Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Nej, det er jeg ikke enig i.
    OB har i de sidste mange år altid haft nogle få der sørgede for at de kunne holde sig ude af nedrykning, men de her gode superligaspillere er der bare stort set ingen af nu og samtidig har i adskillige som simpelthen er nedrykningsspillere, derfor er I meget tæt på at rykke ned og ikke fordi OB på magisk vis "underpræsterer".

    Det er klart sådan jeg ser det, men jeg kan sagtens forstå at fans griber efter halmstrå.

    Det ville måske give et godt overblik for jer hvis I lavede en mere af de her.

    Hvem er top 3.
    Hvem er top 6.
    Hvem er top 10.
    Hvem er nedrykningsspiller.

    For mig at se har OB :

    0 i top 3.
    0-2 i top 6 (Myhra og El-Hajj, de er lidt på grænsen for mig).
    Resten er top 10 og nedrykningsspillere.

    Kan godt lave en mere præcis gennemgang, men jeg skal på arbejde inden længe og det er kun hvis I ønsker et syn på det fra en der ikke er fan, men dog efterhånden magter at vurdere det nogenlunde objektivt :).
    Jeg synes faktisk det er meget godt ramt. Men det er stadig meget svært for folk herinde at indse, at det er noget skrammel bjørnen har samlet sammen. Der er ikke tale om et kæmpe uforløst potentiale, det er dårlige spillere , de er ikke bedre end max 9-10 plads, og de kan sagtens rykke ned, det er ikke en kæmpe under præstation. Ja det er ufatteligt, at det faktisk er et top 6 budget, klubber som viborg, Silkeborg og Randers har langt bedre spillere for langt lavere budget, det må vække til eftertanke hos ledelsen, men gør det næppe

    Comment


      Selvom jeg generelt mener Slotsager er lidt overvurderet, så vil jeg nu stadig tage ham med som top-6, forholdsvis klart top-6, sammen med de to der nævnes. Men så er vi også ved at være der. Der er ikke meget at skrive hjem om.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Selvom jeg generelt mener Slotsager er lidt overvurderet, så vil jeg nu stadig tage ham med som top-6, forholdsvis klart top-6, sammen med de to der nævnes. Men så er vi også ved at være der. Der er ikke meget at skrive hjem om.
        Trybulls og Koehlers individuelle evner er vel også til Top 6, den ene spillede Champiinship og PL, den anden er i søgelys af Bundesligaen. Det skulle vel være nok for Top6 i Superligaen. At de viser ikke deres hele niveau skydes vel den dårlige trupsammensæting og den mentale tilstand holdet står i. Hvis selvtillid og tiltro bliver suget ud af en hel trup så trækker der selvfølgelig den individuelle kvalitet ned. Det er svært at bedømme spilleres individuelle evner i en situation som den vi står i med en negativ stime (i hvert fald på hjemmebanen siden mange måneder). For eks synes Owusu startede også meget lovende med Top6 potential men er faldet i niveau sammen med holdet.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Trybulls og Koehlers individuelle evner er vel også til Top 6, den ene spillede Champiinship og PL, den anden er i søgelys af Bundesligaen. Det skulle vel være nok for Top6 i Superligaen. At de viser ikke deres hele niveau skydes vel den dårlige trupsammensæting og den mentale tilstand holdet står i. Hvis selvtillid og tiltro bliver suget ud af en hel trup så trækker der selvfølgelig den individuelle kvalitet ned. Det er svært at bedømme spilleres individuelle evner i en situation som den vi står i med en negativ stime (i hvert fald på hjemmebanen siden mange måneder). For eks synes Owusu startede også meget lovende med Top6 potential men er faldet i niveau sammen med holdet.
          Helt enig, Andlox. Jeg synes, der er en del, som kunne være på fx både Silkeborgs og AGF's hold, men måske mangler så de tre top 3 spillere, som kan bære det igennem. Hvis vi har 4-5 spillere, som kunne spille top 6, 3-4 spillere som kan spille top 10, men resten er til 11-12 eller første division, så er vi altså på røven. Og lige nu er det dér vi er. Jeg tror, vi klarer den igen i år, men næste sæson, hvor vi igen skal spille nyt hold sammen, der kan det blive endnu sværere.
          Sorrig og glæde de vandre til hobe,
          lykke, ulykke de gange på rad,
          medgang og modgang hinanden tilråbe,
          solskin og skyer de følges og ad.
          Jorderigs guld
          er prægtig muld,
          Himlen er ene af salighed fuld.
          - Kingo, 1681

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

            Helt enig, Andlox. Jeg synes, der er en del, som kunne være på fx både Silkeborgs og AGF's hold, men måske mangler så de tre top 3 spillere, som kan bære det igennem. Hvis vi har 4-5 spillere, som kunne spille top 6, 3-4 spillere som kan spille top 10, men resten er til 11-12 eller første division, så er vi altså på røven. Og lige nu er det dér vi er. Jeg tror, vi klarer den igen i år, men næste sæson, hvor vi igen skal spille nyt hold sammen, der kan det blive endnu sværere.
            Pænt enig. Det afhænger så også af om BW og resten af ledelsen, har lært noget af denne sæson. Og er villige til at overbyde på kvalitet, for det kommer vi til. OB skal generelt være bedre til at caste spillere, så man undgår flere spillere som Mouritzen, Burey, mf. Jeg er ikke så skråsikker på, at vi undgår nedrykning denne sæson. Ej heller på at BW, kan ændre sin tilgang til jobbet.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

              Helt enig, Andlox. Jeg synes, der er en del, som kunne være på fx både Silkeborgs og AGF's hold, men måske mangler så de tre top 3 spillere, som kan bære det igennem. Hvis vi har 4-5 spillere, som kunne spille top 6, 3-4 spillere som kan spille top 10, men resten er til 11-12 eller første division, så er vi altså på røven. Og lige nu er det dér vi er. Jeg tror, vi klarer den igen i år, men næste sæson, hvor vi igen skal spille nyt hold sammen, der kan det blive endnu sværere.
              Håber også vi klarer det, men helt ærligt, er virkelig bange.

              ​​​Og så skal vi restarte holdet mental og i hensigt af trupsammensæting. Det går om at få de sidste år uden udvikling og fremskridt og en katastrofal hjemmebanestatistik ud af hoveder. Håber satme vi kommer til en hjemmebanesejr i de sidste hjemmekanpe, Hvad ville det betyde at slutte den hersæson uden én eneste succes på Odense stadion og muligvis starte næste sæsin med en negativopvelse ved første hjemmekamp....
              Og så venter der en kompliceret ombygning af truppen. Aktuelt har vi to dygtige hbs men ingen konkurrencedygtig vb. På kanterne ser der trist at ud med Charlie som gik i stå og Deedson som leverede i sidste efterår men viser et alt for lavt bundbiveau nu og der er ikke en gang konkurrence i truppen at presse de. Vores soil går helt alene gennem Ranm og sådan en afhængighed er bare forkert fordi man er alt for sårbart. Og den topangriber vi har brug for bliver helt sikker svært at finde - og dyrt. Og det er ja ikke kun den aktuelle trup som er dårlig samnensat, der kommer ja også flere tilbage fra lejeophold som blev sendt videre fordi de bare ikke kunne pynte. BW skal træde i karakter om at oprydde kaosset han skabte.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Trybulls og Koehlers individuelle evner er vel også til Top 6, den ene spillede Champiinship og PL, den anden er i søgelys af Bundesligaen. Det skulle vel være nok for Top6 i Superligaen. At de viser ikke deres hele niveau skydes vel den dårlige trupsammensæting og den mentale tilstand holdet står i. Hvis selvtillid og tiltro bliver suget ud af en hel trup så trækker der selvfølgelig den individuelle kvalitet ned. Det er svært at bedømme spilleres individuelle evner i en situation som den vi står i med en negativ stime (i hvert fald på hjemmebanen siden mange måneder). For eks synes Owusu startede også meget lovende med Top6 potential men er faldet i niveau sammen med holdet.
                Jeg er helt uenig. Hvad spillere tidligere har præsteret er totalt ligegyldigt nu. Det betyder heller intet at der måske har været interesse fra en Bundesliga klub, hvilken har jeg ikke set, måske et bundhold? hvilken rolle? Måske et latterligt lavt bud i et forsøg på at skaffe en billig trænings spiller. Så mener ikke de eksempler er argument for noget som helst, deres præstationer for OB har ganske enkelt ikke overbevist mig om, at de er andet end ganske middelmådige spillere i Superligaen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

                  Helt enig, Andlox. Jeg synes, der er en del, som kunne være på fx både Silkeborgs og AGF's hold, men måske mangler så de tre top 3 spillere, som kan bære det igennem. Hvis vi har 4-5 spillere, som kunne spille top 6, 3-4 spillere som kan spille top 10, men resten er til 11-12 eller første division, så er vi altså på røven. Og lige nu er det dér vi er. Jeg tror, vi klarer den igen i år, men næste sæson, hvor vi igen skal spille nyt hold sammen, der kan det blive endnu sværere.
                  Seriøst? En del simpelthen, wow, hvilke spillere er det så? Jeg byttede gerne hele Silkeborgs trup med vores.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Seriøst? En del simpelthen, wow, hvilke spillere er det så? Jeg byttede gerne hele Silkeborgs trup med vores.
                    Tja, jeg mener nu godt, at 4-5 spillere kan komme på de to hold, men selvfølgelig kun, hvis der er bedre spillere omkring dem til at holde niveauet højt nok. Men det er jo ikke til at vide, når vi ikke kommer til at se det ske ...
                    Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                    lykke, ulykke de gange på rad,
                    medgang og modgang hinanden tilråbe,
                    solskin og skyer de følges og ad.
                    Jorderigs guld
                    er prægtig muld,
                    Himlen er ene af salighed fuld.
                    - Kingo, 1681

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                      Seriøst? En del simpelthen, wow, hvilke spillere er det så? Jeg byttede gerne hele Silkeborgs trup med vores.
                      Ja det er så din måde at se tingene på. Det er ok. Men op med humøret, det er forår og det er jo bare fodbold.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                        Jeg er helt uenig. Hvad spillere tidligere har præsteret er totalt ligegyldigt nu. Det betyder heller intet at der måske har været interesse fra en Bundesliga klub, hvilken har jeg ikke set, måske et bundhold? hvilken rolle? Måske et latterligt lavt bud i et forsøg på at skaffe en billig trænings spiller. Så mener ikke de eksempler er argument for noget som helst, deres præstationer for OB har ganske enkelt ikke overbevist mig om, at de er andet end ganske middelmådige spillere i Superligaen.
                        Rygterne siger at det var HSV og Heidenheim som var interesseret at hente Koehler sidste år og at det var Heidenheim som prøvede det igen i januar men blev afvist af OB. Så de skal vel være meget interesseret i ham hvis de prøver det to gange. Og Heidenheim klarer det fint i Bundesligaen, et hold som blev opbygget roligt over flere år og ved hvad de vil. Koehler ville helt sikker passe ind der. Koehler og Trybull startede begge så stærkt i OB at der hurtigt kom spørgsmålet op hvor længe vi kunne holde de i klubben. Synes deres individuelle kvaliteter er utvivlsomt. Synes at det ikke udnyttes fuldstændig skyldes sytemer vi spillede: den to-mand-midtbane under Alm hvor holdet hang ikke tilsammen fordi den taktiske disciplin manglede og der var så meget plads mellem vores kæder at en to-mand-midtbane havde ingen chance at lukke den. Og Kroghs ide at bruge Rami centralt er fint men gik på bekostning af Trybull så én af vores bedste spiller måtte på bænken fordi vi satsede ikke på en trekant med alle tre på midtbanen.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Rygterne siger at det var HSV og Heidenheim som var interesseret at hente Koehler sidste år og at det var Heidenheim som prøvede det igen i januar men blev afvist af OB. Så de skal vel være meget interesseret i ham hvis de prøver det to gange. Og Heidenheim klarer det fint i Bundesligaen, et hold som blev opbygget roligt over flere år og ved hvad de vil. Koehler ville helt sikker passe ind der. Koehler og Trybull startede begge så stærkt i OB at der hurtigt kom spørgsmålet op hvor længe vi kunne holde de i klubben. Synes deres individuelle kvaliteter er utvivlsomt. Synes at det ikke udnyttes fuldstændig skyldes sytemer vi spillede: den to-mand-midtbane under Alm hvor holdet hang ikke tilsammen fordi den taktiske disciplin manglede og der var så meget plads mellem vores kæder at en to-mand-midtbane havde ingen chance at lukke den. Og Kroghs ide at bruge Rami centralt er fint men gik på bekostning af Trybull så én af vores bedste spiller måtte på bænken fordi vi satsede ikke på en trekant med alle tre på midtbanen.
                          Igen, alt den spekulation giver jeg virkelig intet for, synes ikke det er dokumentation for noget som helst. Det er bare tankespind. Hvad de præsterer på banen er virkelig imponerende, og har efter min mening hele tiden været det. Fair nok hvis du ser det anderledes, det er så din måde at vurdere tingene på jeg vurderede det anderledes. Tror ikke vi kommer længere i den debat.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                            Ja det er så din måde at se tingene på. Det er ok. Men op med humøret, det er forår og det er jo bare fodbold.
                            Det er realiteterne, men de er lidt svære at forstå i Odense

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

                              Tja, jeg mener nu godt, at 4-5 spillere kan komme på de to hold, men selvfølgelig kun, hvis der er bedre spillere omkring dem til at holde niveauet højt nok. Men det er jo ikke til at vide, når vi ikke kommer til at se det ske ...
                              Hvis vi havde så mange spillere, der kunne komme på agfs og Silkeborgs hold, altså pokalfinalisterne, lå vi ikke i akut nedrykningsfare. Længere er den ikke. Men det er da helt sindssygt som folk herinde fornægter realiteterne , fupmageren med skæg og seler har virkelig forført folket.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                                Hvis vi havde så mange spillere, der kunne komme på agfs og Silkeborgs hold, altså pokalfinalisterne, lå vi ikke i akut nedrykningsfare. Længere er den ikke. Men det er da helt sindssygt som folk herinde fornægter realiteterne , fupmageren med skæg og seler har virkelig forført folket.
                                altså det handler jo ligeså meget om spillerne er hentet til det rigtige system. Hvor mange spiller fra AGF ville gå ind på SIFs mandskab - eller FCN...

                                SÅ dårlige er vores spillere altså heller ikke. Men som hold fungere vi ikke - virker ikke til at man ved helt hvad man skal

                                Comment

                                Working...
                                X