Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB - FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Og så er det vigtigt at vi fra lægterne for vist især vores talenter, Fenger, Østrøm, Frø etc. At vi er så fucking vilde med dem når de render på banen. Der har været noget i kommentarsporwt især i forhold til østrøm. Det skal der bare drives en pæl igennem.
    Klart at de skal støttes, men de er elite sportsfolk og skal ikke pakkes ind. Er sikker på Østrøm godt ved at han ikke byder nok ind offensivt.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      18-årige leverer ikke på et konstant niveau, meget få af dem gør ihvertfald. Og så spillede han altså heller ikke så dårligt som folk gerne vil gøre det til. Der er en tendens til at folk lidt hopper med på vognen, jeg så også kampen igår mellem FCK og Silkeborg hvor FCK tilhængere buher deres unge spillere og det stritter i hver eneste fiber i min krop når jeg hører på det der, rædselsfuldt at holde så unge spillere ansvarlige fordi ens etablerede spillere spiller som en pose nødder.

      Jeg mener ikke at man som talent skal være hævet over kritik, jeg havde den selv da OC stod sin første kamp på Odense stadion og gav sig til at høvle bolden ud over sidelinjen ved hvert eneste udspark og det er en kritik man stadig læser, problemet er bare at det faktisk ikke er sådan længere, OC har efterhånden nogen ret gode udspark.

      ​​​​​​Man skal nok overveje om kritikken er berettiget og om den er konstruktiv.

      I forhold til Frø så mener jeg at han skal have chancen på den 10'er. Både fordi vi mangler en playmaker, når og hvis, JJ går i stykker og vi har ikke en kofoed eller andet der kan spille en regista, måske Robin Ø på sigt, hmm. Men også fordi at man er nød til at spille kontinuerligt for at blive god, det er derfor vi spiller med de her unge mennesker det er jo for at gøre dem bedre.

      ​​​​​


      Jeg ved ikke hvad der sker med Frø. Både han og Sabbi skulle prøve det lette, når det svære ikke køre. Det er måden at komme ind i kampen på. Undre mig over Frø virker langsom. Jeg husker ham ellers med en ok fart uden at være et lyn.



      ​​​

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

        Klart at de skal støttes, men de er elite sportsfolk og skal ikke pakkes ind. Er sikker på Østrøm godt ved at han ikke byder nok ind offensivt.
        ​​​​​
        Men det virker også til at det er planen at han ikke skal komme for langt frem på banen, det var jo ikke sådan at Skjelvik legede Roberto Carlos på sin back position. ihvertfald i første halvleg igår, i anden halvleg var han med fremme flere gange, Robin Ø.

        Jeg kunne tilgengæld godt tænke mig at han udover at konctrere sig om at holde sin mand bag ham, orienterede sig mere mod centerforsvaret, så han ikke kommer til at trække angriberen onside.

        Comment


          #19


          "Jeg ved ikke hvad der sker med Frø. Både han og Sabbi skulle prøve det lette, når det svære ikke køre. Det er måden at komme ind i kampen på. Undre mig over Frø virker langsom. Jeg husker ham ellers med en ok fart uden at være et lyn."

          ​​​​​​Man kunne godt være bange for at der sker der der alt for ofte sker i Odense Boldklub, at vi har nogle spændende unge spillere som oplever at vejen til førsteholdet er alt for lang. Han skal altså slå Jebali af og han får godt nok lang line i Odense. Han havde nogle fine defensive ting igår, men skulle altså også ligge den bold til Bashkim istedet for igen at afslutte fra en håbløs vinkel. Så man kunne godt være bange for at han giver lidt op. Det skal han lade være med, for han har et herligt talent.

          ​​​​​

          ​​​

          ​​​

          Comment


            #20
            Skal man ligge noget i at OB to gange er kommet foran efter 15 min. men ikke formår at holde sig foran?

            Det er lang tid at skulle holde et resultat og selvfølgelig skal man gå efter 2-0 ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Skal man ligge noget i at OB to gange er kommet foran efter 15 min. men ikke formår at holde sig foran?

              Det er lang tid at skulle holde et resultat og selvfølgelig skal man gå efter 2-0 ..
              Nej, det skal man ikke. :-)
              Tror ikke at det var som tidligere hvor vi trak os ofte fuldstændigt tilbage efter en føring hvad mest gik galt. I Herning var det jævnbyrdigt over hele tiden hvor FCM pressede men uden at blive rigtig farligt fordi vi hold de ret langt fra feltet og gav spillet ikke væk men var altid offensiv en trussel for ulvene. Og mod Randers var det kun uheldigt ikke at tage de tre point med. Vi havde kampens bedste chancer og spillede fint. Vi pressede i begge kampe modstanderen til sidst og gik efter sejren hvad desværre ikke gav resultat i Randers.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Vi jagtede også målet til 2 igår. Uheldigt at Sabbi klapper den på stolpen.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Nej, det skal man ikke. :-)
                  Tror ikke at det var som tidligere hvor vi trak os ofte fuldstændigt tilbage efter en føring hvad mest gik galt. I Herning var det jævnbyrdigt over hele tiden hvor FCM pressede men uden at blive rigtig farligt fordi vi hold de ret langt fra feltet og gav spillet ikke væk men var altid offensiv en trussel for ulvene. Og mod Randers var det kun uheldigt ikke at tage de tre point med. Vi havde kampens bedste chancer og spillede fint. Vi pressede i begge kampe modstanderen til sidst og gik efter sejren hvad desværre ikke gav resultat i Randers.
                  Ahrr .. med Bruce Rioch var det en sikker sejr hvis OB kom foran …
                  Last edited by Plum; 26-07-2021, 15:33.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    "Jeg ved ikke hvad der sker med Frø. Både han og Sabbi skulle prøve det lette, når det svære ikke køre. Det er måden at komme ind i kampen på. Undre mig over Frø virker langsom. Jeg husker ham ellers med en ok fart uden at være et lyn."

                    ​​​​​​Man kunne godt være bange for at der sker der der alt for ofte sker i Odense Boldklub, at vi har nogle spændende unge spillere som oplever at vejen til førsteholdet er alt for lang. Han skal altså slå Jebali af og han får godt nok lang line i Odense. Han havde nogle fine defensive ting igår, men skulle altså også ligge den bold til Bashkim istedet for igen at afslutte fra en håbløs vinkel. Så man kunne godt være bange for at han giver lidt op. Det skal han lade være med, for han har et herligt talent.

                    ​​​​​

                    ​​​

                    ​​​
                    Jebali er den eneste de kan spille den frem til. Fenger til dels men hverken BK eller Sabbi er gode opspilsststioner.
                    ​​​​​​Sådan som Frø har spillet
                    Det sidste år, så er han 3 hylder under Jebali. Håber han kommer igang via indhop og hård træning. Pt er han ikke til start 11

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      Jebali er den eneste de kan spille den frem til. Fenger til dels men hverken BK eller Sabbi er gode opspilsststioner.
                      ​​​​​​Sådan som Frø har spillet
                      Det sidste år, så er han 3 hylder under Jebali. Håber han kommer igang via indhop og hård træning. Pt er han ikke til start 11
                      Igår ramte vi dem på omstillingerne ved at spille den op foran Sabbi etc. Og det kan vi også godt med både Fenger og Bashkim. Jeg synes ikke Fenger fungerer som opspilstation, det er jeg enig i.

                      Jebali kan godt holde på bolden og har også teknikken til at sætte sin direkte modstander, men han har altså nogle huller i hans spilforståelse, det går lige lovligt langsomt en gang i mellem.

                      Frø, kan godt fordele spillet, han har også teknikken til at sætte en mand og han har også vist at der kan komme nogle ret kreative ting fra hans fod.

                      ​​​​Men man skal nok i Odense til at overveje om han er en man vil satse på, fordi ellers så skal han videre for hans egen skyld.
                      ​​​​


                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Skal man ligge noget i at OB to gange er kommet foran efter 15 min. men ikke formår at holde sig foran?

                        Det er lang tid at skulle holde et resultat og selvfølgelig skal man gå efter 2-0 ..
                        Jeg vil sige det sådan at jeg tror vi kommer til at lukke flere mål ind på at vi er begyndt at spille med høj forsvarslinje. Det kostede godt nok ikke imod fcm, hvor vi fik den trukket flot, men igår missede vi den en enkelt gang og det kostede. Det vil vi nok komme til at se et par gange, da det er et nyt tiltag Alm er kommet med og som vi nok vil se hold forsøge at lukrere på, når vi kommer et par runder længere hen.
                        Det er så også den høje linje som er med til at skubbe vores pres frem, så vi får flere omstillinger så det mest bekymrende vil være, hvis ikke vi formår at omsætte de store chancer vi har til mål. Nu var fcm venlige at forære os et mål direkte på hjørnespark, men den slags foræringer ser vi jo kun 2-3 gange i løbet af en sæson.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                          FCK skal presses højt.

                          Og så skal den unævnelige i baglommen, alt offensivt kommer derfra.

                          Det er virkelig et dilemma for mig at jeg gerne vil have frø ind som 10'er. Både fordi vi mangler en playmaker hvis JJ går i stykker. Men også fordi han er en Brøndby dreng og det er bare godt at have de spillere mod et hold som FCK.

                          På den anden side så har jeg set 2 kampe med FCK nye georgier som central forsvarer, i den første skulle han have været udvist og fik også tiltaget sig et dumt gult kort i går og der kan jeg rent faktisk godt se Jebali gøre naller over for ham der, fordi han virker til at være en simpel dørmand der ikke har den store fodboldbegavelse, vi kunne godt trække et gult på ham inden for de første 10 minutter. Jebali skal bare vende af på ham, men altså Frø er jo også en teknisk begavelse.

                          FCKs hold mangler stadig fart og ser ud til at have et problem med deres kultur på holdet.

                          Tilgengæld kan jeg godt se dem spille for Thorups overlevelse som superliga træner og hive et eller andet individuelt op.

                          ​​​



                          ​​​​
                          ​​​​​
                          Fy fann det bliver en spændende kamp.

                          Tror ikke det hjælper os at FCK har startet så skidt, er bange for de kommer med 110 km i timen mod os, de bliver nødt til at komme med 100 % gejst, hvis de skal vaske 0-0 blamagen mod Silkeborg af sig.

                          Vi har været gode til pres og bolderobringer i de sidste kampe, men vi blive nok nød til at kunne udnytte dette med kvalitetsafleveringer hvis vi skal vinde.

                          Håber vi får det første mål.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

                            Fy fann det bliver en spændende kamp.

                            Tror ikke det hjælper os at FCK har startet så skidt, er bange for de kommer med 110 km i timen mod os, de bliver nødt til at komme med 100 % gejst, hvis de skal vaske 0-0 blamagen mod Silkeborg af sig.

                            Vi har været gode til pres og bolderobringer i de sidste kampe, men vi blive nok nød til at kunne udnytte dette med kvalitetsafleveringer hvis vi skal vinde.

                            Håber vi får det første mål.
                            Jeg er med dig. Hvis vi er lidt heldige så kører de hviderusserne af banen og så er de tilbage igen i deres "pivringe" selv mod os i Odense, hvor man heller ikke skal undervurdere at vi er der og glæder os til at komme på stadion og se dem spille igen.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Odense5000 Se indlæg


                              Det bliver vildt spændede hvad vi gør ja. Spørgsmål er, om vi har kvalitet nok på bolden til, at vi skal spille os ud af det som Silkeborg gjorde. Kan hurtigt blive en farlig øvelse hvertfald. Jeg håber hvertfald vi presser højt. Første hjemmekamp og forhåbenligt mange på lægterne, den skal bare have fuld smadre :)
                              Du kan være 100% sikker på at bolden bliver løftet over FCKs første pres, det er klart AAs spillemåde at undgå risiko og vinde sikkerhed via duelspil på modstandernes banehalvdel. De sidste 10 år har man forsøgt den boldbesiddende og risikobetonede spillestil trods det, at man ikke har haft spillerne til det. Nu er der sadlet om, der skal resultater på bordet nu.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Indtil videre er det et skuffende billet salg af hvad jeg kan se. Det skal godt nok gå stærkt hvis vi skal nå 10.000 på lægterne

                                FYI så er det udvidede udebane afsnit mod BIF allerede udsolgt. Så de bliver nok 2000-3000
                                Nu prøver man så igen at udlægge det som om der er rift om billetterne ved at lægge ud på fb at der er stor interesse for kampen.. der er godt nok mange ledige billetter stadig selv på
                                stiften
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X