Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Der var flere muligheder for salg af SS i millionklassen dengang. Men af uforklarlige årsager trykkede OB aldrig på knappen. Sker sgu mange mærklige ting dernede til tider
    Det er til gengæld ret spøjst - det medgiver jeg gerne.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Der var flere muligheder for salg af SS i millionklassen dengang. Men af uforklarlige årsager trykkede OB aldrig på knappen. Sker sgu mange mærklige ting dernede til tider
      Var der ikke noget med et pænt stort bud fra Rusland ?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Et højintenst løb - eller bare et højintenst stykke fysisk arbejde - har intet at gøre med at ‘være hurtig på de første meter’.

        Man arbejder højintenst, når man er på 80-90 % af sit max.

        Har man en max-sprinthastighed på fx 30 km/t, så arbejder man højintenst, når man løber i intervallet 24-27 km/t.

        Så det er altid relativt til en given fart, og en snegl kan arbejde lige så højintenst som en leopard. De gør det bare ved hver sin hastighed.

        Den slags er heldigvis en objektiv videnskab.
        Det har I ret i. Jeg tror min pointe var, at når man angiveligt scouter efter højintense løb, så handler det vel ikke om sneglen, men om leoparden? For fodboldkampen er jo ligeglad om sneglen kan tage mange højintense løb, hvis det foregår i snegletempo. Det afgørende er vel om man har en spiller der kan tage mange løb i objektivt højt tempo, eller om han - som Joel King beskrives her - mere er en spiller, der kan løbe i en evighed i det samme tempo.

        Dette ud fra en antagelse om, at moderne fodbold er mere eksplosivt.

        Måske jeg fuldstændig har misset hvad det eneste konkrete man faktisk har meldt ud betyder, men så er jeg tilbage ved at vi intet konkret har vi kigger efter.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

          Det har I ret i. Jeg tror min pointe var, at når man angiveligt scouter efter højintense løb, så handler det vel ikke om sneglen, men om leoparden? For fodboldkampen er jo ligeglad om sneglen kan tage mange højintense løb, hvis det foregår i snegletempo. Det afgørende er vel om man har en spiller der kan tage mange løb i objektivt højt tempo, eller om han - som Joel King beskrives her - mere er en spiller, der kan løbe i en evighed i det samme tempo.

          Dette ud fra en antagelse om, at moderne fodbold er mere eksplosivt.

          Måske jeg fuldstændig har misset hvad det eneste konkrete man faktisk har meldt ud betyder, men så er jeg tilbage ved at vi intet konkret har vi kigger efter.
          Det forestillede jeg mig også var din pointe. Uden at mit svar var ment som flueknepperi var min pointe også blot at højintense løb snarere er et spørgsmål om indstilling, kultur og villigheden til at tage de hårde løb, imens fart og antrit er kvaliteter som nogle spillere besidder i højere grad end andre.

          Jeg har et fantastisk minde om Henrik Toft der efter et angreb hvor vi mister bolden sætter i et fantastisk returløb. Det faktum at Toft var en snegl der hurtigt blev indhentet af resten holdet ændrede ikke på det rosværdige i hans forbilledlige returløb hvor lungerne efterfølgende hang ud af munden på manden.

          Om vi primært scouter efter hurtige spillere med antrit har jeg ikke gidet sætte mig nok ind i strategien til at udtale mig om - primært da min tillid til de folk der har udarbejdet strategien er minimal. Dog finder jeg det ret naturligt at eksplosive hurtige spillere ofte gør sig længere fremme på banen, mens en forsvarsspiller ofte har en god motor og langt hen af vejen kan kompensere for manglende fart med andre kvaliteter. Der er trods alt også en vis risici ved at tage et højintenst løb idet man ofte kommer til at hænge lidt den anden vej - her tænker jeg ofte på en spiller som Emil Larsen der i sin tid var en af de OB’ere der to absolut flest højintense løb, men som samtidig var en spiller der ofte blev kritiseret for at slå op i banen. Geparden gør præcis det samme. Det kan en offensiv spiller med frihed nemmere tillade sig end bagerste mand.

          Comment


            Vi skal udskrive den store løncheck, men så gerne Lasse Vigen på vores midtbane.

            Tror ikke rigtigt det kører for ham i Belgien.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Var der ikke noget med et pænt stort bud fra Rusland ?
              Jo bla Rusland ifølge SFÅ. Havde det ikke været for OC handel havde jeg kaldt OB for superligaens dårligste købmænd. Med afstand
              BW må have fået et chok efter han har lært hvad der er foregået i klubben de sidste år

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                Vi skal udskrive den store løncheck, men så gerne Lasse Vigen på vores midtbane.

                Tror ikke rigtigt det kører for ham i Belgien.
                Lasse Vigen er vel primært 8'er og det er ikke der vi i bekneb for typer. Ellers er jeg enig .. Lasse er en god type og meget løbestærk der altid yder sit allerbedste.

                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...liga-historien

                  Kunne Wessels ikke være med her? Andre?

                  I hvert fald har OB haft rimelig succes med at hente “navne” som har bidraget …

                  Kunne da være fint med et ordentligt trøjenavn eller to når der skal hentes forstærkninger ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Det var vidst meget godt vi kom af med Lieder i dette vindue

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...t-efter-skifte

                    Ønsker ham alt det bedste. Denne skade ønsker man for ingen uanset hvad

                    Comment


                      Sakset fra Twitter


                      Axel Moen
                      @axelmoeen
                      ·
                      59 min
                      OB viser interesse for Bubacarr “Steve” Trawally. Angriberen, der tidligere har været ejet af Vejle, har kontraktudløb til sommer. #MoensRygtebørs #obdk


                      Jeg hører på vandrørende at han vidst også deler agent med de 2 gambianere man har haft på prøve i Juni og Februar

                      Yankuba Minteh & Dawda Darboe hedder de

                      OPDATE: De deler ikke samme agent
                      Last edited by bjerghest; 05-03-2022, 12:43.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                        Sakset fra Twitter


                        Axel Moen
                        @axelmoeen
                        ·
                        59 min
                        OB viser interesse for Bubacarr “Steve” Trawally. Angriberen, der tidligere har været ejet af Vejle, har kontraktudløb til sommer. #MoensRygtebørs #obdk


                        Jeg hører på vandrørende at han vidst også deler agent med de 2 gambianere man har haft på prøve i Juni og Februar

                        Yankuba Minteh & Dawda Darboe hedder de

                        OPDATE: De deler ikke samme agent
                        Lottokupon…! Mon BW ser ham som en reel mulighed…?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                          Lottokupon…! Mon BW ser ham som en reel mulighed…?
                          Eller en ny Miti

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                            Lottokupon…! Mon BW ser ham som en reel mulighed…?
                            Nu er der i det mindste en strategibeskrivelse af hvad der "forventes" at en ny spiller kan/skal bidrage med. Det må alle dage gøre arbejdet med at finde den rigtige spiller mindre risikabelt. Foreløbig er der lang tid til at finde emner, men det er selvf. altid godt at være forberedt

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Lyder som vii kunne god skrive med Minteh i sommeren. Er der nogen som har set reservilagkampen eller træningen med ham og kan komme med en bedømmelse?

                              "Når OB ikke bare skriver under med spilleren, så skyldes det, at det først er tilladt, når han bliver 18 år. Det sker til juni, hvor det altså kan komme i spil."

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ung-udlaending
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X