Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
    1 måned til sæsonstart. Eneste tilgang en ung spiller fra Afrika.. men en god håndfuld afgange.. der må da snart ske noget? Ingen rygter?
    Husk at vi pt har en trup på 25 spillere. Der skal måske nok noget ud før der kan komme mere ind.
    Luca Kjerrumgaard starter også på 1.Holdet om et par dage

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      jeg har også markant mere tillid til den sportslige ledelse efter BW er kommet til - han lyder som en der ved hvad han taler om. MEN lad os se hvad han kan i et transfervindue eller to før hylder ham som en frelser.

      Og nej ankomsten af Bjørn gør ikke de hidtil ustabile spillere bedre - her håber jeg på at Alm nu med et år under bæltet har fået banket sit system så meget ind i holdet at det kommer til at hjælpe på præstationerne.
      - for en ting er spillerne men Alm skal jo også begynde at bevise noget for ryger vi ind i endnu en lang periode uden sejre igen i efteråret så kommer pilen også til at pege hans vej.


      Og så var jeg lige inde og tjekke slutstillingen i grundspillet - og der var noget længere op end jeg kunne huske. De foregående sæsoner har det bare været markant tættere - så nok den fortælling jeg har taget med mig. Ændre dog ikke på at jeg mener vi kan komme tættere på hvis holdet "bare" begynder at præstere til par. 4 sejre ud af 22 er klart for lidt...men ikke mange af de uafgjorte der skal ændres til sejr før det ser noget anderledes ud...om det så i sidste ende er nok er en anden sag.

      Så indgående et kendskab har jeg ikke til vores direkte konkurrenter at jeg kunne finde 5-7 spillere pr hold jeg ville bytte med...men mon ikke det skulle kunne blive til et par stykker. Omend det ikke kun handler om en spiller er god - men også om han passer ind i vores system. Kadrii kan umuligt være blevet så dårlig over en sommer tror simpelthen ikke systemet passer til hans kvaliteter - og så er han blevet ramt på selvtilliden og kommet ind i en dårlig spiral.

      Okosun - som godt nok har hævet sit niveu - men passer han ind i måden Alm/OB vil spille på? Især de gange han er kommet ind når vi skulle prøve at lave noget til sidst - hvorfor er manden ikke blevet lagt længere frem så man kunne benytte sig af den helt åbenlyse kvalitet han har i hovedspillet.

      Og så er der frøkjær / jebali som begge er bedst på den samme plads - hvor Alm så til tider har smidt den ene ud på venstre kant eller jebali på spids for at få plads til begge 2.

      Så en ting er kvaliteten og (manglen) på stabilitet - men syntes også trupsammensætningen spiller ind.

      Og så talenterne - her primært HC - hvor lang snor skal de have? Hvis man gerne vil bringe flere unge frem så man kan sælge så skal de også have noget tillid og spilletid - men hvornår er nok nok?
      Fortsætter HC de meget svingende præstationer så bliver det svært at nå top 6. Omvendt viser han niveauet fra pokalfinalen så ser det i den grad lovende ud. Jeg havde i den grad håbet vi ville se en støt stigende kurve fra ham henover foråret men det var desværre ikke tilfældet.
      Pointen her er at usikkerhedsfaktoren simpelthen er for stor til at bygge en reel tro på, at tingene bliver markant anderledes i næste sæson i forhold til den overståede. Man gør sig klog i at tro på, at BW ved hvad han gør, og at han på mere end ét vindue formår at skabe en løbende forbedring af en trup, der godt nok skal kaste mange børnesygdomme af sig, før den sandsynligvis kan være der. Men intet er udelukket. Jeg kan, i teorien, forhåbentligt, sidde her om 1-2 måneder og må måske revidere min mening om truppens kvalitet og sammensætning; men ærligt talt; så tror jeg ikke på, at det bliver tilfældet. Desværre.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
        1 måned til sæsonstart. Eneste tilgang en ung spiller fra Afrika.. men en god håndfuld afgange.. der må da snart ske noget? Ingen rygter?
        Alle har jo været på ferie, jeg tror der kommer til at ske en del de kommende par uger - Og jeg er også overbevist om at 2-3 af de spillere som starter i den første kamp ikke er at finde i klubben når vinduet lukker.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

          Alle har jo været på ferie, jeg tror der kommer til at ske en del de kommende par uger - Og jeg er også overbevist om at 2-3 af de spillere som starter i den første kamp ikke er at finde i klubben når vinduet lukker.
          Enig. Der bliver gang i svingdøren. Tvivler dog på at vi kommer op på 3 startende som bliver solgt inden 1/9. Jeg tager udgangspunkt i følgende start 11

          HC Bernat
          Nico KL Ivan Skjelvik
          Aron Tverskov
          Sabbi Frø Breum
          Jebali

          Af dem her ser jeg kun 1-2. Sabbi er klart største kandidat. Jebali tror jeg ikke på. Man vil lige have VM overstået. Så er der kun Skjelvik og Tverskov man kan være i tvivl om. Skjelvik sluttede stærkt af og bliver vel hængende kontrakten ud. Tverskov skal man gå all in på at beholde og kun sælge hvis det er et højt bud.

          Men du tænker at BW har brug for at vise sit talent for at sælge spillere?
          Last edited by fmprOB; 19-06-2022, 11:15.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Enig. Der bliver gang i svingdøren. Tvivler dog på at vi kommer op på 3 startende som bliver solgt inden 1/9. Jeg tager udgangspunkt i følgende start 11

            HC Bernat
            Nico KL Ivan Skjelvik
            Aron Tverskov
            Sabbi Frø Breum
            Jebali

            Af dem her ser jeg kun 1-2. Sabbi er klart største kandidat. Jebali tror jeg ikke på. Man vil lige have VM overstået. Så er der kun Skjelvik og Tverskov man kan være i tvivl om. Skjelvik sluttede stærkt af og bliver vel hængende kontrakten ud. Tverskov skal man gå all in på at beholde og kun sælge hvis det er et højt bud.

            Men du tænker at BW har brug for at vise sit talent for at sælge spillere?
            tænker umiddelbart det er vigtigere han viser sit talent for at sælge de unge spillere - og sælge dem godt. Tverskov - jo hvis han selv går med et ønske om at få et eventyr - men et salg af ham er jo ikke noget der rigtigt rykker.

            - Breum, og det behøver bestemt ikke være denne sommer - men når han skal skydes af - det bliver vigtigt at BW / OB er i stand til at lave et stort salg (selvf forudsat at breum fortsætter sin udvikling og lægger på)

            edit: håber mere han forlænger med tverskov så man kan bygge op omkring ham

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              tænker umiddelbart det er vigtigere han viser sit talent for at sælge de unge spillere - og sælge dem godt. Tverskov - jo hvis han selv går med et ønske om at få et eventyr - men et salg af ham er jo ikke noget der rigtigt rykker.

              - Breum, og det behøver bestemt ikke være denne sommer - men når han skal skydes af - det bliver vigtigt at BW / OB er i stand til at lave et stort salg (selvf forudsat at breum fortsætter sin udvikling og lægger på)

              edit: håber mere han forlænger med tverskov så man kan bygge op omkring ham
              Jeg har en forhåbning om at OB har minimum 2 spillere på U21 landsholdet der også spiller i løbet af 2023. Breum og Grubbe. Så kan man skyde dem af i 2024/2025 sæsonen for beløb i OC klassen helst

              Comment


                Syntes godt nok at Aab går til den. Sousa og Kramer allerede hentet og flere på vej måske allerede i næste uge. Målmand på plads.

                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ig-med-keeper/

                Ved godt de mister Rinne og Thelander. Men syntes godt nok de opruster kraftigt. Og dette er jo et hold vi skal indhente. Det gør man ikke med et Top 8 hold der kun har tilført 2 spillere uden senior erfaring(selvom jeg er godt tilfreds med de 2 signings på den lange bane)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Syntes godt nok at Aab går til den. Sousa og Kramer allerede hentet og flere på vej måske allerede i næste uge. Målmand på plads.

                  https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ig-med-keeper/

                  Ved godt de mister Rinne og Thelander. Men syntes godt nok de opruster kraftigt. Og dette er jo et hold vi skal indhente. Det gør man ikke med et Top 8 hold der kun har tilført 2 spillere uden senior erfaring(selvom jeg er godt tilfreds med de 2 signings på den lange bane)
                  AGF's vindue sidste sommer, og den netop overståede sæson er vel bevis for, at indkøb og mange rokeringer ikke nødvendigvis er lykken.

                  Men jo, AaB ser ud til at blive at blive stærke.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    AGF's vindue sidste sommer, og den netop overståede sæson er vel bevis for, at indkøb og mange rokeringer ikke nødvendigvis er lykken.

                    Men jo, AaB ser ud til at blive at blive stærke.
                    Enig. Men det viser noget om viljen og den økonomiske evne de 2 klubber har. I praktik.
                    Indtil videre er det kun noget man drømmer og snakker om i OB

                    Men vi håber jo alle at nye tider er kommet til byen med BW sammen med en stadig stærkere økonomi. Det jeg hører er at sponsorater er højere end nogensinde og stort set alle grene i OSE er blomstrende og skaber overskud i koncernen.

                    Så vi mangler stadig at se det genereret videre til OB. De 22,5 mill fra OC blev jo ikke brugt på at gøre vores 1. Hold stærkere. Det gik direkte ind som et Corona plaster i OSE. Jeg kan selvfølgelig godt forstå at regnskabet skulle reddes. Men vi skal altså snart til at se noget handling.

                    Undskyldningerne er brugt og slidt op

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Enig. Der bliver gang i svingdøren. Tvivler dog på at vi kommer op på 3 startende som bliver solgt inden 1/9. Jeg tager udgangspunkt i følgende start 11

                      HC Bernat
                      Nico KL Ivan Skjelvik
                      Aron Tverskov
                      Sabbi Frø Breum
                      Jebali

                      Af dem her ser jeg kun 1-2. Sabbi er klart største kandidat. Jebali tror jeg ikke på. Man vil lige have VM overstået. Så er der kun Skjelvik og Tverskov man kan være i tvivl om. Skjelvik sluttede stærkt af og bliver vel hængende kontrakten ud. Tverskov skal man gå all in på at beholde og kun sælge hvis det er et højt bud.

                      Men du tænker at BW har brug for at vise sit talent for at sælge spillere?
                      Hvad tænker du om Bashkim, som selv ville melde ud om sin fremtid efter sidste kamp - pokalfinalen ???

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                        Hvad tænker du om Bashkim, som selv ville melde ud om sin fremtid efter sidste kamp - pokalfinalen ???
                        Jeg tænker at han vil væk. Han har virket meget indebrændt på det sidste. Han vil spille fodbold. Hvis det ikke kan lade sig gøre i OB så er der garanteret andre klubber i SL der står med åbne arme.

                        Mon ikke at der kommer noget frem i denne uge. Så må vi se om det bliver en konkret udmelding om fremtiden eller det bliver et politikker svar.
                        Jeg tager ihverfald i Ådalen i morgen. Glæder mig allerede som et lille barn til jul

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Jeg tænker at han vil væk. Han har virket meget indebrændt på det sidste. Han vil spille fodbold. Hvis det ikke kan lade sig gøre i OB så er der garanteret andre klubber i SL der står med åbne arme.

                          Mon ikke at der kommer noget frem i denne uge. Så må vi se om det bliver en konkret udmelding om fremtiden eller det bliver et politikker svar.
                          Jeg tager ihverfald i Ådalen i morgen. Glæder mig allerede som et lille barn til jul

                          Kan kan godt være, at han har været / er indebrændt, men for mig at se, har han også virket udbrændt !

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


                            Kan kan godt være, at han har været / er indebrændt, men for mig at se, har han også virket udbrændt !
                            Han har måske ikke været på toppen i et stykke tid. Men i følge ham selv er det træningen og måden vi spiller på der ikke passer ham. Jeg spurgte ham om det ikke bare var fordi at vi ikke længere spillede 3-5-2 eller 4-4-2(altså med 2 på toppen), men det mente han ikke var derfor. Han syntes at træningen var alt for individuel og at der ikke var nok fokus på relationer. Allerede der lød han som en der var halvt ude af døren. Men vi må se.
                            Tiden læger alle sorg og ting skifter hurtigt i fodbold

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Han har måske ikke været på toppen i et stykke tid. Men i følge ham selv er det træningen og måden vi spiller på der ikke passer ham. Jeg spurgte ham om det ikke bare var fordi at vi ikke længere spillede 3-5-2 eller 4-4-2(altså med 2 på toppen), men det mente han ikke var derfor. Han syntes at træningen var alt for individuel og at der ikke var nok fokus på relationer. Allerede der lød han som en der var halvt ude af døren. Men vi må se.
                              Tiden læger alle sorg og ting skifter hurtigt i fodbold
                              Jamen, skal AA indordne sig efter alle spillers ønsker til "drømmetræningen" eller skal den enkelte spiller indordne sig efter trænerens ønsker ?

                              Beklager, men synes det er en dårlig undskyldning fra BKs side for at forklare hans manglende niveau!

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Jamen, skal AA indordne sig efter alle spillers ønsker til "drømmetræningen" eller skal den enkelte spiller indordne sig efter trænerens ønsker ?

                                Beklager, men synes det er en dårlig undskyldning fra BKs side for at forklare hans manglende niveau!
                                Nej det skal Alm ikke, men når nu relationerne på holdet har været rystende fraværende det meste af sæsonen, så er det da en tankevækkende udtalelser kadrii kommer med.
                                Det kunne jo pludselig give mening, hvorfor Sabbi har haft mere end svært ved et finde sine medspillere.

                                Og så bliver det jo pludselig relevant. Men kan jo også være kadrii er frustreret over manglende spilletid og succes

                                Comment

                                Working...
                                X