Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Set udefra, selvklart. Men pointen er at den næste sportsdirektør (og den næste efter den) kommer til at sidde med Thorborg og OSEs tunge og klamme hånd på skulderen; hvilket de facto umuliggører enhver mulighed for fremskridt.

    Thorborg vil stadig ikke tillade trænere at sætte deres eget hold. Kommer der penge i kassen skal de udelukkende bruges som sorte tal på bundlinjen for en koncern. Han vil stadig blande sig i sportslige og kulturmæssige beslutninger. Trænere, agenter og spillere vil kigge på ledelsesstrukturen i OB og tænke om det er værd at kæmpe om autoriteten med en milliardær, der ikke aner en dyt om fodbold.

    Vi vil blot kunne tiltrække ragelse og lottokuponer.

    Så at BW ryger er sådan lidt; Hvis en mand med så megen erfaring og merit fra én af Skandinaviens største klubber ikke kan klare jobbet i OB, hvem kan så? Jeg ville ønske mit svar ville være andet end "ingen".

    Niels Thorborg og OSE er sygdommen. Ikke BW.

    MvH ChrisOB
    Det eneste, vi kan håbe på er, at en nedrykning trods alt er så hård på alle planer for klubben, at man måske endelig indser, at der nu skal radikalt andre boller på suppen oppefra. For 8.-10. pladser gør - i hvert fald for brand, spillerrekruttering og økonomi - trods alt knapt så naller som en regulær tur i Nordicbet-ligaen. Og jeg tvivler faktisk også på, at TB har købt ind på samme præmis, som BW gjorde.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Set udefra, selvklart. Men pointen er at den næste sportsdirektør (og den næste efter den) kommer til at sidde med Thorborg og OSEs tunge og klamme hånd på skulderen; hvilket de facto umuliggører enhver mulighed for fremskridt.

      Thorborg vil stadig ikke tillade trænere at sætte deres eget hold. Kommer der penge i kassen skal de udelukkende bruges som sorte tal på bundlinjen for en koncern. Han vil stadig blande sig i sportslige og kulturmæssige beslutninger. Trænere, agenter og spillere vil kigge på ledelsesstrukturen i OB og tænke om det er værd at kæmpe om autoriteten med en milliardær, der ikke aner en dyt om fodbold.

      Vi vil blot kunne tiltrække ragelse og lottokuponer.

      Så at BW ryger er sådan lidt; Hvis en mand med så megen erfaring og merit fra én af Skandinaviens største klubber ikke kan klare jobbet i OB, hvem kan så? Jeg ville ønske mit svar ville være andet end "ingen".

      Niels Thorborg og OSE er sygdommen. Ikke BW.

      MvH ChrisOB
      Det er vi da helt enig om. Det var også det jeg startede med at skrive. :)

      Comment


        Mange af BW's dispositioner har vist sig som dårlige over tid, men jeg køber ikke præmissen med at de har været indlysende dårlige da de blev taget. Vi har mange spillere der har fejlet, det vækker minder om noget man så for 13-14år siden. Mange af disse spillere kunne have været succes historier hvis andre ting i klubben var håndteret bedre. Hvis Alm var blevet skiftet rettidigt og var blevet skiftet med en træner profil der har spisdskompetancer og erfaringen med at få proffesionelle lejesvende motiveret. BW har nok levet ret godt op til hans jobspecifikation, dårligdommen ligger højere oppe og efter 15år med deroute, hvor ellers dygtige trænere ikke har fungeret, må det være kulturen skabt af ejerne der ultimativt er ansvarlig!
        Meget kunne have været anderledes med en anden personlighedstype på trænerbænken, en Bo Henriksen, David Nielsen, Glenn Riddersholm, men de har aldrig været reelle muligheder i klubben fordi de stiller ubehagelige sæørgsmål og krav til deres ledelse og klubejere og kræver en struktur der understøtter deres arbejde. Klubben har kun ansat "yes men" i en evighed, det duer ikke!

        Comment


          Og nu bliver det sgu så igen igen Troels Bech. Turde de ikke Nagel eller ville han ikke. Bjørn har set ud som om han vidste han skule væk i lang tid. Selvfølgelig. Han fik aben.

          Comment


            Så er gangsteren endelig væk. Det var fra -100 i flamboyance under Jesper Hansen til +100, men lige lidt hjalp det.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
              Så er gangsteren endelig væk. Det var fra -100 i flamboyance under Jesper Hansen til +100, men lige lidt hjalp det.
              Gangsteren

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                Og nu bliver det sgu så igen igen Troels Bech. Turde de ikke Nagel eller ville han ikke. Bjørn har set ud som om han vidste han skule væk i lang tid. Selvfølgelig. Han fik aben.
                Nagel stoppede vist som sportsdirektør/chef i Brann fordi han ikke var glad for "arbejdspresset" i den rolle. Så ikke utænkeligt, at han ikke har lyst.

                Og så var der jo allerede rygter om Troels Bech i november. Kunne godt tænkes det er en linje, der i en eller anden grad har været varm i lang tid.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Gangsteren
                  BW bliver beskyldt for relationer til et agent firma i sverige, der er styret af folk fra bandemiljøet. At kalde ham gangster er helt forkert, det er mig bekendt spillerne der vælger hvem der representere dem og der er ikke dokumenteret underlødig forretning, kun at man har valgt at skrive kontrakter med spillere som har godkendte agenter med dårlige omgangskreds.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

                    BW bliver beskyldt for relationer til et agent firma i sverige, der er styret af folk fra bandemiljøet. At kalde ham gangster er helt forkert, det er mig bekendt spillerne der vælger hvem der representere dem og der er ikke dokumenteret underlødig forretning, kun at man har valgt at skrive kontrakter med spillere som har godkendte agenter med dårlige omgangskreds.
                    ....men det var BW og AIK der indgik partnerskab med agentbureauet.... hvorefter AIK blev straffet for at betale dem penge de ikke måtte. Bla. meget andet lort.

                    Så selvom det er svært for nogle at acceptere eller simpelthen at forstå, så var det altså ikke helt fin i kanten det der foregik.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                      ....men det var BW og AIK der indgik partnerskab med agentbureauet.... hvorefter AIK blev straffet for at betale dem penge de ikke måtte. Bla. meget andet lort.

                      Så selvom det er svært for nogle at acceptere eller simpelthen at forstå, så var det altså ikke helt fin i kanten det der foregik.
                      Stop nu !

                      Agentfirmaet er spansk/argentisk baseret, ikke svensk. Én af deres svenske medarbejdere havde måske en tilkrytning til bandemiljøet, men det har da ikke noget at gøre med virksomheden. Så hvis en medarbejder i OB laver noget møg (ingen nævnt, ingen glemt...)... så er hele klubben en del af det

                      AIK fik en straf for at tage kontakt til en spiller under 15 år, ikke "gangsterkriminalitet".

                      Hvad var det "meget andet lort" ? ? ?

                      Stop nu den hetz mod BW, som aldrig har været anklaget eller dømt for noget.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Stop nu !

                        Agentfirmaet er spansk/argentisk baseret, ikke svensk. Én af deres svenske medarbejdere havde måske en tilkrytning til bandemiljøet, men det har da ikke noget at gøre med virksomheden. Så hvis en medarbejder i OB laver noget møg (ingen nævnt, ingen glemt...)... så er hele klubben en del af det

                        AIK fik en straf for at tage kontakt til en spiller under 15 år, ikke "gangsterkriminalitet".

                        Hvad var det "meget andet lort" ? ? ?

                        Stop nu den hetz mod BW, som aldrig har været anklaget eller dømt for noget.
                        Du kan da ikke bede mig stoppe, for så selv at fortsætte?! Så skulle du da i det mindste fortælle det rigtigt.

                        Nej, som du allerede er blevet forklaret meget tydeligt, så fik de en straf for at betale dem ulovlige penge. At betale ulovlige penge til en samarbejdspartner gør ikke en til gangster, men det er stadig ikke lovligt.

                        Det andet lort er du også blevet forklaret, ligesom du blev forklaret at journalisterne blev nomineret til den fornemmeste pris i Sverige for deres arbejde og opklaring... men som de så i din verden åbenbart blev for ingenting

                        Det er ikke hetz, det er en reaktion der fra min side kun kommer når nogle skriver noget forkert. Det kunne i jo bare lade være med, så var der fred og ro.

                        Jeg er helt med på du enten har valgt at se igennem fingre med hvad der skete, og hvad du er blevet forklaret, eller at du simpelthen ikke evner at forstå det, så måske du har ret, vi to burde nok bare stoppe her.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                          Du kan da ikke bede mig stoppe, for så selv at fortsætte?! Så skulle du da i det mindste fortælle det rigtigt.

                          Nej, som du allerede er blevet forklaret meget tydeligt, så fik de en straf for at betale dem ulovlige penge. At betale ulovlige penge til en samarbejdspartner gør ikke en til gangster, men det er stadig ikke lovligt.

                          Det andet lort er du også blevet forklaret, ligesom du blev forklaret at journalisterne blev nomineret til den fornemmeste pris i Sverige for deres arbejde og opklaring... men som de så i din verden åbenbart blev for ingenting

                          Det er ikke hetz, det er en reaktion der fra min side kun kommer når nogle skriver noget forkert. Det kunne i jo bare lade være med, så var der fred og ro.

                          Jeg er helt med på du enten har valgt at se igennem fingre med hvad der skete, og hvad du er blevet forklaret, eller at du simpelthen ikke evner at forstå det, så måske du har ret, vi to burde nok bare stoppe her.
                          Beklager meget, hvis jeg har overset dine indlæg / links

                          "Det andet lort er du også blevet forklaret, ligesom du blev forklaret at journalisterne blev nomineret til den fornemmeste pris i Sverige for deres arbejde og opklaring... men som de så i din verden åbenbart blev for ingenting "

                          Kan du henvise til dem ?

                          ... og igen, kan du henvise til anklageskrifterne mod BW ?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Beklager meget, hvis jeg har overset dine indlæg / links

                            "Det andet lort er du også blevet forklaret, ligesom du blev forklaret at journalisterne blev nomineret til den fornemmeste pris i Sverige for deres arbejde og opklaring... men som de så i din verden åbenbart blev for ingenting "

                            Kan du henvise til dem ?

                            ... og igen, kan du henvise til anklageskrifterne mod BW ?
                            Æææh, du er er med på vi havde den her snak sidst for bare 14 dage siden?

                            Som tidligere nævnt, så ser jeg ikke BW som kriminel eller gangster. Jeg reagerede på det der blev skrevet ved at supplere med facts. Det måtte jeg så åbenbart ikke, da det tilsyneladende er ophøjet til at være hetz.

                            Endvidere er sagen rigeligt belyst, senest i de danske medier.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              En sidste ting baseret på et par podcast, kommentarer herindefra med videre så sytes jeg egentlig at BW siger pænt farvel ved at gå ned til fansne i Viborg, vinke op og tage imod de frustrationer og tilråb der er uagtet at han (nok) har vidst at han var fyret.
                              Bevares, han har bragt OB hertil men han kunne også være listet ud af bagdøren.
                              Respekt for det.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                                Du kan da ikke bede mig stoppe, for så selv at fortsætte?! Så skulle du da i det mindste fortælle det rigtigt.

                                Nej, som du allerede er blevet forklaret meget tydeligt, så fik de en straf for at betale dem ulovlige penge. At betale ulovlige penge til en samarbejdspartner gør ikke en til gangster, men det er stadig ikke lovligt.

                                Det andet lort er du også blevet forklaret, ligesom du blev forklaret at journalisterne blev nomineret til den fornemmeste pris i Sverige for deres arbejde og opklaring... men som de så i din verden åbenbart blev for ingenting

                                Det er ikke hetz, det er en reaktion der fra min side kun kommer når nogle skriver noget forkert. Det kunne i jo bare lade være med, så var der fred og ro.

                                Jeg er helt med på du enten har valgt at se igennem fingre med hvad der skete, og hvad du er blevet forklaret, eller at du simpelthen ikke evner at forstå det, så måske du har ret, vi to burde nok bare stoppe her.
                                Lige en opsamling på den såkaldte gangster-sag omkring AIK og BW:
                                Björn Wesström er ikke direkte beskyldt for specifikke ulovligheder, men hans navn er blevet nævnt i forbindelse med en række kontroversielle og potentielt ulovlige aktiviteter relateret til hans tid som sportsdirektør og administrerende direktør i AIK Stockholm. Her er de centrale punkter:
                                1. Mystiske Fakturaer: Under en narkotika-razzia blev der fundet mystiske fakturaer på en spillerhandel, som Björn Wesström måtte svare på spørgsmål om. Disse fakturaer har rejst spørgsmål om økonomiske uregelmæssigheder og potentielle ulovlige transaktioner.
                                2. Samarbejde med Universal Twenty Two: AIK Stockholm indgik et samarbejde med agentvirksomheden Universal Twenty Two i 2017, mens Wesström var sportsdirektør. Universal Twenty Two er blevet beskyldt for at have tætte forbindelser til kriminelle bander i Sverige. Specifikt er Jadama Masireh, Head of Scouting i Universal Twenty Two, blevet anklaget for at modtage penge fra kriminelle bander og for at have en magtfuld position i AIK.
                                3. Økonomiske Fordele til Agenter: Der er påstande om, at agentvirksomheden Universal Twenty Two tjente et tocifret millionbeløb på salget af Alexander Isak fra AIK til Borussia Dortmund i 2017. En del af disse penge skulle angiveligt være gået til agenter med forbindelser til kriminelle miljøer.
                                4. Forbindelser til Kriminelle Bander: Der er beskyldninger om, at AIK Stockholm, under Wesströms ledelse, havde tætte forbindelser til kriminelle bander gennem samarbejdet med Universal Twenty Two. Dette inkluderer påstande om, at unge AIK-spillere blev lokket med dyre gaver som dyre ure.
                                Selvom Wesström ikke er direkte anklaget for ulovligheder, er hans involvering i disse aktiviteter og hans ledende rolle i AIK Stockholm under samarbejdet med Universal Twenty Two blevet stærkt kritiseret og har ført til omfattende mediedækning og spekulationer om hans ansvar​

                                Comment

                                Working...
                                X