Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Troels kunne godt være en mulighed.

    Hvis Horsens ikke lige havde ansat Esben Hansen som sportsdirektør, så havde han også været en oplagt mulighed.
    Esben Hansen? hvad skulle gøre ham til en god sportsdirektør?

    Og Troels Bech - ikke igen vel

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      Esben Hansen? hvad skulle gøre ham til en god sportsdirektør?

      Og Troels Bech - ikke igen vel
      Nok mest Esben H's OB-relation. Kender ikke rigtig til hans meritter i sønderjyske.

      Jeg var ikke imponeret over Troels i Bif. Han levede af zornigers netværk fra Tyskland.

      Hans Jørgen Haysen gjorde det vel også ok i Sønderjyske inden han blev headhuntet til Agf og kom til at pille på en dame, eller hvad det var.

      Men tanken om en todelt sammensætning med sportsdirektør og Head of scouting til at rekruttere spillere og definere strategi tiltaler mig.

      Hvad med en større rolle til Tonny H.? Eller ville det være for stort et tab for akademiet.?

      Comment


        OB hentede Troels Bech i Silkeborg, hvor han havde stor succes og blev nævnt som mulig ny landstræner. Blev købt fri af OB for at spille tikki takka med groft sagt knoldesparkere. Igen passede trup og spillestil ikke sammen.
        Ikke mindst i sin tid i Silkeborg viste Bech sigat være en god træner. Men som sportsdirektør er jeg ikke helt overbevist.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

          Man skulle tro, at du var politiker.
          Hahaha... touche

          Nej, det er ikke nemt at finde dokumentation, da ingen agenter udleverer den offentligt (jeg har dog spurgt to).

          Men det har specielt tidligere været det rene Eldorado for agenterne, der tjente både på klubberne og spillerne i de samme handler, hvor de ofte kunne score 20% eller mere.
          Eksempel på en transferfri spiller (1 års kontrakt):
          150.000 månedsløn
          180.000 andel til agent (månedsløn)
          200.000 klub til agent
          = 21%
          Eksempel på en transferfri spiller (6 måneders kontrakt):
          300.000 månedsløn
          180.000 andel til agent (månedsløn)
          300.000 klub til agent
          = 27%

          Ja, agenten kan måske få 20% af den sælgende klub, hvis den er klar til at fyre ”stjernen” afsted, men ikke har nogle købere eller ikke formoder at forhandle med alle. Derfor ser man nogle gange at spillere ender nogen lidt uventede/sjove steder, som sikkert er det bedste rent økonomisk for klubben/agenten, men ikke altid bedst for spilleren.
          Ved en større handel, hvor agenten er ”motiveret” (får 20% i stedet for 10%) til at presse prisen op fra 60.000.000 til 80.000.000 tjener klubben stadigvæk godt på salget.
          Håber mine forklaringer giver mening

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Troels kunne godt være en mulighed.

            Hvis Horsens ikke lige havde ansat Esben Hansen som sportsdirektør, så havde han også været en oplagt mulighed.
            Tror ikke Troels er interesseret, da han har stor succes med sine podcasts og ledelsesakademi.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

              Nok mest Esben H's OB-relation. Kender ikke rigtig til hans meritter i sønderjyske.

              Jeg var ikke imponeret over Troels i Bif. Han levede af zornigers netværk fra Tyskland.

              Hans Jørgen Haysen gjorde det vel også ok i Sønderjyske inden han blev headhuntet til Agf og kom til at pille på en dame, eller hvad det var.

              Men tanken om en todelt sammensætning med sportsdirektør og Head of scouting til at rekruttere spillere og definere strategi tiltaler mig.

              Hvad med en større rolle til Tonny H.? Eller ville det være for stort et tab for akademiet.?
              Er det ikke det vi har i dag med BW og Nagel ?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Hahaha... touche

                Nej, det er ikke nemt at finde dokumentation, da ingen agenter udleverer den offentligt (jeg har dog spurgt to).

                Men det har specielt tidligere været det rene Eldorado for agenterne, der tjente både på klubberne og spillerne i de samme handler, hvor de ofte kunne score 20% eller mere.
                Eksempel på en transferfri spiller (1 års kontrakt):
                150.000 månedsløn
                180.000 andel til agent (månedsløn)
                200.000 klub til agent
                = 21%
                Eksempel på en transferfri spiller (6 måneders kontrakt):
                300.000 månedsløn
                180.000 andel til agent (månedsløn)
                300.000 klub til agent
                = 27%

                Ja, agenten kan måske få 20% af den sælgende klub, hvis den er klar til at fyre ”stjernen” afsted, men ikke har nogle købere eller ikke formoder at forhandle med alle. Derfor ser man nogle gange at spillere ender nogen lidt uventede/sjove steder, som sikkert er det bedste rent økonomisk for klubben/agenten, men ikke altid bedst for spilleren.
                Ved en større handel, hvor agenten er ”motiveret” (får 20% i stedet for 10%) til at presse prisen op fra 60.000.000 til 80.000.000 tjener klubben stadigvæk godt på salget.
                Håber mine forklaringer giver mening
                https://www.dahllaw.dk/nyheder/1144/...aar-de-ud-paa/
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Er det ikke det vi har i dag med BW og Nagel ?
                  og det er derfor jeg et eller andet sted havde håbet man kunne fortsætte med dette setup. At der kom lidt mere fodboldfagligt med og modspil til BW.

                  Tænker også hele situationen omkring Alm der ikke ville blande sig kun har gjort det værre. Han begyndte jo at sige lidt fra til allersidst - men havde han nu udøvet en smule modstand hvem ved - måske BW så havde strammet lidt op.

                  Uanset, det løb er nok kørt. Hvis det passer man allerede overvejede at sige farvel til BW i vinters, så har forårets spil næppe gjort noget for at ændre på det.


                  Comment


                    Ja, det er korrekt, men vi talte om de gamle regler (bl.a. da BW var sportsdirektør i AIK)

                    Comment


                      Kim Brink som egenrådig manager med fast budget, een psykolog og to assistenter, akademiet fortsætter uændret. Fyr resten!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Er det ikke det vi har i dag med BW og Nagel ?
                        Jo netop. Det har vi fået efter Nagels ansættelse. Fortsæt gerne med det.
                        i starten virkede det som om det var, in Bjørn we trust, uanset hvad. Dårlig beslutning, i bagklogskab.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fcalamorgenkvalme Se indlæg
                          Kim Brink som egenrådig manager med fast budget, een psykolog og to assistenter, akademiet fortsætter uændret. Fyr resten!
                          Den er fristende, men KB har været for længe væk fra scenen.

                          Men jeg er enig i din pointe: vi skal have nærhed og simpelhed. Alt det modsatte af tingenes tilstand nu.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Den er fristende, men KB har været for længe væk fra scenen.

                            Men jeg er enig i din pointe: vi skal have nærhed og simpelhed. Alt det modsatte af tingenes tilstand nu.
                            Hvad laver Kim Brink i vore dage?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Den er fristende, men KB har været for længe væk fra scenen.

                              Men jeg er enig i din pointe: vi skal have nærhed og simpelhed. Alt det modsatte af tingenes tilstand nu.
                              http://www.kbmanagement.dk

                              ved så ikke hvor aktivt det er ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Hahaha... touche

                                Nej, det er ikke nemt at finde dokumentation, da ingen agenter udleverer den offentligt (jeg har dog spurgt to).

                                Men det har specielt tidligere været det rene Eldorado for agenterne, der tjente både på klubberne og spillerne i de samme handler, hvor de ofte kunne score 20% eller mere.
                                Eksempel på en transferfri spiller (1 års kontrakt):
                                150.000 månedsløn
                                180.000 andel til agent (månedsløn)
                                200.000 klub til agent
                                = 21%
                                Eksempel på en transferfri spiller (6 måneders kontrakt):
                                300.000 månedsløn
                                180.000 andel til agent (månedsløn)
                                300.000 klub til agent
                                = 27%

                                Ja, agenten kan måske få 20% af den sælgende klub, hvis den er klar til at fyre ”stjernen” afsted, men ikke har nogle købere eller ikke formoder at forhandle med alle. Derfor ser man nogle gange at spillere ender nogen lidt uventede/sjove steder, som sikkert er det bedste rent økonomisk for klubben/agenten, men ikke altid bedst for spilleren.
                                Ved en større handel, hvor agenten er ”motiveret” (får 20% i stedet for 10%) til at presse prisen op fra 60.000.000 til 80.000.000 tjener klubben stadigvæk godt på salget.
                                Håber mine forklaringer giver mening
                                Den giver i hvert fald så meget mening, at jeg er med på sådan Ca. hvordan agenterne tjener deres penge. Så store procenter er bare ikke normalt, men lad den ligge der.

                                Hvor om alting er, så fik agenten dog mere end hvad han skulle, i givne sag, og AIK blev da også straffet... men så er vi tilbage ved starten og AIK og BWs suspekte ageren.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X