Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Meget af dette afhænger nok af Fossum og Lucas A. Kan de holde sig skadesfri??
    For de kommer til at betyde meget efter at Rinne og Thelander er væk
    Utvivlsomt. Men der er også den mulighed at Kramer hurtigt kan tage én af de to herrers plads i hierarkiet. Jeg synes i hvert fald han virker til at være en meget moden 22 årig. Jeg havde sgu gerne set, at han var havnet hos os.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg

      Kan ikke se hvorfor du mener AAB skulle være sikker i top 6.
      har de vundet en kamp ud af de sidste 8.
      brøndby er de så sikre….
      jeg mener at vi i næste sæson har en stor chance for at komme i top 6 syntes ikke de andre hold er bedre en os.
      minus selvfølgelig de to i top
      syntes vores nye midter forsvar og Højre back er sikker startere så vi er forstærket fra i vinters.
      Hvis vi havde spillet mesterskabsslutspil så havde vi også haft store problemer med at vinde kampe, så jeg synes ikke, at du skal lægge så meget i at AaB kun vandt 1 ud af de sidste 8. At spille 10 kampe mod de bedste hold i ligaen er immervæk langt sværere end 10 kampe mod de dårligste hold i ligaen.

      Vi vandt kun én ud af de sidste 11 kampe i grundspillet, til din oplysning, hvis man nu skal illustrere at der er kæmpe forskel på 22 kampe mod alle hold og så 10 kampe mod de bedste/dårligste. Det er to forskellige turneringer.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #63
        For mig kigger jeg på hvordan dette transfervindue går inden jeg laver nogen form for konklusion på om holdet kan nå en top 6 eller ej. Når vi når den 1 september, hvor vi har en trup med nye ansigter, samt har spillet nogle runder, først der vil jeg lave en konklusion i forhold til styrkeforholdene med vores nærmeste konkurrenter.
        Ind til videre er jeg meget positiv omkring BW og hvordan han har ageret, i forhold til udtagelser og de beslutninger han har taget omkring staben. Dertil syns jeg det er dejligt at OB allerede har meldt ud ,så tidligt, at der er kommet to tilgange, hvilket er nyt set på de sidste 10-12 år.

        Ved ikke hvornår mange BW har tænkt sig at hente i dette vindue, men regner med at der kommer nogle stykker mere.

        Comment


          #64
          God musikalsk blog fra Dahlslykke

          https://obstemmer.dk/blog-saesonen-er-slut/

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Hvis vi havde spillet mesterskabsslutspil så havde vi også haft store problemer med at vinde kampe, så jeg synes ikke, at du skal lægge så meget i at AaB kun vandt 1 ud af de sidste 8. At spille 10 kampe mod de bedste hold i ligaen er immervæk langt sværere end 10 kampe mod de dårligste hold i ligaen.

            Vi vandt kun én ud af de sidste 11 kampe i grundspillet, til din oplysning, hvis man nu skal illustrere at der er kæmpe forskel på 22 kampe mod alle hold og så 10 kampe mod de bedste/dårligste. Det er to forskellige turneringer.

            MvH ChrisOB
            Jo jo men vi kan vel kigge på slutningen af sæsonen. Og der mener jeg klart vi slutter bedst.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
              Jo jo men vi kan vel kigge på slutningen af sæsonen. Og der mener jeg klart vi slutter bedst.
              Du misser min pointe. OB og AaB spillede to forskellige turneringer, så du kan ikke sammenligne de to holds afslutning på sæsonen, fordi de er opnået på to vidt forskellige platforme. AaB mødte langt bedre modstandere end vi gjorde. Derfor kan du ikke bruge det til ret meget, at vi ikke tabte så mange kampe, når vores modstandere var de to nedrykkere og de andre hold, der ikke var gode nok til at møde FCK, FCM, Randers, Silkeborg, Brøndby - og AaB.

              Vi tabte i øvrigt begge opgør mod AaB i den turnering, der er eneste reelle pejlemærke for reelt styrkeforhold, nemlig grundspillet.

              Du hopper i den samme fælde som alle andre gør, når de sætter sig ned for at vurdere vores holds styrke for tiden. Du gør det på baggrund af præstationer og resultater i et taberslutspil, som er en helt anden verden. Det synes jeg er at forme en virkelighed på et i bedste fald tvivlsomt, i værste fald forkert grundlag.

              Det er som om folk helt glemmer at det samme hold kun formåede at vinde 4 ud af 22 kampe i en turnering, hvor man mødte alle hold 2 gange.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Du misser min pointe. OB og AaB spillede to forskellige turneringer, så du kan ikke sammenligne de to holds afslutning på sæsonen, fordi de er opnået på to vidt forskellige platforme. AaB mødte langt bedre modstandere end vi gjorde. Derfor kan du ikke bruge det til ret meget, at vi ikke tabte så mange kampe, når vores modstandere var de to nedrykkere og de andre hold, der ikke var gode nok til at møde FCK, FCM, Randers, Silkeborg, Brøndby - og AaB.

                Vi tabte i øvrigt begge opgør mod AaB i den turnering, der er eneste reelle pejlemærke for reelt styrkeforhold, nemlig grundspillet.

                Du hopper i den samme fælde som alle andre gør, når de sætter sig ned for at vurdere vores holds styrke for tiden. Du gør det på baggrund af præstationer og resultater i et taberslutspil, som er en helt anden verden. Det synes jeg er at forme en virkelighed på et i bedste fald tvivlsomt, i værste fald forkert grundlag.

                Det er som om folk helt glemmer at det samme hold kun formåede at vinde 4 ud af 22 kampe i en turnering, hvor man mødte alle hold 2 gange.

                MvH ChrisOB
                Men vi er også nogen der stiller spørgsmålstegn om det er "det samme hold" målt på en tilgang af Mihajlo og King samt en Tverskov på den centrale midt og Okusun/Aron frem for JJT der alt andet lige beskytter forsvaret bedre end i grundspillet. Dertil bliver holdet spillet bedre sammen kamp for kamp i den nye spillestil.

                Enig i at det er en tyd kop the men det er små fremskridt og med henblik på at holdet som sådan scorer nok mål men lader for mange gå ind og mange af dem på personlige fejl, så syntes jeg at man så færre fejl i nedrykningsspillet end i grundspillet ... det er relationer og det kommer kun af stabilitet - en stabilitet der ikke har været i forsvaret .. det har taget Alm lang tid at finde en "optimal" forreste 4 og forsvaret har været omskifteligt grundet skader og nye folk incl. Nicho. 16 konstallationer i et par og 30 kampe er sq meget.

                Er helt med på at holdet skal have 2-3 forstærkninger for at komme frem men jeg også at spillestil og en mere kontinuerlig start11 vil give det hold der kan få marginalerne med sig og spille med om top6.

                Skal man i top3 vil det naturligvis kræve en del mere men man kan jo ikke skifte hele holdet i et vindue.. sommer - vinter - sommer med 2-3 forstærkninger i hver vindue må også kræve at nogen af de der kommer til skal sælges igen kort efter hvis man skal give spilletid til egne talenter ..

                Så endnu en sæson hvor man skal kæmpe for at komme i top6 før man kan se en sæson hvor man kan kigge yderligere op .. i en alt andet lige verden som ikke eksisterer.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Men vi er også nogen der stiller spørgsmålstegn om det er "det samme hold" målt på en tilgang af Mihajlo og King samt en Tverskov på den centrale midt og Okusun/Aron frem for JJT der alt andet lige beskytter forsvaret bedre end i grundspillet. Dertil bliver holdet spillet bedre sammen kamp for kamp i den nye spillestil.

                  Enig i at det er en tyd kop the men det er små fremskridt og med henblik på at holdet som sådan scorer nok mål men lader for mange gå ind og mange af dem på personlige fejl, så syntes jeg at man så færre fejl i nedrykningsspillet end i grundspillet ... det er relationer og det kommer kun af stabilitet - en stabilitet der ikke har været i forsvaret .. det har taget Alm lang tid at finde en "optimal" forreste 4 og forsvaret har været omskifteligt grundet skader og nye folk incl. Nicho. 16 konstallationer i et par og 30 kampe er sq meget.

                  Er helt med på at holdet skal have 2-3 forstærkninger for at komme frem men jeg også at spillestil og en mere kontinuerlig start11 vil give det hold der kan få marginalerne med sig og spille med om top6.

                  Skal man i top3 vil det naturligvis kræve en del mere men man kan jo ikke skifte hele holdet i et vindue.. sommer - vinter - sommer med 2-3 forstærkninger i hver vindue må også kræve at nogen af de der kommer til skal sælges igen kort efter hvis man skal give spilletid til egne talenter ..

                  Så endnu en sæson hvor man skal kæmpe for at komme i top6 før man kan se en sæson hvor man kan kigge yderligere op .. i en alt andet lige verden som ikke eksisterer.
                  Man kan flytte rundt på brikkerne og argumentere for, at man får et helt nyt hold ud af, at introduktionen af én ny brik betyder en så markant vekselvirkning, at det så ikke længere er helt det samme puslespil; men det vil i min bog bare være endnu et eksempel på ønsketænkning fremfor noget, der er baseret på empiri. Jeg synes folk stirrer sig blinde i resultater, og ignorerer at stort set alle præstationerne i den ubesejrede stime ikke var stabile; de var bare mere effektive. Vi scorede på flere af vores chancer. Men også heri ligger fælden: Modstanden. Når man møder hold, der enten er lige så eller måske endda endnu mere uskarpe, end man selv er, så kan man hurtigt få et falsk billede af, hvad situationen egentligt er. Når man spiller 10 kampe mod hold, der ikke er lige så skarpe, som dem der sluttede over én over 22 kampe, så er det en helt anden verden. Med nogen af de spillemæssige præstationer, som vi fyrede af i den ubesejrede stime, så argumenterer jeg for, at havde vi mødt skarpere modstandere, så havde vi tabt flere af de kampe. Vi spillede elendige halvlege mod stort set alle de hold, vi mødte. Den bedste kamp over 90 minutter vi spillede i denne halvsæson var pokalfinalen. Og den vandt vi ikke, fordi... ja fordi vi ikke var skarpe nok.

                  Der er stor forskel på at møde Vejle, SønderjyskE, AGF, Nordsjælland og Viborg over 10 kampe og så dem PLUS FCK, FCM, Brøndby, Randers, Silkeborg - og AaB. Det er to vidt forskellige turneringer, så ethvert fremskridt du opnår i et nedrykningsspil kan reelt ikke bruges til noget. Så det eneste jeg synes, man skal forholde sig til det er præstationen i turneringen. hvor vi mødte alle hold. Og dér formåede det hold, den trup, minus 1 (reelt, da Joel King ikke hidtid har været en forstærkning) kun at vinde 4 kampe. At tro at en god halvsæson PLUS Mihajlovic i et nedrykningsspil reelt betyder noget for det store hele, det synes jeg er både forhastet og en kende for naivt. Omvendt; så vil jeg da anerkende at Mihajlovic plus Tverskov på midten var en tydelig forbedring. Om det så betyder at både det generelle niveau og bundniveauet bliver hævet samt antallet af fejl, fra de samme spillere (inklusiv Tverksov og Mihajlovic, der begge faldt fuldstændigt igennem i den første kamp i Vejle i denne halvsæson) falder; det har jeg mine seriøse tvivl om. Også om jeg synes det virker som om holdet er blevet mere sammenspillet igennem dette forår. Nej; det synes jeg faktisk ikke. Vi blev bare mere effektive, mod tilsvarende mindre effektive modstandere. Den slags kan nok narre de fleste til at tro at tingene bliver bedre i et hurtigere tempo, end jeg tror det kommer til at udspille sig. Og ikke for at lyde orakel-agtig; men jeg har fået ret før. Og ikke kun fordi jeg automatisk har anlagt mig den modsatte mening af, hvad andre måske kommer frem til.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #69
                    ChrisOB. Jeg tror at selv den mest langsomt opfattende her på forum efterhånden har forstået hvad du mener

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                      ChrisOB. Jeg tror at selv den mest langsomt opfattende her på forum efterhånden har forstået hvad du mener

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                        ChrisOB. Jeg tror at selv den mest langsomt opfattende her på forum efterhånden har forstået hvad du mener
                        Fint. Så mangler I bare at være helt enige med mig.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Fint. Så mangler I bare at være helt enige med mig.

                          MvH ChrisOB

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Fint. Så mangler I bare at være helt enige med mig.

                            MvH ChrisOB
                            Faktisk ikke nødvendigvis Chris. Du har fakta på din side. Andre har håb.
                            Jeg tror på fakta, og håber BW kan gøre OB til et stabilt top hold.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Faktisk ikke nødvendigvis Chris. Du har fakta på din side. Andre har håb.
                              Jeg tror på fakta, og håber BW kan gøre OB til et stabilt top hold.
                              Ja troen på dét er i den grad blevet løftet! Nu skal det bare følges op. For mand jeg håber!

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Du misser min pointe. OB og AaB spillede to forskellige turneringer, så du kan ikke sammenligne de to holds afslutning på sæsonen, fordi de er opnået på to vidt forskellige platforme. AaB mødte langt bedre modstandere end vi gjorde. Derfor kan du ikke bruge det til ret meget, at vi ikke tabte så mange kampe, når vores modstandere var de to nedrykkere og de andre hold, der ikke var gode nok til at møde FCK, FCM, Randers, Silkeborg, Brøndby - og AaB.

                                Vi tabte i øvrigt begge opgør mod AaB i den turnering, der er eneste reelle pejlemærke for reelt styrkeforhold, nemlig grundspillet.

                                Du hopper i den samme fælde som alle andre gør, når de sætter sig ned for at vurdere vores holds styrke for tiden. Du gør det på baggrund af præstationer og resultater i et taberslutspil, som er en helt anden verden. Det synes jeg er at forme en virkelighed på et i bedste fald tvivlsomt, i værste fald forkert grundlag.

                                Det er som om folk helt glemmer at det samme hold kun formåede at vinde 4 ud af 22 kampe i en turnering, hvor man mødte alle hold 2 gange.

                                MvH ChrisOB
                                Bare fordi man starter dårlig betyder det ikke man kan slutte godt. Bare se Newcastle i England .
                                Så stor forskel er der altså ikke på Brøndby aab Viborg og ob. I

                                Comment

                                Working...
                                X