så lukke øjnene for resten af holdets åbenlyse mangler. Det ville være... ja, tåbeligt.

          Comment


            Slet
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Hvis økonomien siger at man skal vælge så er jeg helt enig i vores nuværende situation. Men jeg kan 100% godt følge hvor ChrisOB vil hen..
              Byder chancen sig for en spiller med højere niveau end det du har skal man bare slå til. Så må man sælge eller udleje for at afstemme truppen
              Men det niveau skal være så markant højere end, det man i forvejen har, så det retfærdiggør en evt. afskibning af en allerede etableret spiller på holdet. Tror man stadig ærgrer sig gul og blå over Anders Lindegaard, da man svinede ham til ved at hente lykkeridderen Roy Carroll der ret beset kun gad levere et acceptabelt niveau i en enkelt sæson... Man skal også huske at det er mennesker man har med at gøre.

              Den markante forskel er ikke stor nok imellem Lund og Dalsgaard - for der er ingen garanti for at sidstnævnte ville blive en større succes i OB. Havde det været en h.back på højt int. niveau, havde sagen været en ganske anden, men det er Dalsgaard ikke just på nuværende tidspunkt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                Isoleret set - kan enhver forstærkning bruges. MEN - for at det ikke skal virke tåbeligt, ifht. vores åbenlyse mangler i CF, så skal det være en forstærkning af sådan karakter, at man siger: "Vi fik en unik mulighed for at signe ham, og det måtte gøres for enhver pris. (Næsten...)"

                Altså f.eks. som hvis Thomas Helveg var hjemvendt til OB i en alder af 29 og med mange gode år i sig endnu. Den kaliber er Dalsgaard ikke - slet ikke. Han er et stort talent og en profil i Superligaen, men det ville være hovedløst at hente ham når Lund, m. fl. kan dække pladsen og manglerne i midterforsvaret er så udtalt som de er. Kan man finde pengene til Dalsgaard, kan man også finde pengene til en CF af min. samme standard.

                Man kan ikke bare forsvare det med "at isoleret set" kan enhver forstærkning bruges, og så lukke øjnene for resten af holdets åbenlyse mangler. Det ville være... ja, tåbeligt.
                Præcis

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                  Isoleret set - kan enhver forstærkning bruges. MEN - for at det ikke skal virke tåbeligt, ifht. vores åbenlyse mangler i CF, så skal det være en forstærkning af sådan karakter, at man siger: "Vi fik en unik mulighed for at signe ham, og det måtte gøres for enhver pris. (Næsten...)"

                  Altså f.eks. som hvis Thomas Helveg var hjemvendt til OB i en alder af 29 og med mange gode år i sig endnu. Den kaliber er Dalsgaard ikke - slet ikke. Han er et stort talent og en profil i Superligaen, men det ville være hovedløst at hente ham når Lund, m. fl. kan dække pladsen og manglerne i midterforsvaret er så udtalt som de er. Kan man finde pengene til Dalsgaard, kan man også finde pengene til en CF af min. samme standard.

                  Man kan ikke bare forsvare det med "at isoleret set" kan enhver forstærkning bruges, og så lukke øjnene for resten af holdets åbenlyse mangler. Det ville være... ja, tåbeligt.
                  Det dér fordrer, at det ene udelukker det andet. Det gør det jo ikke. Vi kan sagtens få forstærkning(er) på de positioner og så stadig få Dalsgaard.

                  Det gør ikke handlen, i sig selv, tåbelig. Og Dalsgaard er en stor profil i Superligaen - det kan man da også "nøjes" med. Andre mener jo ikke, der er så forfærdelige mangler i centerforsvaret. Andre mener den centrale midt er værre. Pointen er, at en handel er ikke nødvendigvis tåbelig, med mindre det er helt umuligt i forhold til ressourcer. Og jeg tror stadig på, at vi har ressourcerne til at forstærke os med mere end én spiller. Ikke med internationale topspillere. Men med gode Superligaspillere som Dalsgaard.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Det dér fordrer, at det ene udelukker det andet. Det gør det jo ikke. Vi kan sagtens få forstærkning(er) på de positioner og så stadig få Dalsgaard.

                    Det gør ikke handlen, i sig selv, tåbelig. Og Dalsgaard er en stor profil i Superligaen - det kan man da også "nøjes" med. Andre mener jo ikke, der er så forfærdelige mangler i centerforsvaret. Andre mener den centrale midt er værre. Pointen er, at en handel er ikke nødvendigvis tåbelig, med mindre det er helt umuligt i forhold til ressourcer. Og jeg tror stadig på, at vi har ressourcerne til at forstærke os med mere end én spiller. Ikke med internationale topspillere. Men med gode Superligaspillere som Dalsgaard.

                    MvH ChrisOB
                    Ja, det gør det, og hvad så? Jeg tvivler kraftigt på at der bliver hentet mere end 1 forstærkning til bagkæden (hvis nogen overhovedet!) fordi der er så mange der kan dække forskellige positioner - og derfor er Dalsgaard en tåbelig investering, da vi på den position faktisk er dækket okay ind og den h.back der har været i startopstillingen, er startet fremragende.

                    Du anvendte selv en præmis der hed: "Isoleret set" - men den holder bare ikke vand, i virkelighedens verden, fordi man som klub er nødt til at agere ud fra en række parametre.

                    Men igen, havde Dalsgaard været Thomas Helveg hentet hjem fra Milano i sine bedste år (a la Brøndby gjorde med Agger) ville det give mening - men Dalsgaard er altså ikke Helveg på 29, så forstærkningen på h.back med nordjyden er til at tage og føle på...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                      Ja, det gør det, og hvad så? Jeg tvivler kraftigt på at der bliver hentet mere end 1 forstærkning til bagkæden (hvis nogen overhovedet!) fordi der er så mange der kan dække forskellige positioner - og derfor er Dalsgaard en tåbelig investering, da vi på den position faktisk er dækket okay ind og den h.back der har været i startopstillingen, er startet fremragende.

                      Du anvendte selv en præmis der hed: "Isoleret set" - men den holder bare ikke vand, i virkelighedens verden, fordi man som klub er nødt til at agere ud fra en række parametre.

                      Men igen, havde Dalsgaard været Thomas Helveg hentet hjem fra Milano i sine bedste år (a la Brøndby gjorde med Agger) ville det give mening - men Dalsgaard er altså ikke Helveg på 29, så forstærkningen på h.back med nordjyden er til at tage og føle på...
                      Jeg vil så stadig mene, at Dalsgaard som højre back, kunne risikere at gøre en stærk offensiv endnu bedre, hvilket senere hen kan betyde højere placering, flere TV-penge, større profiler sidenhen... Der er dynamik i at forstærke truppen og så risikere, at andre dele af holdet måske ikke er lige så stærkt som resten.

                      I øvrigt handler det her mere om en principiel diskussion. Hvis man har muligheden for at hente en god spiller, så er det da ikke tåbeligt at hente ham. Hvis vi havde muligheden for at hente en Thomas Helveg på 29, så ville du da heller ikke mene, at det var en "tåbelig" handel. Så ville du klappe i dine små hænder. Jeg siger ikke, at jeg ville klappe i mine små hænder, hvis vi henter Dalsgaard, hvilket jeg ikke tror, at vi gør, men jeg ville aldrig kalde handlen for "tåbelig". Hvis det viser sig, at vores mangler andre steder bliver endnu mere udstillet, og at signingen af Dalsgaard så havde blokeret for det; så jeg vil jeg stadig ikke kalde handlen for "tåbelig". Måske uhensigtsmæssigt, men hvis Dalsgaard havde præsteret, så kunne jeg leve med det.

                      Håber du ved, hvor jeg vil hen med det?

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Jeg forstår, men vil stadig mene en Dalsgaard handel er tåbelig, baseret på en række parametre som vi mere eller mindre, allerede har været omkring.

                        Naturligvis ville jeg klappe i hænderne over en 29 årig Helveg, da det ville være så markant en forstærkning af hele klubben at den mulighed ikke måtte forpasses. Men nu er det altså kun Henrik Dalsgaard vs. Lund vi taler om - ikke 29 årige Thomas Helveg vs. Lund.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                          Jeg forstår, men vil stadig mene en Dalsgaard handel er tåbelig, baseret på en række parametre som vi mere eller mindre, allerede har været omkring.

                          Naturligvis ville jeg klappe i hænderne over en 29 årig Helveg, da det ville være så markant en forstærkning af hele klubben at den mulighed ikke måtte forpasses. Men nu er det altså kun Henrik Dalsgaard vs. Lund vi taler om - ikke 29 årige Thomas Helveg vs. Lund.
                          Det var, stadig, mere end principiel diskussion. Så kan man godt diskutere om hvor vidt Dalsgaard rent faktisk ville være en forstærkning. Jeg mener, at det ville han blive. Ikke på Helveg 29 år niveau, men mindre kan også gøre det for mig. Specielt når man er i en opbygningsfase.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Det var, stadig, mere end principiel diskussion. Så kan man godt diskutere om hvor vidt Dalsgaard rent faktisk ville være en forstærkning. Jeg mener, at det ville han blive. Ikke på Helveg 29 år niveau, men mindre kan også gøre det for mig. Specielt når man er i en opbygningsfase.

                            MvH ChrisOB
                            Enig i at han ville være en forstærkning, men ikke en stor nok forstærkning til, at det ville opveje div. downsides lige pt.

                            Jeg tror reelt kun OB arbejder på at hente en målmand der skal skærpe konkurrencen med Falke, og få tilknyttet AK47 i dette vindue. Desværre. Så helst at der blev købt en klasse CF for det er hverken KL, LN eller den nye anfører, og her ser jeg holdets største mangel.

                            Comment


                              Genvalg næste kamp?! :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
                                Genvalg næste kamp?! :)
                                med mindre vi køber en ny vildt god så ja

                                Comment

                                Working...
                                X