Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Dette skulle være en oversigt over aktiviteterne i sommerens vindue .. giv gerne besked hvis der er noget/nogen der er overset...

    Har sat dem op nogenlunde 1:1 med Paulsen/JJT og Tverskov som rokade ... der mangler nogen for Østrøm og Larsen så ..

    Og så syntes jeg ikke at holdet er blevet væsentligt forstærket ...
    Alexander Juul Andersen retur fra leje (31.07.22) 31.12.2022 Alexander Juel Andersen Ophævet kontrakt
    Moses Opondo Retur fra leje Moses Opondo Solgt til ACH
    Aske Adelgaard Rykket op 30.06.2027 Mathias Brems Solgt til FC Helsingør
    Robin Østrøm Solgt til Silkeborg
    Kasper Larsen Udlejet til Fehervar FC
    Agon Muscoli Købt fra Kristianssund 30.06.2026 Troels Kløve Udlejet til Sønderjyske
    Omar Jebali Lejet i Esperance Sportive de Zarzis 30.06.2024 Christian Vestergaard Udlejet til Kolding IF
    Martin Hansen Købt i Hannover 30.06.2024 Sayouba Mande Udlejet til FC Helsingør
    Tobias Slotsager Rykket op 30.06.2025 Jonathan Khemdee Udlejet til Næstved Boldklub
    Gustav Grubbe Transferfri (RB Leipzig) 30.06.2026 Ryan Johnson Lauersen Kontraktudlb
    Kante Mohamed Kefing (leje m/opt) Hafia FC, Guinea 30.06.2023 Mikkel Hyllegaard Kontraktudløb
    Rasmus Nissen Retur fra leje Rasmus Nissen Kontraktudløb
    Bjørn Paulsen Købt fra Hammerby IF 30.06.2025 Jens Jakob Thomasen Kontraktudløb
    Charly Nouck Rykket op 30.06.2026 Tarik Ibrahimagic Kontraktudløb
    Tobias Lund Jensen (Akademi) Solgt til Club Brugge
    Jonathan Foss (Akademi) Solgt til Club Brugge
    Sebastian Dalby (målmand) Akademi (forlænget) 30.06.2024
    Elias Hansborg-Sørensen Akademi (forlænget) 30.06.2025
    Sebastian Zografos (back) Akademi 30.06.2025
    Elvar Örn Petersen (9ér) Akademi 30.06.2025
    Janus Land (målmand) Akademi 30.06.2025
    Daniel Amtrup Akademi 30.06.2025
    Anton Jensen fra Svendborg FB U15 Akademi 30.06.2025
    Lucas Hansen fra SDJ (tidl. OB) Akademi 30.06.2025
    Nikolai Juul-Sandberg Akademi (forlænget) 30.06.2025
    William Martin U17 Akademi 30.06.2025
    Mikkel Øberg fra Hellerup IK Akademi 30.06.2024
    Samuel Juul Akademi (forlænget) 30.06.2024
    Richard Helveg Akademi 30.06.2025
    Marcus Jensen Akademi 30.06.2025
    Julius Berthel-Askou fra SIF Akademi 30.06.2024
    Mikkel Juul Akademi 30.06.2024
    Vitus Friis Akademi 30.06.2025
    Valdemar Grymer (kantspiller) Akademi 30.06.2024
    Yankuba Minteh Akademi hentet i Gambia 30.06.2024
    Men Bjørn har da været aktiv ..
    Omar Jebali er kun til 30/6-2023

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Hvis jeg havde ansat “Den største investering i OBs historie” ville jeg 100% have givet ham noget start kapital. 20 mill som et engangsbeløb fordelt over 2 år plus det han generer selv til at få bolden rullet igang. Jeg har forståelse for at klubben er nød til at være bæredygtig. Men vi har altså et akademi nu der virkelig kan genererer noget hvis de har profiler at læne sig op af. Det var jo også måden FCM kom frem på.

      Fatter ikke at manden ikke kan se det
      Lige nøjagtig hvad jeg mener

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Hvis jeg havde ansat “Den største investering i OBs historie” ville jeg 100% have givet ham noget start kapital. 20 mill som et engangsbeløb fordelt over 2 år plus det han generer selv til at få bolden rullet igang. Jeg har forståelse for at klubben er nød til at være bæredygtig. Men vi har altså et akademi nu der virkelig kan genererer noget hvis de har profiler at læne sig op af. Det var jo også måden FCM kom frem på.

        Fatter ikke at manden ikke kan se det
        Det er jeg på ingen måde uenig i ville være en god rullestart for BW. Det har dog forlydt de seneste sæsoner at hvis det rigtige dukker op og er tilgængeligt er "manden" ikke uvillig til at åbne prangerpungen .. det kan muligvis også give det sidste smølfespark til at rulle bolden i gang. Så skal vi bare håbe at BW har netværket der kan gøre forskellen i fht. JH og MH

        Believe OB

        œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Det er jeg på ingen måde uenig i ville være en god rullestart for BW. Det har dog forlydt de seneste sæsoner at hvis det rigtige dukker op og er tilgængeligt er "manden" ikke uvillig til at åbne prangerpungen .. det kan muligvis også give det sidste smølfespark til at rulle bolden i gang. Så skal vi bare håbe at BW har netværket der kan gøre forskellen i fht. JH og MH
          Den sidste han åbnede op for var Kadrii. Der skulle en ekstra bevilling til. Men i dette tilfælde ville det være smartest at lave en tryktest på BW og se hvad han duer til IMO
          Jeg ville der i mod aldrig have lagt 20 mill i Hemmingsens hænder

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Den sidste han åbnede op for var Kadrii. Der skulle en ekstra bevilling til. Men i dette tilfælde ville det være smartest at lave en tryktest på BW og se hvad han duer til IMO
            Jeg ville der i mod aldrig have lagt 20 mill i Hemmingsens hænder
            Det sidste ville jeg nok heller ikke .. investeringen i Kadrii har jo heller ikke helt kastet nok af sig, sikkert af mange forsk. årsager.

            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Jeg er ved at have rigtig meget brug for et transferfix. Ikke mange nyheder på den front, andet end at der arbejdes på det.

              Tror vi der kommer noget.? Til hvilken position?

              Og er Bjørn en mand der handler på sidste transferdag, i de sidste timer.? Nogen der kender ham der?

              Selv tror jeg på en enkelt spiller, til den centrale midtbane. Synes vi er meget tynde der.
              Jeg tror man er tilfreds med angriber besætningen, og jeg frygter at man ser Jørgen som en rigtig fin mand til cf, hvis/når ivancevic går i stykker igen. Og så Omar derudover.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                Jeg er ved at have rigtig meget brug for et transferfix. Ikke mange nyheder på den front, andet end at der arbejdes på det.

                Tror vi der kommer noget.? Til hvilken position?

                Og er Bjørn en mand der handler på sidste transferdag, i de sidste timer.? Nogen der kender ham der?

                Selv tror jeg på en enkelt spiller, til den centrale midtbane. Synes vi er meget tynde der.
                Jeg tror man er tilfreds med angriber besætningen, og jeg frygter at man ser Jørgen som en rigtig fin mand til cf, hvis/når ivancevic går i stykker igen. Og så Omar derudover.
                Lige nu tror jeg at man kigger på én til hver kæde - En til start-11 der kan være med til at forme et mere klart hierarki.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Den sidste han åbnede op for var Kadrii. Der skulle en ekstra bevilling til. Men i dette tilfælde ville det være smartest at lave en tryktest på BW og se hvad han duer til IMO
                  Jeg ville der i mod aldrig have lagt 20 mill i Hemmingsens hænder
                  Åh gud, hvad kunne det ikke være blevet til

                  Mange flere kontrakter til Jørgen i hvert fald.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                    Lige nu tror jeg at man kigger på én til hver kæde - En til start-11 der kan være med til at forme et mere klart hierarki.
                    Det er en hidsig formodning alligevel

                    For et par uger siden var Bjørn ude og tigge enhver der havde penge liggende om dem. Siden har han så sparet KL løn og fået 1,5 mio i kassen for Robin.
                    Tænker ikke det rækker SÅ voldsomt.?

                    Desuden har han jo også udtalt, at truppen er for stor og at div. "profiler" ikke er klar til salg endnu.

                    Jeg tvivler, men håber du har ret.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Så kunne det være at han skulle lade være med at hente alt det fyld …

                      Hansen/Bernat/Nielsen

                      Nicholsen/Grubbe. Paulsen/Slotsager. Mihajlo/Skjelvik. Adelgaard/King.

                      Aron/Okusun. Tverskov/
                      Charly/Sabbi. Jebali/Frøkjær. Breum/Sander.

                      Max/Kadrii/Luca/Muscoli/Kante.

                      King, Muscoli, Kante (Omar) …

                      Adelgaard og Charly har jo vist mere ..
                      Jeg ved ikke om jeg vil kalde det fyld.

                      - Martin Hansen gav mening på det tidspunkt han kom ind og ser indtil videre ud til at være en rimelig klar forstærkning.
                      - På papiret giver det klart mening at hente Grubbe ind til at konkurrere på højre back.
                      - Det samme med Minteh og Kefing. Lav risiko (især når det er på leje som sidstnævnte) og giver noget perspektiv på længere sigt til truppen. Det har klubben tidligere forsømt. Jeg tænker de kommer ind og kæmper på lige fod med de andre talenter de kommende år.
                      - Jeg synes det er for tidligt at dømme Bjørn P. Han er en ledertype som vi i hvert fald også manglede i truppen. Og med de talenter vi har på vej til midterforsvaret synes jeg det giver mening med en 31-årig.
                      - Omar Jebali er svær at bedømme. Der er lidt nogle røde lamper der lyser i mit hoved ift. vores scouting når man ser det er Jebalis bror. Hvis de rent faktisk har scoutet på ham og han viser sig at være en gevinst er det en god historie Hvis det viser sig han bare er fyld, har det mindre betydning når det er på leje. Så er han også nemmere bare at bænke.
                      - Agon Mucolli-transferen ser mærkelig ud. Han bliver 24 i år og har ikke spillet på højere niveau end et bundhold i Norge. Han skal have chancen, men med hans lange kontrakt kunne han godt ligne sådan en fyld-spiller som vi kommer til at blive frustrerede over holder talenter på bænken uden at være bedre. Noget jeg håbede/håber vi er færdige med.

                      King og Ivan i sidste transfervindue vil jeg ikke rigtigt medregne. I sidste ende er det selvfølgelig hans ansvar når han er øverste chef, men OB gjorde det jo ret tydeligt at Hemme som udgangspunkt stod for det og ud fra interviews kunne man tyde, at de to handler primært var kommet på stor anbefaling fra scouting-afdelingen.

                      For mig er problemet mere det han ikke har gjort, end dem han har handlet. Som jeg ser det er der handlet en del til fremtiden, mere end nu. Jeg havde håbet/forventet, at der også kom i hvert fald et par profiler/"klassespillere" til forsvar og midtbane. Det bekymrer mig hvis de/han virkelig har overvurderet truppens styrke i den grad, og undervurderet behovet for forstærkning. Men pengene virker ikke til at være der - og det er for mig det mest skuffende. Jeg havde forventet de havde skaffet økonomisk råderum ved at sælge 2-3 af de dyre drenge (Sabbi/Skjelvik/Bashkim/KL) - og/eller ved at tilføje dem andetsteds fra. Og det behøver ikke nødvendigvis være fra Thorborgs egen lomme. I år ville have været et oplagt tidspunkt at investere mere i OB for at give den nye direktør muligheder for at sætte sit præg på det - og ville samtidig være en god mulighed for at vise nogle af fordelene ved at være en del af en større organisation som OSE, som de har snakket så meget om.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                        Det er en hidsig formodning alligevel

                        For et par uger siden var Bjørn ude og tigge enhver der havde penge liggende om dem. Siden har han så sparet KL løn og fået 1,5 mio i kassen for Robin.
                        Tænker ikke det rækker SÅ voldsomt.?

                        Desuden har han jo også udtalt, at truppen er for stor og at div. "profiler" ikke er klar til salg endnu.

                        Jeg tvivler, men håber du har ret.
                        Det ved jeg - men jeg har også en formodning om at OB, i bedste Football Manager stil, har et fint lønbudget, men intet transferbudget. Jeg tror derfor at de 1,5 millioner kan være med til at betale de symbolske beløb som nogle klubber nok vil kræve for deres spillere.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Det sidste ville jeg nok heller ikke .. investeringen i Kadrii har jo heller ikke helt kastet nok af sig, sikkert af mange forsk. årsager.
                          Nu solgte vi Bashkim dyrt og fik ham tilbage for en sign on indimellem. Så tror økonomisk er der vel en ret god bilance.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                            Det ved jeg - men jeg har også en formodning om at OB, i bedste Football Manager stil, har et fint lønbudget, men intet transferbudget. Jeg tror derfor at de 1,5 millioner kan være med til at betale de symbolske beløb som nogle klubber nok vil kræve for deres spillere.
                            Der er godt nok stille på rygtebørsen. Det kunne godt ligne, at det bliver en gyser ved deadline. Mon ikke man havde hørt rygter, hvis noget var lige oppe over?
                            Fas est et ab hoste doceri.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                              Jeg er ved at have rigtig meget brug for et transferfix. Ikke mange nyheder på den front, andet end at der arbejdes på det.

                              Tror vi der kommer noget.? Til hvilken position?

                              Og er Bjørn en mand der handler på sidste transferdag, i de sidste timer.? Nogen der kender ham der?

                              Selv tror jeg på en enkelt spiller, til den centrale midtbane. Synes vi er meget tynde der.
                              Jeg tror man er tilfreds med angriber besætningen, og jeg frygter at man ser Jørgen som en rigtig fin mand til cf, hvis/når ivancevic går i stykker igen. Og så Omar derudover.
                              Bjørn har netop udtalt at han ikke er til panik handler på sidstedagen. Men man har nok et standpunkt til man tager et nyt.
                              Jeg tænker man lejer en enkelt eller 2 ind. Helt sikkert til central midtbane. Måske også CF

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                                Jeg ved ikke om jeg vil kalde det fyld.

                                - Martin Hansen gav mening på det tidspunkt han kom ind og ser indtil videre ud til at være en rimelig klar forstærkning.
                                - På papiret giver det klart mening at hente Grubbe ind til at konkurrere på højre back.
                                - Det samme med Minteh og Kefing. Lav risiko (især når det er på leje som sidstnævnte) og giver noget perspektiv på længere sigt til truppen. Det har klubben tidligere forsømt. Jeg tænker de kommer ind og kæmper på lige fod med de andre talenter de kommende år.
                                - Jeg synes det er for tidligt at dømme Bjørn P. Han er en ledertype som vi i hvert fald også manglede i truppen. Og med de talenter vi har på vej til midterforsvaret synes jeg det giver mening med en 31-årig.
                                - Omar Jebali er svær at bedømme. Der er lidt nogle røde lamper der lyser i mit hoved ift. vores scouting når man ser det er Jebalis bror. Hvis de rent faktisk har scoutet på ham og han viser sig at være en gevinst er det en god historie Hvis det viser sig han bare er fyld, har det mindre betydning når det er på leje. Så er han også nemmere bare at bænke.
                                - Agon Mucolli-transferen ser mærkelig ud. Han bliver 24 i år og har ikke spillet på højere niveau end et bundhold i Norge. Han skal have chancen, men med hans lange kontrakt kunne han godt ligne sådan en fyld-spiller som vi kommer til at blive frustrerede over holder talenter på bænken uden at være bedre. Noget jeg håbede/håber vi er færdige med.

                                King og Ivan i sidste transfervindue vil jeg ikke rigtigt medregne. I sidste ende er det selvfølgelig hans ansvar når han er øverste chef, men OB gjorde det jo ret tydeligt at Hemme som udgangspunkt stod for det og ud fra interviews kunne man tyde, at de to handler primært var kommet på stor anbefaling fra scouting-afdelingen.

                                For mig er problemet mere det han ikke har gjort, end dem han har handlet. Som jeg ser det er der handlet en del til fremtiden, mere end nu. Jeg havde håbet/forventet, at der også kom i hvert fald et par profiler/"klassespillere" til forsvar og midtbane. Det bekymrer mig hvis de/han virkelig har overvurderet truppens styrke i den grad, og undervurderet behovet for forstærkning. Men pengene virker ikke til at være der - og det er for mig det mest skuffende. Jeg havde forventet de havde skaffet økonomisk råderum ved at sælge 2-3 af de dyre drenge (Sabbi/Skjelvik/Bashkim/KL) - og/eller ved at tilføje dem andetsteds fra. Og det behøver ikke nødvendigvis være fra Thorborgs egen lomme. I år ville have været et oplagt tidspunkt at investere mere i OB for at give den nye direktør muligheder for at sætte sit præg på det - og ville samtidig være en god mulighed for at vise nogle af fordelene ved at være en del af en større organisation som OSE, som de har snakket så meget om.
                                Jeg synes Muccoli ser lovende ud. Jeg tror ikke han er en fyld-spiller.

                                Comment

                                Working...
                                X