Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medier /podcasts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Snakken er jo teoretisk, det eneste konkrete der er binde det op på et at BW jo også er hentet ind for at skaffe OB en samarbejdsklub i udlandet, hvis jeg ikke husker galt så har Tyskland været nævnt.

    Når BW kalder OB for en syg patient, så er jeg ret meget enig med ham og jeg er også bange for at det er terminalt. Man har fået gennemsmadret den her klub så effektivt at det her det rejser den sig ikke fra igen, selvom vi allesammen godt kunne tænke os det.

    Man kan jo se det når man bliver inviteret på stadion af OB, det er jo en invitation der vist mest af alt handler om og komme på stadion og spise en omgang pølsemix, det er i nabolaget af at blive inviteret til kræmmermarked i en mellemstor jysk provinsby.

    Jeg har meget svært ved at se hvad det er man vil pege på og sige at det er dét der skal gøre at OB igen bliver en konkurrencedygtig klub. Det tætteste du kommer er talentudviklingen der kan man med rette hævde at man er i top 5-6 i Danmark, men du kommer ikke til at udvikle dig den vej igennem til en konkurrencedygtig klub, hver gang vi sælger et talent til 20-30 mill så sælger klubberne over os til 100 mill.
    ​​​Det hul det bliver kun større, vi er ikke gang med at lukke det.

    Jeg hader at det er sådan, og har skrevet mails med landets kulturminister for at høre om der er noget regulering på vej i forhold til pengenes betydning i fodbold, det er der ikke.

    Så skal du finde en måde at lukke det hul på, så kan man drømme om at der kommer en eller anden Joakim Von And og siger jeg vil gerne ligge de her 100 mill om året og sikre at OB bliver en top seks klub. Jeg vil også gerne betale for et nyt stadion. Det virker bare ikke rigtigt realistisk.

    ​​​​​​Det som virker realistisk det er at man kommer til at indgå i en kæde af klubber hvor kan flytte spillere rundt og på den måde forsøge at lukke hullet.

    Og hvis man vælger det så er det jo spørgsmålet om hvilken en man vil være og det er ikke alle der er lige gode, FCM har en god med Benham og Brentford, men der er også klubber som sønderjyske og ikke mindst Esbjerg der har været viklet ind i nogle knapt så hensigtsmæssige. Så skal man sætte sin lid til at man i OB er rigtig gode til at finde en god en, det ville jeg nok være varsom med.

    ​​​​​Man kan også vælge bare at fortsætte som man gør nu, men så er man terminal. Der skal nok være nogle der kommer og ser kampene, ligesom der stadig er folk der kommer og ser 9'erne spille.
    ​​​​​
    Hvor har du Tyskland fra? Eneste jeg har hørt er akademi i Afrika for det er det der er råd til ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Nu skal jeg lige....Er der rent faktisk et rygte om, at der sker noget i forhold til ejerkredsen ?

      Eller er det "bare" en teoretisk snak.
      Een (ingen navne nævnt) har herinde skrevet “noget er i gang” … Een som normalt er velunderrettet .. i min optik ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Martin Davidsen med en kritisk og realistisk vurdering af OB's tilstand og udvikling i de sidste år. Fatter vel meget godt tilsammen hvad allerede ofte blev beskrivet her i forummet:
        https://obstemmer.dk/blog-alvoren-er...r-problemerne/
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Martin Davidsen med en kritisk og realistisk vurdering af OB's tilstand og udvikling i de sidste år. Fatter vel meget godt tilsammen hvad allerede ofte blev beskrivet her i forummet:
          https://obstemmer.dk/blog-alvoren-er...r-problemerne/
          Det er rigtig godt at flere medier, også begynder at undre sig. Men når det Thorborg ?
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            Det virker som om der er en stor 'berøringsangst' når det kommer til Thorborg? Jeg synes altid kun han bliver nævnt meget kort i kritik af OB på diverse medier. Hersker der lidt en frygt for ham som en af DKs rigeste mænd? Er man bange for at pisse ham af?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Hvor har du Tyskland fra? Eneste jeg har hørt er akademi i Afrika for det er det der er råd til ..
              Nu skal du ikke holde mig op på det, for son jeg skriver så er det vis jeg husker rigtigt, men jeg mener det var Hemme der nævnte Tyskland i forbindelse med BW.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                Det virker som om der er en stor 'berøringsangst' når det kommer til Thorborg? Jeg synes altid kun han bliver nævnt meget kort i kritik af OB på diverse medier. Hersker der lidt en frygt for ham som en af DKs rigeste mænd? Er man bange for at pisse ham af?
                Ja der er en tendens til at NT går under radaren. Og egentlig også det sportslige udvalg. FS kommer med lidt grynt en gang imellem, men de er jo samtidig sponsor i klubben og vel dermed ikke helt i en position hvor de kan kritisere. Tror egentlig nok at Leif Rasmussen og Niels Abildtrup kan se hvor problemerne er. Leif lyder meget fornuftig i SFÅ

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Een (ingen navne nævnt) har herinde skrevet “noget er i gang” … Een som normalt er velunderrettet .. i min optik ..
                  Nogle som vil købe Thorborg helt ud eller "bare" være med til at køre det ?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg

                    Nogle som vil købe Thorborg helt ud eller "bare" være med til at køre det ?
                    Do not know.

                    Kan se at det er Online tidligere i denne tråd og i OB-AGF tråden der har skrevet noget ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Tror der er 0% chance for at der er nogen former for salg, part salg eller noget lignende. OB kan ikke vaere en saerlig attraktiv klub, og prisen er vel ogsaa på et lavt nivaeu i forhold til tidligere (Indroemmer gerne at jeg ingen forstand har paa pris saettelse af en fodbold klub). Så at nogen skulle har interesse i at overtage, eller Thorborg skulle har interesse i at saelge til nuvaerende pris, tror jeg slet ikke er i hans tanker.

                      Men skulle man lege med tanken, ville en gruppe af fynske firmaer og/eller forretningsmaend da nok vaere at foretraekke, hvis de fra start overlader arbejdet til profesionelle, laver en langsigtet plan, bygger et nyt stadion og ellers bare spoetter penge i kassen, indtil vi er i top 4 og vores talentudvikling er i toppen af DK!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MiXiM Se indlæg
                        Tror der er 0% chance for at der er nogen former for salg, part salg eller noget lignende. OB kan ikke vaere en saerlig attraktiv klub, og prisen er vel ogsaa på et lavt nivaeu i forhold til tidligere (Indroemmer gerne at jeg ingen forstand har paa pris saettelse af en fodbold klub). Så at nogen skulle har interesse i at overtage, eller Thorborg skulle har interesse i at saelge til nuvaerende pris, tror jeg slet ikke er i hans tanker.

                        Men skulle man lege med tanken, ville en gruppe af fynske firmaer og/eller forretningsmaend da nok vaere at foretraekke, hvis de fra start overlader arbejdet til profesionelle, laver en langsigtet plan, bygger et nyt stadion og ellers bare spoetter penge i kassen, indtil vi er i top 4 og vores talentudvikling er i toppen af DK!
                        Ja det ville være drømmen, men er det realistisk? Er du klar over hvor mange penge de skal spytte i kassen? Vi taler om et trecifret millionbeløb og det er bare for at gøre OB til en fast del af top seks.

                        Jeg har tidligere fulgt Newcastle i England inden de blev solgt til Saudi-Arabien, de blev set som et oplagt køb, fordi, klubben har en stor fanskare, den har et godt opland og den er kronisk underpræsterende, hvilket gør at fansne tager godt imod de nye investorer og det gjorde fansne også, så var der endelig udsigt til at man kunne konkurrere, jeg kan se meget af det samme i OB dog på mindre skala.

                        Det vigtige er at det ikke er et eller andet gøgler show der overtager OB, og så skal vi til og importere kinesiske spillere ala Vejle, for at tage røven på nogle asiatiske klubber eller der går Esbjerg i den og vi får en træner ind der synes det er fikst at uddele sherif stjerner til spillerne. RB ville være oplagt, med deres fokus på talentudvikling og fremadrettet fodbold, hvis man så bare kunne få sådan en FC Liefering aftale hvor man kan beholde sit navn og gerne sin spillerdragter, så lover vi tilgengæld at servere Bull burgere på stadion.

                        Lige nu, der ligner OB, Albert Arnesen i Matador.

                        Comment


                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-et-nemt-offer

                          True dat...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Lige nu, der ligner OB, Albert Arnesen i Matador.
                            Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                            lykke, ulykke de gange på rad,
                            medgang og modgang hinanden tilråbe,
                            solskin og skyer de følges og ad.
                            Jorderigs guld
                            er prægtig muld,
                            Himlen er ene af salighed fuld.
                            - Kingo, 1681

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

                              Det er jo rigtigt. Det er jo fint nok at være konservativ, men kigger man på konkurrenterne så står flere og flere af dem jo enten i eller på vej ind i, internationale kæder af fodboldklubber, FCN og FCM som de to med mest succes og FCK med deres mulige samarbejde med Aston Villa. Så kan man jo godt sidde som gammel fodboldklub og fan og sige at de gode tider de vender tilbage og snart så bliver det hele som det var i 1996, men det sker jo ikke. Og så kan man tilpasse sig det eller skyde sig selv i hovedet mens ens hustru sidder og græder fordi hun ikke har sin egen tennisbane.

                              ​​​​​​

                              Comment


                                Igen en fint interview med BW. Det er bittert, hvis han ikke får vendt skuden i OB. Han lyder altså skarp og kommunikerer væsentligt mere åbent end længe set i OB:
                                https://obstemmer.dk/interview-med-w...lt-hele-tiden/

                                Comment

                                Working...
                                X