Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-FCM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Det kendetegner vel bare et kriseramt hold. Vi laver først en stor fejl, kæmper os tilbage i 1. halveg og er jo også det bedste hold på banen i begyndelsen af 2. Halveg. 10 sekunder før Isaksen scorer til 2-1 løber Kadrii et rigtig godt dybdeløb, hvor Sander spiller den for sent og starter kontraen så vi kommer bagud igen. Herfra knækket vi, fordi vi mister troen på os selv. Troen på sig selv fordufter i hele holdet når vi laver så frygteligt mange fejl især defensivt. Det sætter sig i holdet, for i virkeligheden er vi jo helt på lige fod med både Randers og fcm i mere end en halveg. Vi spiller ikke prangende fodbold, men vi er helt med og får lavet mål. Det er bare tydeligt der også er en frygt og usikkerhed i holdet, hver gang vi fanges i selv de mindste omstillinger. Vi er så ustruktureret i vores tilbageløb uden blik for, hvor vores rum og mand. Den usikkerhed tror jeg ikke på Alm får rodet bod på. Han står blot og ser sofistikeret ned på miseren på bænken. Det er hans stil og fred være med det, men som vi sejler rundt lige nu, hvor ingen tager ansvaret inde på banen, så har vi brug for en indpisker på sidelinjen.
    Ret enig. Problemet er at ikke "kun" er kvalitet som mangler, det er især indsats og udtryk. At løbe og slås for hinanden. Tænk kun om Isaksen. Den lille diva som gerne kommer ned små grimme frispark men falder selv dramatisk ved den mindste berøring, eller helt uden. Han eftersparker til Tverskov i 45.. Set fra stadion var det langt mere efterspark ud af frustration end taktisk frispark om at stoppe en kontra (Tverskov havde napped bolden fra han to eller tre gange før helt cool), så man skal endda diskuter om rødt kort. At dommeren viser sig som uduelig det er én ting, men er der ikke en voksen til stede på banen som straffer ham? Hvad med "rør-min-kammerat-men-det-koster-og-vi-betaler-kontant"-mentaliteten? Hva' med at straffe film med at "efterlevere"? Hvor er den fysiske udtryk? Hvor slås de for hinanden? Hvor pusher de hinanden? Hvor mange gule kort får vi for at slå indimellem og sætter et tegn at det koster at spille mod OB?
    Mangel af kvalitet kan kompenseres (til mindst delvis) med indsats, indstilling og holdånd. Men ser ikke at det sker.
    Har overvejet flere gange træningen i Ådalen under Alm Og selvom det til dels var afsluttræning før kampdagen hvor man ikke slider holdet så skal sige at er overrasket hvor lav intensiteten og træningsmængden er. Det er alt meget hyggeligt der men tror de ville ikke overstå 15 minutter træning under Felix Magath. Til mindst ikke uden at der rykker ind en flok ambulancer på parkeringspladsen i Ådalen...
    ​​
    ​​​​​​



    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


      Jeg ved godt, at det bestemt ikke vil være et populært valg, men mangler vi ikke en som Glen R i den her situation ?
      Faktisk hellere ham, end Bo H
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Faktisk hellere ham, end Bo H
        Kan holde ud meget, men ved ikke om orker det med pinlige Glen op sidelinjen...
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Kan holde ud meget, men ved ikke om orker det med pinlige Glen op sidelinjen...
          Nej det er næsten som at skulle vælge om man vil have trukket neglen af venstre storetå, eller af den højre.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Drachmann var/er en jævn spiller uden rygrad.
            Tverskov er en habil spiller på den centrale midt, og han har ikke niveau til at kompensere for at vi kan lade Okosun være i start 11’eren. Ari Skulason var en fin vb, men en ringe cm. Du har ret, vi kører i rene gentagelser, uden at tage ved lære.
            Jeg vil så mene, at Drachmann netop havde rygrad og spillede på den, synes jeg, bedst fungerende centrale midtbane, vi har haft de sidste 11 år. Hans problem var de evindelige skader.

            Som vi har set ud i 6 kampe nu (jeg tager træningskampene med) har været en total defensiv falliterklæring. Vi snakker 3 mål per kamp lukket ind. Sådan så vi, trods alt, ikke ud under JM og med Drachmann på holdet, vil jeg mene.

            Det værste ved det her er, at Alm sandsynligvis bruger den samme taktiske opstilling næste gang og ender bare med at rykke rundt på de samme middelmådige brikker i stedet for at sadle helt og aldeles om.

            Det bliver Skjelvik og Kasper Larsen i center forsvar næste gang. Okosun og Tverskov som to, øh, "defensive bolværker" der aldrig kommer med i feltet. Det bliver Bashkim som enlig angriber i ordets skrappeste forstand. Det bliver Mickelson og Joel King. Det bliver Svendsen og muligvis Mucolli og Breum som nye indslag.

            Intet reelt forsøg på at vende udviklingen. Bare mere af det samme, som enhver idiot kan se ikke fungerer.

            Frøkjær vil, naturligvis, ikke pege enkelte holdkammerater ud, og siger i et interview at de forsvarer sammen som et hold. Hvilket, i sig selv, er ganske morsomt, når indtrykket egentligt er, at de slet ikke forsvarer sammen som et hold.

            Men jeg vil godt påpege enkeltspillerne, igår der begik fejlene, for det er de samme som begik dem i sidste sæson: Bernat, Kasper Larsen, Skjelvik, Mickelson, Okosun. Sammen med rystende usikre Tverskov og Paulsen. Skræmte. Ansvarsfraliggende. Forvirrede. Apatiske. Bernat og Skjelvik ved det første mål. Mickelson ved det andet mål, der simpelthen bare stopper op og lader sin mand løbe i dybden, hvorefter han peger fingre af Kasper Larsen. Skjelvik og venstre forsvarsside, der simpelthen efterlader ligaens bedste venstre fod med masser af plads til at svinge øksen.

            Okosun der lader sig fange oppe midt på banen ved det fjerde mål, hvorefter Kasper Larsen giver et stilstudie i hvordan man på én og samme tid hverken dækker af for skud eller afleveringer i dybden. Hvem i himlens navn har lært ham at forsvare på dén måde?

            Og slutteligt hele det bakkende forsvar der lader spillere nærmest spadsere ind mod vores felt så de har tid til at vælge et sted at sætte den ind.

            Og det vil blot gentage sig når/hvis vi stiller med de samme spillere og så forvente man får et andet resultat.

            Vi kan sagtens ende med at få endnu en snitter mod AGF.

            Fordi de samme spillere får ikke lige pludseligt et stabilt niveau. Nej. De skal udskiftes. Og sendes bort.

            Hvis ikke ud fra et rent sportsligt synspunkt, så ud fra det synspunkt at man nu hellere vil se de urutinerede begå fejl end at se de "rutinerede" kage rundt som om de aldrig har dækket op på højere niveau end serie 1.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Jeg må indrømme at jeg synes vi som fans skal stille større krav til eventuel ny træner, end de andre klubbers aflagte trænere. Bliver helt træt af at tænke på David, Bo eller Glen i OB. Nej tak.

              Jeg så egentlig hellere at såfremt Alm skal ud, så gør man et seriøst rekrutteringsforsøg og afdækker markedet for den helt rette kandidat. Og så lad Hjortebjerg være overgangsløsning indtil den rette er fundet. Han har pro licens og vil helt sikkert fungere lige så godt som nogen af ligaens gamle travere. Vi har af mange omgange set at trænere der har haft succes i andre SL klubber ikke kan overføre det til OB.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Nej det er næsten som at skulle vælge om man vil have trukket neglen af venstre storetå, eller af den højre.


                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
                  Jeg må indrømme at jeg synes vi som fans skal stille større krav til eventuel ny træner, end de andre klubbers aflagte trænere. Bliver helt træt af at tænke på David, Bo eller Glen i OB. Nej tak.

                  Jeg så egentlig hellere at såfremt Alm skal ud, så gør man et seriøst rekrutteringsforsøg og afdækker markedet for den helt rette kandidat. Og så lad Hjortebjerg være overgangsløsning indtil den rette er fundet. Han har pro licens og vil helt sikkert fungere lige så godt som nogen af ligaens gamle travere. Vi har af mange omgange set at trænere der har haft succes i andre SL klubber ikke kan overføre det til OB.
                  Men var Alm ikke netop et produkt af et seriøst rekrutteringsforsøg?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Drachmann var/er en jævn spiller uden rygrad.
                    Tverskov er en habil spiller på den centrale midt, og han har ikke niveau til at kompensere for at vi kan lade Okosun være i start 11’eren. Ari Skulason var en fin vb, men en ringe cm. Du har ret, vi kører i rene gentagelser, uden at tage ved lære.
                    Jeg synes faktisk han kompenserer for en del.

                    ​​​​​​Som jeg husker det var udmeldingen at man skulle have akademispillere i truppen fordi der så var mulighed for at hente spillere ind fra en højere hylde til startelveren?
                    ​​​​​
                    ​Vi kører i kompensering hele tiden, vi spiller en indadvendt højrekant hele sidste år der ikke kan score mål med sit venstreben. Vi spiller en targetspiller på den centrale midt, fordi vi ikke vil ud og hente en reel central midt. Og sådan fortsætter det bare.

                    Samtidigt med det så vi gerne spille med mange offensive folk på banen, det går jo ikke. Det er jo et gaffatape hold.

                    Hvad ligger vi på budgetmæssigt? 8-10 største?

                    Så kan du godt hente Bo H ind og spille med 10 i eget felt. Så skal man også bare acceptere at ud meldingen er at vi skal være glade for at spille i superligaen og der vil ikke blive investeret i truppen, fordi du kan sgu nok godt overleve i ligaen på et minimalt budget på Horsens bold, lige indtil du også dér får en dårlig sæson.
                    ​​​​​​
                    Du skal ind og ihvertfald fordoble OBs budget bare for at indfri vores egne i forvejen pinligt lave ambitioner om en top seks klub i landets tredje største by, med en halv million i opland. En fordobling er måske i virkeligheden ikke engang nok.

                    Du kan med det budget vi har nu have en ungdomsafdeling der ligger 4-5 i landet, men du er ikke i nærheden af det på Superliga plan.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                      Men var Alm ikke netop et produkt af et seriøst rekrutteringsforsøg?
                      Jo, men før BW kom til. Jeg mener Alm er en del af den arv BW fik med fra MH og direktionen i OB. Jeg har tiltro til at BW vil kunne pege på en bedre træner end Allan Gaarde gjorde som ekstern. Og hvis de havde bedt BW om at udpege en ny træner efter JM blev fyret, så tvivler jeg på vi overhovedet havde overvejet Alm.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                        Jo, men før BW kom til. Jeg mener Alm er en del af den arv BW fik med fra MH og direktionen i OB. Jeg har tiltro til at BW vil kunne pege på en bedre træner end Allan Gaarde gjorde som ekstern. Og hvis de havde bedt BW om at udpege en ny træner efter JM blev fyret, så tvivler jeg på vi overhovedet havde overvejet Alm.
                        Hvor kommer den tiltro fra? Som jeg ser det har BW præsteret end langt dårlige transfervindue end fx MH.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Hvor kommer den tiltro fra? Som jeg ser det har BW præsteret end langt dårlige transfervindue end fx MH.
                          Hvis vi adskiller rekruttering og spillerkøb, så synes jeg han har præsteret rigtig solidt på rekrutteringen og omorganiseringen af klubben. Det var de rigtige folk han skilte sig af med og de nye folk han har fået ind er bedre end deres forgængere. Den organisation han er ved at bygge op er langt bedre gearet til driften af en professionel fodboldklub. Og han har indtil videre kun været her siden januar. Det er ikke fordi der har været stille på den front efter hans ankomst.

                          Hans transfers er en direkte afspejling af de midler han har tilgængelige og målt på det beskedne budget, så er det for tidligt endnu at vurdere om han har præsteret godt eller skidt med de nyeste spillere der er kommet til.

                          Comment


                            Jeg er altså heller ikke ubetinget BW fan, jeg synes jeg hørte i går at manden var på ferie? Ferie? Du står med en trup der ikke er i nærheden af at være klar til at indfri, sine egne pinligt lave ambitioner og som har fejlet i 10 år, som er håbløst underfinansieret og ar været det i en årrække. Du er lige trådt til, jeg tror du skal udskyde din ferie.

                            I øvrigt er der jo også en grund til at man smutter fra en af Sveriges største klubber til ovenstående: https://www.aftonbladet.se/sportblad...id-knarkrazzia

                            ​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                              Jeg er altså heller ikke ubetinget BW fan, jeg synes jeg hørte i går at manden var på ferie? Ferie? Du står med en trup der ikke er i nærheden af at være klar til at indfri, sine egne pinligt lave ambitioner og som har fejlet i 10 år, som er håbløst underfinansieret og ar været det i en årrække. Du er lige trådt til, jeg tror du skal udskyde din ferie.

                              I øvrigt er der jo også en grund til at man smutter fra en af Sveriges største klubber til ovenstående: https://www.aftonbladet.se/sportblad...id-knarkrazzia

                              ​​​​​
                              Jeg så ham tidligere på ugen i Ådalen mener jeg. Og han var da på stadion igår

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                                Hvis vi adskiller rekruttering og spillerkøb, så synes jeg han har præsteret rigtig solidt på rekrutteringen og omorganiseringen af klubben. Det var de rigtige folk han skilte sig af med og de nye folk han har fået ind er bedre end deres forgængere. Den organisation han er ved at bygge op er langt bedre gearet til driften af en professionel fodboldklub. Og han har indtil videre kun været her siden januar. Det er ikke fordi der har været stille på den front efter hans ankomst.

                                Hans transfers er en direkte afspejling af de midler han har tilgængelige og målt på det beskedne budget, så er det for tidligt endnu at vurdere om han har præsteret godt eller skidt med de nyeste spillere der er kommet til.
                                Lige nøjagtigt. Og netop dette faktum glemmer folk altid i diskussionen omkring BW.

                                Comment

                                Working...
                                X