Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Måske samme hold igen og igen men man kan jo se indad og kigge på hvorfor et hold som RFC er der og VIF for den sags skyld ..
    Når nu FCM glipper hvorfor er det så ikke OB der har taget pladsen ..
    Og havde OB nu vundet mod AGF så var man kommet med og det havde nok ikke været så slemt ..
    Det er strukturen, jeg angriber. Det er røvsygt med 12 hold og det her rædderlig bræk i to. Det er en joke af en struktur.

    16 hold, en kamp ude og hjemme. TV-aftale med DR.

    Så lever jeg med at vi er et kronisk submidterhold ;).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Det er strukturen, jeg angriber. Det er røvsygt med 12 hold og det her rædderlig bræk i to. Det er en joke af en struktur.

      16 hold, en kamp ude og hjemme. TV-aftale med DR.

      Så lever jeg med at vi er et kronisk submidterhold ;).
      Og en markant forhøjelse af licencen

      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Det er strukturen, jeg angriber. Det er røvsygt med 12 hold og det her rædderlig bræk i to. Det er en joke af en struktur.

        16 hold, en kamp ude og hjemme. TV-aftale med DR.

        Så lever jeg med at vi er et kronisk submidterhold ;).
        Sjovt hvor uenig man kan være. Jeg kan ikke huske at superligaen har været ligeså spændende som den er nu. Jeg har ikke haft ligeså meget lyst til at se kampe blandt de andre hold i ligaen ligeså meget som jeg har nu. Ligaen har ikke været tættere i den tid jeg har fulgt med (skal dog siges at jeg så heller ikke er den ældste). Desuden tror jeg også det er den sundeste model for ligaen overordnet set. Man kan ikke komme afsted med at sløse det væk, og bare køre i samme grå spor, for så rykker man altså ned. Man kan ikke længere bare se sig fri fra nedrykning efter x antal runder, også er resten af sæsonen bare ligegyldig. Tror den nuværende model kommer til at skubbe os til at være mere konkurrencedygtige i de europæiske ligaer. Det er jo desuden også i perioden hvor vi har kørt den nye model, at tilskuertallet er steget betragteligt

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det er strukturen, jeg angriber. Det er røvsygt med 12 hold og det her rædderlig bræk i to. Det er en joke af en struktur.

          16 hold, en kamp ude og hjemme. TV-aftale med DR.

          Så lever jeg med at vi er et kronisk submidterhold ;).
          TV udbyder er for mig ligegyldig, jeg skal helst se kampene på stadion.
          Men enig i at strukturen er skrækkelig.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

            Sjovt hvor uenig man kan være. Jeg kan ikke huske at superligaen har været ligeså spændende som den er nu. Jeg har ikke haft ligeså meget lyst til at se kampe blandt de andre hold i ligaen ligeså meget som jeg har nu. Ligaen har ikke været tættere i den tid jeg har fulgt med (skal dog siges at jeg så heller ikke er den ældste). Desuden tror jeg også det er den sundeste model for ligaen overordnet set. Man kan ikke komme afsted med at sløse det væk, og bare køre i samme grå spor, for så rykker man altså ned. Man kan ikke længere bare se sig fri fra nedrykning efter x antal runder, også er resten af sæsonen bare ligegyldig. Tror den nuværende model kommer til at skubbe os til at være mere konkurrencedygtige i de europæiske ligaer. Det er jo desuden også i perioden hvor vi har kørt den nye model, at tilskuertallet er steget betragteligt
            Hvad er spændingen i de sidste 10 kampe for OB? Vi kommer ikke i nedrykningsfare og vi kommer ikke til at spille med om 7 pladsen. Så vores sæson er for så vidt slut. Selvfølgelig kan vi matematisk nå både nedrykning og 7. plads, men det kommer bare ikke til at ske i realiteten. Så har vi Randers der heller ikke kan nå meget, de ender nok på den flotte 6. plads. Havde der været 16 hold, så havde nok ikke ændret det store.

            Der ville dog være den mulighed at flere talenter fik spille tid på et højeree niveau simplethen fordi der er flere samlet superliga minutter i en sæson.

            Forstår heller ikke den ide med der skal være spænding i alle kampe. Der er fandme ikke spænding i alle kampe i PL, Serie A eller Bundesligaen.

            Så saml kampene om søndagen med 1 kamp der ligger forskydt. De kommer jo ikke markant flere seer ved at sprede det ud, da de fleste alligevel kun ser den ene kamp der betyder noget.

            Man spreder sit produkt ud så tyndt at det mister charme og tiltrækningskraft. Bedste eksempel er dette er CL, EL, EM og VM der slet ikke har samme charme tidligere
            Last edited by Elvic; 22-03-2023, 12:52.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

              Hvad er spændingen i de sidste 10 kampe for OB? Vi kommer ikke i nedrykningsfare og vi kommer ikke til at spille med om 7 pladsen. Så vores sæson er for så vidt slut. Selvfølgelig kan vi matematisk nå både nedrykning og 7. plads, men det kommer bare ikke til at ske i realiteten. Så har vi Randers der heller ikke kan nå meget, de ender nok på den flotte 6. plads. Havde der været 16 hold, så havde nok ikke ændret det store.

              Der ville dog være den mulighed at flere talenter fik spille tid på et højeree niveau simplethen fordi der er flere samlet superliga minutter i en sæson.

              Forstår heller ikke den ide med der skal være spænding i alle kampe. Der er fandme ikke spænding i alle kampe i PL, Serie A eller Bundesligaen.

              Så saml kampene om søndagen med 1 kamp der ligger forskydt. De kommer jo ikke markant flere seer ved at sprede det ud, da de fleste alligevel kun ser den ene kamp der betyder noget.

              Man spreder sit produkt ud så tyndt at det mister charme og tiltrækningskraft. Bedste eksempel er dette er CL, EL, EM og VM der slet ikke har samme charme tidligere
              Synes nu stadig der kan være spænding om den 7. Plads. SIF og fcm er kommet nærmest ligeså skævt fra start i foråret som OB, så at de bare tromler over os vil jeg ikke være så sikker på. Det handler om hvem af os der finder melodien. Det kan sagtens ske en af holdene løber fra os, men der er ikke noget i de kampe jeg har set I foråret, der taler for de er markant bedre end OB. Særligt ikke fcm jeg vil mene er i dyb dyb krise. Det kan ganske givet gå hen og blive ren hat og briller med en midlertidig cheftræner og udsigt til en revolution i truppen til sommer.

              Comment


                Jeg må indrømme at jeg heller ikke er meget(slet ikke faktisk) for den nuværende struktur, men jeg føler heller ikke at de næstkommende 10 kampe er ligegyldige... Slet ikke faktisk.
                Så længe vi har mulighed for at nå den 7 plads, skal vi da gå efter den, uanset hvor latterligt det end er at man reelt kan opnå en europa-plads ved at ende som nr. 7.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

                  Hvad er spændingen i de sidste 10 kampe for OB? Vi kommer ikke i nedrykningsfare og vi kommer ikke til at spille med om 7 pladsen. Så vores sæson er for så vidt slut. Selvfølgelig kan vi matematisk nå både nedrykning og 7. plads, men det kommer bare ikke til at ske i realiteten. Så har vi Randers der heller ikke kan nå meget, de ender nok på den flotte 6. plads. Havde der været 16 hold, så havde nok ikke ændret det store.

                  Der ville dog være den mulighed at flere talenter fik spille tid på et højeree niveau simplethen fordi der er flere samlet superliga minutter i en sæson.

                  Forstår heller ikke den ide med der skal være spænding i alle kampe. Der er fandme ikke spænding i alle kampe i PL, Serie A eller Bundesligaen.

                  Så saml kampene om søndagen med 1 kamp der ligger forskydt. De kommer jo ikke markant flere seer ved at sprede det ud, da de fleste alligevel kun ser den ene kamp der betyder noget.

                  Man spreder sit produkt ud så tyndt at det mister charme og tiltrækningskraft. Bedste eksempel er dette er CL, EL, EM og VM der slet ikke har samme charme tidligere
                  Hvordan kan du seriøst mene at 30 kampe giver flere superliga minutter end 32 kampe gør?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                    Hvordan kan du seriøst mene at 30 kampe giver flere superliga minutter end 32 kampe gør?
                    12x32x90 = 34.560 min
                    16x30x90 = 43.200 min

                    simpel matematik

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

                      12x32x90 = 34.560 min
                      16x30x90 = 43.200 min

                      simpel matematik
                      Det du regner ud der er jo for alle holdene - men det kræver jo at nogle af holdene så vil spille med talenter, eller i hvert fald supplere med talenter.
                      For OBs hold vil spille tiden ikke stige, den vil falde med 180 minutter ligesom den vil for alle andre klubber i superligaen. Så det vil ikke give mere tid til nogle af vores talenter, nok tvært imod.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Det er strukturen, jeg angriber. Det er røvsygt med 12 hold og det her rædderlig bræk i to. Det er en joke af en struktur.

                        16 hold, en kamp ude og hjemme. TV-aftale med DR.

                        Så lever jeg med at vi er et kronisk submidterhold ;).
                        100% enig!
                        Flere hold i den øverste række, vil også skabe mere bred interesse ... og opdelingen er lort!

                        Alle de største lande kører en helt straight liga, hvorfor helvede ikke følge dem?
                        16-18 hold, det er der niveau til og selv i de store ligaer får de nederste altså klø og så giver en større liga bedre mulighed for at eksperimentere=bedre talentudvikling!
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                          Det du regner ud der er jo for alle holdene - men det kræver jo at nogle af holdene så vil spille med talenter, eller i hvert fald supplere med talenter.
                          For OBs hold vil spille tiden ikke stige, den vil falde med 180 minutter ligesom den vil for alle andre klubber i superligaen. Så det vil ikke give mere tid til nogle af vores talenter, nok tvært imod.
                          Jeg sagde aldrig det omkring OBs talenter, jeg kiggede på strukturen og fodbold som helhed for Danmark. Da der er flere minutter så vil der nok være plads til flere talenter (dette er min antagelse). Risicien for at rykke ned er mindre derfor kan flere klubber være villig til at bruge talenter i stedet for meningsløse udlændige.

                          Så du har ret OB får ikke flere minutter, men meget uenig i det ikke mulighed for at bruge talenter.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Det er strukturen, jeg angriber. Det er røvsygt med 12 hold og det her rædderlig bræk i to. Det er en joke af en struktur.

                            16 hold, en kamp ude og hjemme. TV-aftale med DR.

                            Så lever jeg med at vi er et kronisk submidterhold ;).
                            Helt enig. Tænker at hold som Esbjerg, SE og Vejle er superliga klubber i de forkerte ligaer. De har stadion, og organisation til det.
                            Hvis man ser på de “små” klubber der har været oppe, Hobro, Vendsyssel, Helsingør, så har de jo alle fået opgraderet på faciliteter, netop pga. at de har været oppe. Jeg tænker at der ville komme flere hold op, som kunne få et skub i den rigtige retning, ved at komme op, uagtet at de ryger ned igen. Der er mange er mange fine klubber der så kunne fylde op i 1. Og 2. Div, og så sløjfe 3. Div.

                            Comment


                              Thomasberg til FCM ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Thomasberg til FCM ..
                                Desværre etcdrømmematch. Han finder sig ikke i de krukker på heden. Han kan om nogen få styr på mentaliteten
                                i truppen. Jeg tror det bliver godt - for dem

                                Comment

                                Working...
                                X