Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Bortset fra vi bliver skilt ad i 20 min, så ser jeg også fine takter, hvor vi har chancerne til på en god dag at få et kryds.
    Der er fin fart i vores offensive spil og vi får presset FCK fint ned, selvom de faktisk nok spiller deres bedste kamp længe. Der er massere at tage med og jeg håber vi holder kadencen, for så er der massere point i de næste kampe.

    Jeg synes dog alm skal overveje om ikke han skal give Østrøm en pause. Han havde en svær dag i dag og bringer ikke nok. Jeg synes det er fint han spiller når Ryan ikke er klar, men nu har vi ham faktisk klar og han har trænet længe nu og må være i fin form.
    Okosun synes jeg heller ikke skal starte i den rolle han har der. Han befinder sig alt for langt tilbage på banen og bryder slet ikke spillet som eksempelvis Aron gør. Jeg tror også vi har større værdi af ham, hvis vi har ham til sidst i kampen , hvor vi presser lidt mere primitivt på indlæg og kan bringe ham feltet. Desuden synes jeg faktisk Kløve har haft fine indhop i alle vores tre kampe i sæsonen, så han presser sig på til en startplads.

    Dejligt var det at have Tverskov med på bænken igen. Han er forhåbentlig snart klar til at starte. Juel så ikke for godt ud ved målet til 1-0 og lavede også en anden stor fejl tidligt i kampen.

    Meeen generelt ser det godt og jeg glæder mig til at se os i næste kamp, hvor det bliver spændende om vi nu dykker som følge af vores første nederlag

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
      Det er så vildt at læse Fyens’ karakterer. Det er fint at have sine favoritter og spillere, man ikke kan lide, men det her skriger ikke af at de ser kampen:

      OB's karakterer: Oliver Christensen 4 - Robin Østrøm 4, Kasper Larsen 4, Alexander Juel Andersen 7, Jørgen Skjelvik 4 - Jens Jakob Thomasen 7, Issam Jebali 02, Ayo Okosun 4, Emmanuel Sabbi 7, Mads Frøkjær-Jensen 02 - Bashkim Kadrii 4.
      At give Jebali 02 er jo helt hen i vejret

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
        Det er så vildt at læse Fyens’ karakterer. Det er fint at have sine favoritter og spillere, man ikke kan lide, men det her skriger ikke af at de ser kampen:

        OB's karakterer: Oliver Christensen 4 - Robin Østrøm 4, Kasper Larsen 4, Alexander Juel Andersen 7, Jørgen Skjelvik 4 - Jens Jakob Thomasen 7, Issam Jebali 02, Ayo Okosun 4, Emmanuel Sabbi 7, Mads Frøkjær-Jensen 02 - Bashkim Kadrii 4.
        Han var vel fuld igen.

        Comment


          Det var desværre den gamle sang: vi scorer ikke på vores chancer.
          TJa, og Thorup havde vel læst at vores højre side med Robin som uskolet back er svagpunktet og det udnyttede de fint. Robin havde store problemer med Daramy og ham mangler de offensive evner. Selvom FCK trak sig tilbage i anden halvleg og forsvarede kun konsekvent så var det en forskel da Ryan kom på banen. Det er fint at give unge spiller spilletid og dermed udviklingsmuligheder men vi må se at der også koster. I bagklogskabhedens klare lys ville det have været langt bedre at starte med Ryan.
          Og forstår ikke så ret Alms udskiftninger. Jabali var vores bedste offensivspiller og vel den som kunne sætte noget op og var en trussek for FCK og blev udskiftet først og derefter Sabbbi som også spillede en god kamp.
          Mest skuffet er om Frø, desværre. Hvor er den friske, frække og kreative offensivspiller vi oplevede i sidste sæsonstart. Han har ja evnerne men han virker hæmmet og lidt tungt. Kom i gang, Frø, du kan blive kæmpe. Find dine evner igen, tak.
          På midtbanen manglede vi helt klar Aron som kriger og slider. Okosun kom ikke i nærheden af det Aron vidste i de første to kampe.
          Nu er fire point efter de første tre kampe ikke so uforventet kampprogrammen tages i betragtning. Men er alligevel skuffet. Lidt mere kynisme og skarphed og vi kunne stå et helt andet sted.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Uha havde mine 2 drenge med til kamp idag.
            skal lære at holde dem hjemme mod fck og Brøndby.
            jeg kan desværre ikke tige stille når jeg syntes ob ikke giver sig 100 eller dommeren fløjter forkert….

            når vi er 10000 mand der kommer på stadion for at bakke OB op. Er det mig ubegribeligt at de ikke kommer stormende frem de første 15-20 min…. Så stadion kommer med fra start.
            hvad er det de venter på……
            og hvorfor bakker vi så meget så vi står på baglinjen bare de angriber med 2.
            kom nu frem og pres frem med brystet.
            sav en spiller ned hvis det ikke køre. Giv tilskuerne noget. Vi fik ikke et eneste gul kort.
            vil så gerne have vi viser at på vores hjemmebane skal det altså gøre undt hvis modstanderne skal vinde…

            Ellers god kamp af sabi og janali.
            mangler meget fra østrøm og okosung.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
              Der er ikke det store at udsætte ved nederlaget i dag. Trods gode perioder, så var der bare en ret klar forskel over 90 minutter. Vores defensiv (især vores højre side) er vores akilleshæl. Misforstå mig ikke, dette er ikke møntet så meget på Østrøm selv, for han spiller, hvor han bliver bedt om at spille trods hans naturlige position er på centerforsvar/defensiv midt. Det at Østrøm er foran Ryan må vi forstå, siger alt om vores sårbarhed på højre back, og der skal simpelthen en forstærkning ind der. Og hvis talentdelen af den "strategi" (som imø er mere ambitioner end en kortlægning af hvordan vi vil opnå det mål) vægter lige så højt, hvis ikke mere end 3x top 6 indtil 2026, så skal Østrøm/Vestergaard prioriteres på CB på bekostning af en som AJA, som er en anstændig, men ikke prangende centerforsvarer. Jeg vil faktisk gå så langt til at sige, at spilletid til Østrøm/Vestergaard ville jeg prioritere højere end KL, som ikke er betydeligt bedre end AJA, men niveaumæssigt mellem AJA og Tverskov - KL får dog nok ligesom JJ (som jeg var meget kritisk og tvivlende overfor sidste sæson, men har lagt stærkt ud denne sæson) længere snor herinde for at være OB-dreng, men han er ikke nogen dreng længere. Jeg medgiver dog, at vi mister fysik uden KL, og det skorter vi ikke ligefrem på. Men han er 28, og burde være tæt på/på niveau med Tverskov. KL kan godt være kulturbærer på træningsbanen og fra bænken af, mens de to unge skiftes om spilletiden ved siden af Tverskov; AJA får en buket blomster som tak for en nogenlunde driftsikker indsats i klubben. Han har altid gjort det han kan, men det opvejer ikke den (langsigtede) gevinst, der ligger i at give de unge spilletid. I hvert fald hvis klubben er oprigtig omkring strategien.
              Mon dog Østrøm står foran Ryan på højre back? Tænker mere årsagen skal findes i at Ryan ikke er 100% endnu og at man bygger ham op stille og roligt - kan dog tage fejl. Jeg håber inderligt at Ryan bliver klar snart og kan indtage positionen for vi mangler ham meget. Lige så meget håber jeg så bare også at Østrøm i så fald vil skubbe AJA bag ud i køen til spilletid i centerforsvaret.

              Vores mangler på 6eren og højre back bliver lidt udstillet idag. Aron og JJT kan godt være løsningen centralt, men skadesfrekvensen skræmmer og vi mangler et alternativ på pladsen - hverken Kløve eller Okosun er gode nok mod de klubber som vi gerne vil konkurrere med. Højre back er copy paste. Hvis man kan få Ryan tilbage er han god nok, men det er også et stort hvis og Østrøm er ikke løsningen på højre back i kampe som denne.

              Comment


                Lige kommet hjem fra stadion. Jeg kan godt nok ikke lide at tabe og jeg kan i særdeleshed ikke lide at tabe til FCK.

                Når det er sagt så havde jeg FCK som favoritter inden den her kamp og det er hvad det er, der ville skulle bruges mange millioner hvis vi skulle matche FCK trupmæssigt og i dag har de både Nelsson og Wind i startopstillingen, det er ganske enkelt et bedre hold end vores, desværre. Især Nelsson for stabiliseret det der FCK forsvar fuldstændigt.

                Fedt at være på stadion igen. Der mangler helt klart noget stemning og det kommer nok til at tage noget tid før Capoen lige mærker lægterne. Tilgengæld fedt med Tifo.

                Overordnet så bliver det lidt for febrilsk og sammenkrampet oppe foran, det er lidt modsat af sidst hvor man afslutter på nogen sløje vinkler så får man i dag ikke afsluttet, når man egentligt har en god vinkel på målet.

                OC:

                Stod ikke nogen god kamp i dag, nu kom jeg først 20 minutter før kampstart og oplevede ikke at han på vanlig Oliver stil lige gassede crowden op. Virkede mentalt fraværende på en meget uvanlig OC stil, klart den dårligste kamp han har stået som jeg har set og hans niveau plejer at være væsentligt højere end i dag.

                Østrøm:

                Har ikke farten til at spille en angribende fullback. Han kommer ud i mange løbedueller med Daramy og Daramy tager ham ganske enkelt på farten, hvilket gør at Sabbi er nød til at følge Daramy til tider for at lukke af, nu holdt jeg øje med om han viger i duellerne og det er rigtigt nok han kommer til at tøve lidt, men, vinder (uden at have tallene foran mig) dem han tager, er mit indtryk.

                ​​​​​Offensivt er han væsentligt mere med i dag. Og er meget sikker på bolden, hvor han spiller med en god ro, jeg kan ikke huske at han på noget tidspunkt smider bolden væk eller fejlafleverer og kommer med nogle glimrende afleveringer.

                Skjelvik:

                Nu var jeg efter ham efter Randers og kommer også til at være det i dag, det bliver bare aldrig rigtigt godt i dag, der er en bestemt fejlaflevering i første halvleg han laver hvor der går et gys igennem hele stadionet, den var ikke god.

                AJA

                Jeg var efter ham i Randers, men synes han spiller bedre i dag. Han er aggressiv opsøgende i duellerne og jerner rundt nede i forsvaret og har også et glimrende forsøg i anden halvleg.

                KL

                Får positioneret sig godt. Ihvertfald den halvleg hvor han står i min ende og er aktivt deltagende i det opbyggende spil og fylder en del i duelspillet også. Kommunikerer løbende med Robin Ø.

                JJ

                ​​​En okay præstation, han kommer meget til at ligge på vores banehalvdel når vi er presset hvor han ligger og rydder op og læser situationerne fint og kommer på forkant af meget.

                Okosun

                Giver os meget i duelspillet i dag, men kommer også til at blive trækket for langt, han skal dække et kæmpe område. Vinder, selvfølgeligt, mange hovedstødsdueller og leverer en god arbejdsindsats.
                ​​​​

                Frøkjær

                Jeg kan simpelthen ikke sætte fingeren på hvad det er med den knægt der. Man står ikke med sådan en følelse af at hans ideer er dårlige, det er som om han egentligt gør gode ting, men uden at koncentrere sig og så bliver det sådan 15-20 procent ringere end det man ved han kan.

                Sabbi

                Kæmpe arbejdsindsats i dag både offensivt og defensivt, han var ikke glad for at blive skiftet ud, det resulterede jo ikke rigtigt i noget i dag, men altså han skal nok få sine mål og assists.

                Jebali

                Jeg var lidt efter ham sidst, i dag spiller han en god kamp, han fører bolden ind i de små rum og trænger igennem og har blik for at sætte sine medspillere op, synd det ikke bliver til en assist eller mål i dag.

                Bashkim

                Han har det svært i dag hvor det er helt tydeligt at FCK godt ved at det er Bashkim de skal lukke ned for. Leverer en mandfolkeindsats når det kommer til arbejdsindsats den mand giver ganske enkelt ikke op kommer ikke rigtigt til det store i dag.





                Comment


                  Er vi ikke snart der hvor vi børe forlænge 1 år med Frøkjær og så leje ham ud til noget Norge/Sverige? Jeg frygter vi er ved at lave en Greve med ham.
                  Man vil åbentbart ikke bruge ham på 10`eren så prøv at lej ham ud og hent en offensiv kant ind med samme kvalitet/spidskompetencer som Kadrii og Sabbi.
                  Så må vi se om der kommer en helt anden spiller hjem i sommeren 2022

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                    Og så kostede det, der ikke blev tænkt og handlet i pausen. RJL må godt nok være ringe til træning.
                    Enig. Men manden OB tør betro ansvaret for transferkontoen, sidder pt oppe i Sverige
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      Dagens karakterer

                      Oilver C 4
                      Østrøm 00
                      Kasper Larsen 4
                      Alexander J 4
                      Jørgen 4
                      Okusun 4
                      Frøkjær 4
                      JJT 4
                      Sabbi 7
                      Jebali 7
                      Bashkim 4

                      Og jeg gentager mig gerne. Der mangler 2-3 forstærkninger for at det kan blive rigtig godt

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Er vi ikke snart der hvor vi børe forlænge 1 år med Frøkjær og så leje ham ud til noget Norge/Sverige? Jeg frygter vi er ved at lave en Greve med ham.
                        Man vil åbentbart ikke bruge ham på 10`eren så prøv at lej ham ud og hent en offensiv kant ind med samme kvalitet/spidskompetencer som Kadrii og Sabbi.
                        Så må vi se om der kommer en helt anden spiller hjem i sommeren 2022
                        Vi skal ihvertfald ikke lave endnu en Greve, det er helt sikkert.

                        Jeg synes dog det er lidt tidligt at dømme ham ude under Alm. Han kommer aldrig rigtigt ind i kampen idag, men FCK er også bare stærke på dagen, mens OB ikke rigtigt formår at give vores offensiv de bedste arbejdsvilkår. Aron i stedet for Okosun og så tror jeg vi havde set en lidt anden kamp.

                        Jeg ved godt at vi er lidt uenige om hans indhop mod Herning og Randers, men jeg synes generelt han har gjort det fint indtil i dag uden at brænde banen af. Idag fik han så lov til at starte og det tolker jeg klart som om at han har spillet/trænet sig i start11, mere end at Fenger skulle have spillet sig af. Vi har fået et lidt vanskeligt start program i år, men jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne få Frø i gang under Alm.

                        Comment


                          Har det egentlig en forklaring, hvorfor stemningen på stadion udeblev i dag?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Er vi ikke snart der hvor vi børe forlænge 1 år med Frøkjær og så leje ham ud til noget Norge/Sverige? Jeg frygter vi er ved at lave en Greve med ham.
                            Man vil åbentbart ikke bruge ham på 10`eren så prøv at lej ham ud og hent en offensiv kant ind med samme kvalitet/spidskompetencer som Kadrii og Sabbi.
                            Så må vi se om der kommer en helt anden spiller hjem i sommeren 2022
                            Det kunne godt være ide lige og få ham kickstartet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Tjemf Se indlæg
                              Har det egentlig en forklaring, hvorfor stemningen på stadion udeblev i dag?
                              Jeg syntes der var en fantastisk stemning. Den fes måske lidt ud til sidst men ellers var den da god?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                                Vi skal ihvertfald ikke lave endnu en Greve, det er helt sikkert.

                                Jeg synes dog det er lidt tidligt at dømme ham ude under Alm. Han kommer aldrig rigtigt ind i kampen idag, men FCK er også bare stærke på dagen, mens OB ikke rigtigt formår at give vores offensiv de bedste arbejdsvilkår. Aron i stedet for Okosun og så tror jeg vi havde set en lidt anden kamp.

                                Jeg ved godt at vi er lidt uenige om hans indhop mod Herning og Randers, men jeg synes generelt han har gjort det fint indtil i dag uden at brænde banen af. Idag fik han så lov til at starte og det tolker jeg klart som om at han har spillet/trænet sig i start11, mere end at Fenger skulle have spillet sig af. Vi har fået et lidt vanskeligt start program i år, men jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne få Frø i gang under Alm.
                                Jeg syntes han decideret har været dårlig. Lykkedes med intet kreativt og fylder intet på banen. Gælder alle 3 kampe. Selvfølgelig kan han finde melodien igen. Men lidt luftforandring uden vi mister ham ville være at foretrække IMO

                                Comment

                                Working...
                                X