Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-FCM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    BW siger at AA`s job ikke er til diskussion

    https://fyens.dk/artikel/ob-direktør...til-diskussion

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      BW siger at AA`s job ikke er til diskussion

      https://fyens.dk/artikel/ob-direktør...til-diskussion
      Jeg synes heller ikke at man skal fyre Alm, det får man ikke en bedre trup af.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        BW siger at AA`s job ikke er til diskussion

        https://fyens.dk/artikel/ob-direktør...til-diskussion
        Det skal han jo sige...

        "- Hans job er ikke til diskussion lige nu?

        - Nej."

        "Lige nu" er allerede over, så teknisk set kan det jo godt være det nu i dette øjeblik

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          BW siger at AA`s job ikke er til diskussion

          https://fyens.dk/artikel/ob-direktør...til-diskussion
          Når en sportsdirektør har behov for at sige sådan, plejer det at være fordi trænerens position er yderst truet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            BW siger at AA`s job ikke er til diskussion

            https://fyens.dk/artikel/ob-direktør...til-diskussion
            Indtil videre har jeg aldrig hørt en sportschef sige “Ja, vi overvejer kraftigt hans ansættelse og en fyring kan ikke udelukkes”

            Han siger vel det han er tvunget til at sige. Alternativet havde været “ingen kommentarer”.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Jeg synes heller ikke at man skal fyre Alm, det får man ikke en bedre trup af.
              Men man kan hyre en træner der kan få mere ud af truppen, som den er.
              Det fulde potentiale og den maksimale energi i truppen kommer ikke til syne på banen lige nu, det er vel det en træners job til syvende og sidst er at få forløst.

              Se hvad Bo Henriksen fik ud af Horsens trup i sin tid….

              Comment


                Oprindeligt indsendt af albani Se indlæg

                Men man kan hyre en træner der kan få mere ud af truppen, som den er.
                Det fulde potentiale og den maksimale energi i truppen kommer ikke til syne på banen lige nu, det er vel det en træners job til syvende og sidst er at få forløst.

                Se hvad Bo Henriksen fik ud af Horsens trup i sin tid….
                Det er den forkerte vej og gå. Det er derfor vi står med den trup vi står med, det er alle de skift. ØMan skal holde fast i den plan man har lagt, man skal bare bakke den op med de investeringer der skal til. Kontinuitet er godt, medmindre man har tænkt sig at være kontinuerlig dårlig.

                Jeg kunne ikke være mere ligeglad med ild i øjnene og lyn ud af ørene og hvad der ellers er af buzzwords. Der mangler kvalitets fodboldspillere.

                ​​Vi skal hente en ny målmand ind, jeg er vild med HC men der er for mange fejl, han skal ned og have en sæson på et lavere niveau, så må han komme tilbage om et år.

                Vi skal have hentet en ny centralforsvarer ind. Igen jeg vil sindsygt gerne have at KL kunne lykkedes og har tidligere argumenteret for at han kunne være førstereserve, det har han bare ikke niveauet til.

                Der skal hentes to midtbanespiller ind, en flowspiller der kan ligge inde ved siden af Tverskov og en spiller til bredden eventuelt en transitions spiller.

                Det er det mest presserende i forhold til truppen som den ser ud lige nu.

                Det er den centrale akse på holdet der skal styrkes.
                ​​​​​

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                  Når en sportsdirektør har behov for at sige sådan, plejer det at være fordi trænerens position er yderst truet.
                  Enig, naturligvis bliver trænerens arbejde evalueret løbende og med hele sidste sæson i baghovedet og alle de målsætninger der konstant fejlede (top 6) og blev revideret (nr 7 og pokaltitel). Jeg er meget splittet fordi vi jo har skiftet træner så mange gange uden effekt, da de virkelige problemer ligger andre steder i vores organisation/ledelse.
                  Når det så er sagt, så kunne jeg virkelig godt tænke mig på et tidspunkt at se Bo Henriksen som OB træner og jeg kunne også godt tænke mig at se OB’s superligahold spille med en taktik og attitude som ligger mere op af det som vi ser på vores akademihold (kompakthed, power, effektive på omstillinger osv,
                  ..). VI ER OB.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                    Enig, naturligvis bliver trænerens arbejde evalueret løbende og med hele sidste sæson i baghovedet og alle de målsætninger der konstant fejlede (top 6) og blev revideret (nr 7 og pokaltitel). Jeg er meget splittet fordi vi jo har skiftet træner så mange gange uden effekt, da de virkelige problemer ligger andre steder i vores organisation/ledelse.
                    Når det så er sagt, så kunne jeg virkelig godt tænke mig på et tidspunkt at se Bo Henriksen som OB træner og jeg kunne også godt tænke mig at se OB’s superligahold spille med en taktik og attitude som ligger mere op af det som vi ser på vores akademihold (kompakthed, power, effektive på omstillinger osv,
                    ..). VI ER OB.
                    Men man har jo netop valgt at spille med så mange offensive spillere for at få plads til akademispillerne. Derudover, udfra de kampe jeg har streamet, ligger vi ikke langt fra den spillestil på førsteholdet og på akademiet, som folk gør det til. Indadvendte kanter etc.

                    Forskellen er at akademispillerne er bedre i forhold til deres modstandere end vi er på vores førstehold. Især centralt. Jeg vil faktisk sige at det der fungerer i første halvleg er at vi formår og holde bedre på bolden end vi gjorde i Randers.

                    Der er masser af power i OBs førstehold det er det hold der vandt flest dueller sidste sæson.

                    Det er kvaliteten i vores spillertrup der ikke er høj nok.

                    ​​​​​​

                    ​​​​​​

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                      Det er den forkerte vej og gå. Det er derfor vi står med den trup vi står med, det er alle de skift. ØMan skal holde fast i den plan man har lagt, man skal bare bakke den op med de investeringer der skal til. Kontinuitet er godt, medmindre man har tænkt sig at være kontinuerlig dårlig.

                      Jeg kunne ikke være mere ligeglad med ild i øjnene og lyn ud af ørene og hvad der ellers er af buzzwords. Der mangler kvalitets fodboldspillere.

                      ​​Vi skal hente en ny målmand ind, jeg er vild med HC men der er for mange fejl, han skal ned og have en sæson på et lavere niveau, så må han komme tilbage om et år.

                      Vi skal have hentet en ny centralforsvarer ind. Igen jeg vil sindsygt gerne have at KL kunne lykkedes og har tidligere argumenteret for at han kunne være førstereserve, det har han bare ikke niveauet til.

                      Der skal hentes to midtbanespiller ind, en flowspiller der kan ligge inde ved siden af Tverskov og en spiller til bredden eventuelt en transitions spiller.

                      Det er det mest presserende i forhold til truppen som den ser ud lige nu.

                      Det er den centrale akse på holdet der skal styrkes.
                      ​​​​​
                      Jeg synes oprigtigt du har mange gode pointer og er helt på linje med dig omkring at det er forkert at fyre Alm, fordi det bare er som at trykke genstart for at rette op på en computer der mangler ram og cpu.

                      Men ude i fodboldvirkeligheden melder der sig lynhurtigt et råbekor der vil se hoveder rulle, når klubben underpræsterer så fælt som det er tilfældet lige nu. Hvis ikke ledelsen holder hovedet meget koldt, så ender det her med en fyring snart.

                      Som jeg skrev tidligere i tråden, så er jeg heller ikke tilhænger af at man fyrer Alm nu. Jeg mener fortsat at man har to valg. Sænk ambitionerne til overlevelse i ligaen eller tilfør flere midler til at nå de nuværende ambitioner om top 6.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Ú
                        Men man har jo netop valgt at spille med så mange offensive spillere for at få plads til akademispillerne. Derudover, udfra de kampe jeg har streamet, ligger vi ikke langt fra den spillestil på førsteholdet og på akademiet, som folk gør det til. Indadvendte kanter etc.

                        Forskellen er at akademispillerne er bedre i forhold til deres modstandere end vi er på vores førstehold. Især centralt. Jeg vil faktisk sige at det der fungerer i første halvleg er at vi formår og holde bedre på bolden end vi gjorde i Randers.

                        Der er masser af power i OBs førstehold det er det hold der vandt flest dueller sidste sæson.

                        Det er kvaliteten i vores spillertrup der ikke er høj nok.

                        ​​​​​​

                        ​​​​​​
                        Vi er helt enige mht kvaliteten af spillertruppen, men så kan man jo også godt så tvivl om, om vores spillestil er læst og modstanderne dermed for let kan straffe os på vores mangler både hos enkeltspillere og på vores taktik.

                        Comment


                          Der er meget jeg ikke forstår, i vores nuværende situation. BW har vel selv sagt ja, til at arbejde under det budget der er. Han må da så også vide qua sin enorme erfaring, at de indkøb der er foretaget forslår som en skrædder i helvede, i forhold til at højne niveauet.
                          Endelig har han jo før arbejdet tæt sammen med Alm, og kender mandens fodboldfilosofi, og ønske om spillere.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            Jeg synes, vi så med Ove P, at en anden træner kan være i stand til at stoppe en blødning og få point på kontoen. I fcm var sølv, Europa og pokal ikke nok, da deres data sagde, det gik den forkerte vej. Jeg gad godt at se, hvad samme data siger om Alm, men så avancerede er vi nok desværre ikke. Men da han siden sin ankomst har præsteret et latterligt lavt pointgennemsnit, har han vist, han ikke evner at få det bedste ud af truppen, og vi bør prøve en ny. Han har haft lang tid efterhånden uden nogen som helst fremgang, vi er nødt til at prøve noget andet nu. Der var så mange ting galt med vores spil i går..

                            Hvor er det bare synd for HC, det må være forfærdeligt for sådan et ungt menneske at møde den syndflod af mishagsytringer fra tribunen i går. Det er under al kritik af OB, at de ikke kan se, han ikke er klar/god nok men alligevel vælger at satse på ham. Men her er vi, og den eneste reserve er Mandé, som jeg ser som endnu ringere, men vi er nødt til at give HC en breather nu.


                            Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                              Jeg synes oprigtigt du har mange gode pointer og er helt på linje med dig omkring at det er forkert at fyre Alm, fordi det bare er som at trykke genstart for at rette op på en computer der mangler ram og cpu.

                              Men ude i fodboldvirkeligheden melder der sig lynhurtigt et råbekor der vil se hoveder rulle, når klubben underpræsterer så fælt som det er tilfældet lige nu. Hvis ikke ledelsen holder hovedet meget koldt, så ender det her med en fyring snart.

                              Som jeg skrev tidligere i tråden, så er jeg heller ikke tilhænger af at man fyrer Alm nu. Jeg mener fortsat at man har to valg. Sænk ambitionerne til overlevelse i ligaen eller tilfør flere midler til at nå de nuværende ambitioner om top 6.
                              Meget enig, det er også derfor jeg skriver det, fordi det handler også om at man retter kritikken de rigtige steder hen og det er ganske enkelt niveauet på flere centrale spillere som ikke er højt nok, ihvertfald ikke bundniveauet.

                              HC er tydeligvis et målmandstalent der kan hive nogle fantastiske redninger op, men han laver for mange fejl og de koster, jeg kunne virkelig godt tænke mig at han spillede en sæson på et lavere niveau, Norge - Sverige agtigt og så vendte retur, fordi jeg tror på at han nok skal blive en god målmand, men han har heller ikke selv godt af at få de oplevelser han fik igår, det er ikke godt for hans udvikling og det er bestemt heller ikke godt for OB.

                              Og det går faktisk igen for flere af
                              ​​akademispillerne vi hiver op som spiller de defensive positioner, de kommer ud på for dybt vand. Rent offensivt kan vi godt få spillere som Breum, Frø, Fenger, Charly etc. Ind på holdet, men defensivt, Østrøm, Vestergaard, Kheemdee, HC og Brems etc. der fungerer det ikke rigtigt og der bør man nok som tommelfingerregel beregne at de har godt af en sæson voksenfodbold på et lavere niveau inden man prøver dem af på superliga niveau, en spiller som Tarik ville nok også have haft godt af en udlejning, fordi han skal ind og spille så centralt. Den eneste i nyere tid der er kommet op og er slået igennem er OC, som var et plus 20 mill salg.

                              Det er et stort spring fra U-19 til superliga, du skal altså op og spille imod folk i periferien af det brasilianske og det danske landshold, det har de ikke helt niveauet til og det er også fair nok. Max Meyer der spillede i ligaen sidste år har spillet på det tyske landshold. Jeg synes vi har et problem der. Jeg er bange for at der også lidt er et problem med at man har haft meget succes på akademiet og så ser man måske ikke hvor langt det spring i virkeligheden er og det gør ikke noget godt for de der unge spillere at man beder dem om at gøre noget de ikke kan, endnu.

                              Kasper Larsen spiller ikke godt nok til at spille i superligaen (og jeg ville så gerne have at han gjorde det, men det går ikke) og det gør meget ved vores spil, fordi det er svært for BP og komme ind i et makkerskab hvor hans makker ikke spiller godt nok og det gør også noget for en ung spiller som Nico der skal ligge til højre for ham, det fungerer ikke, det fungerer så ringe at det ikke engang kan være reservekonstellation.

                              Det er det samme med Okosun han har ikke niveau til at spille så centralt i banen. Kig på AGF der henter MEM ind til at spille der eller FCN der henter Bidstrup, det er jo en verden til forskel. Det går udover de spillere der skal spille positionerne ved siden af.

                              Folk var lidt efter Tverskov i går, men det handler også om hvem han spiller ved siden af, bag sig har han Kasper Larsen, til venstre Okosun og så har han Nico på højreback, plus det i høj grad er ham der skal holde tempoet i kampen, det er meget han skal løbe og være opmærksom på. Det samme skete for JJ sidste år, så forsvinder de lidt ud af kampene når man står og ser på dem.

                              ​​​​​Man skal ikke sænke sine ambitioner, fordi OB er naturligt en top 3-4 klub i DK, Fyn er fodbold land og Odense er landets tredjestørste by. Du kan trække 15.000 mennesker til en udebanekamp, efter at have spillet som en pose nødder i 10 år.

                              ​​​​​​Man skal bakke sine udmeldinger op med de investeringer der skal til. Det kan ikke nytte noget at man hele tiden sænker sine ambitioner, så er du et elevatorhold om 10 år der drømmer om en dag at etablere sig i superligaen.

                              Man skal hente en målmand ind. Man har brug for en ny stopper der som minimum kan konkurrere med Mihajlo og BP og så skal man styrke sig centralt i banen.
                              ​​​​
                              Der er ikke noget af det der, der rigtigt ligger på Alms bord.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af albani Se indlæg

                                Men man kan hyre en træner der kan få mere ud af truppen, som den er.
                                Det fulde potentiale og den maksimale energi i truppen kommer ikke til syne på banen lige nu, det er vel det en træners job til syvende og sidst er at få forløst.

                                Se hvad Bo Henriksen fik ud af Horsens trup i sin tid….
                                Hvis vi ansætter Bo, er er vi 100% lykkedes med at gå fra FCK-Light til Horsens-Look-alike
                                Last edited by Magge; 30-07-2022, 18:29.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X