Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen Lasse Nielsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
    Det ville da være tåbeligt at hente Dalsgaard når Oliver Lund er startet så stærkt på backen. Der er andre steder der er langt vigtigere.
    Enig. Det er der vidst ikke grund til at bruge lønkroner på med de andre mangler i truppen.

    Comment


      Vi er vel ude i at KN nødigt vil "Change a winning team".

      Havde vi nu tabt de første to kampe med 3-0, så havde LN nok også fået nogle minutter i en af de to kampe. Men i øjeblikket har vi fået 6 point ud af 6 mulige, så derfor er LN ikke inde over lige pt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
        Det ville da være tåbeligt at hente Dalsgaard når Oliver Lund er startet så stærkt på backen. Der er andre steder der er langt vigtigere.
        Det er og bliver en, synes jeg, tåbelig logik, at man ikke skal hente gode spillere, blot fordi man har en spiller på positionen, der er startet godt. Har man en mulighed for at hente en god spiller, så henter man ham og skal slet ikke skule til, hvilke spillere man i forvejen har på den position. Sæt nu Dalsgaard gav vores offensiv endnu en dimension, som jeg næppe tror Lund kan give? Forstår slet ikke man kan afskrive Dalsgaard bare fordi Lund er startet godt.

        Konkurrence er sundt. Gode spillere kan man aldrig få nok af.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det er og bliver en, synes jeg, tåbelig logik, at man ikke skal hente gode spillere, blot fordi man har en spiller på positionen, der er startet godt. Har man en mulighed for at hente en god spiller, så henter man ham og skal slet ikke skule til, hvilke spillere man i forvejen har på den position. Sæt nu Dalsgaard gav vores offensiv endnu en dimension, som jeg næppe tror Lund kan give? Forstår slet ikke man kan afskrive Dalsgaard bare fordi Lund er startet godt.

          Konkurrence er sundt. Gode spillere kan man aldrig få nok af.

          MvH ChrisOB
          Men man er jo nødt til at tage højde for begrænsningen i ressourcer, og hvordan de skal prioriteres. Gør man det, er det IMO tåbeligt at hente Dalsgaard.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
            Men man er jo nødt til at tage højde for begrænsningen i ressourcer, og hvordan de skal prioriteres. Gør man det, er det IMO tåbeligt at hente Dalsgaard.
            Selvfølgelig er det altid en afvejning, men i sin essens er det en tåbelig logik, at man skal opgive at hente en god spiller, blot fordi man har en anden god spiller på den samme position. Vi har to-tre mand til positionen på venstre back. Men reelt kun én til højre back. Hvorfor så ikke Dalsgaard? Det er klart, at hvis vi henter Dalsgaard så er der nok ikke ressourcer til at forstærke os andre steder, men så er vi da forstærket på højre back, IMO. Så det kan aldrig blive "tåbeligt" at hente Dalsgaard. Det kan bare blive en afvejning i forhold til hvor behovet er størst; men det er jo ikke det samme.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Selvfølgelig er det altid en afvejning, men i sin essens er det en tåbelig logik, at man skal opgive at hente en god spiller, blot fordi man har en anden god spiller på den samme position. Vi har to-tre mand til positionen på venstre back. Men reelt kun én til højre back. Hvorfor så ikke Dalsgaard? Det er klart, at hvis vi henter Dalsgaard så er der nok ikke ressourcer til at forstærke os andre steder, men så er vi da forstærket på højre back, IMO. Så det kan aldrig blive "tåbeligt" at hente Dalsgaard. Det kan bare blive en afvejning i forhold til hvor behovet er størst; men det er jo ikke det samme.

              MvH ChrisOB
              Jeg er helt med på dit hold. Men hvis vi i nuværende situation står og kun har midler til 1 målmand og 1 markspiller må vi lade Dalsgaard gå(hvis han altså er en mulighed) og gå efter en forsvarsspiller eller en midtbanespiller

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg er helt med på dit hold. Men hvis vi i nuværende situation står og kun har midler til 1 målmand og 1 markspiller må vi lade Dalsgaard gå(hvis han altså er en mulighed) og gå efter en forsvarsspiller eller en midtbanespiller
                Selvfølgelig. Men det var ikke dét, der var pointen. Eller hvorfor jeg reagerede. Har man muligheden for at hente en god spiller, så gør man det, og så finder man ressourcerne. Dalsgaard er ikke så fantastisk, at man skal sprænge banken. Men god nok til at man skal overveje ham og ikke affærdige ham bare fordi Oliver Lund er startet godt. Vi skal have en målmand. Det er første prioritet. Fordi man kan ikke gå en halvsæson igennem med kun 2 målmænd. Det holder bare ikke.

                Og hvad angår om vi har "råd" til kun én markspiller, ja så skal vi da prioritere dér, hvor behovet er størst. Jeg mener behovet er størst i centerforsvaret. Andre mener den centrale midtbane. Sådan er det. Men det ændrer ikke på, at man aldrig kan kalde det tåbeligt, at hente en god spiller ind i truppen, uanset om man så havde 2 andre gode spillere til den samme position.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Selvfølgelig er det altid en afvejning, men i sin essens er det en tåbelig logik, at man skal opgive at hente en god spiller, blot fordi man har en anden god spiller på den samme position. Vi har to-tre mand til positionen på venstre back. Men reelt kun én til højre back. Hvorfor så ikke Dalsgaard? Det er klart, at hvis vi henter Dalsgaard så er der nok ikke ressourcer til at forstærke os andre steder, men så er vi da forstærket på højre back, IMO. Så det kan aldrig blive "tåbeligt" at hente Dalsgaard. Det kan bare blive en afvejning i forhold til hvor behovet er størst; men det er jo ikke det samme.

                  MvH ChrisOB
                  Jeg er helt uenig, hvis man har et tydeligt behov et eller flere steder på banen, men vælger at prioritere de få ressource man har tilbage andetsteds på banen (hvor behovet ikke er lige så tydeligt), så synes jeg bestemt at man har handlet tåbeligt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                    Jeg er helt uenig, hvis man har et tydeligt behov et eller flere steder på banen, men vælger at prioritere de få ressource man har tilbage andetsteds på banen (hvor behovet ikke er lige så tydeligt), så synes jeg bestemt at man har handlet tåbeligt.
                    Man har måske handlet uhensigtsmæssigt, men ikke "tåbeligt". For så har man forstærket sig på en anden position. Tåbeligt ville det første være, hvis man hentede en spiller, der ikke er en potentiel forstærkning/god konkurrent i forhold til Oliver Lund. F.eks.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Man har måske handlet uhensigtsmæssigt, men ikke "tåbeligt". For så har man forstærket sig på en anden position. Tåbeligt ville det første være, hvis man hentede en spiller, der ikke er en potentiel forstærkning/god konkurrent i forhold til Oliver Lund. F.eks.

                      MvH ChrisOB
                      Vi bliver nok ikke enige i detaljen, men overordnet tror jeg såmænd ikke vi er langt fra hinanden. (Læs: jeg tager gerne imod Dalsgaard, selv om Lund har spillet godt. Foretrækker blot at pengene bliver brugt anderledes.)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                        Vi bliver nok ikke enige i detaljen, men overordnet tror jeg såmænd ikke vi er langt fra hinanden. (Læs: jeg tager gerne imod Dalsgaard, selv om Lund har spillet godt. Foretrækker blot at pengene bliver brugt anderledes.)
                        Det er jo den afvejning, jeg snakkede om. Jeg reagerede jo mest over brugen af ordet "tåbelig", og at vi skulle lade være med at hente Dalsgaard, bare fordi Oliver Lund er startet godt.

                        Jeg kan godt se, at der er andre positioner, der er vigtigere end højre back. Men jeg synes ikke, det er en slem ting at være grådig, og så putte "logikken" til side med hensyn til vores ressourcer. Som fodboldfan håber jeg altid på den stærkest mulige trup. Og jeg tror truppen vil blive stærkere med Dalsgaard i den. Det kan aldrig blive "tåbeligt". Kun hvis man henter 31-årige højre fløj spillere i 1. Division med henblik på at skulle spille højre back. F.eks...

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                          Det er lige sådan jeg ville betegne LN, og synes KL er bedre alle steder, undtagen lige med at læse spillet, hvor jeg mener du har in pointe i, at han ikke er god nok. Hvis man kun kigger på placeringsevne og taktisk forståelse, så er LN i hvert fald ikke en, der skal spille, for det mangler han virkelig. Jeg ved at både TB og OP havde lange samtale med LN, for at forsøge at forbedre netop disse ting ved hans spil. Og så tror jeg ganske enkelt bare at KN heller vil have to pasningssikrer spillere i bagerste kæde, i stedet for LN, som jo ikke er meget bedre end Toppel var det med fødderne.
                          Har samme syn på LN , og som jeg har pointeret før så var det ikke en signing jeg jublede over , og derfor ikke et køb som hævede karakteren på JH barometeret . Som jeg skrev dengang ville han ikke kunne bruges i hverken EfB , FCM , AaB , BIF , FCK , RFC eller SDJ og var derfor meget let at lokke til OB da vi sandsynligvis ikke har haft konkurrence fra nogle interessante klubber . Men han var billig og lukkede at hul efter AMC . Nu har vi fået en træner som gerne bygger spillet op nedefra og her kan LN slet ikke gøre sig gældende og det er derfor logisk han ryger ud af start 11'eren , men er dog overrasket han røg helt ud af truppen .

                          KL har sine mangler især i placeringsevne/evnen til at læse spillet , hvilket vi så da han lod sig overspille af en hurtig høj bold fra Larsson til Pukki i går , men med bolden overgår han imo klart LN , hvilket vi også så eksempler på i går med et par afleveringer langs jorden op til Emil og Falk .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                            Vi bliver nok ikke enige i detaljen, men overordnet tror jeg såmænd ikke vi er langt fra hinanden. (Læs: jeg tager gerne imod Dalsgaard, selv om Lund har spillet godt. Foretrækker blot at pengene bliver brugt anderledes.)
                            Jeg er ret enig med ChrisOB her , en sidegevinst ved at investere i truppen og gøre den bedre kan jo så f.eks give os en bedre placering og dermed bedre tv-penge og dermed kan det vise sig at investeringen betaler sig selv og vi dermed får råd til både at forstærke hvor manglen er størst samt der hvor det ikke lige skinner mest i øjnene .
                            Et andet scenarie kunne være en skade til OL , så er vi tyndt besat på hb og så vil sparede penge kunne koste dyrt .

                            Det er svære overvejelser , men jeg tror nu ikke at pengene er så små at der ikke er råd til at nappe en gratis spiller hvis vedkommende er en forstærkning af truppen .
                            Vi har dog antalsmæssigt for mange spillere hvis vi henter en målmand , en cf , en cm og Dalsgaard , men så skal JH blot vise sig dit job værdig og komme af med nogle af de overskydende spillere .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Jeg er ret enig med ChrisOB her , en sidegevinst ved at investere i truppen og gøre den bedre kan jo så f.eks give os en bedre placering og dermed bedre tv-penge og dermed kan det vise sig at investeringen betaler sig selv og vi dermed får råd til både at forstærke hvor manglen er størst samt der hvor det ikke lige skinner mest i øjnene .
                              Et andet scenarie kunne være en skade til OL , så er vi tyndt besat på hb og så vil sparede penge kunne koste dyrt .

                              Det er svære overvejelser , men jeg tror nu ikke at pengene er så små at der ikke er råd til at nappe en gratis spiller hvis vedkommende er en forstærkning af truppen .
                              Vi har dog antalsmæssigt for mange spillere hvis vi henter en målmand , en cf , en cm og Dalsgaard , men så skal JH blot vise sig dit job værdig og komme af med nogle af de overskydende spillere .
                              Det er en principiel diskussion. For jeg tror ikke, at Dalsgaard kommer til OB. Han ryger enten til udlandet eller forlænger med AaB. Det er mere det, at det skulle være decideret tåbeligt at hente ham, hvis man havde muligheden, som jeg syntes var "tåbeligt".

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Jeg er helt med på dit hold. Men hvis vi i nuværende situation står og kun har midler til 1 målmand og 1 markspiller må vi lade Dalsgaard gå(hvis han altså er en mulighed) og gå efter en forsvarsspiller eller en midtbanespiller
                                Jeg ser Dalsgaard, som ligaens bedste højreback, måske med undtagelse af BIF's svensker. Hvis vi kan få ham gratis til vinter, hvor hans kontrakt udløber, eller for meget billige penge nu, så synes jeg det er en nobrainer. Og det vil løse vores problem med en ekstra midterforsvar, da Lund så vil kunne agere backup der, en position han har spillet en del kampe i FCV. Skal så siges at jeg synes Lund har gjort det rigtig godt, så det er ikke for enhver pris vi skal hente Dalgaard, men kan vi få ham gratis til vinter, synes jeg ikke det kan diskuteres. Det vil jo samtidig betyde et salg af LN, og både Lado og Mikkelsen forlyder det er på vej ud også, og med salg af både Spelmann og Høegh, så tror jeg ikke at hvis vi henter Dalsgaard udelukker, at vi kan finde en god målmand og hvad vi ellers mangler. Tror vi har fortsat har stort overskud på transferfronten.

                                Comment

                                Working...
                                X