Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er det ikke lidt mærkeligt at vi ikke er på træningslejr? Kan se at flere at de store klubber gør det selvom der er sommer og græsset er grønt. Syntes det er underligt

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Er det ikke lidt mærkeligt at vi ikke er på træningslejr? Kan se at flere at de store klubber gør det selvom der er sommer og græsset er grønt. Syntes det er underligt
      Er vi en stor klub?...
      Spøg til side, jeg synes også det er underligt, plejer vi ikke det hver sommer start, før corona. Men klubben mangler vel penge.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Er det ikke lidt mærkeligt at vi ikke er på træningslejr? Kan se at flere at de store klubber gør det selvom der er sommer og græsset er grønt. Syntes det er underligt
        Uden overhovedet at vide det, så havde vi jo en del på landsholds tjeneste, plus lang sæson med pokalfinale.
        Det kunne jo være man har spurgt truppen om de gerne vil på træningslejr eller være i Odense med familierne?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

          Uden overhovedet at vide det, så havde vi jo en del på landsholds tjeneste, plus lang sæson med pokalfinale.
          Det kunne jo være man har spurgt truppen om de gerne vil på træningslejr eller være i Odense med familierne?
          FCM tager afsted. De havde også landsholdsspillere og pokalfinale.
          Man kunne jo også bare tage en uge i Nyborg hvor man er koncentreret sammen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

            Er vi en stor klub?...
            Spøg til side, jeg synes også det er underligt, plejer vi ikke det hver sommer start, før corona. Men klubben mangler vel penge.
            Touché

            Vildt hvis vi kan mangle penge når vi pt har skåret en del lønkroner væk og ikke brugt en krone på transfers. Der imod har vi pt et transferoverskud på 8-9 mill.
            Det er nok på ledelsesgange og staben at lønkronerne bliver spenderet pt

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

              Er vi en stor klub?...
              Spøg til side, jeg synes også det er underligt, plejer vi ikke det hver sommer start, før corona. Men klubben mangler vel penge.
              De har ikke råd. Niels har fået nye gardiner og træsko

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                FCM tager afsted. De havde også landsholdsspillere og pokalfinale.
                Man kunne jo også bare tage en uge i Nyborg hvor man er koncentreret sammen
                Det kunne man sagtens.

                Silkeborg har været på træningslejr i Tønder og spillet mod regionalliga hold fra Tyskland der var på træningsophold i Skærbæk nord for Tønder samt St. Pauli på Tønders Stadion.
                Sad og snakkede med Nikolaj Larsen under deres kamp mod regionalliga holdet. En utrolig sympatisk fyr som gerne tog sig tid til at snakke med min søn og jeg. Helenius sad ved siden af ham og havde mere travlt med at finde ud af hvem de forskellige tyske spillere lignede :P.

                Comment


                  Ayo Simon Okosun blev pokalfighter i pokalfinalen, og den titel kan han nu godt være stolt over. Han ser frem mod den nye sæson, og forventningerne om et meget stille transfervindue for ham personligt.

                  Okosun kan endelig glæde sig over fighterpokalen og se frem mod den nye sæson - OBstruktion

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    Ayo Simon Okosun blev pokalfighter i pokalfinalen, og den titel kan han nu godt være stolt over. Han ser frem mod den nye sæson, og forventningerne om et meget stille transfervindue for ham personligt.

                    Okosun kan endelig glæde sig over fighterpokalen og se frem mod den nye sæson - OBstruktion
                    Okosun skal ingen steder. Han er helt klart en af dem der ser mest fit og driftssikker ud her i opstarten.

                    Efter at have overværet lidt af træningen idag må vi bare konstatere at vi ikke kunne spille 11 mod 11 hvis der ikke var 4-5 akademi spillere med. Rigtig mange der bøvler med småting. Selv Charly måtte trække sig idag med et opstrammet lår.
                    Så vi skal ikke have flere ud før der kommer nogen ind

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Okosun skal ingen steder. Han er helt klart en af dem der ser mest fit og driftssikker ud her i opstarten.

                      Efter at have overværet lidt af træningen idag må vi bare konstatere at vi ikke kunne spille 11 mod 11 hvis der ikke var 4-5 akademi spillere med. Rigtig mange der bøvler med småting. Selv Charly måtte trække sig idag med et opstrammet lår.
                      Så vi skal ikke have flere ud før der kommer nogen ind
                      Helt enig. Okosun var forårets positive overraskelse og hvis han fortsætter på den måde så er det beroligende at vi har med ham og Aron to fysisk stærke midtbanespiller som ved at slås.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Helt enig. Okosun var forårets positive overraskelse og hvis han fortsætter på den måde så er det beroligende at vi har med ham og Aron to fysisk stærke midtbanespiller som ved at slås.
                        Ja. Aron er også stille og roligt ved at finde topformen. Han knokler virkelig for det dernede hver dag. Jeg gætter dog på at han starter ude i den første kamp hvis Tverskov er klar. Han trænede kun 80% igår og jeg så ham slet ikke idag. Kom dog først kl 11. Men tror bare de doserer ham. Samme med Kløve

                        Comment


                          Lidt opsummering fra FS

                          https://fyens.dk/artikel/alm-nærmer-...-til-spilletid

                          Comment


                            Jeg har siddet og kigget lidt på, hvem OB skal møde i de første 7 runder af sæsonen, og har også et bud på, hvordan det vil gå. Så kan man altid slagte mig bagefter. Til orientering, så havde vi i sidste sæson under 1 point i gennemsnit efter grundspillet.
                            Fire hjemmekampe og tre udekampe er der tale om. Mit bud på, hvor mange point får er:
                            OB- FCN 1 eller tre point
                            RFC – OB 0 eller 1 point
                            OB – FCM 0 eller 1 point
                            OB – AGF 1 point
                            BIF – OB 0 point
                            OB – ACH 1 eller 3 point
                            SIF – OB 0 eller 1 point
                            Samlet set betyder det, at vi minimum vil få 3 point, maksimalt 10 point.
                            I de sidste 10 år, har OB 5 gange haft point nok til at ligge i top-6 efter 7 runder (jeg har ikke taget højde for målscore). Kun en gang er det så lykkedes os at ligge i top-6 når grundspillet var færdigt.
                            Samtidig viser tallene, at 43 ud af de 60 hold, der efter 7 runder lå i top-6, også sluttede i top-6. Det skal hertil bemærkes, at f.eks. FCK er et af de hold, der flere gange ikke er i top-6 efter 7 runder. De henter så ind senere.
                            Hvad vil jeg så sige med det? Jo, det gælder om, at man er klar fra start. Og i en turnering, hvor der kun er 22 runder, er der ikke plads til at komme langt bagefter, hvis man skal kunne indhente det senere.
                            Sæson Kamp Point nr. 6 Point nr. 7 Point OB Videre fra top-6
                            2021/22 7 10 8 7 5/6
                            2020/21 7 11 11 10 4/6
                            2019/20 7 10 9 10 5/6
                            2018/19 7 11 9 5 4/6
                            2017/18 7 9 9 9 4/6
                            2016/17 7 10 8 7 3/6
                            2015/16 7 10 10 10 6/6
                            2014/15 7 10 8 5 5/6
                            2013/14 7 10 9 10 3/6
                            2012/13 7 10 8 13 4/6
                            Gennemsnit 7 10,1 8,9 8,6 4,3

                            Comment


                              Jeg gætter på at vi har en 7-9p efter de første 7 runder. Paulsen kunne godt være en faktor for om det bliver lidt mere eller lidt mindre. Håber inderligt at han stabilisere det hele og Ivan snart kommer stærkt tilbage

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                                Jeg har siddet og kigget lidt på, hvem OB skal møde i de første 7 runder af sæsonen, og har også et bud på, hvordan det vil gå. Så kan man altid slagte mig bagefter. Til orientering, så havde vi i sidste sæson under 1 point i gennemsnit efter grundspillet.
                                Fire hjemmekampe og tre udekampe er der tale om. Mit bud på, hvor mange point får er:
                                OB- FCN 1 eller tre point
                                RFC – OB 0 eller 1 point
                                OB – FCM 0 eller 1 point
                                OB – AGF 1 point
                                BIF – OB 0 point
                                OB – ACH 1 eller 3 point
                                SIF – OB 0 eller 1 point
                                Samlet set betyder det, at vi minimum vil få 3 point, maksimalt 10 point.
                                I de sidste 10 år, har OB 5 gange haft point nok til at ligge i top-6 efter 7 runder (jeg har ikke taget højde for målscore). Kun en gang er det så lykkedes os at ligge i top-6 når grundspillet var færdigt.
                                Samtidig viser tallene, at 43 ud af de 60 hold, der efter 7 runder lå i top-6, også sluttede i top-6. Det skal hertil bemærkes, at f.eks. FCK er et af de hold, der flere gange ikke er i top-6 efter 7 runder. De henter så ind senere.
                                Hvad vil jeg så sige med det? Jo, det gælder om, at man er klar fra start. Og i en turnering, hvor der kun er 22 runder, er der ikke plads til at komme langt bagefter, hvis man skal kunne indhente det senere.
                                Sæson Kamp Point nr. 6 Point nr. 7 Point OB Videre fra top-6
                                2021/22 7 10 8 7 5/6
                                2020/21 7 11 11 10 4/6
                                2019/20 7 10 9 10 5/6
                                2018/19 7 11 9 5 4/6
                                2017/18 7 9 9 9 4/6
                                2016/17 7 10 8 7 3/6
                                2015/16 7 10 10 10 6/6
                                2014/15 7 10 8 5 5/6
                                2013/14 7 10 9 10 3/6
                                2012/13 7 10 8 13 4/6
                                Gennemsnit 7 10,1 8,9 8,6 4,3
                                Vi SKAL have minimum 12 point i de kampe! Så er jeg ligeglad med, hvem de kommer imod.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X