Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

    Fact. Og det bidrager bare til melankolien ved at være odense-dreng der ikke kan holde med andre hold.
    Så må du finde et top seks hold at holde med, efter rækken deler sig

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Det største problem ved den strategi er at på et tidspunkt så rammer vi en sæson, hvor der ikke er 2 hold der lige netop er en tand dårligere og så rykker vi ned. Og så risikerer vi at skulle kæmpe med helt ligeværdige klubber som AaB, Esbjerg, Sønderjyske, Lyngby om at rykke op igen og det kan blive svært nok. ODENSE TIL I DIE!!!!
      Ja. Altså vi er jo rykket ned før forbandede Stig Tøfting og Brian Steen. På en måde tror jeg at det kunne være meget sundt at rykke ned.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

        …det ser ihverfald sådan ud for os dødelige udenforstående….det der gør det endnu mere kreperligt det er at den der top 6 succes mere har været undtagelsen end reglen de sidste mange år…
        OB må rent faktisk være ligaens mest stabile hold, aldrig rigtigt i nedrykningsfare aldrig rigtigt i spil til noget spændene bund solidt lige i midten.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Korrekt. Men det her hold bør ikke rykke ned, så er det sgu vores egen skyld.

          Nu må vi godt snart få en god sæson, gerne med noget der ender i noget europæisk.
          Nedrykning bliver ikke et tema, jeg tror nærmere det bliver som jeg frygtede inden starten, at vi misser top 6 med stor afstand til nedrykning. Det betyder at vi får 10 ligegyldige kampe i taberslutspillet. Hvis mararidtet skal blive fuldkomment så bytter BIF og Randers plads, så alle modstandere bliver røvsyge og fandens usexede.

          Det bliver ikke bedre af at der ingen afklaring er omkring blandt andre Tverskov, så vi kan ikke engang bruge de 10 kampe til at spille det hold sammen, som skal jagte fatamorgana målsætningen næste sæson.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Problemet er bare at folk tror vi kan slå AGF. De folk undervurderer fuldstændig deres defensiv. De lukker næsten ingen mål ind og OB kan ikke score. Så vi får max 1 point i Århus. Bare vent og se.
            EDIT: i øvrigt et tip til den der oddser: spil under 2,5 mål i AGFs kampe.
            jeg ved ikke om jeg tror vi kan slå AGF - jeg håber nok mere.

            lidt ligesom jeg ikke kunne se hvordan vi kunne undgå at vinde hjemme over randers - altså come on - selvf vinder vi sådan en kamp...

            Selvfølgelig er der ingen garantier - og havde da klart foretrukket at vi havde vundet hjemme over randers så vi ikke var tvunget til sejr over agf i sidste runde.

            Min pointe er nok mere at det ikke er umuligt endnu - det er AAB og AGF vi snakker om - det er hold vi kan slå, og helt ærligt hvis ikke vi kan hvad har vi så at gøre i top 6?

            Denne runde er gået som jeg havde regnet med (for en gangs skyld - burde have oddset...) nu skal fcm bare vinde over bif i morgen.

            Er vi favoritter til top 6 -nej nej nej nej, men håbet lever lidt endnu

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              OB må rent faktisk være ligaens mest stabile hold, aldrig rigtigt i nedrykningsfare aldrig rigtigt i spil til noget spændene bund solidt lige i midten.
              = ubetydeligt fyld , for alle andre end os med striwer i blodet. Desværre.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Nedrykning bliver ikke et tema, jeg tror nærmere det bliver som jeg frygtede inden starten, at vi misser top 6 med stor afstand til nedrykning. Det betyder at vi får 10 ligegyldige kampe i taberslutspillet. Hvis mararidtet skal blive fuldkomment så bytter BIF og Randers plads, så alle modstandere bliver røvsyge og fandens usexede.

                Det bliver ikke bedre af at der ingen afklaring er omkring blandt andre Tverskov, så vi kan ikke engang bruge de 10 kampe til at spille det hold sammen, som skal jagte fatamorgana målsætningen næste sæson.
                hvordan kan man frygte den del? Jeg håber da på ingen måde på spænding hvis vi havner i nedrykningsspillet.

                - så må spilletiden bruges på at få spillet slotsager ind og evt give noget tid til andre unge i periferien af holdet. Og på ingen måde spille aron og jørgen, måske endda tverskov skal på bænken hvis man ved han smutter

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  = ubetydeligt fyld , for alle andre end os med striwer i blodet. Desværre.
                  Ja, det er sådan. Der er ikke nogen klubber der ikke tænker vi kan få point med hjem fra Odense.

                  Det er frustrerende, fodbold skulle jo også gerne være de der store oplevelser. Måske næste sæson.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Ja, det er sådan. Der er ikke nogen klubber der ikke tænker vi kan få point med hjem fra Odense.

                    Det er frustrerende, fodbold skulle jo også gerne være de der store oplevelser. Måske næste sæson.
                    Næste sæson har vi nok heller ikke truppen klar i tide, bliver mere og mere overbevist om at set fra ledelsen side er det eneste vi skal undgå at rykke ned. Hvor fedt er det at være ejet af en milliardær når han ikke har ambitioner?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      hvordan kan man frygte den del? Jeg håber da på ingen måde på spænding hvis vi havner i nedrykningsspillet.

                      - så må spilletiden bruges på at få spillet slotsager ind og evt give noget tid til andre unge i periferien af holdet. Og på ingen måde spille aron og jørgen, måske endda tverskov skal på bænken hvis man ved han smutter

                      Det er ikke fordi jeg vil have spænding om nedrykning ihvertfald ikke med os som deltager. Ser gerne AaB kommer forbi Horsens. Vi har også heldigvis kun flirtet med den streg en gang de sidste mange år. Så på den led har ledelsens strategi lykkedes fint.
                      Det var bare et udtryk for at de kampe vi får i taberslutspillet kan blive så gabende kedsommelige og uden glød.
                      Vi er alle forskellige men jeg kan ikke se noget attraktivt i at vinde retten til at møde Horsens, Lyngby, AaB , SIF og måske Randers 2 gange mere. Ligesom jeg heller ikke render rundt i gaderne med flag og båthorn hvis vi bliver nummer 7 .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                        Næste sæson har vi nok heller ikke truppen klar i tide, bliver mere og mere overbevist om at set fra ledelsen side er det eneste vi skal undgå at rykke ned. Hvor fedt er det at være ejet af en milliardær når han ikke har ambitioner?
                        Er helt enig, har påstået længe at der er forskel på ledelsens ambitioner udadtil, hvor de skal sælge deres produkt, og i bestyrelseslokalet/ledelsesgangen hvor målet er behagelig afstand til nedrykning.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                          Det er ikke fordi jeg vil have spænding om nedrykning ihvertfald ikke med os som deltager. Ser gerne AaB kommer forbi Horsens. Vi har også heldigvis kun flirtet med den streg en gang de sidste mange år. Så på den led har ledelsens strategi lykkedes fint.
                          Det var bare et udtryk for at de kampe vi får i taberslutspillet kan blive så gabende kedsommelige og uden glød.
                          Vi er alle forskellige men jeg kan ikke se noget attraktivt i at vinde retten til at møde Horsens, Lyngby, AaB , SIF og måske Randers 2 gange mere. Ligesom jeg heller ikke render rundt i gaderne med flag og båthorn hvis vi bliver nummer 7 .
                          der er intet attraktivt ved at ende dernede - men når det nu skal være så foretrækker jeg klart at vi er i sikkerhed af nedrykningsstregen. For det kan godt være vi ikke har været i problemer for alvor - men syntes godt nok der har været en del gange hvor vi var tæt på at blive trukket med ned. Sæsoner hvor holdet bare endte i de der negative spiraler - og der frygtede jeg da ind i mellem at vi ville ramme sådan en stime på et uheldigt tidspunkt.

                          Nu virker det til at holdet er mere solidt og bør være i stand til at hive et par sejre i land - men jo før vi kan få lukket nedrykningen endeligt jo bedre.

                          Og nej jeg løber bestemt heller ikke rundt og fejre en 7. plads - men ville jeg heller ikke gøre med en 5. plads. Jeg håber vi kan bygge på over tid og sætte os nogle reelle mål. For selv om top 6 lige nu måske er en smule over hvad vi kan forvente - så er det jo ikke noget i sig selv. Vi bør sigte efter mere - men det kommer til at tage tid

                          edit: vi kan også nå top 6 og stadig ende med 10 mere eller mindre ligegyldige kampe, fordi vi reelt ikke er gode nok til at lege med de store drenge.

                          - selv med klaphatten på har jeg os kun lige nøjagtig til at komme med i top 6 a point med randers men så langt bagefter de andre hold at vi ville komme til at spille om 5 eller 6 pladsen og ikke andet - så bliver det da ikke meget mere ligegyldigt
                          Last edited by mhbp; 26-02-2023, 23:27.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                            Næste sæson har vi nok heller ikke truppen klar i tide, bliver mere og mere overbevist om at set fra ledelsen side er det eneste vi skal undgå at rykke ned. Hvor fedt er det at være ejet af en milliardær når han ikke har ambitioner?
                            Må sige jeg har rimeligt store forventninger til BW til sommer. Jeg var rimeligt skuffet over vinterens transfer vindue, men at høre hans snak med SFÅ satte det lidt i perspektiv - og det lød til der er nogle planer/tanker/ideer

                            så må vi se om han kan levere.

                            Jeg håber hvert år at vi har truppen helt på plads inden træningen starter - men med klubbens placering i fødekæden er det jo reelt urealistisk. Men jeg forventer da at vi er noget tættere på i år. Der må være et ret godt overblik over hvad holdet har brug for. Hvem der forlader os, og så har vores nye chef scout jo også fået lidt mere tid til at finde sig til rette. Mon ikke de er begyndt at lægge planer, men de afhænger selvf også af om vi klare cuttet om et par runder eller ej.

                            Selv om det kan være ret underholdende med en travl transfer deadline dag - så forventer og håber jeg at de har handlet det meste i rigeligt god tid.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              der er intet attraktivt ved at ende dernede - men når det nu skal være så foretrækker jeg klart at vi er i sikkerhed af nedrykningsstregen. For det kan godt være vi ikke har været i problemer for alvor - men syntes godt nok der har været en del gange hvor vi var tæt på at blive trukket med ned. Sæsoner hvor holdet bare endte i de der negative spiraler - og der frygtede jeg da ind i mellem at vi ville ramme sådan en stime på et uheldigt tidspunkt.

                              Nu virker det til at holdet er mere solidt og bør være i stand til at hive et par sejre i land - men jo før vi kan få lukket nedrykningen endeligt jo bedre.

                              Og nej jeg løber bestemt heller ikke rundt og fejre en 7. plads - men ville jeg heller ikke gøre med en 5. plads. Jeg håber vi kan bygge på over tid og sætte os nogle reelle mål. For selv om top 6 lige nu måske er en smule over hvad vi kan forvente - så er det jo ikke noget i sig selv. Vi bør sigte efter mere - men det kommer til at tage tid

                              edit: vi kan også nå top 6 og stadig ende med 10 mere eller mindre ligegyldige kampe, fordi vi reelt ikke er gode nok til at lege med de store drenge.

                              - selv med klaphatten på har jeg os kun lige nøjagtig til at komme med i top 6 a point med randers men så langt bagefter de andre hold at vi ville komme til at spille om 5 eller 6 pladsen og ikke andet - så bliver det da ikke meget mere ligegyldigt

                              Du har ret, det er heller ikke det fedeste i verden at komme i top 6 for at være statister som sidst. Det er dog så mod sjovere modstandere, og der er, syntes jeg, en anden tænding på i mesterskabs slutspillet også på vores egne spillere.

                              Diskutioner som denne er bare endnu et output af at der bliver investeret nok til at holde afstand til nedrykning, men ikke nok til at spille i den sjove halvdel.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                                Næste sæson har vi nok heller ikke truppen klar i tide, bliver mere og mere overbevist om at set fra ledelsen side er det eneste vi skal undgå at rykke ned. Hvor fedt er det at være ejet af en milliardær når han ikke har ambitioner?
                                Jeg synes egentligt at vores trup igennem det seneste år er blevet bedre sammensat. Vores spillestil er også blevet mere tydelig, men jeg tror ikke at det er nok. Selv om det at komme ordentligt fra start bestemt vil give noget.

                                Målet er helt klart at OB ikke skal rykke ned. Men hvor fedt er det også at ligge i blandt de seks største klubber, hvis man bare skal være prugelknabe deroppe?

                                I forhold til Thorborg så er den jo svær det er altså mange penge der skal ligges før OB er sikker i top seks og det er i en liga hvor de tre FC klubber, AGF og Brøndby opruster voldsomt. Der er det ikke holdbart at Thorborg skal ind og dække differencen, det bliver ihvertfald meget, meget, dyrt. Når du så samtidigt har klubber som Viborg med Football Radar i ryggen og deres engelske klubs erfaring og trække på, og Silkeborg med Kent "mastermind" Nielsen i ligaen også så skal man nok i virkeligheden have øjnene rettet mere mod det der kommer bagfra end det der ligger foran en.

                                Det virker ikke rigtigt realistisk at OB lige vipper end af de seks store klubber af pinden, det virker mere realistisk at der kommer nogen og vipper OB af pinden. Man føler sig lidt som en 9'er fan i 90'erne ​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X