Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen Lasse Nielsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Jeg ser Dalsgaard, som ligaens bedste højreback, måske med undtagelse af BIF's svensker. Hvis vi kan få ham gratis til vinter, hvor hans kontrakt udløber, eller for meget billige penge nu, så synes jeg det er en nobrainer. Og det vil løse vores problem med en ekstra midterforsvar, da Lund så vil kunne agere backup der, en position han har spillet en del kampe i FCV. Skal så siges at jeg synes Lund har gjort det rigtig godt, så det er ikke for enhver pris vi skal hente Dalgaard, men kan vi få ham gratis til vinter, synes jeg ikke det kan diskuteres. Det vil jo samtidig betyde et salg af LN, og både Lado og Mikkelsen forlyder det er på vej ud også, og med salg af både Spelmann og Høegh, så tror jeg ikke at hvis vi henter Dalsgaard udelukker, at vi kan finde en god målmand og hvad vi ellers mangler. Tror vi har fortsat har stort overskud på transferfronten.
    For nogle er det en "no-brainer", for andre "tåbeligt". Det er det, jeg faktisk elsker ved fodbolddiskussion... ;-)

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
      Det er lige sådan jeg ville betegne LN, og synes KL er bedre alle steder, undtagen lige med at læse spillet, hvor jeg mener du har in pointe i, at han ikke er god nok. Hvis man kun kigger på placeringsevne og taktisk forståelse, så er LN i hvert fald ikke en, der skal spille, for det mangler han virkelig. Jeg ved at både TB og OP havde lange samtale med LN, for at forsøge at forbedre netop disse ting ved hans spil. Og så tror jeg ganske enkelt bare at KN heller vil have to pasningssikrer spillere i bagerste kæde, i stedet for LN, som jo ikke er meget bedre end Toppel var det med fødderne.
      Lasse Nielsen er da ca. dobbelt så hurtig på fødderne end gumpetunge Kasper Larsen. Det skal der ikke mange kampe til at afsløre, så enten snakker du om en anden LN end jeg gør, ellers også glemmer du hurtigt...

      KL er bedre med bolden, og stærkere i luften - men resten falder tydeligt ud til Lasse's fordel. Han har ofte nogle fantom-tacklinger og clearinger langs jorden som KL aldrig når ned til. Jeg kan forstå KN foretrækker KL for at have en i luftspillet der opvejer for Halvgrim's mangler - men heller ikke andet.

      Der savnes fortsat en KLASSE midtstopper i OB - og David Nielsen sagde det pudsigt nok i en kort kommentar efter kampen igår. "Hvis OB købber en klasseforsvar - så siger jeg bare "Oh, my god" om sådan et OB-hold!"

      LN er muligvis ikke løsningen, men det er KL heller ikke. Pest eller kolera.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
        Det ville da være tåbeligt at hente Dalsgaard når Oliver Lund er startet så stærkt på backen. Der er andre steder der er langt vigtigere.
        +1

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Man har måske handlet uhensigtsmæssigt, men ikke "tåbeligt". For så har man forstærket sig på en anden position. Tåbeligt ville det første være, hvis man hentede en spiller, der ikke er en potentiel forstærkning/god konkurrent i forhold til Oliver Lund. F.eks.

          MvH ChrisOB
          Selvom det nok er et lidt lige voldsomt ord at bruge, så hælder jeg også til "tåbeligt" set i kontekst af at manglen på eks.vis en klasse midterforsvarer er så udtalt. Har man mønten til Dalsgaard, har man også mønten til, at gå efter en ligeså god forstærkning i CF. Bagefter, kan man så overveje om en Dalsgaard investering, vil være fornuftig. Diarra har vi jo også til at dække h.back, samt in worst case CF. Vil mene at Diarra decideret er tiltænkt h.back (reserve)rollen, når vi nu har både Kirke, Skula og Barrett til at dække v. back. Halvgrim kan også spille h.back.

          CF er 1. prioritet over alle. CM har man investeret rigeligt i de senere år, og har gode talenter fra egne rækker, der står til at få sit gennembrud nu. (Greve og JJT.)

          Målmandspositionen håber jeg også på en tilgang fra højere hylde end Falke, inden vinduet lukker.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
            Selvom det nok er et lidt lige voldsomt ord at bruge, så hælder jeg også til "tåbeligt" set i kontekst af at manglen på eks.vis en klasse midterforsvarer er så udtalt. Har man mønten til Dalsgaard, har man også mønten til, at gå efter en ligeså god forstærkning i CF. Bagefter, kan man så overveje om en Dalsgaard investering, vil være fornuftig. Diarra har vi jo også til at dække h.back, samt in worst case CF. Vil mene at Diarra decideret er tiltænkt h.back (reserve)rollen, når vi nu har både Kirke, Skula og Barrett til at dække v. back. Halvgrim kan også spille h.back.

            CF er 1. prioritet over alle. CM har man investeret rigeligt i de senere år, og har gode talenter fra egne rækker, der står til at få sit gennembrud nu. (Greve og JJT.)

            Målmandspositionen håber jeg også på en tilgang fra højere hylde end Falke, inden vinduet lukker.
            Tåbeligt indikerer at man aldrig burde have overvejet en sådan transfer. Hånden på hjertet - ville Dalsgaard ikke pynte på vores hold? Det er da først tåbeligt, hvis man henter spillere ind, der ikke kan forstærke holdet/truppen. Ellers er det da aldrig "tåbeligt" at hente gode spillere ind. Uanset omstændigheder.

            Så kan man i stedet bruge ordet "uhensigtsmæssigt". I forhold til vores situation er det ikke tåbeligt at forstærke os/øge konkurrencen på højre back. Især ikke hvis den højre back, man henter gør vores i forvejen sprudlende offensiv bedre. OB har jo sagt, at vi ikke prioriterer centerforsvaret. De mener de 3-4 alternativer vi har, er gode nok. Det er jeg uenig i. Men det ændrer ikke på, at det aldrig kan blive tåbeligt at forstærke os på positioner, vi i forvejen er godt besat på.

            Det handler, for det meste om brugen af ordet "tåbelig", der indikerer det er en hul-i-hovedet signing; hvilket jeg har svært ved at se, at det skulle være. Hvis man ser isoleret på det.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Det handler, for det meste om brugen af ordet "tåbelig", der indikerer det er en hul-i-hovedet signing; hvilket jeg har svært ved at se, at det skulle være. Hvis man ser isoleret på det.

              MvH ChrisOB
              Der er vi så nogle andre, som har det stikmodsat, og det er i virkeligheden en meget god indikator på hvor svært det kan være at agere som sportdirektør :-)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                Der er vi så nogle andre, som har det stikmodsat, og det er i virkeligheden en meget god indikator på hvor svært det kan være at agere som sportdirektør :-)
                Lige præcis. :-) Men i modsætning til flere andre, så jeg accepterer jeg dette, som en uundgåelig del af den fodboldmæssige virkelighed, i stedet for at bitche over, at der er nogen, der altid vil være utilfredse...

                Hvis vi hentede en stjernespiller til angrebet, som er over den hylde, vi normalt handler på - ville du så også mene, det var "tåbeligt", bare fordi vi har en spiller, der har scoret 3 mål i 2 kampe? Vel kun, hvis denne rent faktisk forpestede holdet og ikke præsterede?

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Hvis vi hentede en stjernespiller til angrebet, som er over den hylde, vi normalt handler på - ville du så også mene, det var "tåbeligt", bare fordi vi har en spiller, der har scoret 3 mål i 2 kampe?
                  MvH ChrisOB
                  Hvis vi antager at vi kan finde penge til det, så nej.
                  Men hvis det sammen med andre signings resulterer i et forbrug som økonomien ikke kan bære (som under Kim Brink), så er det i sidste ende tåbeligt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    Lasse Nielsen er da ca. dobbelt så hurtig på fødderne end gumpetunge Kasper Larsen. Det skal der ikke mange kampe til at afsløre, så enten snakker du om en anden LN end jeg gør, ellers også glemmer du hurtigt...

                    KL er bedre med bolden, og stærkere i luften - men resten falder tydeligt ud til Lasse's fordel. Han har ofte nogle fantom-tacklinger og clearinger langs jorden som KL aldrig når ned til. Jeg kan forstå KN foretrækker KL for at have en i luftspillet der opvejer for Halvgrim's mangler - men heller ikke andet.

                    Der savnes fortsat en KLASSE midtstopper i OB - og David Nielsen sagde det pudsigt nok i en kort kommentar efter kampen igår. "Hvis OB købber en klasseforsvar - så siger jeg bare "Oh, my god" om sådan et OB-hold!"

                    LN er muligvis ikke løsningen, men det er KL heller ikke. Pest eller kolera.
                    100% uenig i vurderingen Lasse Nielsen vs. Kasper Larsen. Jeg elsker Lasse Nielsens attitude og fighterhjerte, men han virker på mig bedst på et hold, der forsvarer lavt i banen. Det er også forholdsvist nemmere for en midterforsvarer at se godt ud, når hele holdet forsvarer organiseret, og rummene bliver små. Det er lidt ironisk, at Lasse var lidt ked af at få Ove P. som træner, for Ove er da om nogen manden, der kan få Lasse Nielsen til at shine.
                    Jeg tror ganske enkelt Kent har vurderet, at når vi vil mere fremad og skabe mere dynamik, så er Hallgrimur og Kasper hans bedste kort. Dermed ikke sagt, at vi ikke kunne have brug for bedre kort, for det kunne vi helt sikkert.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                      Hvis vi antager at vi kan finde penge til det, så nej.
                      Men hvis det sammen med andre signings resulterer i et forbrug som økonomien ikke kan bære (som under Kim Brink), så er det i sidste ende tåbeligt.
                      Jeg ved nu ikke; bryder mig stadig ikke om bruget af ordet "tåbelig". Tror f.eks ikke Dalsgaard ville "sprænge budgettet", så hvis vi snakker om den signing, så ville jeg ikke kalde det tåbeligt.

                      Det er jo hverken på Utaka eller Djemba-Djemba hylden, vel?

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Smider lige denne med Dalsgaard når han nu er hot i denne tråd

                        http://www.bold.dk/nyt/gaarde-dalsga...e-udlandsdroem

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Smider lige denne med Dalsgaard når han nu er hot i denne tråd

                          http://www.bold.dk/nyt/gaarde-dalsga...e-udlandsdroem
                          Han er kun "hot" i den forstand, at han kan bruges i en principiel diskussion. Hvis man har muligheden for at hente en god spiller - skal man så gøre alt for at finde ressourcerne og så ikke skule til den overordnede transferplan/hvor man i øvrigt synes at mangle forstærkninger?

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Jeg ved nu ikke; bryder mig stadig ikke om bruget af ordet "tåbelig". Tror f.eks ikke Dalsgaard ville "sprænge budgettet", så hvis vi snakker om den signing, så ville jeg ikke kalde det tåbeligt.
                            Jeg kender hverken Dalsgaard forventede løn eller vores budget, så det kan jeg ikke udtale mig om.
                            Vi skulle bare nødig derhen (igen), hvor vi har et overforbrug.
                            Men enig i, at Dalsgaards løn alene næppe ville vælte læsset.

                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Det er jo hverken på Utaka eller Djemba-Djemba hylden, vel?
                            Ved faktisk ikke hvad Utaka fik i løn da han blev signet (selvom det var andre tider dengang), men DD var nok på et helt andet niveau.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Lige præcis. :-) Men i modsætning til flere andre, så jeg accepterer jeg dette, som en uundgåelig del af den fodboldmæssige virkelighed, i stedet for at bitche over, at der er nogen, der altid vil være utilfredse...

                              Hvis vi hentede en stjernespiller til angrebet, som er over den hylde, vi normalt handler på - ville du så også mene, det var "tåbeligt", bare fordi vi har en spiller, der har scoret 3 mål i 2 kampe? Vel kun, hvis denne rent faktisk forpestede holdet og ikke præsterede?

                              MvH ChrisOB
                              Forudsat at vi ikke får skader, eller sælger nogen, så ja.

                              Jeg mener at det eneste der forhindrer os i at spille med om medaljer i år, er en alt for ringe defensiv. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det bedst afhjælpes rent taktisk ved at hente en stærk defensiv midt, eller en stærk central forsvarer, men det er en af de to ting. Og det er IMO en kæmpe mangel. Hvis vi så i stedet hentede en eller anden angriber for de ressourcer der er tilbage ville jeg finde det decideret tåbeligt - vi kan jo altså ikke spille med mere end 2 angribere af gangen.

                              Jeg mener at en sportsdirektørs fremmeste opgave, er at sikre balance i truppen, og det ville det ikke være at hente Dalsgaard eller fx Schwartz på bekostning af en defensiv forstærkning.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                                Forudsat at vi ikke får skader, eller sælger nogen, så ja.

                                Jeg mener at det eneste der forhindrer os i at spille med om medaljer i år, er en alt for ringe defensiv. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det bedst afhjælpes rent taktisk ved at hente en stærk defensiv midt, eller en stærk central forsvarer, men det er en af de to ting. Og det er IMO en kæmpe mangel. Hvis vi så i stedet hentede en eller anden angriber for de ressourcer der er tilbage ville jeg finde det decideret tåbeligt - vi kan jo altså ikke spille med mere end 2 angribere af gangen.

                                Jeg mener at en sportsdirektørs fremmeste opgave, er at sikre balance i truppen, og det ville det ikke være at hente Dalsgaard eller fx Schwartz på bekostning af en defensiv forstærkning.
                                En sportsdirektørs arbejde er ikke kun at sikre "balance" i truppen. Det er også at forstærke den. Og med den fokus, der rent faktisk har været på vores offensiv, så kunne Dalsgaard som offensiv højre back, der kan tilbagelægge rigtigt mange meter, da være en forstærkning af offensiven. Jeg er ikke overbevist om, at det ene udelukker det andet. Eller det skulle være tåbeligt at hente gode spillere.

                                Hvis vi skal gå ind i en diskussion om, hvad der skal til for at vi kan spille med om medaljer, så ville jeg da gå linen ud og påstå, at vi skal ha 2 nye centerforsvarere.

                                I første omgang er min ambition dog, at vi skal i den bedre halvdel af tabellen. Og dér tror jeg Henrik Dalsgaard, over en hel sæson, vil kunne hjælpe os bedre på vej, end Oliver Lund.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X