Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg skal ikke udtale mig om JBs faglighed. Jeg synes, at nogle tilfælde har været håndteret sært. Konkret tænker jeg på AT og Frøs skader i lysken. De kom alt for hurtigt tilbage. Det er ikke en direkte kritik af JB - men af hele den sundhedsfaglige stab.

    Interessant er det, at nærmest hele setup’et omkring Alm nu er ændret eller er ved at blive det. BW har i høj grad sat sit eget hold, og så må han jo også stå helt og holdent på mål for deres bedrifter eller manglen på samme.
    Jeg tror det faktum at han har været her i 5 år gør at JBs arbejde har levet op til det niveau der kræves af ham. Jeg tror også at han har truffet beslutningen selv, og når han gør det så kort inde i en opstartsfase kan det næsten kun være fordi der sket noget hvor JB har følt sig tilsidesat og er blevet "sat udenfor døren" på områder der har været hans område. Det er pi...ærgerligt at det sker nu med så forholdsvis kort varsel. JB er trods alt den der fra staben omkring holdet der har været der længst.

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Ryan måske til Lyngby

      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ed-sl-oprykker

      Comment


        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

        Jeg forstår slet ikke hvordan man kan frikende den ansvarlige fysiske træner for det hav af skader der har plaget OB. Og Jo, der har i perioder været tale om et regulært hav af skader. Jeg har hørt om flere spillere i førsteholds truppen, blandt andet direkte fra en spiller som jeg havde fornøjelsen af at lære lidt at kende privat, der har været meget frustrede med Janus Blond. Både i forhold til hans kompetencer og i forhold til hans person. Fint at du har et crush på manden, og nej, jeg aner personligt ikke meget om fysisk træning, men jeg har hørt rigeligt fra direkte implicerede til at have en mening om manden, selv uden at skele til det faktum at vi har haft abnormt mange skader.

        “Det tager lang tid at implementere en hårdere linje rent fysisk. Man har en sammensat spillertrup, der er trænet på én bestemt måde, og når man så pludselig skruer op for det, skal man vurdere, hvor hurtigt, man kan gøre det. Det har jeg også lært noget om, for da vi kom tilbage fra corona-nedlukning, fik vi mange skader. Der var jeg med til at skrue op. Vi puttede stor belastning på og øgede niveauet markant. Det var der nogen, der bukkede under for, og hver skade gjorde ondt på mig. Jeg stod på mål for meget, men jeg kiggede også på de tal, som de spillere, der klarede det, præsterede i kampen. De tal, vi havde fysisk der, er de bedste i min tid i klubben. Dem der kom igennem nåleøjet, løftede deres fysiske niveau, men der var for mange, der ikke kom igennem, og det var noget rigtig møg. Det har vi lært af nu, og vi har inddelt vores spillere ud fra, hvem der kan tåle hvad. Nogle spillere kan træne meget. Nogle er en mellemgruppe, som vi skal vurdere på dagen. Og en tredje gruppe spillere består af spillere, hvor der skal tages hensyn og have nogle andre programmer.”"

        Ovenstående er fra Janus selv.. Så jo, mange af de skader havde noget med Janus at gøre. Selvfølgelig har der været uheldige freak-skader som Blond ikke kan lastes for, JJT brækkede næse etc., men en meget stor del af de skader der har ramt os har været deciderede overbelastningsskader.
        Og at manden skulle være oppe på noderne? Vi taler en mand som åbenbart har skullet lære nogle rimeligt væsentlige ting på jobbet, desværre alt for sent. Min påstand er at han på ingen måde er uerstattelig, og jeg tillader mig at være glad. Det sagt vender jeg gerne tilbage til tråden om en sæson så kan man jo se hvordan det har set ud på skadesfronten både under og efter Blond.
        Tillad mig, som fodboldinteresseret kommer jeg jo tit i Ådalen, mest til U-bold p.g.a. min hang til talenter, men for et par år siden så jeg også noget træning og der var der en episode mellem Blond og Frøkjær.
        Frøkjær var utilfreds med et eller andet (de havde nogle hårde løb, kun ham og 1 mere) og Blond svarede "du skal bare være glad for at jeg overhovedet gider at snakke til dig" ... det er ikke godt arbejde og bestemt ikke et højt niveau af kommunikation eller forståelse/respekt for andre.

        Jeg var tilfreds med at han var der, så for mig at se skal I være glade for at han smutter.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Så gør de det igen i Farum

          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...aa-kaempe-salg

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Vi kan sælge fem spillere denne sommer og vil ikke engang få halvdelen af den pris til sammen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Vi kan sælge fem spillere denne sommer og vil ikke engang få halvdelen af den pris til sammen
              Vi kunne sagtens få halvdelen. Men forstår pointen

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Vi kunne sagtens få halvdelen. Men forstår pointen
                Ja, lidt overdrevet, men virkelig imponeret af at FCN kan trække de priser (og vores strategi siger en indtægt på 1 million EUR om året) !

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Ja, lidt overdrevet, men virkelig imponeret af at FCN kan trække de priser (og vores strategi siger en indtægt på 1 million EUR om året) !
                  Et overskud så hvis vi skal købe for 5 mill skal der altså sælges for 12,5 mill.. Nok også derfor der ikke svinges det store med dankortet i år, da vi ifølge BW ikke kommer til at sælge for det store. Og de 8-9 mill er nået allerede.
                  Jeg ved ikke hvordan de evt 10% af et CN salg bliver indregnet i dette. Heller ikke de 3,5 mill vi forhåbentlig får i VM penge. Tænker ikke de tæller med her

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Et overskud så hvis vi skal købe for 5 mill skal der altså sælges for 12,5 mill.. Nok også derfor der ikke svinges det store med dankortet i år, da vi ifølge BW ikke kommer til at sælge for det store. Og de 8-9 mill er nået allerede.
                    Jeg ved ikke hvordan de evt 10% af et CN salg bliver indregnet i dette. Heller ikke de 3,5 mill vi forhåbentlig får i VM penge. Tænker ikke de tæller med her
                    Okay, så hvis vi sælger for 107,5 mill, kan vi købe for 100 mill. ?

                    Tror ikke CN-penge eller VM tæller med (eller det håber jeg da ikke).

                    Undrer mig bare, hvordan FCN kan sælge (ofte unge uerfarne) spillere for store beløb og vi er glade, hvis vi får mellem 500.000 og 3 mill. EUR.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Okay, så hvis vi sælger for 107,5 mill, kan vi købe for 100 mill. ?

                      Tror ikke CN-penge eller VM tæller med (eller det håber jeg da ikke).

                      Undrer mig bare, hvordan FCN kan sælge (ofte unge uerfarne) spillere for store beløb og vi er glade, hvis vi får mellem 500.000 og 3 mill. EUR.
                      Det kan de fordi det er større talenter ...

                      Når I kan sætte kryds ved følgende egenskaber hos et talent, så vil I nærme jer den slags summer :

                      Høj topfart og agil/god i de små områder.
                      Teknisk stærk, måske både når det kommer til driblinger og pasninger.
                      Edit : et godt blik for spillet
                      Edit : okay afslutninger
                      Ung eller meget ung.

                      Lige pt. har I ikke sådan et talent, hvor tilstrækkeligt af de evner kan "vinges af".
                      Last edited by Entusiastens; 23-06-2022, 23:00.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Det kan de fordi det er større talenter ...

                        Når I kan sætte kryds ved følgende egenskaber hos et talent, så vil I nærme jer den slags summer :

                        Høj topfart og agil/god i de små områder.
                        Teknisk stærk, måske både når det kommer til driblinger og pasninger.
                        Ung eller meget ung.

                        Lige pt. har I ikke sådan et talent.
                        Har du hørt om Jakob Breum?

                        Men du har ret i, at flere af de spillere de har/har haft bærer på et lidt større potentiale og topniveau, og så hjælper det rigtigt meget når man er kommet til et punkt, hvor købende klubber kan sige: "Det er også dem med Skov Olsen, Damsgaard, Kudus, Kamaldeen osv."

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Okay, så hvis vi sælger for 107,5 mill, kan vi købe for 100 mill. ?

                          Tror ikke CN-penge eller VM tæller med (eller det håber jeg da ikke).

                          Undrer mig bare, hvordan FCN kan sælge (ofte unge uerfarne) spillere for store beløb og vi er glade, hvis vi får mellem 500.000 og 3 mill. EUR.


                          Mere underligt er det heller ikke. Det er et resultat af en langsigtet og kompromisløs strategi og satsning, som man har fulgt helt og holdent, også når det har givet tæsk og rynkede næser hos eksperterne på kort sigt. Det skaber både større talenter og et ry i udlandet, som vi naturligvis ikke er i nærheden af, men det ser dog trods alt ud til at vi med små forsigtige skridt bevæger os i den rigtige retning.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Har du hørt om Jakob Breum?

                            Men du har ret i, at flere af de spillere de har/har haft bærer på et lidt større potentiale og topniveau, og så hjælper det rigtigt meget når man er kommet til et punkt, hvor købende klubber kan sige: "Det er også dem med Skov Olsen, Damsgaard, Kudus, Kamaldeen osv."
                            Han afslutter godt, den er der.
                            Driblinger har jeg ikke set meget af, men teknikken er vel middel til god.
                            Pasninger har jeg heller ikke bemærket meget af, han skaber heller ikke overdrevet mange chancer.
                            Jeg mener ikke han som sådan er direkte hurtig, nærmere mere middel.
                            Blik for spillet, well der skal jeg se noget mere før det kan vuderes endeligt.

                            Der mangler bare lidt, men afslutningsevnerne er gode og samlet kan det godt give et rimeligt salg.

                            Falk havde alt andet end afslutningerne, lidt so-so med topfarten, han var tæt på.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Okay, så hvis vi sælger for 107,5 mill, kan vi købe for 100 mill. ?

                              Tror ikke CN-penge eller VM tæller med (eller det håber jeg da ikke).

                              Undrer mig bare, hvordan FCN kan sælge (ofte unge uerfarne) spillere for store beløb og vi er glade, hvis vi får mellem 500.000 og 3 mill. EUR.
                              Altså i realiteten ja. Så er det jo det at Bjørn siger… Store salg store køb..

                              Men jeg er da spændt på den dag vi sælger Breum for fx 20 mill om Bjørn i realiteten ville bruge 12 mill på transfers. Jeg tvivler. Jeg tror det ryger lige ned i OSE kassen til gryder,hotelværelser,potter og pander

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Altså i realiteten ja. Så er det jo det at Bjørn siger… Store salg store køb..

                                Men jeg er da spændt på den dag vi sælger Breum for fx 20 mill om Bjørn i realiteten ville bruge 12 mill på transfers. Jeg tvivler. Jeg tror det ryger lige ned i OSE kassen til gryder,hotelværelser,potter og pander
                                Jeg tror på vi får den slags at se, hvis vi en dag ser de fleste grene i organisationen give kontinuerlige overskud. Nu har Thorborg en kapacitet i form af BW på OB-grenen og ham nægter jeg at tro vil finde sig i at blive stillet pebernødder i udsigt, hvis det lykkedes ham at sælge Breum eller andre profiler for +20 mio., hvis organisationen er i balance økonomisk. Men det er jo klart at Thorborg har sine argumenter for ikke at bruge så stor en procentsats af transferkrunkerne fra eksempelvis OC-salget, når han samtidig lige skal have hoteller og restauranter oven vande efter et par frygtelige år.

                                Comment

                                Working...
                                X