Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medier /podcasts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Sidder I seriøst og diskuterer Red Bull som en mulighed? Jesus, det står endnu værre til, end jeg troede. Det må ALDRIG blive en mulighed.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Tror jeg skal korrigere, hvad jeg skrev. Tror egentligt jeg mener : alt for få er blevet bedre af at komme til OB. Jeg har en klar fornemmelse af, at alt for mange spillere går i stå. De bliver i hvert fald for sjældent bedre. Casper Larsen blev bedre. Jeg synes f.eks. Ikke Tverskov er blevet væsentligt bedre i OB. Er Michelson blevet bedre? Nej. Sabbi. Nej. Er Sander? Nej. Er Okusun. Nej.
      Du har ret i, at man har været alt for “god” til at hente over the Hill spillere, som er startet deres nedtur i OB. Men jeg synes stadig at det er lykkedes alt for lidt med at udvikle spillere, der er kommet til.
      Delvist enig i de enkelte spilleres vurdering, men jeg vil dag godt udfordre din holdning på enkelte spiler. Casper Nielsen er vi helt enige om gennemgik en nærmest eksplosiv udvikling i OB, han havde hele pakken af ergærighed, hårdt arbejde hele tiden, talent og vilje til at udnytte talentet. Tverskov synes jeg er blevet bedre. Jeg husker ikke hans start i OB som overbevisende, men udviklede sig til holdet absolutte styrmand i den bedste periode de seneste 11 år - dog med enkelte perioder hvor han er faldet i niveau dels p.gr.a. skadeperioder og det generelle forfald i OB, men nu igen absolut bærende kraft på et sløjt sammensat hold. Sabbi synes jeg holder hans Hobro-niveau, og han får ikke ordentlige relationer på banen nogensinde frygter jeg. Sander er lidt det samme bare med fine relationer men begrænset i hans fart og placering på banen og læses for ofte af modstanderene. Michelson har ganske enkelt være under niveau som minimum denne sæson, og det er meget skuffende synes jeg. Okosun har overrasket mig positivt spillemæssigt på 6'er positionen, men er måske ikke helt den type vi mangler, men det er i hans tilfælde en helt anden historie.
      Last edited by manner; 17-08-2022, 06:31.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Jeg tror det blir RT O'ense. Fordi der skal nok sidde en stamme af fans der følger OB ned i 1 division, jeg har selv set Stig Tøfting og en rædderlig Mwape Miti spille os derned ude på atletikstadionet men langt de fleste fodboldfans, inklusive mig selv, vil gerne have at deres hold har bare noget succes. Hvis der skal være en fodboldklub i Odense også om 10-20 år så skal man finde ud af hvordan man vil blive succesfuld, ellers så er man 9'er eller 13'er lige om lidt.

        Og det koster en masse penge og jeg kan ikke se hvorfor der er nogle "rigmænd" der skulle være interesseret i at spytte penge i OB. Der er jo altså ikke fordi man køber en masse kompetence og know how, det skal komme udefra, og det er det de koncerner kommer med.

        ​​​​​Jeg tror ikke det ville være en nem vej til succes, men man ville nok kunne mønstre noget mere konkurrence end man kan nu, der skal så heller ikke så meget til :-D

        Jeg tror at man vil kunne føre byen og øens hold lige over, sådan nogen som os vil måske slå os lidt i skindet, men ungerne der render rundt ude på stadion vil elske når Yussuf Poulsen løber ned og sender den ind og hiver mesterskabet til Odense. Halvdelen af det her forum vil gå amokka, lige indtil man præsenterer en duelstærk 6'er ala Djemba-Djemba, skal vi vædde?
        ​​​​​​
        Det ville ske for tomme tribuner. Hvis en koncern som Red Bull overtog OB, så ville det ikke længere være OB. Du ville se en fanskare forsvinde. Hvad skulle man identificere sig med? At der ligger en Red Bull gren i ens by?

        Føj! Det gør ondt bare at diskutere.

        Comment


          #94
          Jeg kan på ingen måde se, hvorfor RB skulle komme til Odense.

          Tvivler stærkt på, at der overhovedet er nogen som kan se det som en god ide (fans, ejer, ledelse m.fl.).

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
            Sidder I seriøst og diskuterer Red Bull som en mulighed? Jesus, det står endnu værre til, end jeg troede. Det må ALDRIG blive en mulighed.
            Helt enig. Det burde næsten resultere i permanent ban fra forum bare for at joke med det.

            Så vil jeg også hellere dø en stille død i 1. division med en trup af 25 King'er og Skjelvik'er.
            Last edited by Agbre; 17-08-2022, 09:13.

            Comment


              #96
              Jeg har også særdeles svært ved at se RB skulle sætte kløerne i OB, og det er i hvert fald heller ikke noget jeg vil involvere mig i på nogen måde.
              ... men jeg er som heller ikke så meget i tvivl om at kommende generationer er ligeglade. De lapper det i sig fordi tilværelsen i dag handler om at være med på beatet.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #97
                Ultimativt må det, trods den retfærdigvis ringe tiltro til NTs ejerskab, trods alt også forventes at han ikke ville sælge sin klub til et koncept som RB. Jeg tillægger ham måske større sentimentalitet , end han kan oppebære, men jeg tror OB som helhed betyder rigtig meget for ham. Han ved godt hvad det indebærer at sælge klubben til et ekstremt koncept som RB, det kan jeg ikke forestille mig han vil kunne leve med blev hans arv til klubben.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                  Helt enig. Det burde næsten resultere i permanent ban fra forum bare for at joke med det.

                  Så vil jeg også hellere dø en stille død i 1. division med en trup af 25 King'er og Skjelvik'er.
                  Må erklære mig helt enig. Et par dårlige sæsoner mod over 125 års tradition gør det ikke værd at trykke på selvdestruktionsknappen.

                  RB-klubber er sjæleløst og jeg håber at konceptet fejler hårdt. Jeg tror da heller ikke, at andre danske klubber har våde drømme om at blive det nye Jammerbugt FC...
                  Fas est et ab hoste doceri.

                  Comment


                    #99
                    Vi er seriøst kommet til det punkt, hvor navnet på den ulækre, klamme koncern og OB bliver nævnt i samme sætning? Folk må enten være kuldrede, ramt af solstik og solid desperation, hvis ikke den omgående bliver afvist som et talking point på et forum for ægte fans. Jeg vil hellere drives af Bent nede fra den lokale bodega og få hældt kogende syre i øjnene end at blive associeret med... ja jeg kan ikke engang nævne det.

                    Jøsses.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Nu skal jeg lige....Er der rent faktisk et rygte om, at der sker noget i forhold til ejerkredsen ?

                      Eller er det "bare" en teoretisk snak.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        Nu skal jeg lige....Er der rent faktisk et rygte om, at der sker noget i forhold til ejerkredsen ?

                        Eller er det "bare" en teoretisk snak.
                        Rent teoretisk er jeg, heldigvis, ret sikker på.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Rent teoretisk er jeg, heldigvis, ret sikker på.
                          Takker

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Vi er seriøst kommet til det punkt, hvor navnet på den ulækre, klamme koncern og OB bliver nævnt i samme sætning? Folk må enten være kuldrede, ramt af solstik og solid desperation, hvis ikke den omgående bliver afvist som et talking point på et forum for ægte fans. Jeg vil hellere drives af Bent nede fra den lokale bodega og få hældt kogende syre i øjnene end at blive associeret med... ja jeg kan ikke engang nævne det.

                            Jøsses.

                            MvH ChrisOB
                            Ja hvis det kommer dertil har jeg kun minderne tilbage

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Sidder I seriøst og diskuterer Red Bull som en mulighed? Jesus, det står endnu værre til, end jeg troede. Det må ALDRIG blive en mulighed.
                              Ja, det er helt væk, så ville OB blive forvandlet til et hadeobjekt og ikke bare den modvilje der er hos en del af fynboerne.
                              Ekstremister som mig reagerer på OSE og rigmænd, men utroligt mange ville reagere på navneskift etc.
                              Last edited by Entusiastens; 17-08-2022, 14:06.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Snakken er jo teoretisk, det eneste konkrete der er binde det op på et at BW jo også er hentet ind for at skaffe OB en samarbejdsklub i udlandet, hvis jeg ikke husker galt så har Tyskland været nævnt.

                                Når BW kalder OB for en syg patient, så er jeg ret meget enig med ham og jeg er også bange for at det er terminalt. Man har fået gennemsmadret den her klub så effektivt at det her det rejser den sig ikke fra igen, selvom vi allesammen godt kunne tænke os det.

                                Man kan jo se det når man bliver inviteret på stadion af OB, det er jo en invitation der vist mest af alt handler om og komme på stadion og spise en omgang pølsemix, det er i nabolaget af at blive inviteret til kræmmermarked i en mellemstor jysk provinsby.

                                Jeg har meget svært ved at se hvad det er man vil pege på og sige at det er dét der skal gøre at OB igen bliver en konkurrencedygtig klub. Det tætteste du kommer er talentudviklingen der kan man med rette hævde at man er i top 5-6 i Danmark, men du kommer ikke til at udvikle dig den vej igennem til en konkurrencedygtig klub, hver gang vi sælger et talent til 20-30 mill så sælger klubberne over os til 100 mill.
                                ​​​Det hul det bliver kun større, vi er ikke gang med at lukke det.

                                Jeg hader at det er sådan, og har skrevet mails med landets kulturminister for at høre om der er noget regulering på vej i forhold til pengenes betydning i fodbold, det er der ikke.

                                Så skal du finde en måde at lukke det hul på, så kan man drømme om at der kommer en eller anden Joakim Von And og siger jeg vil gerne ligge de her 100 mill om året og sikre at OB bliver en top seks klub. Jeg vil også gerne betale for et nyt stadion. Det virker bare ikke rigtigt realistisk.

                                ​​​​​​Det som virker realistisk det er at man kommer til at indgå i en kæde af klubber hvor kan flytte spillere rundt og på den måde forsøge at lukke hullet.

                                Og hvis man vælger det så er det jo spørgsmålet om hvilken en man vil være og det er ikke alle der er lige gode, FCM har en god med Benham og Brentford, men der er også klubber som sønderjyske og ikke mindst Esbjerg der har været viklet ind i nogle knapt så hensigtsmæssige. Så skal man sætte sin lid til at man i OB er rigtig gode til at finde en god en, det ville jeg nok være varsom med.

                                ​​​​​Man kan også vælge bare at fortsætte som man gør nu, men så er man terminal. Der skal nok være nogle der kommer og ser kampene, ligesom der stadig er folk der kommer og ser 9'erne spille.
                                ​​​​​
                                Last edited by Striwetforlivet!; 17-08-2022, 14:19.

                                Comment

                                Working...
                                X